Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noutati legislatie fiscala 28 septembrie - 2 octombrie 2009 - Monitorul Oficial

09-Oct-2009
1848

LEGE nr. 295 din 28 septembrie 2009


pentru modificarea si completarea art. 20 din Legea nr. 268/2001 privind privatizarea societatilor comerciale ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului cu destinatie agricola si infiintarea Agentiei Domeniilor Statului

Emitent: PARLAMENTUL
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 645 din 1 octombrie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza societatile comerciale ce detin in administrare terenuri proprietate publica si privata a statului cu destinatie agricola.

Important!
Bunurile mobile corporale prevazute in contractul de concesiune, uzate fizic si moral, trec din domeniul public in domeniul privat al statului si pot fi casate, cu acordul concesionarului, potrivit prevederilor legale in vigoare, iar sumele rezultate din valorificarea activelor corporale casate se vireaza in contul Agentiei Domeniilor Statului si se fac venit la bugetul de stat.

La expirarea contractului de concesiune beneficiarul este obligat sa restituie liber de orice sarcini bunul incredintat prin contract, inclusiv investitiile realizate, cu exceptia bunurilor care au fost casate potrivit alin. (21).

Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii

----------------------------------------------------------

ORDIN nr. 2.624 din 10 septembrie 2009
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 2.116/2007 privind aprobarea cheltuielilor eligibile pentru Programul operational Asistenta tehnica

Emitent: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 647 din 1 octombrie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza beneficiarii Programului operational de Asistenta tehnica, stabilind tipurile de cheltuieli care sunt eligibile.

Important!
Cheltuielile efectuate pentru implementarea operatiunilor din cadrul axelor prioritare/domeniilor majore de interventie prezentate la art. 1 sunt considerate eligibile daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) sunt efectuate incepand cu data de 1 ianuarie 2007;
b) sunt in concordanta cu obiectivele POAT; si
c) sunt necesare implementarii proiectului.

Cheltuielile efectuate pentru sprijinirea activitatii coordonatorilor de poli de crestere si a personalului de sprijin al acestora sunt considerate eligibile daca indeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:

a) sunt efectuate incepand cu data intrarii in vigoare a Protocolului tripartit dintre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Locuintei, Ministerul Finantelor Publice si fiecare agentie pentru dezvoltare regionala in parte;
b) nu sunt finantate din axa prioritara 6 din Programul operational regional;
c) sunt in concordanta cu obiectivele POAT;
d) sunt necesare implementarii proiectului.

Sunt considerate eligibile atat cheltuielile efectuate pentru remunerarea personalului contractual (inclusiv contributiile salariale suportate de catre angajat si angajator), avand atributii in programarea, implementarea, monitorizarea, evaluarea, gestionarea, coordonarea, controlul si auditul instrumentelor structurale, incadrat in cadrul ACIS, al AM POAT, al ACP si al AA, cat si cheltuielile efectuate pentru remunerarea coordonatorilor de poli de crestere si a personalului de sprijin al acestora, proportional cu timpul efectiv lucrat pentru indeplinirea atributiilor stabilite pentru coordonatorii de poli de crestere si personalul de sprijin al acestora conform Protocolului tripartit dintre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Locuintei, Ministerul Finantelor Publice si fiecare agentie pentru dezvoltare regionala in parte."

Categoriile de cheltuieli eligibile pentru prestarea de servicii necesare in cadrul proiectelor pentru finantarea activitatii coordonatorilor de poli de crestere si a personalului de sprijin al acestora sunt urmatoarele:

a) cheltuielile pentru achizitionarea sau realizarea de studii si analize;
b) cheltuielile pentru consultanta si expertiza tehnica, financiara, contabila, fiscala si juridica (inclusiv pentru elaborarea de rapoarte, strategii, ghiduri, metodologii);
c) cheltuielile de informare si publicitate pentru proiect, care rezulta din obligatiile beneficiarului;
d) cheltuielile efectuate pentru organizarea de evenimente;
e) cheltuielile efectuate cu traduceri si interpretariat;
f) cheltuielile pentru servicii informatice si de comunicatii: instalare, intretinere si reparare echipamente informatice, de comunicatii, periferice de calcul si instalatii;
g) cheltuielile pentru participarea coordonatorilor de poli de crestere si a personalului de sprijin al acestora la sesiuni de instruire, justificata prin prisma activitatilor din proiect si a atributiilor acestora;
h) cheltuielile pentru recrutarea si selectia coordonatorilor de poli de crestere si a personalului de sprijin al acestora, si anume cele necesare pentru publicarea anunturilor si multiplicarea documentelor pentru evaluarea candidatilor;
i) cheltuielile privind achizitionarea serviciilor de audit.
----------------------------------------------------------

ORDIN nr. 2.643 din 17 septembrie 2009
pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului mediului si dezvoltarii durabile si al ministrului economiei si finantelor nr. 1.415/3.399/2008 privind aprobarea listei cheltuielilor eligibile pentru proiectele finantate in cadrul Programului operational sectorial "Mediu" 2007-2013

Emitent: MINISTERUL MEDIULUI Nr. 1.182 din 7 septembrie 2009
MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE Nr. 2.643 din 17 septembrie 2009
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 648 din 1 octombrie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul intereseaza beneficiarii Programului operational sectorial "Mediu" 2007-2013, stabilind care tipuri de cheltuieli sunt eligibile.

Important!
Contributia in natura, amortizarea, cheltuielile cu achizitia imobilelor deja construite si cheltuielile pentru locuinte nu sunt cheltuieli eligibile pentru POS ?Mediu?".

Cheltuieli pentru asigurarea utilitatilor necesare obiectivului, care cuprind cheltuielile aferente asigurarii cu utilitatile necesare functionarii obiectivului de investitie, precum: alimentarea cu apa, canalizare, alimentare cu gaze naturale si alti combustibili tehnologici, agent termic, energie electrica, aer comprimat tehnologic si instrumental, telecomunicatii, drumuri de acces, care se executa pe amplasamentul delimitat din punct de vedere juridic ca apartinand obiectivului de investitie, precum si cheltuielile aferente racordarii la retelele de utilitati.

a) cheltuieli pentru studii de teren care cuprind cheltuieli pentru studii geotehnice, geochimice, geologice, geofizice, hidrologice, hidrogeologice, fotogrammetrice, topografice si de stabilitate a terenurilor pe care se amplaseaza obiectivul de investitie;
cheltuielile cu salariile, inclusiv contributiile salariale suportate de catre angajat si angajator pentru personalul incadrat la nivelul beneficiarului/partenerului si implicat in managementul si/sau implementarea proiectului, indiferent daca personalul este contractual sau incadrat pe functie publica, pentru care nivelul se stabileste astfel:

a) pentru personalul incadrat pe functia publica, nivelul salariului respecta prevederile legale in vigoare aplicabile functionarilor publici;
b) pentru personalul contractual, nivelul salariului nu poate fi mai mare decat nivelul salarial practicat in mod obisnuit, inainte de implementarea proiectului, de beneficiarul/partenerul in cadrul caruia este incadrat.

Cheltuielile cu salariile prevazute la primul paragraf se deconteaza conform actului juridic de incadrare si proportional cu procentul prevazut in fisa postului/foaia de prezenta aferent atributiilor specifice implementarii proiectului.
----------------------------------------------------------

CIRCULARA nr. 36 din 1 octombrie 2009
privind nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei valabil in luna octombrie 2009

Emitent: BANCA NATIONALA A ROMANIEI
Publicat in:MONITORUL OFICIAL nr. 648 din 1 octombrie 2009

Pe cine vizeaza?
Actul se adreseaza tuturor persoanelor interesate de politica Bancii Nationale a Romaniei de stabilire a ratei dobanzii.

Important!
Pentru luna octombrie 2009, nivelul ratei dobanzii de referinta a Bancii Nationale a Romaniei este de 8,50% pe an.

Articol adaugat la 09 octombrie 2009

Articol realizat in colaborare cu CTCE Piatra Neamt

Drepturile de proprietate intelectuala asupra continutului acestui articol apartin Editurii Rentrop & Straton. Articolul poate fi preluat in limita a 500 de caractere, cu conditia sa fie insotit de textul: "Sursa: Portalul fiscalitatea.ro" si link catre www.fiscalitatea.ro . In caz contrar, vom actiona conform legilor privind protectia drepturilor de proprietate intelectuala.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noutati legislatie fiscala 28 septembrie - 2 octombrie 2009 - Monitorul Oficial":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Sedinta ANAF privind Formularul 088. Deschidere totala a ANAF catre mediul de afaceri
    • Intr-un comunicat recent, se arata ca presedintele ANAF, domnul Bogdan-Nicolae Stan, impreuna cu specialisti ai institutiei au participat in data de 17 ianuarie, la prima sedinta a grupului de lucru care va identifica solutiile pentru posibile probleme generate de eliminarea formularului 088. Cu aceasta prima ocazie, presedintele ANAF a anuntat deschiderea totala a institutiei fata de mediul de afaceri, astfel incat activitatea acesteia sa simplifice interactiunea contribuabililor cu organele...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.