Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noutati Legislatie Fiscala 12-18 mai 2008

24-Iun-2008
2073
ORDIN nr. 1.372 din 6 mai 2008

privind organizarea evidentei in scopul taxei pe valoarea adaugata, conform art. 156 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
Emitent: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 364 din 13 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza comerciantilor care au obligatia tinerii evidentei fiscale corecte si complete a operatiunilor desfasurate.

Important!
In conformitate cu prevederile art. 156 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare Codul fiscal, au obligatia sa tina evidente corecte si complete:

a) persoanele impozabile stabilite in Romania, pentru operatiunile efectuate in desfasurarea activitatii lor economice, pentru operatiunile pentru care sunt obligate la plata taxei, precum si pentru orice alta operatiune reglementata la titlul VI din Codul fiscal;

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

b) persoanele obligate la plata taxei pentru orice operatiune sau care se identifica drept persoane inregistrate in scopuri de TVA conform titlului VI din Codul fiscal, in scopul desfasurarii oricarei operatiuni, pentru operatiunile respective;

c) persoanele impozabile si persoanele juridice neimpozabile, pentru toate achizitiile intracomunitare;

d) asociatul care contabilizeaza veniturile si cheltuielile, potrivit contractului incheiat intre parti, in cazul asociatiilor in participatiune care nu constituie o persoana impozabila, pentru operatiunile realizate de respectiva asociatie in participatiune.

In sensul art. 156 alin. (4) din Codul fiscal, jurnalele, registrele, evidentele si alte documente similare se vor intocmi de catre fiecare persoana impozabila astfel incat sa cuprinda cel putin elementele prevazute pentru fiecare dintre acestea la pct. 79 din Normele metodologice date in aplicarea titlului VI din Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.

Documentele prevazute la alin. (2) nu sunt formulare tipizate stabilite de Ministerul Economiei si Finantelor. Fiecare persoana impozabila poate sa isi stabileasca modelul documentelor pe baza carora determina taxa colectata si taxa deductibila, conform specificului propriu de activitate.

Modelele orientative ale jurnalelor si registrelor care trebuie intocmite conform art. 156 din Codul fiscal sunt propuse in anexele nr. 1-4.

***

ORDIN nr. 1.240/C din 29 aprilie 2008
pentru aprobarea modelului cererii de inregistrare in registrul comertului a persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale si al declaratiilor pe propria raspundere privind autorizarea functionarii
Emitent: MINISTERUL JUSTITIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 360 din 9 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes in primul rand pentru persoanele care doresc sa desfasoare o activitate comerciala sub forma de persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale, stabilind formularistica necesara pentru inregistrare in Registrul comertului.

Important!
Se aproba modelul si continutul cererii de inregistrare in registrul comertului a persoanelor fizice autorizate, intreprinderilor individuale si intreprinderilor familiale, prevazute in anexa A.

Se aproba modelul formularului "Declaratie pe propria raspundere data in temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare", prevazut in anexa B.

Se aproba modelul formularului "Declaratie pe propria raspundere data in temeiul prevederilor art. 15 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare", prevazut in anexa C.

Se aproba modelul formularului "Declaratie pe propria raspundere data in temeiul prevederilor art. 15 alin. (2) din Legea nr. 359/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, privind modificarea declaratiei nr. ...... din ....., depusa la ORC de pe langa Tribunalul ......................", prevazut in anexa D.

***

NORMA nr. 3 din 6 mai 2008
pentru completarea Normei Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2004 privind raportarea tranzactiilor efectuate pe piata valutara interbancara
Emitent:
BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 9 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza institutiile de credit autorizate de Banca Nationala a Romaniei sa actioneze ca intermediari pe piata valutara interbancara.

Important!
Institutiile de credit au obligatia sa transmita Bancii Nationale a Romaniei Directia politici monetare raportarile referitoare la piata valutara interbancara, zilnic intre orele 16,00-17,00, pentru tranzactiile valuta contra monedei nationale din ziua curenta, si intre orele 9,00-10,00, pentru tranzactiile valuta contra valuta aferente zilei bancare precedente.

Acest act aduce o completare in ceea ce priveste modul de completare a fisierelor de raportare si anume, operatiunile swap vor avea atasat un cod care sa permita identificarea in mod unic a tranzactiilor componente ale acestora.

***

CIRCULARA nr. 13 din 9 mai 2008
privind rata dobanzii penalizatoare pentru deficitele de rezerve minime obligatorii constituite in moneda nationala
Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 370 din 15 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza institutiile de credit stabilind penalitatile pentru deficitele de rezerve minime obligatorii.

Important!
Deficitul de rezerve il reprezinta diferenta negativa dintre nivelul efectiv si nivelul prevazut al rezervelor minime obligatorii.

Incepand cu perioada de aplicare 24 mai-23 iunie 2008, rata dobanzii penalizatoare pentru deficitele de rezerve minime obligatorii constituite in moneda nationala este de 20,50% pe an.

***

CIRCULARA nr. 14 din 9 mai 2008
privind ratele dobanzilor platite la rezervele minime obligatorii incepand cu perioada de aplicare 24 aprilie-23 mai 2008
Emitent:
BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 370 din 15 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Ca si in cazul actului precedent si aceasta circulara se refera la rezervele minime obligatorii ale institutiilor de credit.

Important!
Incepand cu perioada de aplicare 24 aprilie-23 mai 2008, ratele dobanzilor platite la rezervele minime obligatorii sunt urmatoarele:

- 3,15% pe an pentru rezervele minime obligatorii constituite in lei;

- 1,55% pe an pentru rezervele minime obligatorii constituite in euro;

- 0,95% pe an pentru rezervele minime obligatorii constituite in dolari SUA.

***
ORDONANTA DE URGENTA nr. 57 din 7 mai 2008
pentru modificarea Legii locuintei nr. 114/1996 si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2007 privind asigurarea fondului de locuinte sociale destinate chiriasilor evacuati sau care urmeaza a fi evacuati din locuintele retrocedate fostilor proprietari
Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 358 din 9 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza persoanele care au dreptul la o locuinta sociala din fondul de stat.

Important!
Locuintele sociale se repartizeaza de catre autoritatile administratiei publice locale care le au in administrare pe baza criteriilor stabilite anual de acestea, in conditiile prevederilor prezentului capitol, si de ele pot beneficia, in ordinea de prioritate stabilita potrivit legii, urmatoarele categorii de persoane:

- persoanele si familiile evacuate sau care urmeaza a fi evacuate din locuintele retrocedate fostilor proprietari,

- tinerii care au varsta de pana la 35 de ani,

- tinerii proveniti din institutii de ocrotire sociala si care au implinit varsta de 18 ani,

- invalizii de gradul I si II, persoanele cu handicap, pensionarii, veteranii si vaduvele de razboi,

- beneficiarii prevederilor Legii recunostintei fata de eroii-martiri si luptatorii care au contribuit la victoria Revolutiei romane din decembrie 1989, precum si fata de persoanele care si-au jertfit viata sau au avut de suferit in urma revoltei muncitoresti anticomuniste de la Brasov din noiembrie 1987 nr. 341/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, si ai prevederilor Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurata cu incepere de la 6 martie 1945, precum si celor deportate in strainatate ori constituite in prizonieri, republicat, cu modificarile si completarile ulterioare, alte persoane sau familii indreptatite.

Au acces cu prioritate la locuintele din fondul constituit conform art. 1 alin. (2) persoanele indreptatite care indeplinesc cel putin una dintre urmatoarele conditii: - au un venit mediu net lunar pe persoana, realizat in ultimele 12 luni, sub nivelul castigului salarial mediu net lunar pe total economie, comunicat de Institutul National de Statistica in ultimul Buletin statistic anterior lunii in care se analizeaza cererea, precum si anterior lunii in care se repartizeaza locuinta.

***

ORDONANTA DE URGENTA nr. 58 din 7 mai 2008
pentru abrogarea art. 32 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 67/2006 privind gestionarea fondurilor nerambursabile destinate finantarii politicii agricole comune alocate de la Comunitatea Europeana, precum si a fondurilor de cofinantare si prefinantare alocate de la bugetul de stat
Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 361 din 12 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza in mod direct personalul din aparatul propriu al Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, precum si din cadrul unor directii din Ministerului Economiei si Finantelor.

Important!
Luand in considerare faptul ca in bugetele Ministerului Economiei si Finantelor si Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale aprobate pe anul 2008 nu sunt prevazute sume pentru aplicarea prevederilor art. 32 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 67/2006 privind gestionarea fondurilor nerambursabile destinate finantarii politicii agricole comune alocate de la Comunitatea Europeana, precum si a fondurilor de cofinantare si prefinantare alocate de la bugetul de stat, aprobata cu modificari prin Legea nr. 492/2006, cu modificarile si completarile ulterioare,

In vederea evitarii situatiilor de discriminare ce s-ar crea ca urmare a faptului ca angajatii din alte ministere si din cadrul altor directii ale Ministerului Economiei si Finantelor care indeplinesc atributii similare nu beneficiaza de salarii majorate cu 75%, s-a abrogat art. 32 din acest act normativ.

***

ORDIN nr. 535 din 6 aprilie 2008
pentru aprobarea Instructiunilor privind modalitatile de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2008 privind reluarea pentru anul 2008 a Programului de stimulare a innoirii Parcului auto national
Emitent: MINISTERUL MEDIULUI SI DEZVOLTARII DURABILE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 362 din 12 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes atat pentru producatorii de autoturisme, importatorii sau reprezentantii autorizati ai acestora care doresc sa se inscrie in Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national, precum si pentru cei care doresc sa achizitioneze un autoturism in aceste conditii.

Important!
Producatorii de autoturisme, importatorii sau reprezentantii autorizati ai acestora, persoane juridice, denumiti in continuare solicitanti, care intentioneaza sa se inscrie in Programul de stimulare a innoirii Parcului auto national, denumit in continuare Program, trebuie sa indeplineasca cumulativ urmatoarele conditii:

a) functioneaza legal si au avizele/acordurile/autorizatiile necesare desfasurarii activitatii;

b) au in obiectul de activitate productia si/sau comercializarea autovehiculelor, inclusiv a autoturismelor noi;

c) si-au indeplinit obligatiile de plata a taxelor, impozitelor si contributiilor catre bugetul general consolidat, bugetele locale, Fondul pentru mediu;

d) au cont deschis la Trezoreria Statului;

e) nu se afla in procedura de insolventa sau nu fac obiectul unei proceduri legale pentru declararea acesteia, potrivit prevederilor legale;

f) nu sponsorizeaza activitati cu efect negativ asupra mediului, conform prevederilor art. 14 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si procedurilor prevazute in Manualul de operare al Fondului pentru mediu.

Un producator, importator sau reprezentant autorizat al acestora nu poate solicita pentru o marca de autoturisme mai mult decat suma alocata prin Program, respectiv 120.000 mii lei, in caz contrar solicitarea fiind nula.

Solicitarile cumulate pentru o singura marca de autoturisme, ale tuturor producatorilor, importatorilor si reprezentantilor autorizati ai acestora, nu trebuie sa depaseasca suma alocata prin Program, in caz contrar urmand a se aplica prevederile alin. (4).

In conditiile in care suma totala solicitata prin proiectele depuse de catre producatorii validati depaseste suma alocata prin Program, Administratia Fondului pentru Mediu va proceda, in interiorul termenului prevazut la art. 3 alin. (2), la distribuirea acesteia intre producatorii validati, prin aplicarea unui coeficient de proportionalitate obtinut din raportul dintre suma alocata si suma totala solicitata.

In situatia in care totalul sumelor solicitate de producatorii, importatorii si reprezentantii autorizati ai unei marci depaseste suma totala alocata prin Program, coeficientul prevazut la alin. (3) se va aplica, intr-o prima etapa, acestora, pana la incidenta sumei alocate. A doua etapa consta in aplicarea coeficientului tuturor producatorilor, importatorilor si reprezentantilor autorizati ai acestora, in conditiile prevazute la alin. (3).

Programul se desfasoara in limita sumei de 120.000 mii lei, pe parcursul a doua etape:

a) prima etapa, pana la data de 25 septembrie 2008;

b) a doua etapa, de la 1 octombrie pana la 12 decembrie 2008.

***

HOTARARE nr. 457 din 21 aprilie 2008
privind cadrul institutional de coordonare si de gestionare a instrumentelor structurale
Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 364 din 13 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza Ministerul Economiei si Finantelor ca autoritate pentru coordonarea instrumentelor structurale, avand responsabilitatea coordonarii pregatirii, dezvoltarii, armonizarii si functionarii cadrului legislativ, institutional, procedural si programatic pentru gestionarea instrumentelor structurale, precum si celelalte ministere desemnate ca autoritati de management pentru diferite programe operationale si sectoriale.

Important!
Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale, denumita in continuare ACIS, are urmatoarele atributii principale:

1. initiaza, elaboreaza si modifica legislatia privind cadrul institutional si procedural de coordonare si implementare a instrumentelor structurale, urmarind asigurarea eficientei si armonizarii procesului de gestionare a acestora, cu consultarea autoritatilor cu atributii in domeniu;

2. formuleaza puncte de vedere si propuneri de modificare cu privire la legislatia cu impact direct sau indirect asupra procesului de gestionare a instrumentelor structurale;

3. asigura dezvoltarea si functionarea mecanismului de coordonare a gestionarii instrumentelor structurale;

4. asigura secretariatul CNC;

5. asigura presedintia si secretariatul CMC;

6. coordoneaza si prezideaza grupurile de lucru infiintate in contextul mecanismului de coordonare a instrumentelor structurale;

7. participa la reuniunile CRESC;

8. coordoneaza, monitorizeaza si sprijina, prin instrumentele pe care le are la dispozitie, dezvoltarea capacitatii administrative a tuturor structurilor implicate in gestionarea instrumentelor structurale, elaborand si actualizand in acest sens planuri de actiune si raportand anual CNC progresele inregistrate in implementarea acestora;

Se desemneaza Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Locuintelor ca autoritate de management pentru Programul operational regional, avand responsabilitatea gestionarii si implementarii asistentei financiare nerambursabile alocate acestui program.

Se desemneaza Ministerul Economiei si Finantelor ca autoritate de management pentru Programul operational sectorial "Cresterea competitivitatii economice", avand responsabilitatea gestionarii si implementarii asistentei financiare nerambursabile alocate acestui program.

Se desemneaza Ministerul Transporturilor ca autoritate de management pentru Programul operational sectorial "Transport", avand responsabilitatea gestionarii si implementarii asistentei financiare nerambursabile alocate acestui program.

Se desemneaza Ministerul Mediului si Dezvoltarii Durabile ca autoritate de management pentru Programul operational sectorial "Mediu", avand responsabilitatea gestionarii si implementarii asistentei financiare nerambursabile alocate acestui program.

Se desemneaza Ministerul Muncii, Familiei si Egalitatii de Sanse ca autoritate de management pentru Programul operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane", avand responsabilitatea gestionarii si implementarii asistentei financiare nerambursabile alocate acestui program.

Se desemneaza Ministerul Internelor si Reformei Administrative ca autoritate de management pentru Programul operational "Dezvoltarea capacitatii administrative", avand responsabilitatea gestionarii si implementarii asistentei financiare nerambursabile alocate acestui program.

***

LEGE nr. 109 din 9 mai 2008
pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publica
Emitent : PARLAMENTUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 369 din 14 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes pentru Ministerul Economiei si Finantelor care are rolul de administrare a datoriei publice guvernamentale aducand cateva elemente cu caracter de noutate.

Important!
Titluri de stat tip benchmark - instrumentele financiare pe termen mediu sau lung, cu urmatoarele caracteristici:

- rata cuponului, ca rata anuala a dobanzii aferente titlurilor de stat tip benchmark, este stabilita inainte de lansarea acestora, fiind mentionata in prospectul de emisiune;

- data emisiunii este data decontarii seriei titlurilor de stat tip benchmark;

- permit redeschideri, cu aceleasi caracteristici cu emisiunea initiala, respectiv ISIN, rata cuponului, data platii cuponului si data scadentei; data redeschiderii este data la care se mareste valoarea nominala a seriei de titluri de stat tip benchmark aflate in circulatie;

- cuponul se plateste anual, data cuponului fiind o data standard stabilita prin prospectul de emisiune;

- plata dobanzii la scadenta aferenta acestor titluri se efectueaza din bugetul Trezoreriei Statului in limita creditelor bugetare aprobate cu aceasta destinatie, de la titlul 55.09, art. 30.01, alin. 30.01.01 "Dobanzi aferente datoriei publice interne directe" si in completare de la bugetul de stat, de la capitolul 55.01 "Tranzactii privind datoria publica si imprumuturi", titlul 30 "Dobanzi", art. 30.01 "Dobanzi aferente datoriei publice interne";

- data scadentei coincide cu data ultimului cupon;

- dobanda acumulata reprezinta dobanda calculata pentru intervalul cuprins intre data cuponului, anterioara datei emisiunii/redeschiderii, si data emisiunii/redeschiderii, in functie de rata cuponului, dupa metoda actual/actual;

- dobanda acumulata va fi anuntata prin prospectul de emisiune al seriei de titluri de stat tip benchmark si va fi platita de participantii pe piata primara a titlurilor de stat in ziua decontarii/redeschiderii emisiunii;

- pretul net reprezinta produsul dintre cotatia de pret exprimata cu 4 zecimale si valoarea nominala individuala a unui titlu de stat;

- pretul brut reprezinta suma dintre pretul net si dobanda acumulata;

Rambursarea datoriei publice guvernamentale reprezinta o obligatie a statului neconditionata si irevocabila de plata a capitalului, dobanzilor, comisioanelor si a altor costuri aferente finantarilor rambursabile angajate sau garantate. Cheltuielile privind serviciile prestate de agentiile de rating pentru evaluarea riscului de tara, comisioanele, dobanzile, valoarea discontului si alte cheltuieli legate de angajarea finantarilor rambursabile in numele si contul statului vor fi platite din bugetul de stat si/sau bugetul Trezoreriei Statului, dupa caz.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noutati Legislatie Fiscala 12-18 mai 2008":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati cu incidenta fiscala in perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016
    • ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, publica lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala. Iata cuprinsul numarului 47 (112) din 2016, care se refera la perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016. Regasiti mai jos lista acestor noutati legislative: 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.86/2016 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2016 (M.Of. nr.961 din 28 noiembrie 2016); 2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.87/2016 pentru...» citeste mai departe aici

  • Oficial ANAF: Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF nr. 3.454/ 25.11.2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de...» citeste mai departe aici

  • Un nou pas catre operationalizarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate
    • Guvernul a aprobat Regulamentul privind distribuirea sumelor incasate din valorificarea bunurilor confiscate in materie penala dupa ramanerea definitiva a hotararii de confiscare, unul din actele normative din legislatia secundara necesara operationalizarii Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI). Regulamentul stabileste modul in care sumele rezultate din valorificarea bunurilor mobile si imobile intrate prin confiscare in proprietatea privata a statului vor fi...» citeste mai departe aici

  • Tratament servicii turistice. Cum tratam cheltuielile sociale?
    • In randurile urmatoare, vom vedea care este modalitatea prin care se pot acorda salariatilor proprii contravaloarea de servicii turistice si/sau tratament inclusiv transportul acestora incadrate in categoria de cheltuieli sociale (5%). Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament sunt neimpozabile din punct de vedere al impozitului pe venit si nu intra in baza de calcul a contributiilor sociale, doar daca posibilitatea de acordare a acestora este prevazuta prin contractul individual...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.