Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OMFP 2403/2016 modifica normele pentru completarea ordinelor de plata la Trezorerie

13-Oct-2016
1439

Redam mai jos OMFP 2403/2016 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind informatiile obligatorii care se inscriu in ordinele de plata pentru Trezoreria Statului prin care contribuabilii persoane fizice efectueaza plati catre bugetele componente ale bugetului general consolidat prin contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice si informatiile cuprinse in mesajul electronic de plati care se transmite in sistem informatic de catre institutiile de credit initiatoare, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.801/2011.

In temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotarârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

ART. I

Normele metodologice privind informatiile obligatorii care se inscriu in ordinele de plata pentru Trezoreria Statului prin care contribuabilii persoane fizice efectueaza plati catre bugetele componente ale bugetului general consolidat prin contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice si informatiile cuprinse in mesajul electronic de plati care se transmite in sistem informatic de catre institutiile de credit initiatoare, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.1.801/2011, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 238 din 5 aprilie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La punctul 1.2, dupa litera e) se introduc trei noi litere, literele f) - h), cu urmatorul cuprins:
"f) extras de cont - document intocmit de institutia de credit in format detaliat sau in format agregat, in cadrul caruia se regasesc informatii privind incasarile si platile efectuate la nivelul contului tranzitoriu intr-o anumita zi;

g) extras de cont in format agregat - document ce contine minim urmatoarele elemente: sold initial, total rulaje debitoare, total rulaje creditoare, sold final;

h) extras de cont in format detaliat - document care contine, in plus fata de elementele unui extras de cont in format agregat, detalierea tuturor operatiunilor realizate in cursul unei zile la nivelul contului tranzitoriu."

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii

2. La punctul 2.4, alineatul (3) se abroga.


3. Punctul 3.3 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"3.3. Pentru operatiunile de plati efectuate prin contul tranzitoriu, momentul platii este cel prevazut la art. 163 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum aceasta informatie este transmisa Ministerului Finantelor Publice prin mesajul electronic de plati de catre institutia de credit initiatoare."

4. Dupa punctul 5.3 se introduc doua noi puncte, punctele 5.3^1 si 5.3^2, cu urmatorul cuprins:

"5.3^1. Extrasele de cont, indiferent de formatul utilizat - format agregat sau format detaliat – se verifica de Ministerul Finantelor Publice din punctul de vedere al corespondentei intre totalul rulajului creditor si suma virata in contul curent general al Trezoreriei Statului, respectiv totalul sumelor incluse in cadrul fisierului electronic de plati.

5.3^2. Pentru zilele nelucratoare institutia de credit va transmite, in prima zi lucratoare urmatoare, concomitent cu transferul sumelor colectate la nivelul contului tranzitoriu in zilele nelucratoare, fisiere electronice de plati si extrase de cont intocmite distinct pentru fiecare zi nelucratoare."

5. in anexa nr. 1, la subpunctul 3.1, literele c) si e) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"c) de a asigura transferul in ziua z+1 lucratoare in contul MFP deschis la trezoreria operativa centrala, cu cod IBAN ........, a sumelor colectate in contul tranzitoriu in ziua lucratoare anterioara, inclusiv a sumelor colectate in zilele nelucratoare anterioare, daca este cazul, pe baza de ordin de plata care se deconteaza prin Societatea Nationala de Transfer de Fonduri si Decontari - TRANSFOND -
S.A.;
..........................................................................
e) de a transmite zilnic MFP in sistem informatic extrasul contului tranzitoriu aferent zilei pentru care se face transferul. Pentru zilele nelucratoare institutia de credit va transmite in prima zi lucratoare urmatoare, concomitent cu transferul sumelor colectate la nivelul contului tranzitoriu in zilele nelucratoare, fisiere electronice de plati si extrase de cont intocmite distinct pentru fiecare zi nelucratoare. La finele fiecarei luni, extrasele de cont transmise zilnic in sistem informatic vor fi eliberate si pe suport hârtie, semnate de persoanele autorizate, sau in sistem informatic, semnate electronic cu semnatura calificata;".

ART. II
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al României, Partea I .
p. Ministrul finantelor publice,
Daniela Pescaru,
secretar de stat
Bucuresti, 6 octombrie 2016.
Nr. 2.403.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OMFP 2403/2016 modifica normele pentru completarea ordinelor de plata la Trezorerie":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Refacturarea cheltuielilor. Cum procedam pentru o microintreprindere?
    • Stabilim mai jos care este tratamentul fiscal pentru o societate platitoare de impozit pe venit (microintreprindere) pentru veniturile realizate din refacturarea cheltuielilor cu utilitatile (curent, apa, intretinere etc). Societatea detine un spatiu comercial pe care il inchiriaza unei alte societati, iar refacturarea cheltuielilor de utilitati se face exact la valoarea acestora (fara a se adauga nimic in plus). Vom vedea daca societatea datoreaza impozit pe venit pentru sumele incasate din...» citeste mai departe aici

  • ANAF in control! Cei vizati au atestate de comercializare produse accizabile
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala, prin Directia Generala a Vamilor, efectueaza in perioada 03.01.2017-31.01.2017, o operatiune de identificare si avertizare a agentilor economici asupra consecintelor nedepunerii, pana la data de 15.02.2017, a cererilor pentru obtinerea noilor atestate pentru comercializare si distributie in sistem angro/en detail de produse energetice, bauturi alcoolice si tutun prelucrat. Astfel, cei ce detin atestate pentru desfasurarea activitatii de distributie si...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.