Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Obligatii PFA la infiintare pentru agenti de marketing. Ce declaratii se depun si ce alte obligatii fiscale apar?

18-Ian-2016
1064

In ce priveste agentii de marketing din domeniul pensiilor private, stabilim daca acestia trebuie sa depuna declaratia 220 si declaratia 600 in anul 2016, precum si daca trebuie sa se inregistreze la Registrul comertului pentru a deveni PFA. In caz contrar, vom vedea care este categoria de venit care trebuie bifata in declaratia 220, daca au posibilitatea sa determine venitul net in sistem real si daca trebuie sa tina evidenta contabila in partida simpla. De asemenea, vom vedea ce alte obligatii fiscale apar.


Daca activitatea este prestata cu titlu profesional si cu regularitate, persoana fizica este obligata sa se autorizeze (cel putin PFA, II sau orice alta forma de organizare). Autorizarea se face prin inregistrarea la Registrul Comertului.

Dupa autorizare, in formularul 220 veti bifa:

- categoria de venit : comerciale
- determinarea venitului net : sistem real
- forma de organizare : individual.

Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii

PFA astfel constituit va tine contabilitatea in partida simpla si va determina venitul net in sistem real, pe baza datelor din contabilitatea datelor in partida simpla.

Obligatiile fiscale:
In urma depunerii in primul an de functionare a declaratiei 220 se va emite o decizie de impunere pe care vor figura impozitul pe venit calculat ca 16% din venitul net estimat declarat in 220 si contributia pentru asigurarile sociale de sanatate de 5,5% din venitul net estimat declarat in 220.

Impozitul si CASS se vor plati pana pe 25 ale ultimei luni din fiecare trimestru.

In urma depunerii 600 se va primi decizia de impunere pentru pensie, care se va achita de asemenea la termenele trecute in decizie.

In anul urmator, pe baza datelor din contabilitatea in partida simpla, se va depune declaratia 200 privind veniturile realizate in anul precedent. In urma depunerii acesteia se vor regulariza impozitul si contributiile achitate in avans calculate pe baza declaratiilor 220 si 600, stabilindu-se sume de plata in plus (pentru toate) sau de recuperat (numai pentru impozit si sanatate, nu si pentru pensie), de platit in 60 de zile de la primirea deciziei de impunere ce se emite la regularizare.

De la ANAF va trebui sa achizitionati in 30 de zile de la infiintare si Registrul Unic de Control pentru sediul profesional si orice punct de lucru si Registrul de Evidenta Fiscala.

Pentru contabilitatea in partida simpla se vor aplica prevederile OMFP 170/2015, in care figureaza si registrele de contabilitate obligatorii pe care trebuie sa le completati.

Daca decideti sa nu va infiintati un PFA, ci o microintreprindere - forma de organizare care in acest moment are costuri fiscale mult mai mici decat o PFA - , nu mai aveti obligatia depunerii 220 si 600.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Obligatii PFA la infiintare pentru agenti de marketing. Ce declaratii se depun si ce alte obligatii fiscale apar?":
Rating:

Nota: 3.33 din 3 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.