Fiscalitatea.ro cauta meniu

Obligatii suplimentare de plata. Impozit pe profit. Inregistrari contabile

31-Mar-2011
10176

Problema:


In urma unui control fiscal efectuat in aprilie 2010 s-au stabilit urmatoarele obligatii suplimentare de plata pentru perioadele anterioare:

Impozit pe profit pentru perioada
01.01.2007-31.03.2010=1915 lei majorari
25.04.2007-25.05.2010=2642 lei
Lista contraventiilor si infractiunilor fiscale
Lista contraventiilor si infractiunilor fiscale
Vezi detalii
Declaratia 101! - NOUL model de formular + 57 studii de caz
Declaratia 101! - NOUL model de formular + 57 studii de caz
Vezi detalii
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2015
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2015
Vezi detalii
TVA
01.03.2008-31.03.10=5968 lei majorari TVA
25.04.2008-25.05.2010=1556 lei

As dori sa stiu:

1. care este nota contabila pentru inregistrarea acestor obligatii pentru anii anteriori?

2. pentru anul 2010 care era nota contabila corecta pentru obligatiile calculate suplimentat pentru perioada ianuarie-martie 2010 si daca se inregistreaza la data procesului verbal al organului de control?

3. pentru anii 2008, 2009 am inregistrat pierdere, in procesul verbal de control se precizeaza ca in urma adaugarii unor venituri suplimentare, pierderea se diminueaza la valoarea x, deci intrebarea e: eu trebuie sa depun rectificativa pentru anii 2008 - 2009 la declaratia 101 unde declar o alta pierdere si anume cea din balanta? cum ma corelez eu cu procesul verbal al organelor de control cu privire la pierderea care ramane dupa adaugarea unor venituri ulterioare controlului?

4. cum trebuie sa operez aceste modificari in registrul fiscal?

5. cum inregistrez obligatiile suplimentare pentru ianuarie-martie 2010 controlul fiind operat in cursul anului 2010. Va rog daca puteti sa imi raspundeti pentru fiecare punct in parte.

Solutie:.

1. Diferentele de impozit pe profit, TVA si majorari de intarziere pentru perioada 2007-2009 se vor inregistra prin urmatoarea formula contabila :

117 Rezultat reportat=%

441 Impozit profit

4481 Alte datorii fata de bugetul statului -majorari

4423 TVA de plata

2) Diferentele stabilite in urma unui control fiscal se inregistreaza in luna in care s-a incheiat actul administrativ fiscal, iar pentru diferentele din anul respectiv se vor face urmatoarele inregistrari

691 Cheltuieli cu impozitul pe profit = 441 Impozitul pe profit

6581 Despagubiri, amenzi si penalitati = 4481 Alte datorii fata de bugetul statului - analitic majorari

635(6581) Cheltuieli cu alte impozite, taxe si varsaminte asimilate = 4423 TVA de plata

3) Conform art. 84 din Codul de procedura fiscala coroborat cu prevederile pct. 81.1 din HG 1050/2004, declaratiile fiscale pot fi corectate de catre contribuabili, din proprie initiativa, ori de cate ori constata erori in declaratia initiala, prin depunerea unei declaratii rectificative la organul fiscal competent.

In fapt, diferentele suplimentare de plata stabilite de catre organele de inspectie fiscala reprezinta modalitatea de corectare a deficientelor constate generate de nerespectarea legislatiei fiscale in vigoare in perioada supusa verificarii prin emiterea deciziilor de impunere.

Se depun declaratii rectificative in timpul unui control fiscal , numai daca sunt impuse prin emiterea unei Dispozitii de masuri de catre organele de control.

Potrivit art. 5 din OPANAF 101/2008, sumele inscrise in declaratii nu cuprind diferentele de impozite, taxe sau contributii stabilite prin deciziile emise de organul fiscal ca urmare a actiunilor de inspectie fiscala.

Avand in vedere aceste precizari , diminuarea pierderii fiscale de catre organele de control pentru anii 2008 si 2009 va fi inregistrata doar in Registrul de evidenta fiscala .

4) Deoarece completarea Registrului fiscal este la latitudinea fiecarui contribuabil dupa cum se prevede la pct 15 din Normele metodologice de aplicare a Codului fiscal, veti inregistra recalcularea pierderii fiscale urmare controlului fiscal, asa cum rezulta din actul de control pentru anii 2008 si 2009 , astfel veti avea in vedere recuperarea pierderii fiscale stabilita de catre organele de inspectie.

5) Obligatiile suplimentare pentru anul 2010, se vor inregistra in conturile de cheltuieli dupa cum am precizat la punctul 2.

Diferentele suplimentare de plata stabilite ca urmare a efectuarii unei inspectii fiscale, inscrise in decizia de impunere ca act administrativ fiscal reprezinta cheltuieli nedeductibile d.p.d.v. fiscal la determinarea profitului impozabil, indiferent de natura acestora: impozit pe profit, TVA, accize, impozit pe venituri persoane nerezidente. Acelasi regim fiscal il au si accesoriile aferente diferentelor de plata.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Obligatii suplimentare de plata. Impozit pe profit. Inregistrari contabile":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

17-Oct-2012

penal




Subiectele saptamanii

  • Angajatii care obtin venituri si ca PFA, impozitati suplimentar prin noul Cod fiscal propus de Guvern
    • O noua contributie se va retine acelor persoane care, desi sunt angajati, obtin venituri si din activitatea prestata ca persoana fizica autorizata (PFA). In concret, proiectul noului Cod Fiscal stabileste ca acestia vor avea obligatia sa plateasca pentru fondul de pensii un procent de 10,5% din veniturile obtinute in afara salariului, atrage atentia Digi24.ro. Se considera ca prin aceasta noua propunere sunt vizati specialistii IT care obtin castiguri mari din proiectele independente. In aceasta...» citeste mai departe aici

  • Intrebati ANAF daca o tara poate sa functioneze fara firme. Declaratii noi facute de presedintele Iohannis
    • In ce priveste activitatea ANAF, presedintele Klaus Iohannis a declarat saptamana aceasta ca institutia in cauza lucreaza ca pendulul, dat fiind faptul ca uneori nu se ocupa de probleme, iar alteori isi concentreaza atentia asupra unor detalii nu tocmai semnificative. In ce priveste activitatea din ultimele zile si inchiderea mai multor firme, potrivit Mediafax, presedintele Klaus Iohannis a declarat: "Romania este o tara in plina reformare, tot timpul facem o reforma, ba in invatamant, ba in...» citeste mai departe aici

  • Ce riscati in cazul in care colaborati cu firme inactive fiscal!
    • Firmele care nu verifica datele altor companii alaturi de care deruleaza proiecte si incheie tranzactii se supun unor riscuri semnificative, potrivit regulilor aplicate de Fisc. In concret, in cazul in care colaborati cu firme inactive fiscal, riscati sa nu va fie luate in considerare tranzactiile de catre ANAF, sa nu beneficiati de deducerea TVA-ului sau chiar sa va treziti ca sunt confiscate veniturile din vanzarea catre un contribuabil inactiv. Asupra acestor reglementari atrage atentia...» citeste mai departe aici

  • Analiza segmentului de business: Peste 16% dintre companii romanesti sunt inactive fiscal
    • Asa cum arata o analiza recent intocmita, aproximativ 17% dintre companii romanesti sunt inactive fiscal, cu mentiunea ca cele mai multe firme cu risc de inactivitate fiscala se regasesc in Bucuresti, unde exista peste 90.000 de asemenea firme. Analiza a fost realizata prin MemoX, informeaza HotNews.ro, aplicatie care verifica daca o firma e trecuta in registrul contribuabililor inactivi, daca datele firmei in cauza corespund cu cele de la Finante, precum si daca se regaseste in Buletinul...» citeste mai departe aici

  • Controale antifrauda si aplicarea amenzilor. Care e baza legala?
    • In baza caror reglementari actuale organele de control (Antifrauda, ANAF) pot solicita si amenda lipsa unei case de bani (in care sa se tina numerarul din casierie) la o societate comerciala? Sunt mai multe situatii, in care poate fi obligatorie sau nu detinerea unei casete de valori sau case de bani pentru o societate comerciala. In primul rand, in functie de activitatea desfasurata si de modul de efectuare a incasarilor, trebuie respectata OUG 28/1999 privind obligatia operatorilor economici...» citeste mai departe aici

  • Microintreprindere si achizitia de bunuri second-hand. Ce documente se intocmesc?
    • In cazul de mai jos, o societate neplatitoare de TVA, platitoare de impozit pe microintreprinderi, are ca obiect de activitate vanzare de marfa second-hand. Marfa se achizitioneaza dintr-un depozit din Romania. Cum gestionam achizitia de produse second-hand? Cum facem inregistrarile contabile pentru activitatea de second-hand? Cum se inregistreaza reducerea comerciala si ce documente se intocmesc cand facem reducere de pret la marfa second-hand? Ce documente primare se intocmesc? Receptia...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

MFP a anuntat modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit, TVA-ul si Accizele!
Cititi care dintre ele va afecteaza activitatea! 

Modificari fiscal-contabile 2015

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special "Modificari fiscal-contabile 2015"!
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.