Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OMFP nr. 418 privind procedura de distrugere a produselor accizabile neeliberate in consum

30-Mai-2012
1758
Potrivit prevederilor din Codul fiscal, pentru un produs accizabil pentru care nu s-a efectuat eliberarea in consum, se pastreaza regimul suspensiv de acciza (nu se datoreaza inca plata accizei).

Procedura detaliaza cum se efectueaza distrugerea unor cantitati de produse accizabile, in interiorul antrepozitului fiscal, fara a se datora plata accizei. Pentru persoanele ce desfasoara activitate efectiva in contabilitatea unui antrepozit, procedura este bine structurata si mai ales detaliaza unele aspecte ce tin de activitatea curenta, cum ar fi degradarea unor productii, din cauza defectarii utilajelor din cauza activitatii defectuoase a salariatilor sau din utilizarea in procesul de productie a unor materii prime necorespunzatoare, considerate situatii de caz fortuit.

Procedura permite distrugerile de produse accizabile in doua situatii:

a) intervin evenimente de forta majora si cauze fortuite, iar actul normativ precizeaza cum sunt recunoscute aceste situatii;
b) produsele nu indeplinesc conditiile de comercializare pe piata.

Pentru ambele situatii, procedura stabileste distrugerea sub supravegherea autoritatii vamale teritoriale si presupune participarea unui reprezentant al autoritatii la procesul de distrugere al acestor produse.
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii


In plus, se precizeaza expres ca daca aceasta distrugere nu se realizeaza conform actului normativ, se considera eliberare in consum de produse accizabile si acciza devine exigibila.

Care sunt principalele etape din realizarea procedurii de distrugere sub control vamal?

1. Inainte de distrugerea produselor, antrepozitul va depune o cerere la autoritatea vamala teritoriala, ce va fi insotita de:
a) un memoriu justificativ cu cantitatile propuse la distrugere;
b) dovezi din care sa rezulte cauzele ce impiedica comercializarea sau cazul fortuit/forta majora.

2. Cererea se poate depune in urmatoarele termene:
- in 30 de zile de la constatarea faptului ca produsele nu pot fi comercializate pe piata;
- in 60 de zile de la constatarea situatiei de forta majora/caz fortuit.

3. Autoritatea vamala analizeaza in termen de 15 zile situatiile prezentate de antrepozit si emite o decizie scrisa cu privire la aprobarea sau respingerea solicitarii antrepozitului.

4. Decizia se comunica antrepozitului in termen de 5 zile de la emitere.

5. In caz de solutionare favorabila a solicitarii, antrepozitul va organiza si va realiza distrugerea produselor accizabile in termen de 45 de zile de la data primirii deciziei. La procedura efectiva de distrugere va participa si un reprezentant al directiei vamale. Daca distrugerea produselor accizabile nu se realizeaza in termen de 45 de zile, sau nu participa un reprezentant al vamii, decizia isi pierde valabilitatea, iar antrepozitul datoreaza accize pentru produsele distruse.

Cum sunt recunoscute neindeplinirea conditiilor de comercializare?

Actul normativ recunoste drept cauze de neindeplinire a conditiilor de comercializare urmatoarele doua situatii:

a) incalcarea unor parametri reglementati de legislatia in domeniul protectiei consumatorului, al mediului, al sanatatii sau de alte prevederi normative aplicabile comertului cu astfel de produse;
b) situatii in care produsul accizabil nu corespunde specificatiei de produs, nu indeplineste normele tehnice (proprii). Produsul nu corespunde calitativ, ca termene de valabilitate, sau nu indeplineste conditiile chimice sau fizice, sau aspectul vizual nu este conform. Aceste situatii sunt constatate prin declaratia antrepozitului.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OMFP nr. 418 privind procedura de distrugere a produselor accizabile neeliberate in consum":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.