Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noutati Legislatie Fiscala 19 - 23 ianuarie 2009

28-Ian-2009
2758

ORDIN nr. 96 din 19 ianuarie 2009


pentru modificarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 3.756/2008 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii ianuarie 2009

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 38 din 21 ianuarie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza dealerii primari, care pot depune oferte atat in cont propriu, cat si in contul clientilor persoane fizice si juridice in vederea achizitionarii
certificatelor de trezorerie.

Important!
In vederea finantarii si refinantarii datoriei publice in luna ianuarie 2009, Ministerul Finantelor Publice anunta lansarea de emisiuni de certificate de trezorerie
cu discont, astfel:

Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii

Cod ISIN

Data licitatiei

Data emisiunii

Data scadentei

Nr. de zile

Valoarea emisiunii lei

RO0909CTN0W2

5.01.2009

7.01.2009

6.02.2009

30

1.000.000.000

RO0909CTN0T8

14.01.2009

16.01.2009

17.04.2009

91

2.000.000.000

RO0909CTN0U6

19.01.2009

21.01.2009

20.02.2009

30

1.000.000.000

RO0909CTN027

22.01.2009

26.01.2009

27.04.2009

91

1.500.000.000

RO0909CTN019

28.01.2009

30.01.2009

31.07.2009

100

500.000.000

Valoarea nominala totala a certificatelor de trezorerie cu discont si a obligatiunilor de stat de tip benchmark, in suma de 4.000 milioane lei, anuntata conform prevederilor art. 1 din Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.756/2008 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii ianuarie 2009, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 896 din 30 decembrie 2008, se majoreaza cu suma de 2.500 milioane lei.
*******

DECIZIE nr. 82 din 15 ianuarie 2009
referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 230/2008 pentru modificarea unor acte normative in
domeniul pensiilor din sistemul public, pensiilor de stat si al celor de serviciu

Emitent: CURTEA CONSTITUTIONALA
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 33 din 16 ianuarie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes general pentru toate persoanele care erau afectate de dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 230/2008, prin care se
interzicea cumulul pensiei cu salariul obtinut intr-o institutie sau autoritate publica.

Important!
Avocatul Poporului sustine ca acest act normativ incalca urmatoarele prevederi constitutionale: art. 1 alin. (5) care consacra suprematia Constitutiei si
instituie obligatia respectarii sale, art. 41 alin. (1) referitor la dreptul la munca, art. 44 privind dreptul de proprietate privata, art. 47 alin. (2) teza intai referitor la dreptul la pensie si art. 135 alin. (2) lit. f) care instituie obligatia statului de a crea conditiile necesare pentru cresterea calitatii vietii.

De asemenea, considera ca este incalcat si art. 20 din Constitutie prin raportare la dispozitiile art. 1 din Primul Protocol aditional la Conventia pentru apararea drepturilor omului si a libertatilor fundamentale, care se refera la dreptul de proprietate, si in raport cu prevederile art. 6 pct. 1 din Pactul international cu privire la drepturile economice, sociale si culturale, care recunoaste si garanteaza dreptul la munca.

Analizand exceptia de neconstitutionalitate, Curtea constata ca, potrivit sustinerilor Avocatului Poporului, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 230/2008 contravine dispozitiilor constitutionale sub mai multe aspecte. Unele dintre aceste aspecte pun in discutie constitutionalitatea extrinseca a actului normativ, in timp ce altele se refera la continutul reglementarii in sine.

Astfel, autorul exceptiei sustine ca acest act normativ afecteaza drepturi fundamentale, precum dreptul la munca si dreptul la pensie, contravenind astfel art. 115 alin. (6) din Constitutie, care stabileste domeniile in care ordonantele de urgenta nu pot reglementa. De asemenea, intre motivele invocate in sustinerea exceptiei se regasesc si cele referitoare la incalcarea dreptului de proprietate, nerespectarea obligatiei statului de a crea conditiile necesare pentru cresterea calitatii vietii, actiunea retroactiva a prevederilor ordonantei prin desfiintarea unor drepturi castigate si nerespectarea suprematiei Constitutiei.

Curtea urmeaza sa analizeze mai intai daca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 230/2008 respecta conditiile de constitutionalitate extrinseca puse in discutie de Avocatul Poporului, respectiv daca afecteaza drepturi fundamentale, contravenind, in consecinta, art. 115 alin. (6) din Constitutie.

Din aceasta perspectiva, Curtea constata ca prin dispozitiile cuprinse in ordonanta se interzice cumulul pensiei cu veniturile realizate dintr-o activitate profesionala desfasurata in cadrul autoritatilor si institutiilor publice si, corelativ, se impune obligatia persoanelor aflate in situatia mentionata de a opta pentru pensie ori pentru veniturile realizate din activitatea profesionala, altfel spus, de a renunta la pensie continuandu-si activitatea profesionala sau de a inceta activitatea profesionala aducatoare de venituri si de a-si conserva pensia.

Curtea Constitutionala admite exceptia de neconstitutionalitate ridicata direct de Avocatul Poporului si constata ca Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 230/2008 pentru modificarea unor acte normative in domeniul pensiilor din sistemul public, pensiilor de stat si al celor de serviciu este contrara art. 115 alin. (6) din Constitutie.

Definitiva si general obligatorie.
Decizia se comunica celor doua Camere ale Parlamentului si Guvernului.
Pronuntata in sedinta publica din data de 15 ianuarie 2009.
*******

ORDIN nr. 23 din 19 ianuarie 2009
pentru stabilirea valorii sumei lunare indexate care se acorda sub forma de tichete de cresa pentru semestrul I 2009

Emitent: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI PROTECTIEI SOCIALE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 39 din 21 ianuarie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza societatile comerciale, regiile autonome, societatile si companiile nationale, institutiile din sectorul bugetar, unitatile cooperatiste, celelalte
persoane juridice, precum si persoanele fizice care incadreaza personal pe baza de contract individual de munca pot utiliza bilete de valoare sub forma tichetelor cadou si a tichetelor de cresa.

Important!
Pentru semestrul I 2009, incepand cu luna februarie, valoarea sumei lunare indexate care se acorda sub forma de tichete de cresa, stabilita potrivit
prevederilor pct. 6.1 si pct. 6.3 din Normele metodologice de aplicare a dispozitiilor Legii nr. 193/2006 privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.317/2006, este de 350 lei.
*******

REGULAMENT nr. 2 din 20 ianuarie 2009
pentru modificarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 3/2007 privind limitarea riscului de credit la creditele destinate persoanelor fizice

Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 40 din 22 ianuarie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza institutiile de credit persoane juridice romane si sucursalelor institutiilor de credit din state terte care functioneaza pe teritoriul Romaniei,
institutiilor financiare nebancare persoane juridice romane si sucursalelor institutiilor financiare nebancare straine, inscrise in Registrul special, entitati supuse supravegherii Bancii Nationale a Romaniei, si reglementeaza conditiile minime de acordare si derulare a creditelor destinate persoanelor fizice.

Important!
Imprumutatorii stabilesc in cadrul reglementarilor interne, in concordanta cu profilul si strategia lor de risc, cel putin urmatoarele:

a) modalitatea de organizare a activitatii de acordare si derulare a creditelor destinate persoanelor fizice si, dupa caz, conditiile de garantare pentru fiecare tip de credit, inclusiv limita maxima admisa pentru valoarea finantarii in raport cu valoarea imobilului ipotecat;

b) categoriile de clienti eligibili pentru finantare;

c) procedura de clasificare a clientelei-tinta pe categorii de risc de nerambursare, fundamentat pe profilul general de risc al imprumutatorului;

d) categoriile de venituri considerate eligibile de catre imprumutator, diferentiat pe categorii de clientela, precum si coeficientii de ajustare aferenti in functie de gradul de certitudine si de caracterul de permanenta ale acestora;

e) categoriile de cheltuieli care se deduc din veniturile eligibile in scopul determinarii gradului total de indatorare, incluzand cel putin cheltuielile de subzistenta si angajamentele de plata altele decat cele de natura creditului;

f) nivelurile maxime admise pentru gradul total de indatorare, inclusiv fundamentarea acestora, diferentiate pe categoriile de clientela, pe destinatia creditului (de exemplu, credit de consum, credit ipotecar), pe tipul creditului (defalcat in functie de moneda de exprimare sau, dupa caz, de indexare, de tipul dobanzii, respectiv fixa sau variabila, de termenul de acordare a creditului si de comportamentul clientului in legatura cu onorarea serviciului datoriei determinat de calitatea garantiei), iar in cazul creditelor care nu sunt garantate cu ipoteci asupra proprietatilor imobiliare locative sau a terenurilor intravilane, nivelurile maxime admise pentru gradul total de indatorare sunt stabilite inclusiv prin luarea in considerare a riscului valutar, riscului de rata a dobanzii, precum si a posibilitatii de majorare a costului creditului provenind din comisioane si alte cheltuieli privind administrarea creditului prevazute in contract;

Valoarea nominala totala a certificatelor de trezorerie cu discont si a obligatiunilor de stat de tip benchmark, in suma de 4.000 milioane lei, anuntata conform prevederilor art. 1 din Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.756/2008 privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark, aferente lunii ianuarie 2009, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 896 din 30 decembrie 2008, se majoreaza cu suma de 2.500 milioane lei.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noutati Legislatie Fiscala 19 - 23 ianuarie 2009":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.