Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Obligatii privind raportarea creantelor si datoriilor catre IMI

20-Dec-2012
7746
Vom preciza, prin cele ce urmeaza, in ce masura este obligatorie declararea creantelor la IMI Bucuresti, in cazul unei societati care inregistreaza la finele anului 2012, creante neincasate de la un client, mai vechi de 270 zile.

Solutia consultantului:

OUG 77/1999 privind unele masuri pentru prevenirea incapacitatii de plata stabileste urmatoarele:

"Art. 2. - Persoanele juridice vor intocmi situatia privind sumele restante mai vechi de 30 de zile catre orice creditor, respectiv de la orice debitor, persoana juridica, dupa caz, cu sediul in Romania, care va cuprinde:
a) elemente de identificare a calitatii de debitor:
- denumirea, sediul social si codul fiscal;
- denumirea, sediul social si codul fiscal ale creditorului;
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

- numarul, data emiterii si valoarea facturii ce urmeaza sa fie platita creditorului;
b) elemente de identificare a calitatii de creditor:
- denumirea, sediul social si codul fiscal ;
- denumirea, sediul social si codul fiscal ale debitorului;
- numarul, data emiterii si valoarea facturii ce urmeaza sa fie incasata de la debitor;
c) alte elemente:
- volumul creditelor nerambursate in termen catre bancile finantatoare, inclusiv dobanzile aferente;
- volumul debitelor catre bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale, neachitate in termen, inclusiv majorarile de intarziere datorate si penalizarile, dupa caz;
- volumul creantelor fata de persoanele juridice, care se finanteaza total sau partial de la bugetul de stat;
- volumul creditelor comerciale acordate de agentii economici, nerambursate la scadenta.
Art. 3. - Situatia intocmita conform art. 2 se va depune, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, la Institutul de Management si Informatica din cadrul Ministerului Industriei si Comertului, in vederea includerii in procedura de compensare a datoriilor neplatite la termenele scadente, conform prevederilor legale in vigoare referitoare la Regulamentul de compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale agentilor economici din industrie si la
Metodologia de monitorizare a datoriilor nerambursate la scadenta ale agentilor economici la care statul este actionar majoritar.

Situatia prevazuta la alin. 1 se actualizeaza de catre contribuabili, persoane juridice, periodic, la intervale de cel mult 30 de zile, in functie de dotarea cu tehnica de calcul."

Potrivit art. 2 din Norma metodologica privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, in vederea diminuarii blocajului financiar si a pierderilor din economie aprobata prin HG 685/1999 , contribuabilii, persoane juridice, sunt obligati sa se conecteze prin INTERNET sau sa foloseasca suportul magnetic (dischete) pentru a transmite in baza de date a Institutului de Management si Informatica datele privind platile restante mai vechi de 30 de zile, cu o valoare mai mare de 100 milioane lei. Pentru facturile care se incadreaza in aceste
conditii se transmit urmatoarele informatii:
a) codul fiscal al persoanei juridice raportoare;
b) codul fiscal al persoanei juridice creditoare/debitoare fata de care raportorul are de platit/incasat;
c) numarul si data emiterii facturii de catre persoana juridica creditoare/debitoare;
d) valoarea facturii care urmeaza sa fie incasata de persoana juridica raportoare de la persoana juridica beneficiara;
e) valoarea facturii care urmeaza sa fie platita de persoana juridica raportoare persoanei juridice furnizoare.

Informatiile prevazute la art. 2 lit. c) din OUG 77/1999 vor respecta aceleasi conditii (datorii mai vechi de 30 de zile si mai mari de 10.000 lei).

Astfel cum prevad art. 4 si 5 ale acelorasi norme, dupa introducerea in sistem a datelor prevazute la art. 2 contribuabilii, persoane juridice, au obligatia sa le actualizeze permanent la intervale de cel mult 30 de zile, operand modificarile survenite. Contribuabilii, persoane juridice, care nu inregistreaza datorii sau creante mai vechi de 30 de zile si care au o valoare mai mare de 10.000 lei (conform restrictiilor prevazute la art. 2) nu sunt obligate sa transmita informatiile.

Din prevederile legale citate rezulta ca societatea are obligatia de a transmite in baza de date a Institutului de Management si Informatica datele privind datoriile si creantele mai vechi de 30 de zile si care au o valoare mai mare de 10.000 lei si sa le actualizeze permanent la intervale de cel mult 30 de zile, operand modificarile survenite.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Obligatii privind raportarea creantelor si datoriilor catre IMI":
Rating:

Nota: 4.63 din 4 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. Va recomandam o analiza completa privind impozitul pe microintreprinderi in...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.