Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Obligatii privind raportarea creantelor si datoriilor catre IMI

20-Dec-2012
7541
Vom preciza, prin cele ce urmeaza, in ce masura este obligatorie declararea creantelor la IMI Bucuresti, in cazul unei societati care inregistreaza la finele anului 2012, creante neincasate de la un client, mai vechi de 270 zile.

Solutia consultantului:

OUG 77/1999 privind unele masuri pentru prevenirea incapacitatii de plata stabileste urmatoarele:

"Art. 2. - Persoanele juridice vor intocmi situatia privind sumele restante mai vechi de 30 de zile catre orice creditor, respectiv de la orice debitor, persoana juridica, dupa caz, cu sediul in Romania, care va cuprinde:
a) elemente de identificare a calitatii de debitor:
- denumirea, sediul social si codul fiscal;
- denumirea, sediul social si codul fiscal ale creditorului;
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii

- numarul, data emiterii si valoarea facturii ce urmeaza sa fie platita creditorului;
b) elemente de identificare a calitatii de creditor:
- denumirea, sediul social si codul fiscal ;
- denumirea, sediul social si codul fiscal ale debitorului;
- numarul, data emiterii si valoarea facturii ce urmeaza sa fie incasata de la debitor;
c) alte elemente:
- volumul creditelor nerambursate in termen catre bancile finantatoare, inclusiv dobanzile aferente;
- volumul debitelor catre bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale, neachitate in termen, inclusiv majorarile de intarziere datorate si penalizarile, dupa caz;
- volumul creantelor fata de persoanele juridice, care se finanteaza total sau partial de la bugetul de stat;
- volumul creditelor comerciale acordate de agentii economici, nerambursate la scadenta.
Art. 3. - Situatia intocmita conform art. 2 se va depune, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, la Institutul de Management si Informatica din cadrul Ministerului Industriei si Comertului, in vederea includerii in procedura de compensare a datoriilor neplatite la termenele scadente, conform prevederilor legale in vigoare referitoare la Regulamentul de compensare a datoriilor nerambursate la scadenta ale agentilor economici din industrie si la
Metodologia de monitorizare a datoriilor nerambursate la scadenta ale agentilor economici la care statul este actionar majoritar.

Situatia prevazuta la alin. 1 se actualizeaza de catre contribuabili, persoane juridice, periodic, la intervale de cel mult 30 de zile, in functie de dotarea cu tehnica de calcul."

Potrivit art. 2 din Norma metodologica privind monitorizarea datoriilor nerambursate la scadenta ale contribuabililor, persoane juridice, in vederea diminuarii blocajului financiar si a pierderilor din economie aprobata prin HG 685/1999 , contribuabilii, persoane juridice, sunt obligati sa se conecteze prin INTERNET sau sa foloseasca suportul magnetic (dischete) pentru a transmite in baza de date a Institutului de Management si Informatica datele privind platile restante mai vechi de 30 de zile, cu o valoare mai mare de 100 milioane lei. Pentru facturile care se incadreaza in aceste
conditii se transmit urmatoarele informatii:
a) codul fiscal al persoanei juridice raportoare;
b) codul fiscal al persoanei juridice creditoare/debitoare fata de care raportorul are de platit/incasat;
c) numarul si data emiterii facturii de catre persoana juridica creditoare/debitoare;
d) valoarea facturii care urmeaza sa fie incasata de persoana juridica raportoare de la persoana juridica beneficiara;
e) valoarea facturii care urmeaza sa fie platita de persoana juridica raportoare persoanei juridice furnizoare.

Informatiile prevazute la art. 2 lit. c) din OUG 77/1999 vor respecta aceleasi conditii (datorii mai vechi de 30 de zile si mai mari de 10.000 lei).

Astfel cum prevad art. 4 si 5 ale acelorasi norme, dupa introducerea in sistem a datelor prevazute la art. 2 contribuabilii, persoane juridice, au obligatia sa le actualizeze permanent la intervale de cel mult 30 de zile, operand modificarile survenite. Contribuabilii, persoane juridice, care nu inregistreaza datorii sau creante mai vechi de 30 de zile si care au o valoare mai mare de 10.000 lei (conform restrictiilor prevazute la art. 2) nu sunt obligate sa transmita informatiile.

Din prevederile legale citate rezulta ca societatea are obligatia de a transmite in baza de date a Institutului de Management si Informatica datele privind datoriile si creantele mai vechi de 30 de zile si care au o valoare mai mare de 10.000 lei si sa le actualizeze permanent la intervale de cel mult 30 de zile, operand modificarile survenite.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Obligatii privind raportarea creantelor si datoriilor catre IMI":
Rating:

Nota: 4.63 din 4 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Se pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscale
    • Ministrii de Finante din Uniunea Europeana au discutat saptamana aceasta, la Bruxelles, despre combaterea evaziunii fiscale, in special despre masurile de stopare a practicilor prin care societatile exploateaza neconcordantele dintre sistemele fiscale ale statelor membre si cele ale tarilor terte, pentru a se sustrage de la plata impozitelor. Subiectul va fi si pe agenda presedintiei malteze, pentru a se ajunge la un acord asupra propunerii de directiva. "Apreciem si sustinem propunerea Comisiei...» citeste mai departe aici

  • Reguli importante actuale privind deductibilitatea amortizarii fiscale
    • Retineti, in primul rand, ca pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. * Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Aflam de la un auditor financiar cu experienta care sunt implicatiile fiscale!
    • Avem urmatorul exemplu: o persoana fizica, asociat in cadrul unei societati comerciale, imprumuta suma de 175.000 euro pe care ii depune direct in contul unui creditor al societatii imprumutate. In contractul de imprumut se prevede ca durata imprumutului este de 6 ani, iar nivelul dobanzii este de 456.000 euro. Dobanda este foarte mare, ea depaseste cu mult nivelul dobanzii de pe piata. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societate, cat si pentru persoana fizica (asociatul care a...» citeste mai departe aici

  • Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?
    • In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto. Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.