Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noutati Legislatie Fiscala 26-31 mai 2008

24-Iun-2008
1997

HOTARARE nr. 25 din 20 mai 2008


pentru aprobarea Normei nr. 13/2008 privind modificarea temporara a procentului maxim care poate fi investit in instrumente ale pietei monetare pentru fondurile de pensii administrate privat
Emitent: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
Publicata in: MONITORUL OFICIAL nr. 397 din 27 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza administratorilor fondurilor de pensii private stabilind plafonul maxim pe care acestia il pot investi in instrumente ale pietei monetare, inclusiv conturi si depozite in lei.

Important!
Administratorul poate decide ca, pentru o perioada de 180 de zile calendaristice de la data colectarii primelor contributii la fondul de pensii pe care il administreaza, sa investeasca in instrumente ale pietei monetare, inclusiv conturi si depozite in lei la o banca, persoana juridica romana, sau la o sucursala a unei institutii de credit straine autorizate sa functioneze pe teritoriul Romaniei si care nu se afla in procedura de supraveghere speciala ori administrare speciala sau a carei autorizatie nu este retrasa, cu depasirea procentului de 20% din valoarea totala a activelor fondului de pensii prevazut de art. 25 alin. (1) lit. a) din Lege.

Administratorul care decide sa aplice prevederile prezentei norme va proceda astfel:

Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

a) in termen de 5 zile calendaristice de la data luarii deciziei, va notifica in scris Comisia cu privire la decizia luata, precum si in legatura cu data la care administratorul va incepe aplicarea prevederilor art. 3 din prezenta norma, fara a mai proceda la modificarea prospectului autorizat al schemei de pensii;
b) in termen de 5 zile calendaristice de la data notificarii Comisiei, va proceda la informarea participantilor la fondul de pensii pe care il administreaza, prin publicarea deciziei luate in cel putin doua cotidiene de circulatie nationala, pe o perioada de cel putin 3 zile consecutive, precum si prin publicarea pe pagina proprie de web.

***

ORDIN nr. 819 din 19 mai 2008
pentru aprobarea Procedurii privind declararea contribuabililor inactivi
Emitent:
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 404 din 29 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza tuturor categoriilor de contribuabili care pot fi declarati inactivi potrivit legii, precum si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care inregistreaza in evidente aceste categorii de persoane.

Important!

A. PREVEDERI GENERALE
1.1. In evidenta contribuabililor declarati inactivi, potrivit prevederilor art. 78 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, parte componenta a Registrului contribuabililor, sunt inscrisi contribuabilii persoane juridice sau orice alte entitati fara personalitate juridica ce indeplinesc cumulativ urmatoarele criterii:
- nu au depus nicio declaratie la doua termene de declarare consecutive;
- nu li s-a aprobat, la cerere, de catre organul fiscal competent o masura privind indeplinirea obligatiilor fiscale declarative (regim derogatoriu).
1.2. In sensul prezentului ordin, prin declaratii se intelege formularul 100 ?Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat?, formularul 102 ?Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale?, formularul 103 ?Declaratie privind accizele?, formularul 300 ?Decont de taxa pe valoarea adaugata?, formularul 301 ?Decont special de taxa pe valoarea adaugata?, formularul 390 VIES ?Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri? si formularul 394 ?Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national?.

B. PROCEDURA PRIVIND INSCRIEREA CONTRIBUABILILOR IN EVIDENTA CONTRIBUABILILOR INACTIVI

1. Lunar, in termen de 15 zile de la expirarea termenului legal de depunere a declaratiilor, organul fiscal competent intocmeste lista contribuabililor care nu si-au indeplinit obligatiile declarative, emite si transmite notificari acestei categorii de contribuabili.

2. In termen de 15 zile de la data transmiterii notificarilor, organul fiscal competent intocmeste lista contribuabililor care indeplinesc conditiile pentru a fi declarati inactivi, eliminand din lista contribuabililor care nu si-au indeplinit obligatiile declarative acei contribuabili care au depus declaratiile ca urmare a notificarilor primite.

3. Pentru intocmirea listei prevazute la pct. 2 se au in vedere urmatoarele:
a) se selecteaza numai acei contribuabili care, la doua termene de declarare consecutive, nu si-au indeplinit niciuna dintre obligatiile declarative inscrise in vectorul fiscal;
b) nu se selecteaza sediile secundare ale contribuabililor care au numai obligatii de declarare a impozitului pe venitul din salarii.

4. Lista prevazuta la pct. 2 contine, in mod obligatoriu, urmatoarele informatii:
a) denumirea contribuabilului;
b) codul de identificare fiscala;
c) domiciliul fiscal;
d) codul de identificare fiscala pentru fiecare sediu secundar inregistrat fiscal al respectivului contribuabil.

5. In maximum 5 zile de la expirarea termenului prevazut la pct. 2, listele cuprinzand contribuabilii care indeplinesc conditiile pentru a fi declarati inactivi se transmit Directiei generale de tehnologia informatiei.

***

ORDONANTA DE URGENTA nr. 62 din 21 mai 2008
pentru modificarea si completarea titlului VII din Legea nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente
Emitent:
GUVERNUL ROMANIEI
Publicata in: M ONITORUL OFICIAL nr. 392 din 23 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes pentru Directia pentru Acordarea Despagubirilor in Numerar din structura Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor.

Important!
Sursele de finantare a acordarii despagubirilor in numerar de catre Directie se asigura, pana la listarea S.C. Fondul Proprietatea - S.A., din dividendele aferente actiunilor detinute de stat la Fondul ?Proprietatea? si in completare de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei si Finantelor.?
Sumele prevazute in bugetul Ministerului Economiei si Finantelor pentru aplicarea prezentei legi se transfera, la solicitarea Autoritatii Nationale pentru Restituirea
Proprietatilor, in bugetul acesteia.
Activitatile privind evidenta contabila si plata despagubirilor se realizeaza prin compartimentele de specialitate din cadrul Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor.

***

ORDONANTA DE URGENTA nr. 63 din 21 mai 2008
pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 41/1994 privind autorizarea platii cotizatiilor la organizatiile internationale interguvernamentale la care Romania este parte, precum si pentru aprobarea platii cotizatiei anuale de participare a Consiliului Superior al Magistraturii la Reteaua Europeana a Consiliilor Judiciare (RECJ) si pentru indeplinirea obligatiilor care decurg din calitatea de membru a Institutului National al Magistraturii la Reteaua Europeana de Formare Judiciara (EJTN)
Emitent:
GUVERNUL ROMANIEI
Publicata in: MONITORUL OFICIAL nr. 392 din 23 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul vizeaza participarea Romaniei la organizatiile internationale interguvernamentale.

Important!
Se aproba plata cotizatiei anuale de participare a Consiliului Superior al Magistraturii, ca membru cu drepturi depline, la Reteaua Europeana a Consiliilor Judiciare (RECJ), cu sediul la Bruxelles.
Sumele necesare platii cotizatiei anuale se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Consiliului Superior al Magistraturii.
Pentru anul 2008 se introduce in bugetul Consiliului Superior al Magistraturii, la capitolul ?Autoritati publice si actiuni externe?, titlul ?Alte transferuri?, articolul ?Transferuri curente in strainatate?, alineatul ?Contributii si cotizatii la organisme internationale?, suma de 15.500 lei.

Suma prevazuta la alin. (3) se asigura prin redistribuire de la titlul ?Bunuri si servicii?, alineatul ?Alte cheltuieli cu bunuri si servicii?, in cadrul bugetului aprobat pe anul 2008 Consiliului Superior al Magistraturii.
Se aproba plata cotizatiei anuale de participare a Institutului National al Magistraturii, institutie aflata in coordonarea Consiliului Superior al Magistraturii, la Reteaua Europeana de Formare Judiciara (EJTN), cu sediul la Bruxelles.
Sumele necesare platii cotizatiei anuale se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Consiliului Superior al Magistraturii.

Pentru anul 2008 se introduce in bugetul Consiliului Superior al Magistraturii, la capitolul ?Invatamant?, titlul ?Alte transferuri?, articolul ?Transferuri curente in strainatate?, alineatul ?Contributii si cotizatii la organisme internationale?, suma de 16.000 lei.

Suma prevazuta la alin. (3) se asigura prin redistribuire de la titlul ?Bunuri si servicii?, alineatul ?Alte cheltuieli cu bunuri si servicii?, in cadrul bugetului aprobat pe anul 2008 Consiliului Superior al Magistraturii.

***

HOTARARE nr. 528 din 21 mai 2008
pentru aprobarea platii contributiei financiare a Romaniei, aferenta lucrarilor pregatitoare pentru anii 2006 si 2007 referitoare la Conferintele Regionale de Radiocomunicatii, organizate sub egida Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor (UIT)
Emitent:
GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 397 din 27 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul vizeaza participarea Romaniei la Conferintele Regionale de Radiocomunicatii stabilind cuantumul contributiei financiare.

Important!
Se aproba plata contributiei financiare a Romaniei, aferenta lucrarilor pregatitoare pentru anii 2006 si 2007 referitoare la Conferintele Regionale de Radiocomunicatii, organizate sub egida Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor (UIT), in suma de 3.978 CHF (trei mii noua sute saptezeci si opt franci elvetieni).
Echivalentul in lei al sumei prevazute la art. 1 se suporta de la bugetul de stat, din prevederile bugetare aprobate Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei pe anul 2008.
Echivalentul in lei al sumei prevazute la art. 1 se va calcula pe baza raportului de schimb leu/franc elvetian in vigoare la data platii.

***

ORDIN nr. 3.943 din 8 mai 2008
pentru aprobarea listei nominale a beneficiarilor Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar in vederea stimularii achizitionarii de calculatoare, pentru anul 2008
Emitent:
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 392 din 23 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza beneficiarii ajutorului financiar destinat achizitionarii de calculatoare.

Important!
Venitul maxim brut lunar pe membru de familie pentru care se acorda ajutorul financiar beneficiarilor prevazuti in lista, conform anexei, este de 62,58 lei.
Potrivit prevederilor art. 4 din Normele metodologice pentru aplicarea Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar in vederea stimularii achizitionarii de calculatoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.294/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, la stabilirea venitului brut lunar pe membru de familie se iau in calcul toate veniturile cu caracter permanent realizate de membrii familiei in luna precedenta depunerii cererii, cu exceptia alocatiei de stat, alocatiei suplimentare pentru familiile cu multi copii, burselor de studii si burselor sociale.

***

ORDONANTA DE URGENTA nr. 64 din 21 mai 2008
privind preluarea de catre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului a unor creante comerciale restante aflate in administrarea unitatilor teritoriale subordonate Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat
Emitent:
GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 398 din 27 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes pentru Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului care preia creantele comerciale ale unitatilor teritoriale subordonate Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat catre diversi debitori.

Important!
Lista creantelor comerciale detinute de A.N.R.S. asupra unor societati comerciale debitoare ce urmeaza a fi preluate de A.V.A.S. se va stabili prin hotarare a Guvernului.
Sumele ce fac obiectul preluarii conform alin. (1) sunt cele din evidenta contabila a unitatilor teritoriale subordonate Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat, neachitate la data incheierii protocolului de predare-primire.

Valorificarea creantelor comerciale si a accesoriilor acestora preluate de A.V.A.S. se face prin metodele reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active ale statului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile ulterioare, in temeiul titlurilor de creanta si/sau al titlurilor executorii aferente, urmarindu-se incasarea acestora la o valoare cat mai apropiata de valoarea inscrisa in protocol.

Unitatile teritoriale subordonate A.N.R.S. garanteaza existenta valabila a creantelor preluate si a accesoriilor acestora, precum si legalitatea titlurilor de creanta si a titlurilor executorii aferente. Titlurile de creanta aferente creantelor comerciale preluate de catre A.V.A.S. constituie titluri executorii.
Pentru litigiile existente si actele de executare silita in derulare, A.V.A.S. se subroga in toate drepturile si obligatiile unitatilor teritoriale subordonate A.N.R.S., actele indeplinite anterior ramanand valabile.
Unitatile teritoriale subordonate A.N.R.S. vor notifica debitorilor preluarea de catre A.V.A.S. a creantelor prevazute la art. 1 alin. (1), prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

***

ORDIN nr. 1.319/C din 13 mai 2008
pentru punerea in aplicare a dispozitiilor privind procedura de obtinere a compensatiilor financiare de catre victimele infractiunilor intentionate comise cu violenta in situatii transfrontaliere prevazute in Legea nr. 211/2004 privind unele masuri pentru asigurarea protectiei victimelor infractiunilor
Emitent:
MINISTERUL JUSTITIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 396 din 27 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza victimele infractiunilor comise in situatii transfrontaliere, stabilind modul de acordare a unor compensatii financiare catre aceste persoane.

Important!
Ministerul Justitiei va indeplini atributiile care ii revin conform legii, in calitate de autoritate responsabila cu asistenta, prin Directia drept international si tratate - Serviciul cooperare judiciara internationala in materie civila si comerciala.
In indeplinirea atributiilor care ii revin in aplicarea legii si a prezentului ordin, Directia drept international si tratate poate colabora cu alte structuri din cadrul Ministerului Justitiei cu atributii in domeniu.

Atributiile Ministerului Justitiei, in calitate de autoritate responsabila cu asistenta, atunci cand solicitantul depune o cerere de obtinere a compensatiilor financiare dintr-un alt stat membru, sunt in principal urmatoarele:
a) primeste cererea si o inregistreaza in Registrul special privind procedura de obtinere a compensatiilor financiare, tinut de Serviciul cooperare judiciara internationala in materie civila si comerciala;
b) confirma primirea cererii solicitantului;
c) verifica cererea sub aspectul indeplinirii conditiilor prevazute de lege si informeaza solicitantul, daca este cazul, cu privire la motivele care determina neacceptarea cererii, in cazul in care aceasta nu cade sub incidenta cap. V1 din lege;
d) in cazul in care constata ca sunt indeplinite conditiile cerute de lege, transmite solicitantului formularul-tip de cerere, indrumandu-l in vederea completarii acesteia;
e) cere de la solicitant informatii si/sau documente necesare pentru completarea cererii;
f) faciliteaza traducerea hotararii pronuntate de catre autoritatea de decizie din statul de la care se cere compensatia financiara de catre un traducator autorizat si asigura transmiterea acesteia, cat mai rapid posibil, catre solicitant, folosind mijloacele moderne de comunicare: fax, e-mail, posta rapida;
g) intocmeste notele de audienta, scrisorile de instiintare, procesele-verbale de audiere, raportul de audiere prin videoconferinta sau prin telefon;
h) indeplineste orice alte atributii care decurg din aplicarea legii.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noutati Legislatie Fiscala 26-31 mai 2008":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Care sunt modificarile Codului fiscal, aplicabile de la 1 ianuarie 2017?
    • Noul Cod fiscal a intrat in vigoare la inceputul anului in curs, insa unele prevederi devin aplicabile incepand cu prima zi a anului viitor. Totodata, exista si reglementari care vor disparea efectiv din 2017, precum impozitul pe constructii cunoscut mai bine ca "taxa pe stalp". Despre acestea, dar si despre celelalte noutati fiscale ce vor intra in vigoare la 1 ianuarie 2017, aflati din cele ce urmeaza. TVA standard de 19% Una dintre principalele prevederi aplicabile din prima zi a anului...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

  • Se modifica din nou legea evaziunii fiscale. Prejudiciul achitat ii scapa pe infractori de dosar penal
    • O sedinta din cursul acestei saptamani, organizata de Guvern, a avut ca subiect legea evaziunii fiscale si, spun unele surse, a vizat modificarea legii evaziunii fiscale prin aducerea mai multor completari referitoare la plata prejudiciilor cauzate de aceasta infractiune. O prima schita a proiectului emis de Ministerul de Finante si analizata de HotNews.ro arata ca una dintre prevederi propune ca, in cazul in care un faptuitor plateste integral prejudiciul provocat de o fapte de evaziune...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.