Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
OMFP nr. 668/2015 pentru aprobarea Instructiunilor privind valorificarea masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, evidenta actiunilor de inspectie, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate si rezultatele actiunilor efectuate
Avand in vedere prevederile art. 31 din Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 101/2012,
in temeiul art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:
Articolul 1
Se aproba Instructiunile privind valorificarea masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, evidenta actiunilor de inspectie, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate si rezultatele actiunilor efectuate, cuprinse in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Articolul 2
Directia generala de inspectie economico-financiara din cadrul Ministerului Finantelor Publice, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si Directia generala de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor lua masuri pentru aplicarea si ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Manualul Contabilului Incepator - stick USB
Examenul de ACCES la STAGIUL CECCAR 2024
Operare SAGA Exemple practice si recomandari
Articolul 3
Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. Ministrul finantelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici Bucuresti, 9 iunie 2015.
Nr. 668.
ANEXa
INSTRUCTIUNI privind valorificarea masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, evidenta actiunilor de inspectie, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate si rezultatele actiunilor efectuate
I. Valorificarea masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie
1. Masurile dispuse prin dispozitiile obligatorii emise ca urmare a actiunilor de inspectie economico-financiara se centralizeaza la nivelul fiecarei structuri de inspectie economico-financiara, intr-o situatie care cuprinde, in principal, informatii cu privire la entitatea verificata, masurile dispuse, temeiul de drept si termenele de ducere la indeplinire a acestora.
2. Situatia centralizatoare a masurilor dispuse se utilizeaza pentru:
– eliminarea riscului de neducere la indeplinire a acestora;
– elaborarea de propuneri pentru imbunatatirea cadrului legislativ;
– programarea activitatii de inspectie economico-financiara;
– initierea de actiuni de control;
– identificarea necesitatilor de pregatire profesionala.
3. in termen de maximum 5 zile de la scadenta termenelor de ducere la indeplinire a masurilor dispuse, echipa de control procedeaza la verificarea modului de ducere la indeplinire, urmarind:
– respectarea termenului prevazut de art. 28 alin. (12) din Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 101/2012;
– indeplinirea masurilor in termenul dispus in dispozitia obligatorie, procedand la analiza informarii transmise de entitate si a documentelor justificative, dupa caz.
4. Daca in urma analizei efectuate cu privire la modul de ducere la indeplinire a masurilor dispuse se constata ca entitatea a dus la indeplinire in totalitate si la termen masurile dispuse, echipa de inspectie economico-financiara intocmeste un referat prin care propune inchiderea actiunii si care se arhiveaza la dosarul actiunii de control. Referatul cuprinde datele de identificare ale entitatii, masurile dispuse, termenele si modul de ducere la indeplinire a acestora.
5. in situatia in care entitatea verificata nu informeaza organul de inspectie economico-financiara sau informarea transmisa privind modul de ducere la indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie este insuficient documentata si/sau nu rezulta ca acesta a dus la indeplinire masurile dispuse prin dispozitia obligatorie, organul de inspectie economico-financiara solicita entitatii verificate comunicarea, in termen de maximum 10 zile, de clarificari privind modul de ducere la indeplinire a masurilor si/sau documente justificative suplimentare in sustinerea ducerii la indeplinire a masurilor.
6. Organul de inspectie economico-financiara efectueaza o actiune de control la entitate, pentru verificarea modului de ducere la indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, in urmatoarele situatii:
a)daca entitatea nu informeaza organul de inspectie economico-financiara cu privire la modul de indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie;
b)daca entitatea informeaza organul de inspectie economico-financiara ca nu a dus la indeplinire masurile dispuse prin dispozitia obligatorie;
c)daca in termenul prevazut la pct. 5 nu au fost comunicate clarificari privind modul de ducere la indeplinire a masurilor si/sau documente justificative suplimentare in sustinerea ducerii la indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie;
d)daca din documentele justificative transmise de entitate nu rezulta ca masurile dispuse prin dispozitia obligatorie au fost duse la indeplinire in totalitate.
7. Dupa finalizarea actiunii de control declansate pentru verificarea modului de ducere la indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, prevazuta la pct. 6, organul de control intocmeste, dupa caz, urmatoarele acte:
a)referat, daca se constata ca masurile dispuse prin dispozitia obligatorie au fost duse la indeplinire in totalitate si la termen; b)raport de urmarire a indeplinirii masurilor dispuse, daca se constata ca masurile dispuse prin dispozitia obligatorie nu au fost duse la indeplinire, au fost duse partial la indeplinire sau au fost duse la indeplinire cu nerespectarea termenelor stabilite.
8. Organul de inspectie economico-financiara transmite dispozitia obligatorie organului fiscal competent, pentru ca masurile dispuse prin dispozitia obligatorie, care stabilesc in sarcina entitatii verificate sume reprezentand creante bugetare, sa fie inregistrate, urmarite, incasate si/sau executate silit, in temeiul Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
II. Evidenta actiunilor de inspectie, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate si rezultatele actiunilor efectuate
1. Pentru fiecare actiune de control, la finalizarea acesteia, echipa de inspectie intocmeste fisa rezultatelor actiunii de control, conform modelului prevazut in anexa care face parte integranta din prezentele instructiuni, care se arhiveaza la dosarul actiunii de control.
2. Informatiile din fisele rezultatelor se organizeaza intr-o evidenta a actiunilor de control, in scopul evitarii controalelor paralele sau repetate, al depasirii duratei verificarii si al cresterii eficientei activitatii aparatului de inspectie economico-financiara.
3. Structurile de inspectie economico-financiara teritoriale transmit lunar, pana la data de 10 ale lunii curente pentru luna precedenta si cumulat de la inceputul anului, catre Directia generala de inspectie economico-financiara, precum si la solicitarea conducerii Ministerului Finantelor Publice raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate pentru aparatul de inspectie economico-financiara si rezultatele actiunilor de control efectuate.
4. Directia generala de inspectie economico-financiara prezinta anual, pana la data de 31 martie a anului curent pentru anul precedent sau la solicitarea conducerii Ministerului Finantelor Publice, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate pentru aparatul de inspectie economico-financiara si rezultatele actiunilor de control efectuate.
ANEXA la instructiuni
FISA REZULTATELOR ACtIUNII DE CONTROL
1. Echipa de control: .................................................................. .............................................................
2. Entitatea verificata: .............................................................................................................................
– sediul: .......................................................................................................................................;
– codul de identificare fiscala: .....................................................................................................;
– nr. de inregistrare la registrul comertului: ...................................................................................
3. Obiectivul/Obiectivele actiunii: .............................................................................................................
4. Data inceperii actiunii: ..........................................................................................................................
5. Data terminarii actiunii: ..........................................................................................................................
6. Perioada verificata: ................................................................................................................................
7. Masuri dispuse:
– numar: ..................................................................................................................................................
8. Contraventii constatate si sanctiunile contraventionale aplicate:
– numar: .................................................................................................................................................;
– valoare: ...............................................................................................................................................
9. Amenzi contraventionale incasate:
– numar: ................................................................................................................................................;
– valoare: ...............................................................................................................................................
10. Imputatii:
– numar: .................................................................................................................................................;
– valoare: ...............................................................................................................................................
11. Bunuri si valori confiscate:
– numar: ................................................................................................................................................;
– valoare: ..............................................................................................................................................
12. Acte inaintate:
– organelor de urmarire penala:
– numar procese-verbale: ...........................................................................................................;
– valoarea estimata a prejudiciului: ..............................................................................................;
– organelor fiscale competente:
– numar acte de control: ..............................................................................................................;
– valoarea estimata a creantelor de natura fiscala: ......................................................................
13. Diferente in gestiune: ..........................................................................................................................
14. Alte rezultate: ........................................................................................................................................
Atentie contabili!
Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz
Articole similare
Kit de urgenta DGPR: Top 14 formulare de interes pentru orice firma cu angajatiInregistrare TVA, achizitie softIMM-urile vor noi modificari in Codul fiscalDiscutii privind relatia dintre ANAF si mediul de afaceri. Care sunt modificarile la care trebuie sa ne asteptam?Proiectul de ordin pentru completarea Normelor tehnice de utilizare a Sistemului de CONTROL al exportului, aprobate prin OANAF 1194/2016Ultimele articole
Facturare in E-Factura: CCF cere lamuriri in privinta emiterii de facturi de catre persoanele impozabile care au codul de TVA anulatInspectorii ANAF au demarat un numar ridicat de controale pe teme de TVA, de la inceputul lui 2024. Cum sa eviti amenzileSAF-T in 2024. Datele de la care categoriile de contribuabili sunt obligate sa transmita D406Atentie, contribuabili! ANAF a demarat cea mai ampla actiune de CONTROL fiscal in comertul onlineIntreprinderi legate. Ce inseamna detinerea in mod indirect in contextul aplicarii impozitului pe venitul microArticole similare
Inspectia Muncii anunta mai multe controale in sectorul constructiilor si al activitatilor agricoleAspecte importante privind masurile de simplificare la aplicarea TVAContribuabilii care nu depun fisierul de control fiscal vor fi sanctionati cu 5.000 lei din luna aprilie 2022Romanii suspectati de evaziune fiscala, obligati sa depuna o declaratie de patrimoniu si venituriANAF anunta ca de la jumatatea lunii martie 2022 incep controale masive in toate domeniile de activitateUltimele articole
Min. Muncii a confirmat! Salariul minim va creste la 3700 lei din 1 iulie 2024Inspectorii ANAF au demarat un numar ridicat de controale pe teme de TVA, de la inceputul lui 2024. Cum sa eviti amenzileAtentie, contribuabili! ANAF a demarat cea mai ampla actiune de control fiscal in comertul onlineActiuni ANAF pentru colectarea veniturilor: 4.000 controale fiscale si decizii de impunere de 446 milioane de lei in noiembrie 2023MEGA OFERTE in luna decembrie la Rentrop&Straton! Reduceri de pana la 80% si transport gratuitSfaturi de la experti
Contracte incheiate cu persoane fizice
Intrebare: Se poate face contract de colaborare pe o perioada determinata intre o PFA si o persoana fizica? Ce declaratii ar trebui facute?
vezi AICI raspunsul specialistilor <<
Intrebare: O microintreprindere cu activitate in IT cu un singur salariat are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma din SUA. Salariatul este asociat unic si administrator in SRL si este incadrat cu salariul minim. Faptul ca...
vezi AICI raspunsul specialistilor <<