Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Noutati privind facilitatile fiscale acordate incubatoarelor de afaceri

27-Iun-2016
421

Aducem la cunostinta celor interesati faptul ca, in Monitorul Oficial al României nr.393/23.05.2016 a fost publicata Legea nr.102/2016 privind incubatoarele de afaceri . Legea intra in vigoare dupa 30 de zile de la publicare, adica la data de 22 iunie 2016.

Actul normativ stabileste faptul ca, fondatorii incubatoarelor de afaceri vor avea dreptul la o serie de facilitati fiscale, ce vor fi acordate in baza unor schemede ajutor de stat.Mai exact, este vorba de:
- scutire de la plata impozitului pe teren, corespunzator terenuluiaferent incubatorului de afaceri, cu aprobarea autoritatilor locale;
- scutire de la plata impozitului pe cladiri, corespunzator cladirilorcare fac parte din incubatorul de afaceri, cu aprobarea autoritatilorlocale;
- scutiri de la plata oricaror taxe datorate pentru eliberarea oricarorcertificate de urbanism, autorizatii de construire si/sau desfiintare de constructii pentru terenurile si cladirile aferente incubatorului de afaceri, cu aprobarea autoritatilor locale.

in plus, fondatorii incubatoarelor de afaceri vor putea sa beneficieze si de alte facilitati ce pot fi acordate de autoritatile publice centrale sau locale.

Fondatori vor putea sa fie atât persoanele juridice de drept privat, cât si autoritatile publice locale, institutiile/consortiile de institutii de invatamânt superior, institutele, centrele si statiunile de cercetare-dezvoltare si camerele de comert care infiinteaza incubatoare de afaceri.

PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii

Titlul de incubator de afaceri va fi acordat prin ordin si va avea o valabilitate de zece ani.La cerere, perioada de valabilitate va putea fi prelungita tot cu câte zece ani, atât timp cât incubatorul indeplineste in continuare conditiile impuse de lege.

Asa cum se arata in actul normativ mai sus mentionat, tipurile de incubatoare ce vor putea fi infiintate sunt:
· incubator de afaceri cu portofoliu mixt (vizeaza IMM-urile cu potential de crestere dintr-o gama larga de sectoare);
· incubator de afaceri tehnologic (vizeaza IMM-urile cu potential de crestere tehnologic) ;
· incubator academic de afaceri (vizeaza IMM-urile a caror activitate rezida in aplicarea/folosirea rezultatelor activitatii de cercetaredezvoltare din cadrul unei universitati sau institute de cercetare sau
dezvolta initiativa antreprenoriala din mediul universitar, având ca obiectiv retinerea tinerilor in comunitate si comercializarea tehnologiilor elaborate si dezvoltate de studenti sau de facultate);
· agroincubator de afaceri (vizeaza IMM-urile sau societatile agricole) ;
· incubator de afaceri social (foloseste spiritual antreprenorial si inovatia pentru a crea impact social);
· incubator specific unui sector (ofera toata gama de servicii necesare celor care au o idée fezabila, aplicabila intr-un anumit sector, expresie a potentialului endogen existent in acel teritoriu);
· incubator virtual (ofera servicii de incubare prin internet, sub forma portalurilor de afaceri);
· incubator pentru activitati nonagricole in mediul rural.

Scopul incubatoarelor de afaceri si serviciile oferite

Incubatoarele de afaceri vor fi, conform dispozitiilor Legii nr.102/2016, structuri pentru sprijinirea afacerilor, care vor urmari crearea unui mediu favorabil si sustenabil pentru IMM-urile nou infiintate. in acest fel, intreprinderilor le va fi stimulat potentialul de dezvoltare si viabilitate, „ajutându-le sa se dezvolte in perioada de inceput, prin asigurarea unor facilitati comune si a suportului managerial
necesar”.

in ceea ce priveste oferta de servicii, incubatoarele de afaceri vor pune la dispozitie:
· servicii pentru potentialii beneficiari in perioada de preincubare, pentru maximum 6 luni
· servicii de incubare pentru un ciclu de incubare de maximum 3 ani· servicii de accelerator de afaceri pentru maximum 2 ani

Serviciile de preincubare vor fi oferite inainte de ciclul efectiv de incubare si vor include sesiuni de informare, seminarii, formare profesionala si antreprenoriala si consultanta juridica. Serviciile de accelerator de afaceri vor consta in granturi si alocatii financiare rambursabile, pentru reducerea timpului necesar lansarii de produse sau servicii.

Rezidentii (IMM-urile care desfasoara activitati economice in interiorul incubatoarelor), in functie de cerinte, vor putea sa se bucure de:
- consilierea manageriala si cooperarea constanta a companiilor rezidente;
- acces la servicii de formare profesionala pentru nevoile actuale si viitoare ale pietei;
- servicii profesionale financiare, juridice si de contabilitate;
- cumparare colectiva de servicii si produse;
- acces la fonduri nonguvernamentale pentru dezvoltarea economica;
- acces la surse de finantare, investitii si capital de lucru;
- contacte cu investitori individuali, fonduri cu capital de risc;
- transferul si comercializarea de tehnologie, precum si contacte cu universitati si institute de cercetare si dezvoltare;
- servicii privind internationalizarea IMM-urilor;
- servicii privind managementul general al spatiului incubatorului de afaceri;
- alte servicii necesare.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Noutati privind facilitatile fiscale acordate incubatoarelor de afaceri":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.