Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noutati legislatie fiscala 28 septembrie - 2 octombrie 2009 - Monitorul Oficial

09-Oct-2009
1824

LEGE nr. 295 din 28 septembrie 2009


pentru modificarea si completarea art. 20 din Legea nr. 268/2001 privind privatizarea societatilor comerciale ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului cu destinatie agricola si infiintarea Agentiei Domeniilor Statului

Emitent: PARLAMENTUL
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 645 din 1 octombrie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza societatile comerciale ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului cu destinatie agricola.

Important!
Bunurile mobile corporale prevazute in contractul de concesiune, uzate fizic si moral, trec din domeniul public in domeniul privat al statului si pot fi casate, cu acordul concesionarului, potrivit prevederilor legale in vigoare, iar sumele rezultate din valorificarea activelor corporale casate se vireaza in contul Agentiei Domeniilor Statului si se fac venit la bugetul de stat.

La expirarea contractului de concesiune beneficiarul este obligat sa restituie liber de orice sarcini bunul incredintat prin contract, inclusiv investitiile realizate, cu exceptia bunurilor care au fost casate potrivit alin. (21).

Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii

----------------------------------------------------------

ORDIN nr. 2.624 din 10 septembrie 2009
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 2.116/2007 privind aprobarea cheltuielilor eligibile pentru Programul operational Asistenta tehnica

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 647 din 1 octombrie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza beneficiarii Programului operational de Asistenta tehnica, stabilind tipurile de cheltuieli care sunt eligibile.

Important!
Cheltuielile efectuate pentru implementarea operatiunilor din cadrul axelor prioritare/domeniilor majore de interventie prezentate la art. 1 sunt considerate eligibile daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) sunt efectuate incepand cu data de 1 ianuarie 2007;
b) sunt in concordanta cu obiectivele POAT; si
c) sunt necesare implementarii proiectului.

Cheltuielile efectuate pentru sprijinirea activitatii coordonatorilor de poli de crestere si a personalului de sprijin al acestora sunt considerate eligibile daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) sunt efectuate incepand cu data intrarii in vigoare a Protocolului tripartit dintre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Locuintei, Ministerul Finantelor Publice si fiecare agentie pentru dezvoltare regionala in parte;
b) nu sunt finantate din axa prioritara 6 din Programul operational regional;
c) sunt in concordanta cu obiectivele POAT;
d) sunt necesare implementarii proiectului.

Sunt considerate eligibile atat cheltuielile efectuate pentru remunerarea personalului contractual (inclusiv contributiile salariale suportate de catre angajat si angajator), avand atributii in programarea, implementarea, monitorizarea, evaluarea, gestionarea, coordonarea, controlul si auditul instrumentelor structurale, incadrat in cadrul ACIS, al AM POAT, al ACP si al AA, cat si cheltuielile efectuate pentru remunerarea coordonatorilor de poli de crestere si a personalului de sprijin al acestora, proportional cu timpul efectiv lucrat pentru indeplinirea atributiilor stabilite pentru coordonatorii de poli de crestere si personalul de sprijin al acestora conform Protocolului tripartit dintre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Locuintei, Ministerul Finantelor Publice si fiecare agentie pentru dezvoltare regionala in parte."

Categoriile de cheltuieli eligibile pentru prestarea de servicii necesare in cadrul proiectelor pentru finantarea activitatii coordonatorilor de poli de crestere si a personalului de sprijin al acestora sunt urmatoarele:

a) cheltuielile pentru achizitionarea sau realizarea de studii si analize;
b) cheltuielile pentru consultanta si expertiza tehnica, financiara, contabila, fiscala si juridica (inclusiv pentru elaborarea de rapoarte, strategii, ghiduri, metodologii);
c) cheltuielile de informare si publicitate pentru proiect, care rezulta din obligatiile beneficiarului;
d) cheltuielile efectuate pentru organizarea de evenimente;
e) cheltuielile efectuate cu traduceri si interpretariat;
f) cheltuielile pentru servicii informatice si de comunicatii: instalare, intretinere si reparare echipamente informatice, de comunicatii, periferice de calcul si instalatii;
g) cheltuielile pentru participarea coordonatorilor de poli de crestere si a personalului de sprijin al acestora la sesiuni de instruire, justificata prin prisma activitatilor din proiect si a atributiilor acestora;
h) cheltuielile pentru recrutarea si selectia coordonatorilor de poli de crestere si a personalului de sprijin al acestora, si anume cele necesare pentru publicarea anunturilor si multiplicarea documentelor pentru evaluarea candidatilor;
i) cheltuielile privind achizitionarea serviciilor de audit.
----------------------------------------------------------

ORDIN nr. 2.643 din 17 septembrie 2009
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului mediului si dezvoltarii durabile si al ministrului economiei si finantelor nr. 1.415/3.399/2008 privind aprobarea listei cheltuielilor eligibile pentru proiectele finantate in cadrul Programului operational sectorial "Mediu" 2007-2013

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI Nr. 1.182 din 7 septembrie 2009
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE Nr. 2.643 din 17 septembrie 2009
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 648 din 1 octombrie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza beneficiarii Programului operational sectorial "Mediu" 2007-2013, stabilind care tipuri de cheltuieli sunt eligibile.

Important!
Contributia in natura, amortizarea, cheltuielile cu achizitia imobilelor deja construite si cheltuielile pentru locuinte nu sunt cheltuieli eligibile pentru POS ?Mediu?".

Cheltuieli pentru asigurarea utilitatilor necesare obiectivului, care cuprind cheltuielile aferente asigurarii cu utilitatile necesare functionarii obiectivului de investitie, precum: alimentarea cu apa, canalizare, alimentare cu gaze naturale si alti combustibili tehnologici, agent termic, energie electrica, aer comprimat tehnologic si instrumental, telecomunicatii, drumuri de acces, care se executa pe amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic ca apartinand obiectivului de investitie, precum si cheltuielile aferente racordarii la retelele de utilitati.

a) cheltuieli pentru studii de teren care cuprind cheltuieli pentru studii geotehnice, geochimice, geologice, geofizice, hidrologice, hidrogeologice, fotogrammetrice, topografice si de stabilitate a terenurilor pe care se amplaseaza obiectivul de investitie;
cheltuielile cu salariile, inclusiv contributiile salariale suportate de catre angajat si angajator pentru personalul incadrat la nivelul beneficiarului/partenerului si implicat in managementul si/sau implementarea proiectului, indiferent daca personalul este contractual sau incadrat pe functie publica, pentru care nivelul se stabileste astfel:

a) pentru personalul incadrat pe functia publica, nivelul salariului respecta prevederile legale in vigoare aplicabile functionarilor publici;
b) pentru personalul contractual, nivelul salariului nu poate fi mai mare decat nivelul salarial practicat in mod obisnuit, inainte de implementarea proiectului, de beneficiarul/partenerul in cadrul caruia este incadrat.

Cheltuielile cu salariile prevazute la primul paragraf se deconteaza conform actului juridic de incadrare si proportional cu procentul prevazut in fisa postului/foaia de prezenta aferent atributiilor specifice implementarii proiectului.
----------------------------------------------------------

CIRCULARA nr. 36 din 1 octombrie 2009
privind nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei valabil in luna octombrie 2009

Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 648 din 1 octombrie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza tuturor persoanelor interesate de politica Bancii Nationale a Romaniei de stabilire a ratei dobanzii.

Important!
Pentru luna octombrie 2009, nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei este de 8,50% pe an.

Articol adaugat la 09 octombrie 2009

Articol realizat in colaborare cu CTCE Piatra Neamt

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noutati legislatie fiscala 28 septembrie - 2 octombrie 2009 - Monitorul Oficial":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • Se pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscale
    • Ministrii de Finante din Uniunea Europeana au discutat saptamana aceasta, la Bruxelles, despre combaterea evaziunii fiscale, in special despre masurile de stopare a practicilor prin care societatile exploateaza neconcordantele dintre sistemele fiscale ale statelor membre si cele ale tarilor terte, pentru a se sustrage de la plata impozitelor. Subiectul va fi si pe agenda presedintiei malteze, pentru a se ajunge la un acord asupra propunerii de directiva. "Apreciem si sustinem propunerea Comisiei...» citeste mai departe aici

  • Reguli importante actuale privind deductibilitatea amortizarii fiscale
    • Retineti, in primul rand, ca pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. * Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin...» citeste mai departe aici

  • Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?
    • In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto. Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Aflam de la un auditor financiar cu experienta care sunt implicatiile fiscale!
    • Avem urmatorul exemplu: o persoana fizica, asociat in cadrul unei societati comerciale, imprumuta suma de 175.000 euro pe care ii depune direct in contul unui creditor al societatii imprumutate. In contractul de imprumut se prevede ca durata imprumutului este de 6 ani, iar nivelul dobanzii este de 456.000 euro. Dobanda este foarte mare, ea depaseste cu mult nivelul dobanzii de pe piata. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societate, cat si pentru persoana fizica (asociatul care a...» citeste mai departe aici

  • Romania Competitiva: 18 miliarde de euro pentru atingerea a 44 de obiective
    • Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri a publicat documentul final "Romania Competitiva - un proiect pentru o dezvoltare economica sustenabila 2016 - 2020", care integreaza comentariile si observatiile primite in urma sesiunilor consultative. "Romania competitiva" a inceput ca o initiativa a Guvernului Romaniei, care isi propune, ca printr-un plan de reforme economice pe termen mediu, sa ofere o varianta coerenta de dezvoltare si sa le redea romanilor increderea in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.