Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Obligatii PFA la infiintare pentru agenti de marketing. Ce declaratii se depun si ce alte obligatii fiscale apar?

18-Ian-2016
1100

In ce priveste agentii de marketing din domeniul pensiilor private, stabilim daca acestia trebuie sa depuna declaratia 220 si declaratia 600 in anul 2016, precum si daca trebuie sa se inregistreze la Registrul comertului pentru a deveni PFA. In caz contrar, vom vedea care este categoria de venit care trebuie bifata in declaratia 220, daca au posibilitatea sa determine venitul net in sistem real si daca trebuie sa tina evidenta contabila in partida simpla. De asemenea, vom vedea ce alte obligatii fiscale apar.


Daca activitatea este prestata cu titlu profesional si cu regularitate, persoana fizica este obligata sa se autorizeze (cel putin PFA, II sau orice alta forma de organizare). Autorizarea se face prin inregistrarea la Registrul Comertului.

Dupa autorizare, in formularul 220 veti bifa:

- categoria de venit : comerciale
- determinarea venitului net : sistem real
- forma de organizare : individual.

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii

PFA astfel constituit va tine contabilitatea in partida simpla si va determina venitul net in sistem real, pe baza datelor din contabilitatea datelor in partida simpla.

Obligatiile fiscale:
In urma depunerii in primul an de functionare a declaratiei 220 se va emite o decizie de impunere pe care vor figura impozitul pe venit calculat ca 16% din venitul net estimat declarat in 220 si contributia pentru asigurarile sociale de sanatate de 5,5% din venitul net estimat declarat in 220.

Impozitul si CASS se vor plati pana pe 25 ale ultimei luni din fiecare trimestru.

In urma depunerii 600 se va primi decizia de impunere pentru pensie, care se va achita de asemenea la termenele trecute in decizie.

In anul urmator, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla, se va depune declaratia 200 privind veniturile realizate in anul precedent. In urma depunerii acesteia se vor regulariza impozitul si contributiile achitate in avans calculate pe baza declaratiilor 220 si 600, stabilindu-se sume de plata in plus (pentru toate) sau de recuperat (numai pentru impozit si sanatate, nu si pentru pensie), de platit in 60 de zile de la primirea deciziei de impunere ce se emite la regularizare.

De la ANAF va trebui sa achizitionati in 30 de zile de la infiintare si Registrul Unic de Control pentru sediul profesional si orice punct de lucru si Registrul de Evidenta Fiscala.

Pentru contabilitatea in partida simpla se vor aplica prevederile OMFP 170/2015, in care figureaza si registrele de contabilitate obligatorii pe care trebuie sa le completati.

Daca decideti sa nu va infiintati un PFA, ci o microintreprindere - forma de organizare care in acest moment are costuri fiscale mult mai mici decat o PFA - , nu mai aveti obligatia depunerii 220 si 600.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Obligatii PFA la infiintare pentru agenti de marketing. Ce declaratii se depun si ce alte obligatii fiscale apar?":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

  • Retur bunuri in garantie din UE. Masuri de simplificare pentru TVA. Ce inregistrari contabile se fac?
    • O societate comerciala vinde produse finite in UE. Produsele au si garantie. In cazul in care produsele se defecteaza, clientul extern le returneaza si furnizorul le va inlocui. Cand produsele se intorc au nota de retur, dar clientul extern plateste factura catre furnizorul din Romania mai putin cu valoarea produselor returnate. Vom vedea care sunt inregistrarile contabile la furnizorul din Romania si care este tratamentul fiscal in ce priveste TVA-ul. De asemenea, vom vedea care este documentul...» citeste mai departe aici

  • Romania a sustinut masurile de combatere a evaziunii fiscale in cadrul ECOFIN
    • Ministrul finantelor publice, Viorel stefan, a sustinut pozitia Romaniei in cadrul Consiliului pentru Afaceri Economice si Financiare al Uniunii Europene (ECOFIN) la reuniunea din 21 februarie a.c., consacrata in principal tematicii combaterii evaziunii fiscale. Primul punct pe agenda discutiilor l-a reprezentat propunerea de modificare a directivei Consiliului (UE) 2016/1164 in ceea ce priveste tratamentele neuniforme ale elementelor hibride care implica tari terte (ATAD 2). Propunerea face...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.