Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noutati legislatie fiscala 14 - 18 septembrie 2009

24-Sep-2009
1913

ORDIN nr. 18 din 7 septembrie 2009


pentru aprobarea Normelor privind principiile de organizare a unui sistem de control intern si management al riscurilor, precum si organizarea si desfasurarea activitatii de audit intern la asiguratori/reasiguratori

Emitent: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 621 din 16 septembrie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza toate structurile din societatile de asigurare/reasigurare care sunt supuse sistemului de control intern si management al riscurilor.

Important!
Activitatile de control intern includ cel putin urmatoarele:

a) analize la nivelul conducerii administrative si al conducerii executive;

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

b) analize operative la nivelul compartimentelor si al structurilor teritoriale ale asiguratorilor;
c) controale faptice care au in vedere restrictionarea accesului la active, cum ar fi disponibilitati banesti etc.;
d) analiza incadrarii in limitele impuse expunerilor la risc si urmarirea modului in care sunt solutionate situatiile de neconformitate;
e) aprobari si autorizari, in cazul operatiunilor ce depasesc anumite limite de sume, asigurandu-se astfel controlul asupra realizarii operatiunilor respective de catre nivelul de conducere competent si stabilirea responsabilitatilor;
f) verificari ale tranzactiilor efectuate la nivelul asiguratorului si efectuarea de reconcilieri, in special acolo unde exista diferente intre metodologiile sau sistemele de evaluare utilizate in compartimentele responsabile cu initierea tranzactiilor (front office) si compartimentele responsabile cu inregistrarea si monitorizarea tranzactiilor initiate (back office).

Rezultatele verificarilor vor fi comunicate nivelului de conducere superior competent. siguratorii/Reasiguratorii trebuie sa dispuna de un sistem de management al riscurilor proportional cu dimensiunea, natura si complexitatea activitatii exercitate.

Politica privind managementul riscurilor trebuie sa fie transpusa in mod clar si transparent in norme interne si manuale de proceduri, facandu-se distinctie intre standardele generale aplicabile intregului personal si regulile specifice aplicabile anumitor categorii de personal care utilizeaza informatii confidentiale sau au responsabilitati de a angaja societatea.

Pentru asigurarea unui sistem de management al riscului eficient, asiguratorii/reasiguratorii trebuie sa stabileasca, dupa caz:

a) un sistem de proceduri de autorizare a operatiunilor afectate de riscuri;
b) un sistem de stabilire a limitelor expunerii la risc si de monitorizare a acestora, care sa reflecte profilul de risc ales si care sa fie in conformitate cu legislatia si cu reglementarile in vigoare; limitele stabilite la nivelul activitatilor si/sau compartimentelor/sediilor secundare trebuie corelate cu cele stabilite la nivel de ansamblu al asiguratorilor/reasiguratorilor;
c) un sistem de raportare a expunerilor la riscuri, precum si a altor aspecte legate de riscuri de la fiecare compartiment catre nivelurile de conducere corespunzatoare;
d) criterii de recrutare si remunerare a personalului, care sa stabileasca standarde ridicate pentru pregatirea, experienta si integritatea acestuia;
e) un program de instruire a personalului.

Asiguratorii/Reasiguratorii trebuie sa dispuna de un sistem informatic auditat in conformitate cu reglementarile in vigoare privind tehnologia informatiei, care sa certifice adecvarea acestuia la specificul si volumul activitatii, gradul de securitate a informatiei, capacitatea de a furniza raportarile solicitate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, capacitatea de conectare la retea pentru transmiterea electronica a raportarilor, capacitatea de stocare/arhivare a datelor, indeplinirea de catre sistemele informatice a criteriilor minimale prevazute de reglementarile in vigoare pentru prelucrarea automata a datelor in domeniul financiar-contabil.

Auditarea sistemelor informatice conform prevederilor alin. (1) se va efectua de catre un auditor financiar, altul decat cel care auditeaza situatiile financiare ale societatii, membru activ al Camerei Auditorilor Financiari din Romania si care trebuie sa dispuna de personal specializat, cu experienta in ceea ce priveste sistemele informatice.

Functia de audit intern trebuie organizata respectandu-se urmatoarele cerinte:

a) pozitia functiei in cadrul structurii organizatorice trebuie sa fie astfel incat sa garanteze independenta si autonomia, pentru a nu fi compromisa obiectivitatea procesului de audit; functia de audit intern nu depinde ierarhic de niciun responsabil din aria operativa; personalului implicat in auditul intern nu trebuie sa ii fie incredintate responsabilitati operative sau acesta nu trebuie sa verifice activitatea desfasurata in trecut, daca nu a trecut cel putin un an de la schimbarea activitatii;

b) functia de audit intern trebuie sa aiba legaturi cu toate structurile de control din cadrul societatii;

c) responsabilul cu functia de audit intern este numit de conducerea administrativa. El trebuie sa aiba competenta profesionala pentru a realiza aceasta activitate, conform reglementarilor Camerei Auditorilor Financiari din Romania. Atributiile persoanei responsabile cu functia de audit intern trebuie clar definite, iar responsabilitatea si modalitatea de raportare catre conducerea administrativa trebuie precizate in fisa postului/obligatiile contractuale (in cazul externalizarii auditului intern). Responsabilul cu functia de audit intern este imputernicit cu autoritatea necesara pentru a garanta independenta sa;

d) personalului implicat in activitatea de audit intern trebuie sa i se asigure accesul la toate structurile societatii si la intreaga documentatie, inclusiv informatii privind activitatile externalizate;

e) structura trebuie sa fie corespunzatoare dimensiunii societatii si obiectivelor stabilite, in ceea ce priveste resursele umane si tehnologia.
==================================

CIRCULARA nr. 33 din 7 septembrie 2009
privind punerea in circulatie, in scop numismatic, a unor monede dedicate domnitorului Vlad Tepes cu ocazia aniversarii a 550 de ani de la prima atestare documentara a orasului Bucuresti de catre acesta, la 20 septembrie 1459

Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 621 din 16 septembrie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza toate persoanele care colectioneaza emisiuni monetare ale Bancii Nationale a Romaniei cu scop aniversar.

Important!
In conformitate cu prevederile Legii nr. 312/2004 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei, Banca Nationala a Romaniei va pune in circulatie, in scop numismatic, incepand cu data de 16 septembrie 2009, o moneda din aur, o moneda din argint si o moneda din tombac cuprat, dedicate domnitorului Vlad Tepes cu ocazia aniversarii a 550 de ani de la prima atestare documentara a orasului Bucuresti de catre acesta, la 20 septembrie 1459.

Fiecare moneda, ambalata in capsula de metacrilat transparent, va fi insotita de o brosura de prezentare a acestei emisiuni numismatice, redactata in limbile romana, engleza si franceza. Brosurile includ certificatul de autenticitate al emisiunii, pe care se gasesc semnaturile guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei si casierului central. Monedele vor fi prezentate in cutii adecvate, pe al caror capac este inscriptionata sigla BNR.

Monedele din aur, argint si tombac cuprat, dedicate domnitorului Vlad Tepes cu ocazia aniversarii a 550 de ani de la prima atestare documentara a orasului Bucuresti de catre acesta, la 20 septembrie 1459, au putere circulatorie pe teritoriul Romaniei.

Articol realizat in colaborare cu CTCE Piatra-Neamt

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noutati legislatie fiscala 14 - 18 septembrie 2009":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Oficial ANAF: Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF nr. 3.454/ 25.11.2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati cu incidenta fiscala in perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016
    • ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, publica lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala. Iata cuprinsul numarului 47 (112) din 2016, care se refera la perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016. Regasiti mai jos lista acestor noutati legislative: 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.86/2016 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2016 (M.Of. nr.961 din 28 noiembrie 2016); 2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.87/2016 pentru...» citeste mai departe aici

  • Un nou pas catre operationalizarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate
    • Guvernul a aprobat Regulamentul privind distribuirea sumelor incasate din valorificarea bunurilor confiscate in materie penala dupa ramanerea definitiva a hotararii de confiscare, unul din actele normative din legislatia secundara necesara operationalizarii Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI). Regulamentul stabileste modul in care sumele rezultate din valorificarea bunurilor mobile si imobile intrate prin confiscare in proprietatea privata a statului vor fi...» citeste mai departe aici

  • Tratament servicii turistice. Cum tratam cheltuielile sociale?
    • In randurile urmatoare, vom vedea care este modalitatea prin care se pot acorda salariatilor proprii contravaloarea de servicii turistice si/sau tratament inclusiv transportul acestora incadrate in categoria de cheltuieli sociale (5%). Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament sunt neimpozabile din punct de vedere al impozitului pe venit si nu intra in baza de calcul a contributiilor sociale, doar daca posibilitatea de acordare a acestora este prevazuta prin contractul individual...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.