Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noutati Legislatie Fiscala 26-31 mai 2008

24-Iun-2008
2015

HOTARARE nr. 25 din 20 mai 2008


pentru aprobarea Normei nr. 13/2008 privind modificarea temporara a procentului maxim care poate fi investit in instrumente ale pietei monetare pentru fondurile de pensii administrate privat
Emitent: COMISIA DE SUPRAVEGHERE A SISTEMULUI DE PENSII PRIVATE
Publicata in: MONITORUL OFICIAL nr. 397 din 27 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza administratorilor fondurilor de pensii private stabilind plafonul maxim pe care acestia il pot investi in instrumente ale pietei monetare, inclusiv conturi si depozite in lei.

Important!
Administratorul poate decide ca, pentru o perioada de 180 de zile calendaristice de la data colectarii primelor contributii la fondul de pensii pe care il administreaza, sa investeasca in instrumente ale pietei monetare, inclusiv conturi si depozite in lei la o banca, persoana juridica romana, sau la o sucursala a unei institutii de credit straine autorizate sa functioneze pe teritoriul Romaniei si care nu se afla in procedura de supraveghere speciala ori administrare speciala sau a carei autorizatie nu este retrasa, cu depasirea procentului de 20% din valoarea totala a activelor fondului de pensii prevazut de art. 25 alin. (1) lit. a) din Lege.

Administratorul care decide sa aplice prevederile prezentei norme va proceda astfel:

Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

a) in termen de 5 zile calendaristice de la data luarii deciziei, va notifica in scris Comisia cu privire la decizia luata, precum si in legatura cu data la care administratorul va incepe aplicarea prevederilor art. 3 din prezenta norma, fara a mai proceda la modificarea prospectului autorizat al schemei de pensii;
b) in termen de 5 zile calendaristice de la data notificarii Comisiei, va proceda la informarea participantilor la fondul de pensii pe care il administreaza, prin publicarea deciziei luate in cel putin doua cotidiene de circulatie nationala, pe o perioada de cel putin 3 zile consecutive, precum si prin publicarea pe pagina proprie de web.

***

ORDIN nr. 819 din 19 mai 2008
pentru aprobarea Procedurii privind declararea contribuabililor inactivi
Emitent:
AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 404 din 29 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza tuturor categoriilor de contribuabili care pot fi declarati inactivi potrivit legii, precum si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala care inregistreaza in evidente aceste categorii de persoane.

Important!

A. PREVEDERI GENERALE
1.1. In evidenta contribuabililor declarati inactivi, potrivit prevederilor art. 78 alin. (5) din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, parte componenta a Registrului contribuabililor, sunt inscrisi contribuabilii persoane juridice sau orice alte entitati fara personalitate juridica ce indeplinesc cumulativ urmatoarele criterii:
- nu au depus nicio declaratie la doua termene de declarare consecutive;
- nu li s-a aprobat, la cerere, de catre organul fiscal competent o masura privind indeplinirea obligatiilor fiscale declarative (regim derogatoriu).
1.2. In sensul prezentului ordin, prin declaratii se intelege formularul 100 ?Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat?, formularul 102 ?Declaratie privind obligatiile de plata la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale?, formularul 103 ?Declaratie privind accizele?, formularul 300 ?Decont de taxa pe valoarea adaugata?, formularul 301 ?Decont special de taxa pe valoarea adaugata?, formularul 390 VIES ?Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile intracomunitare de bunuri? si formularul 394 ?Declaratie informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national?.

B. PROCEDURA PRIVIND INSCRIEREA CONTRIBUABILILOR IN EVIDENTA CONTRIBUABILILOR INACTIVI

1. Lunar, in termen de 15 zile de la expirarea termenului legal de depunere a declaratiilor, organul fiscal competent intocmeste lista contribuabililor care nu si-au indeplinit obligatiile declarative, emite si transmite notificari acestei categorii de contribuabili.

2. In termen de 15 zile de la data transmiterii notificarilor, organul fiscal competent intocmeste lista contribuabililor care indeplinesc conditiile pentru a fi declarati inactivi, eliminand din lista contribuabililor care nu si-au indeplinit obligatiile declarative acei contribuabili care au depus declaratiile ca urmare a notificarilor primite.

3. Pentru intocmirea listei prevazute la pct. 2 se au in vedere urmatoarele:
a) se selecteaza numai acei contribuabili care, la doua termene de declarare consecutive, nu si-au indeplinit niciuna dintre obligatiile declarative inscrise in vectorul fiscal;
b) nu se selecteaza sediile secundare ale contribuabililor care au numai obligatii de declarare a impozitului pe venitul din salarii.

4. Lista prevazuta la pct. 2 contine, in mod obligatoriu, urmatoarele informatii:
a) denumirea contribuabilului;
b) codul de identificare fiscala;
c) domiciliul fiscal;
d) codul de identificare fiscala pentru fiecare sediu secundar inregistrat fiscal al respectivului contribuabil.

5. In maximum 5 zile de la expirarea termenului prevazut la pct. 2, listele cuprinzand contribuabilii care indeplinesc conditiile pentru a fi declarati inactivi se transmit Directiei generale de tehnologia informatiei.

***

ORDONANTA DE URGENTA nr. 62 din 21 mai 2008
pentru modificarea si completarea titlului VII din Legea nr. 247/2005 privind reforma in domeniile proprietatii si justitiei, precum si unele masuri adiacente
Emitent:
GUVERNUL ROMANIEI
Publicata in: M ONITORUL OFICIAL nr. 392 din 23 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes pentru Directia pentru Acordarea Despagubirilor in Numerar din structura Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor.

Important!
Sursele de finantare a acordarii despagubirilor in numerar de catre Directie se asigura, pana la listarea S.C. Fondul Proprietatea - S.A., din dividendele aferente actiunilor detinute de stat la Fondul ?Proprietatea? si in completare de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei si Finantelor.?
Sumele prevazute in bugetul Ministerului Economiei si Finantelor pentru aplicarea prezentei legi se transfera, la solicitarea Autoritatii Nationale pentru Restituirea
Proprietatilor, in bugetul acesteia.
Activitatile privind evidenta contabila si plata despagubirilor se realizeaza prin compartimentele de specialitate din cadrul Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor.

***

ORDONANTA DE URGENTA nr. 63 din 21 mai 2008
pentru completarea Ordonantei Guvernului nr. 41/1994 privind autorizarea platii cotizatiilor la organizatiile internationale interguvernamentale la care Romania este parte, precum si pentru aprobarea platii cotizatiei anuale de participare a Consiliului Superior al Magistraturii la Reteaua Europeana a Consiliilor Judiciare (RECJ) si pentru indeplinirea obligatiilor care decurg din calitatea de membru a Institutului National al Magistraturii la Reteaua Europeana de Formare Judiciara (EJTN)
Emitent:
GUVERNUL ROMANIEI
Publicata in: MONITORUL OFICIAL nr. 392 din 23 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul vizeaza participarea Romaniei la organizatiile internationale interguvernamentale.

Important!
Se aproba plata cotizatiei anuale de participare a Consiliului Superior al Magistraturii, ca membru cu drepturi depline, la Reteaua Europeana a Consiliilor Judiciare (RECJ), cu sediul la Bruxelles.
Sumele necesare platii cotizatiei anuale se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Consiliului Superior al Magistraturii.
Pentru anul 2008 se introduce in bugetul Consiliului Superior al Magistraturii, la capitolul ?Autoritati publice si actiuni externe?, titlul ?Alte transferuri?, articolul ?Transferuri curente in strainatate?, alineatul ?Contributii si cotizatii la organisme internationale?, suma de 15.500 lei.

Suma prevazuta la alin. (3) se asigura prin redistribuire de la titlul ?Bunuri si servicii?, alineatul ?Alte cheltuieli cu bunuri si servicii?, in cadrul bugetului aprobat pe anul 2008 Consiliului Superior al Magistraturii.
Se aproba plata cotizatiei anuale de participare a Institutului National al Magistraturii, institutie aflata in coordonarea Consiliului Superior al Magistraturii, la Reteaua Europeana de Formare Judiciara (EJTN), cu sediul la Bruxelles.
Sumele necesare platii cotizatiei anuale se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Consiliului Superior al Magistraturii.

Pentru anul 2008 se introduce in bugetul Consiliului Superior al Magistraturii, la capitolul ?Invatamant?, titlul ?Alte transferuri?, articolul ?Transferuri curente in strainatate?, alineatul ?Contributii si cotizatii la organisme internationale?, suma de 16.000 lei.

Suma prevazuta la alin. (3) se asigura prin redistribuire de la titlul ?Bunuri si servicii?, alineatul ?Alte cheltuieli cu bunuri si servicii?, in cadrul bugetului aprobat pe anul 2008 Consiliului Superior al Magistraturii.

***

HOTARARE nr. 528 din 21 mai 2008
pentru aprobarea platii contributiei financiare a Romaniei, aferenta lucrarilor pregatitoare pentru anii 2006 si 2007 referitoare la Conferintele Regionale de Radiocomunicatii, organizate sub egida Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor (UIT)
Emitent:
GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 397 din 27 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul vizeaza participarea Romaniei la Conferintele Regionale de Radiocomunicatii stabilind cuantumul contributiei financiare.

Important!
Se aproba plata contributiei financiare a Romaniei, aferenta lucrarilor pregatitoare pentru anii 2006 si 2007 referitoare la Conferintele Regionale de Radiocomunicatii, organizate sub egida Uniunii Internationale a Telecomunicatiilor (UIT), in suma de 3.978 CHF (trei mii noua sute saptezeci si opt franci elvetieni).
Echivalentul in lei al sumei prevazute la art. 1 se suporta de la bugetul de stat, din prevederile bugetare aprobate Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei pe anul 2008.
Echivalentul in lei al sumei prevazute la art. 1 se va calcula pe baza raportului de schimb leu/franc elvetian in vigoare la data platii.

***

ORDIN nr. 3.943 din 8 mai 2008
pentru aprobarea listei nominale a beneficiarilor Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar in vederea stimularii achizitionarii de calculatoare, pentru anul 2008
Emitent:
MINISTERUL EDUCATIEI, CERCETARII SI TINERETULUI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 392 din 23 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza beneficiarii ajutorului financiar destinat achizitionarii de calculatoare.

Important!
Venitul maxim brut lunar pe membru de familie pentru care se acorda ajutorul financiar beneficiarilor prevazuti in lista, conform anexei, este de 62,58 lei.
Potrivit prevederilor art. 4 din Normele metodologice pentru aplicarea Legii nr. 269/2004 privind acordarea unui ajutor financiar in vederea stimularii achizitionarii de calculatoare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.294/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, la stabilirea venitului brut lunar pe membru de familie se iau in calcul toate veniturile cu caracter permanent realizate de membrii familiei in luna precedenta depunerii cererii, cu exceptia alocatiei de stat, alocatiei suplimentare pentru familiile cu multi copii, burselor de studii si burselor sociale.

***

ORDONANTA DE URGENTA nr. 64 din 21 mai 2008
privind preluarea de catre Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului a unor creante comerciale restante aflate in administrarea unitatilor teritoriale subordonate Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat
Emitent:
GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 398 din 27 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul prezinta interes pentru Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului care preia creantele comerciale ale unitatilor teritoriale subordonate Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat catre diversi debitori.

Important!
Lista creantelor comerciale detinute de A.N.R.S. asupra unor societati comerciale debitoare ce urmeaza a fi preluate de A.V.A.S. se va stabili prin hotarare a Guvernului.
Sumele ce fac obiectul preluarii conform alin. (1) sunt cele din evidenta contabila a unitatilor teritoriale subordonate Administratiei Nationale a Rezervelor de Stat, neachitate la data incheierii protocolului de predare-primire.

Valorificarea creantelor comerciale si a accesoriilor acestora preluate de A.V.A.S. se face prin metodele reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/1998 privind valorificarea unor active ale statului, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Legea nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile ulterioare, in temeiul titlurilor de creanta si/sau al titlurilor executorii aferente, urmarindu-se incasarea acestora la o valoare cat mai apropiata de valoarea inscrisa in protocol.

Unitatile teritoriale subordonate A.N.R.S. garanteaza existenta valabila a creantelor preluate si a accesoriilor acestora, precum si legalitatea titlurilor de creanta si a titlurilor executorii aferente. Titlurile de creanta aferente creantelor comerciale preluate de catre A.V.A.S. constituie titluri executorii.
Pentru litigiile existente si actele de executare silita in derulare, A.V.A.S. se subroga in toate drepturile si obligatiile unitatilor teritoriale subordonate A.N.R.S., actele indeplinite anterior ramanand valabile.
Unitatile teritoriale subordonate A.N.R.S. vor notifica debitorilor preluarea de catre A.V.A.S. a creantelor prevazute la art. 1 alin. (1), prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

***

ORDIN nr. 1.319/C din 13 mai 2008
pentru punerea in aplicare a dispozitiilor privind procedura de obtinere a compensatiilor financiare de catre victimele infractiunilor intentionate comise cu violenta in situatii transfrontaliere prevazute in Legea nr. 211/2004 privind unele masuri pentru asigurarea protectiei victimelor infractiunilor
Emitent:
MINISTERUL JUSTITIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 396 din 27 mai 2008

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza victimele infractiunilor comise in situatii transfrontaliere, stabilind modul de acordare a unor compensatii financiare catre aceste persoane.

Important!
Ministerul Justitiei va indeplini atributiile care ii revin conform legii, in calitate de autoritate responsabila cu asistenta, prin Directia drept international si tratate - Serviciul cooperare judiciara internationala in materie civila si comerciala.
In indeplinirea atributiilor care ii revin in aplicarea legii si a prezentului ordin, Directia drept international si tratate poate colabora cu alte structuri din cadrul Ministerului Justitiei cu atributii in domeniu.

Atributiile Ministerului Justitiei, in calitate de autoritate responsabila cu asistenta, atunci cand solicitantul depune o cerere de obtinere a compensatiilor financiare dintr-un alt stat membru, sunt in principal urmatoarele:
a) primeste cererea si o inregistreaza in Registrul special privind procedura de obtinere a compensatiilor financiare, tinut de Serviciul cooperare judiciara internationala in materie civila si comerciala;
b) confirma primirea cererii solicitantului;
c) verifica cererea sub aspectul indeplinirii conditiilor prevazute de lege si informeaza solicitantul, daca este cazul, cu privire la motivele care determina neacceptarea cererii, in cazul in care aceasta nu cade sub incidenta cap. V1 din lege;
d) in cazul in care constata ca sunt indeplinite conditiile cerute de lege, transmite solicitantului formularul-tip de cerere, indrumandu-l in vederea completarii acesteia;
e) cere de la solicitant informatii si/sau documente necesare pentru completarea cererii;
f) faciliteaza traducerea hotararii pronuntate de catre autoritatea de decizie din statul de la care se cere compensatia financiara de catre un traducator autorizat si asigura transmiterea acesteia, cat mai rapid posibil, catre solicitant, folosind mijloacele moderne de comunicare: fax, e-mail, posta rapida;
g) intocmeste notele de audienta, scrisorile de instiintare, procesele-verbale de audiere, raportul de audiere prin videoconferinta sau prin telefon;
h) indeplineste orice alte atributii care decurg din aplicarea legii.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noutati Legislatie Fiscala 26-31 mai 2008":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.