Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Obligatii 2016 la Fondul de mediu pentru ambalaje declasate ca deseuri. Ce inregistrari si plati se fac?

05-Sep-2016
1121

Am ales pentru analiza urmatoare o societate platitoare de TVA si impozit pe profit care achizitioneaza din UE marfa care vine insotita de paleti din lemn, folie si carton. Aceste auxiliare nu vin facturate pe factura de marfa, dar nici separat. Paletii din lemn, carton si folie sunt considerati ambalaje pentru care s-au gasit parteneri spre a le valorifica.

Vom vedea daca firma le inregistreaza corect drept stoc pentru a se putea descarca de acestea:

381 = 7588 inregistrare la valoare justa;
346 = 381 scoatere din evidenta pe baza de bon de iesire din unitate;
4111 = 703 factura de vanzare cu taxare inversa (conform codului fiscal pentru taxarea inversa; ambii parteneri sunt inregistrati in scopuri de TVA; iar cei catre care preda firma au autorizatie de mediu);
6588 = 346 cu valoarea de inregistrare a deseurilor .

Vom vedea astfel daca este corecta procedura de mai sus si daca exista si alte obligatii fata de Fondul de Mediu.

Potrivit prevederilor art.331 alin (2) lit. a) pct.1-3 , se aplica taxare inversa pentru urmatoarele operatiuni:

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

1.deseuri feroase si neferoase, de rebuturi feroase si neferoase, inclusiv produse semifinite rezultate din prelucrarea, fabricarea sau topirea acestora;
2.reziduuri si alte materiale reciclabile alcatuite din metale feroase si neferoase, aliajele acestora, zgura, cenusa si reziduuri industriale ce contin metale sau aliajele lor;
3.deseuri de materiale reciclabile si materiale reciclabile uzate constand in hartie, carton, material textil, cabluri, cauciuc, plastic, cioburi de sticla si sticla;

Dupa cum se observa, deseul din lemn nu este enumerat in precizarile de mai sus , rezultand astfel ca pentru acest deseu nu se aplica masurile de simplificare.

La inregistrarile efectuate de dvs., apreciez ca ar trebui sa intocmiti la receptia lor -NIR iar la declasarea acestor ambalaje in deseuri sa intocmiti un proces verbal de declasare.

In rest, apreciez ca inregistrarile sunt corecte. In privinta fondului de mediu, potrivit prevederilor art.9 alin 1 lit.d) veniturile Fondului pentru mediu se constituie din:

d) o contributie de 2 lei/kg, datorata de operatorii economici care introduc pe piata nationala bunuri ambalate, care distribuie pentru prima data pe piata nationala ambalaje de desfacere, si de operatorii economici care inchiriaza, sub orice forma, cu titlu profesional, ambalaje, pentru diferenta dintre cantitatile de deseuri de ambalaje corespunzatoare obiectivelor minime de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie si de valorificare prin reciclare prevazute in anexa nr. 3 si cantitatile de deseuri de ambalaje efectiv valorificate sau incinerate in instalatii de incinerare cu recuperare de energie si valorificate prin reciclare;

Conform prevederilor din Metodologia de calcul al contributiilor si taxelor datorate la fond, introducere pe piata nationala este furnizarea pentru prima data spre distribuire, consum sau utilizare a unui produs pe piata nationala, in cursul unei activitati comerciale desfasurate cu titlu profesional, fie in schimbul unei plati, fie gratuit.

In cazul produselor dintr-o tara terta sau dintr-un alt stat membru al Uniunii Europene introduse pe piata nationala de operatorul economic inregistrat in Romania, momentul introducerii pe piata nationala il reprezinta momentul importului/achizitiei.

Potrivit prevederilor art.21 din Metodologia de calcul al contributiilor si taxelor datorate la fond obligatia de a plati la Fondul pentru mediu contributia de 2 lei/kg revine operatorilor economici:
a) care introduc pe piata nationala produse ambalate, pentru ambalajele primare, secundare si tertiare folosite pentru ambalarea produselor lor;
b) care ambaleaza produse ambalate, pentru ambalajele secundare si tertiare pe care le introduc pe piata nationala;
c) care distribuie pentru prima data pe piata nationala ambalaje de desfacere, pentru respectivele ambalaje distribuite pe piata nationala;
d) care dau spre inchiriere, sub orice forma, cu titlu profesional, ambalaje, pentru respectivele ambalaje introduse pe piata nationala.

Astfel, obligatia de a plati la Fondul pentru mediu contributia de 2 lei/kg revine societatii pentru ambalaje tertiare (ambalaje de transport) pentru marfurile achizitionate intracomunitar din alte state membre societatea fiind considerata operator economic ce introduce ambalaje pe piata nationala.

Ambalaj tertiar - ambalaj pentru transport - ambalaj conceput pentru a usura manipularea si transportul unui numar de unitati de vanzare sau ambalaje grupate, in scopul prevenirii deteriorarii in timpul manipularii ori transportului. Ambalajul pentru transport nu include containerele rutiere, feroviare, navale sau aeriene;

Aceasta contributie se plateste anual pentru diferenta dintre cantitatile corespunzatoare obiectivelor anuale de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie, prevazute in anexa nr. 3 la Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 196/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si cantitatile de deseuri de ambalaje efectiv valorificate sau incinerate in instalatii de incinerare cu recuperare de energie.

Potrivit prevederilor art.23 , operatorii economici prevazuti la art. 21 care realizeaza obiectivele anuale de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie a deseurilor de ambalaje in mod individual, conform prevederilor art. 16 alin. (2) lit. a) din Hotararea Guvernului nr. 621/2005 privind gestionarea ambalajelor si a deseurilor de ambalaje, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt obligati:

a) sa stabileasca lunar, pentru fiecare tip de material, cantitatile de ambalaje pentru care exista obligatia de a plati potrivit art. 21;
b) sa stabileasca lunar, pentru fiecare tip de material, cantitatile de deseuri de ambalaje produse, precum si cantitatile de ambalaje preluate/colectate de pe piata nationala si incredintate spre valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie, excluzand deseurile de productie;
c) sa declare lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care s-a desfasurat activitatea, cantitatile de ambalaje totale si pe fiecare tip de material pentru care exista obligatia de a plati potrivit art. 21, cantitatile de deseuri de ambalaje din fiecare tip de material valorificate sau incinerate in instalatii de incinerare cu recuperare de energie si cantitatile de deseuri de ambalaje din fiecare tip de material valorificate prin reciclare;
d) sa declare si sa plateasca anual, pana la data de 25 a lunii ianuarie a anului urmator celui in care s-a desfasurat activitatea, suma datorata potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 196/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru neindeplinirea obiectivelor anuale de valorificare sau incinerare in instalatii de incinerare cu recuperare de energie a deseurilor de ambalaje pentru care exista obligatia de a plati potrivit art. 21.

Asadar, contributia se plateste numai in cazul neindeplinirii obiectivului de valorificare a deseurilor de ambalaje, contribuabilii fiind obligati sa declare lunar, pana la data de 25 a lunii urmatoare celei in care s-a desfasurat activitatea, cantitatile de ambalaje, introduse pe piata nationala.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Garofil - consultant fiscal

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Obligatii 2016 la Fondul de mediu pentru ambalaje declasate ca deseuri. Ce inregistrari si plati se fac?":
Rating:

Nota: 2.5 din 4 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
    • Redam, in conformitate cu Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 - OUG 34/2014 - privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cerintele in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta: (1) Inainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Surplus realizat din rezerve din reevaluare si acoperirea pierderilor contabile. Cum procedam?
    • In analiza urmatoare, la data de 31.12.2014 societatea prezinta: - pierdere contabila neta din anii precedenti in suma de 500.000 lei (cont 1171); - rezultat reportat (pierdere) provenit din corectarea erorilor contabile in suma de 10.000 lei, - pierdere exercitiu curent 300.000 lei (cont 121), - rezultat reportat reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare (cont 1175) in suma de 60.000 lei. Avand in vedere prevederile OMFP 1802/2014 pct. 109 alin. 1 si alin. 2, stabilim daca poate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.