Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noutati legislatie fiscala 14 - 18 septembrie 2009

24-Sep-2009
1931

ORDIN nr. 18 din 7 septembrie 2009


pentru aprobarea Normelor privind principiile de organizare a unui sistem de control intern si management al riscurilor, precum si organizarea si desfasurarea activitatii de audit intern la asiguratori/reasiguratori

Emitent: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A ASIGURARILOR
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 621 din 16 septembrie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza toate structurile din societatile de asigurare/reasigurare care sunt supuse sistemului de control intern si management al riscurilor.

Important!
Activitatile de control intern includ cel putin urmatoarele:

a) analize la nivelul conducerii administrative si al conducerii executive;

Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

b) analize operative la nivelul compartimentelor si al structurilor teritoriale ale asiguratorilor;
c) controale faptice care au in vedere restrictionarea accesului la active, cum ar fi disponibilitati banesti etc.;
d) analiza incadrarii in limitele impuse expunerilor la risc si urmarirea modului in care sunt solutionate situatiile de neconformitate;
e) aprobari si autorizari, in cazul operatiunilor ce depasesc anumite limite de sume, asigurandu-se astfel controlul asupra realizarii operatiunilor respective de catre nivelul de conducere competent si stabilirea responsabilitatilor;
f) verificari ale tranzactiilor efectuate la nivelul asiguratorului si efectuarea de reconcilieri, in special acolo unde exista diferente intre metodologiile sau sistemele de evaluare utilizate in compartimentele responsabile cu initierea tranzactiilor (front office) si compartimentele responsabile cu inregistrarea si monitorizarea tranzactiilor initiate (back office).

Rezultatele verificarilor vor fi comunicate nivelului de conducere superior competent. siguratorii/Reasiguratorii trebuie sa dispuna de un sistem de management al riscurilor proportional cu dimensiunea, natura si complexitatea activitatii exercitate.

Politica privind managementul riscurilor trebuie sa fie transpusa in mod clar si transparent in norme interne si manuale de proceduri, facandu-se distinctie intre standardele generale aplicabile intregului personal si regulile specifice aplicabile anumitor categorii de personal care utilizeaza informatii confidentiale sau au responsabilitati de a angaja societatea.

Pentru asigurarea unui sistem de management al riscului eficient, asiguratorii/reasiguratorii trebuie sa stabileasca, dupa caz:

a) un sistem de proceduri de autorizare a operatiunilor afectate de riscuri;
b) un sistem de stabilire a limitelor expunerii la risc si de monitorizare a acestora, care sa reflecte profilul de risc ales si care sa fie in conformitate cu legislatia si cu reglementarile in vigoare; limitele stabilite la nivelul activitatilor si/sau compartimentelor/sediilor secundare trebuie corelate cu cele stabilite la nivel de ansamblu al asiguratorilor/reasiguratorilor;
c) un sistem de raportare a expunerilor la riscuri, precum si a altor aspecte legate de riscuri de la fiecare compartiment catre nivelurile de conducere corespunzatoare;
d) criterii de recrutare si remunerare a personalului, care sa stabileasca standarde ridicate pentru pregatirea, experienta si integritatea acestuia;
e) un program de instruire a personalului.

Asiguratorii/Reasiguratorii trebuie sa dispuna de un sistem informatic auditat in conformitate cu reglementarile in vigoare privind tehnologia informatiei, care sa certifice adecvarea acestuia la specificul si volumul activitatii, gradul de securitate a informatiei, capacitatea de a furniza raportarile solicitate de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, capacitatea de conectare la retea pentru transmiterea electronica a raportarilor, capacitatea de stocare/arhivare a datelor, indeplinirea de catre sistemele informatice a criteriilor minimale prevazute de reglementarile in vigoare pentru prelucrarea automata a datelor in domeniul financiar-contabil.

Auditarea sistemelor informatice conform prevederilor alin. (1) se va efectua de catre un auditor financiar, altul decat cel care auditeaza situatiile financiare ale societatii, membru activ al Camerei Auditorilor Financiari din Romania si care trebuie sa dispuna de personal specializat, cu experienta in ceea ce priveste sistemele informatice.

Functia de audit intern trebuie organizata respectandu-se urmatoarele cerinte:

a) pozitia functiei in cadrul structurii organizatorice trebuie sa fie astfel incat sa garanteze independenta si autonomia, pentru a nu fi compromisa obiectivitatea procesului de audit; functia de audit intern nu depinde ierarhic de niciun responsabil din aria operativa; personalului implicat in auditul intern nu trebuie sa ii fie incredintate responsabilitati operative sau acesta nu trebuie sa verifice activitatea desfasurata in trecut, daca nu a trecut cel putin un an de la schimbarea activitatii;

b) functia de audit intern trebuie sa aiba legaturi cu toate structurile de control din cadrul societatii;

c) responsabilul cu functia de audit intern este numit de conducerea administrativa. El trebuie sa aiba competenta profesionala pentru a realiza aceasta activitate, conform reglementarilor Camerei Auditorilor Financiari din Romania. Atributiile persoanei responsabile cu functia de audit intern trebuie clar definite, iar responsabilitatea si modalitatea de raportare catre conducerea administrativa trebuie precizate in fisa postului/obligatiile contractuale (in cazul externalizarii auditului intern). Responsabilul cu functia de audit intern este imputernicit cu autoritatea necesara pentru a garanta independenta sa;

d) personalului implicat in activitatea de audit intern trebuie sa i se asigure accesul la toate structurile societatii si la intreaga documentatie, inclusiv informatii privind activitatile externalizate;

e) structura trebuie sa fie corespunzatoare dimensiunii societatii si obiectivelor stabilite, in ceea ce priveste resursele umane si tehnologia.
==================================

CIRCULARA nr. 33 din 7 septembrie 2009
privind punerea in circulatie, in scop numismatic, a unor monede dedicate domnitorului Vlad Tepes cu ocazia aniversarii a 550 de ani de la prima atestare documentara a orasului Bucuresti de catre acesta, la 20 septembrie 1459

Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 621 din 16 septembrie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza toate persoanele care colectioneaza emisiuni monetare ale Bancii Nationale a Romaniei cu scop aniversar.

Important!
In conformitate cu prevederile Legii nr. 312/2004 privind Statutul Bancii Nationale a Romaniei, Banca Nationala a Romaniei va pune in circulatie, in scop numismatic, incepand cu data de 16 septembrie 2009, o moneda din aur, o moneda din argint si o moneda din tombac cuprat, dedicate domnitorului Vlad Tepes cu ocazia aniversarii a 550 de ani de la prima atestare documentara a orasului Bucuresti de catre acesta, la 20 septembrie 1459.

Fiecare moneda, ambalata in capsula de metacrilat transparent, va fi insotita de o brosura de prezentare a acestei emisiuni numismatice, redactata in limbile romana, engleza si franceza. Brosurile includ certificatul de autenticitate al emisiunii, pe care se gasesc semnaturile guvernatorului Bancii Nationale a Romaniei si casierului central. Monedele vor fi prezentate in cutii adecvate, pe al caror capac este inscriptionata sigla BNR.

Monedele din aur, argint si tombac cuprat, dedicate domnitorului Vlad Tepes cu ocazia aniversarii a 550 de ani de la prima atestare documentara a orasului Bucuresti de catre acesta, la 20 septembrie 1459, au putere circulatorie pe teritoriul Romaniei.

Articol realizat in colaborare cu CTCE Piatra-Neamt

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noutati legislatie fiscala 14 - 18 septembrie 2009":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. De asemenea, vom vedea daca este suficient ca la sfarsitul anului societatea...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Bogdan-Nicolae Stan este noul presedinte al ANAF
    • Bogdan-Nicolae Stan a fost numit in functia de presedinte, cu rang de secretar de stat, al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in urma deciziei prim-ministrului, publicata in Monitorul Oficial nr 0039, din 13 ianuarie 2017. Bogdan-Nicolae Stan a avut atributii de coordonare a activitatilor de combatere a evaziunii si fraudei fiscale, in func?ii precum cea de Director general/Director general adjunct, in cadrul Activitatii de inspectie fiscala de la DGRFP Ilfov (2012 - 2013) si respectiv...» citeste mai departe aici

  • O noua metodologie de calcul a contributiilor si taxelor datorate la Fondul pentru mediu
    • Prin O.U.G. nr. 39/2016 din 28 iunie 2016 a fost modificata si completata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005 in sensul modificarii unor taxe si introducerii unor noi taxe si contributii la bugetul Fondului pentru mediu. Contributiile nou introduse sunt: >> o contributie datorata de operatorii economici care introduc pe piata nationala echipamente electrice si electronice, astfel: 1. de la data de 1 ianuarie 2017 pana la data de 31 decembrie 2017, pentru diferenta dintre cantitatile...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.