Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noutati Legislatie Fiscala 27 - 30 aprilie 2009

06-Mai-2009
3295

ORDONANTA DE URGENTA nr. 38 din 22 aprilie 2009


pentru modificarea art. 39 alin. (2) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 44/2008 privind desfasurarea activitatilor economice de catre persoanele fizice autorizate, intreprinderile individuale si intreprinderile familiale

Emitent : GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 269 din 24 aprilie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza persoanele care desfasoara activitati economice sub forma de persoane fizice autorizate, intreprinderi individuale si intreprinderi familiale.

Important!
Persoanele fizice si asociatiile familiale autorizate si inregistrate in registrul comertului in temeiul unor acte normative anterioare prezentei ordonante de urgenta pot functiona in baza certificatului de inregistrare, emis de oficiul registrului comertului de pe langa tribunal, o perioada de 2 ani de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.

Pana la implinirea termenului de 2 ani, persoanele prevazute la alin. (2) vor opta pentru desfasurarea activitatii in una dintre formele prevazute de prezenta ordonanta de urgenta. Dispozitiile cap. II se aplica in mod corespunzator.

Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii

**********
HOTARARE nr. 437 din 8 aprilie 2009
pentru modificarea anexei la Hotararea Guvernului nr. 1.211/2001 privind infiintarea Fondului National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii S.A. - IFN

Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 270 din 24 aprilie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza Fondul National de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii - S.A. ? IFN care emite garantii pentru credite si a alte instrumente de finantare ce pot fi obtinute de intreprinderile mici si mijlocii.

Important!
F.N.G.C.I.M.M. - S.A. - IFN are ca activitate principala emiterea de garantii si asumarea de angajamente pentru garantarea creditelor si a altor instrumente de finantare care pot fi obtinute de intreprinderile mici si mijlocii, definite potrivit legii, de la banci sau din alte surse, clasa CAEN 6492.

Activitatile secundare care pot fi desfasurate de Fond sunt:

a) finantarea tranzactiilor comerciale incheiate de intreprinderile mici si mijlocii pentru realizarea obiectului lor de activitate, CAEN 6492;
b) servicii de informare si consultanta pentru intreprinderile mici si mijlocii, legate de realizarea activitatilor de garantare si finantare, CAEN 7022;
c) activitati auxiliare intermedierilor financiare care nu au fost clasificate in alte clase - administrarea programelor de dezvoltare a intreprinderilor mici si mijlocii, CAEN 6619.

Fondul poate presta servicii conexe si de consultanta legate de realizarea activitatilor prevazute la alin. (1) si la alin. (2) lit. a).

Activitatile secundare prevazute la alin. (2) lit. b) si c) vor fi efectuate numai in masura in care sunt legate de activitatile de garantare si finantare.

F.N.G.C.I.M.M. - S.A. - IFN este administrat de un consiliu de administratie format din 9 administratori, cu un mandat de 4 ani, care poate fi reinnoit. Unul dintre membri este desemnat din partea autoritatii administratiei publice centrale cu atributii in domeniul finantelor publice. Majoritatea membrilor consiliului de administratie va fi formata din administratori neexecutivi.
**********

HOTARARE nr. 468 din 22 aprilie 2009
pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2007 privind datoria publica, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.470/2007

Emitent: GUVERNUL ROMANIEI
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 270 din 24 aprilie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza Ministerul Finantelor Publice care contracteaza, cu aprobarea Guvernului si Presedintelui Romaniei, imprumuturi de la Uniunea Europeana.

Important!
1. Ministerul Finantelor Publice elaboreaza si supune aprobarii Guvernului si Presedintelui Romaniei, dupa caz, un memorandum privind acordul de principiu pentru contractarea de asistenta financiara de la Uniunea Europeana in baza Regulamentului Consiliului Uniunii Europene nr. 332/2002 si imputernicirea ministrului finantelor publice pentru semnarea scrisorii de intentie, prin care se solicita Comisiei Europene acordarea de asistenta financiara pentru sustinerea unui set de masuri de politica economica.

2. Semnarea si transmiterea scrisorii de intentie, prin care se solicita Comisiei Europene acordarea de asistenta financiara pentru sustinerea unui set de masuri de politica economica, care va cuprinde si descrierea conditionalitatilor negociate cu Comisia Europeana.

3. Dupa adoptarea Deciziei Consiliului Uniunii Europene (ECOFIN) privind acordarea asistentei financiare, Ministerul Finantelor Publice elaboreaza si supune aprobarii Guvernului un memorandum cu tema: Aprobarea notei-mandat de negociere a conditiilor de acordare a imprumutului si a conditionalitatilor atasate transei/transelor aferente asistentei financiare. Documentul va contine principalele elemente tehnice si financiare propuse de finantator, precum si propunerile de negociere; negocierea imprumutului se va face in limitele mandatului aprobat.

4. Dupa negocierea documentelor juridice ce vor guverna imprumutul, Ministerul Finantelor Publice elaboreaza si supune aprobarii Guvernului si Presedintelui Romaniei, dupa caz, Memorandumul cu tema: Aprobarea rezultatului negocierilor si acordarea deplinelor puteri in vederea semnarii documentelor juridice ce guverneaza imprumutul: Memorandumul de intelegere si Acordul de imprumut.

5. In baza aprobarii memorandumului de la paragraful 4, daca finantatorul solicita in mod expres, Ministerul Afacerilor Externe emite deplinele puteri in vederea semnarii documentelor juridice ce guverneaza imprumutul de catre reprezentantul autorizat al Romaniei.
**********

ORDIN nr. 230 din 16 aprilie 2009
privind modificarea si completarea anexei "Modul de implementare, conditiile specifice si criteriile de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plati nationale directe complementare in sectorul zootehnic, in acord cu reglementarile comunitare in domeniu" la Ordinul ministrului agriculturii, padurilor si dezvoltarii rurale nr. 295/2007 pentru stabilirea modului de implementare, a conditiilor specifice si a criteriilor de eligibilitate pentru aplicarea schemelor de plati nationale directe complementare in sectorul zootehnic, in acord cu reglementarile comunitare in domeniu

Emitent: MINISTERUL AGRICULTURII, PADURILOR ŞI DEZVOLTARII RURALE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 274 din 28 aprilie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza producatorii agricoli din sectorul zootehnic care primesc finantare din partea statului in cadrul schemelor de plati.

Important!
Pentru anul 2009, prima pe exploatatie se acorda producatorilor agricoli mentionati la art. 1 o singura data pe an, in functie de efectivul de bovine inregistrat in Registrul national al exploatatiilor la data de 31 ianuarie 2008, care indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) exploatatia sa fie de minimum 3 capete de bovine;
b) varsta bovinelor sa fie de minimum 6 luni;
c) exploatatia sa fie inregistrata in Registrul national al exploatatiilor la data solicitarii primei;
d) sa nu aiba datorii restante la bugetul de stat si la bugetul local, la data solicitarii primei.

Pentru a beneficia de prima prevazuta la alin. (1), solicitantii trebuie sa depuna o cerere la centrul local/judetean al Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura, respectiv al municipiului Bucuresti, dupa caz, in perioada 25 aprilie-31 mai 2009, al carei model este prevazut in anexa nr. 1, insotita de urmatoarele documente:

a) copie de pe buletinul de identitate/cartea de identitate/codul unic de inregistrare/certificatul de inregistrare;
b) declaratie pe propria raspundere ca nu au datorii restante la bugetul de stat si la bugetul local, la data solicitarii primei.

Pentru anul 2009, prima pe exploatatia de bovine se acorda si producatorilor agricoli, asa cum sunt mentionati la art. 1, o singura data pe an, pentru exploatatiile infiintate in perioada 1 februarie 2008-31 ianuarie 2009, in functie de efectivul de bovine inregistrat in Registrul national al exploatatiilor la data de 31 ianuarie 2009, care indeplinesc, cumulativ, urmatoarele conditii:

a) exploatatia sa fie de minimum 3 capete de bovine la data de 31 ianuarie 2009;
b) varsta bovinelor sa fie de minimum 6 luni la data de 31 ianuarie 2009;
c) exploatatia sa fie inregistrata in Registrul national al exploatatiilor la data solicitarii primei;
d) sa nu aiba datorii restante la bugetul de stat si la bugetul local, la data solicitarii primei.

Pentru a beneficia de prima prevazuta la alin. (1), producatorii agricoli trebuie sa detina un efectiv de animale pentru care nu s-a solicitat prima in anul 2008.

Pentru a beneficia de prima prevazuta la alin. (1), solicitantii trebuie sa depuna o cerere la centrul local/judetean al Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura, respectiv al municipiului Bucuresti, dupa caz, in perioada 25 aprilie-31 mai 2009, cerere al carei model este prevazut in anexa nr. 1, insotita de urmatoarele documente:

a) copie de pe buletinul de identitate/cartea de identitate/codul unic de inregistrare/certificatul de inregistrare;
b) copie de pe documente care atesta provenienta animalelor;
c) declaratie pe propria raspundere ca animalele pentru care se solicita prima nu au fost eligibile la plata pentru prima in anul 2008;
d) declaratie pe propria raspundere ca nu au datorii restante la bugetul de stat si la bugetul local, la data solicitarii primei.

Pentru efectuarea verificarii administrative a cererilor depuse pentru prima pe exploatatia de bovine, Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor permite accesul Agentiei de Plati si Interventie pentru Agricultura la baza nationala de date in vederea verificarii efectivelor de bovine inregistrate in Registrul national al exploatatiilor la data de 31 ianuarie 2008 pentru situatia prevazuta la art. 2^3 alin. (1), respectiv la data de 31 ianuarie 2009 pentru situatia prevazuta la art. 2^4 alin. (1), precum si in vederea verificarii inregistrarii exploatatiilor de bovine in Registrul national al exploatatiilor la data solicitarii primei.

Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura verifica in baza nationala de date, pentru prima pe exploatatia de bovine cu minimum 3 capete de bovine si varsta de minimum 6 luni, urmatoarele date:

a) denumirea exploatatiei;
b) CUI/CNP;
c) codul exploatatiei;
d) numarul de identificare al bovinei;
e) rasa;
f) data nasterii bovinei.

Dupa finalizarea verificarii in baza de date a existentei exploatatiilor de bovine in anul 2009, conform procedurii elaborate de Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura, va fi intocmit un proces-verbal de control administrativ care va fi atasat la dosar.
**********

ORDIN nr. 714 din 22 aprilie 2009
privind prospectele de emisiune ale certificatelor de trezorerie cu discont si ale obligatiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii mai 2009

Emitent: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
Publicat in: MONITORUL OFICIAL nr. 281 din 29 aprilie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza persoanele care achizitioneaza certificate de trezorerie si obligatiuni de stat de tip benchmark.

Important!
Certificatele de trezorerie cu discont pot fi cumparate de catre dealerii primari, care vor depune oferte atat in cont propriu, cat si in contul clientilor persoane fizice si juridice.
Ofertele de cumparare sunt competitive si necompetitive.

In cadrul ofertei de cumparare competitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 7 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005 in aplicarea Regulamentului Bancii Nationale a Romaniei nr. 11/2005 privind piata primara a titlurilor de stat administrata de Banca Nationala a Romaniei, cu modificarile si completarile ulterioare.

Numarul de transe valorice la rate diferite ale randamentului nu este restrictionat.

Ofertele de cumparare necompetitive pot fi depuse de persoane fizice si juridice, cu exceptia institutiilor de credit, astfel cum sunt acestea definite in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 99/2006 privind institutiile de credit si adecvarea capitalului, cu modificarile si completarile ulterioare, in calitate de clienti ai dealerilor primari.

In cadrul ofertei de cumparare necompetitive se vor indica elementele cuprinse in anexa nr. 5 la Normele Bancii Nationale a Romaniei nr. 13/2005, cu modificarile si completarile ulterioare. Se admit oferte de cumparare necompetitive intr-o pondere de 25% din totalul emisiunilor anuntate. Executarea acestora se va efectua la nivelul mediu ponderat al randamentului la care s-au adjudecat ofertele competitive.

Fiecare transa a ofertei de cumparare competitive sau necompetitive va fi de minimum 10.000 lei.
Valoarea nominala individuala a unei obligatiuni de stat de tip benchmark este de 10.000 lei.

Dobanda (cuponul) se plateste anual la datele specificate in prospectul de emisiune aprobat prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 3.756/2008 privind prospectele de emisiune a certificatelor de trezorerie cu discont si a obligatiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii ianuarie 2009 pentru obligatiunile de stat de tip benchmark cu scadenta la 5 ani, si la datele specificate in prospectul de emisiune aprobat prin Ordinul ministrului economiei si finantelor nr. 351/2009 privind prospectele de emisiune a certificatelor de trezorerie cu discont si a obligatiunilor de stat de tip benchmark aferente lunii martie 2009 pentru obligatiunile de stat de tip benchmark cu scadenta la 3 ani, fiind determinata conform formulei:

*T*
D = VN* r/frecventa anuala a cuponului (1),

in care:
D= dobanda (cupon);
VN= valoarea nominala;
r = rata cuponului.
*ST*

Articol realizat in colaborare cu CTCE Piatra Neamt.

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Articol adaugat in 6 mai 2009

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noutati Legislatie Fiscala 27 - 30 aprilie 2009":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 28 februarie e ultima zi de depunere pentru mai multe obligatii fiscale. Se depune si D 394
    • Va reamintim ca pana marti, 28 februarie 2017, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit pentru anul precedent - formularul 205 - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti - formularul 207 - Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Ce formulare se depun in martie 2017?
    • Regasiti mai jos principalele obligatii declarative si de plata cu termen in luna martie 2017. Acestea sunt formularele pe care trebuie sa le depuneti la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna martie 2017 si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 27 martie 2017. I. Obligatii declarative 30 zile de la data infiintarii/ data eliberarii actului legal de functionare/ data inceperii activitatii/ data eliberarii...» citeste mai departe aici

  • 15 martie 2017: Termen pentru depunerea formularului 204 de catre asocierile fara personalitate juridica
    • Va informam ca miercuri, 15 martie 2017, este termenul-limita pentru depunerea declaratiei anuale de venit aferente anului 2016 pentru asocieri (formularul 204), cu exceptia celor care realizeaza venituri din activitati agricole impuse pe baza normelor de venit. Cine depune declaratia Declaratia 204 se completeaza si se depune in cazul asocierilor fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice care realizeaza venituri din activitati independente - activitati de productie, comert,...» citeste mai departe aici

  • Platile anticipate la impozitul pe venit si contributiile sociale aferente Trim. I din 2017. Data-limita e la 27 martie
    • Informam contribuabilii - persoane fizice ca, in conformitate cu prevederile art. 74, ale art. 151 si ale art. 174 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt obligati sa efectueze in cursul anului plati anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale si contributii de asigurari sociale de sanatate, exceptandu-se cazul veniturilor pentru care platile anticipate se stabilesc prin retinere la sursa. Platile anticipate aferente...» citeste mai departe aici

  • Nu ai inca Gestiunea in cloud? Mai gandeste-te! 37 de motive ca sa folosesti aplicatia Smart Bill
    • Dragi contabili, cu siguranta cunoasteti deja aplicatia Smart Bill. Daca nu o folositi in mod direct, unul dintre colegii sau cunoscutii dvs. o foloseste cu siguranta. De aceea am decis sa va prezentam sucint cele mai importante facilitati ale aplicatiei de gestiune, facturare si contabilitate primara. Gestiunea - elementul cheie Puncte forte - Iti permite sa lucrezi atat cu gestiuni cantitativ-valorice, cat si cu cele global -valorice; - Rezolva toate problemele legate de stocuri: modalitatile...» citeste mai departe aici

  • Franciza stat strain. Cand trebuie sa retinem impozit pe venituri nerezidenti?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra are ca subiect o societate din Romania care inchiriaza imprimante si care plateste franciza catre o firma straina. Vom vedea daca societatea romana trebuie sa retina impozit pe venituri nerezidenti, cu mentiunea ca exista conventie intre cele doua tari. Redeventele obtinute de la un rezident constituie venituri impozabile obtinute din Romania, indiferent daca veniturile sunt primite in Romania sau in strainatate, in conformitate cu prevederile art. 223...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.