Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OMFP nr. 668/2015 privind dispozitia obligatorie ANAF si inspectiile fiscale

17-Iun-2015
1297

OMFP nr. 668/2015 pentru aprobarea Instructiunilor privind valorificarea masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, evidenta actiunilor de inspectie, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate si rezultatele actiunilor efectuate

Avand in vedere prevederile art. 31 din Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 101/2012,
in temeiul art. 10 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice, cu modificarile si completarile ulterioare,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Articolul 1
Se aproba Instructiunile privind valorificarea masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, evidenta actiunilor de inspectie, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate si rezultatele actiunilor efectuate, cuprinse in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

Articolul 2
Directia generala de inspectie economico-financiara din cadrul Ministerului Finantelor Publice, precum si directiile generale regionale ale finantelor publice si Directia generala de administrare a marilor contribuabili din cadrul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala vor lua masuri pentru aplicarea si ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Articolul 3

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. Ministrul finantelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici Bucuresti, 9 iunie 2015.

Nr. 668.
ANEXa
INSTRUCTIUNI privind valorificarea masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, evidenta actiunilor de inspectie, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate si rezultatele actiunilor efectuate

I. Valorificarea masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie

1. Masurile dispuse prin dispozitiile obligatorii emise ca urmare a actiunilor de inspectie economico-financiara se centralizeaza la nivelul fiecarei structuri de inspectie economico-financiara, intr-o situatie care cuprinde, in principal, informatii cu privire la entitatea verificata, masurile dispuse, temeiul de drept si termenele de ducere la indeplinire a acestora.

2. Situatia centralizatoare a masurilor dispuse se utilizeaza pentru:
– eliminarea riscului de neducere la indeplinire a acestora;
– elaborarea de propuneri pentru imbunatatirea cadrului legislativ;
– programarea activitatii de inspectie economico-financiara;
– initierea de actiuni de control;
– identificarea necesitatilor de pregatire profesionala.

3. in termen de maximum 5 zile de la scadenta termenelor de ducere la indeplinire a masurilor dispuse, echipa de control procedeaza la verificarea modului de ducere la indeplinire, urmarind:
– respectarea termenului prevazut de art. 28 alin. (12) din Normele metodologice privind infiintarea, organizarea si functionarea inspectiei economico-financiare, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 101/2012;
– indeplinirea masurilor in termenul dispus in dispozitia obligatorie, procedand la analiza informarii transmise de entitate si a documentelor justificative, dupa caz.

4. Daca in urma analizei efectuate cu privire la modul de ducere la indeplinire a masurilor dispuse se constata ca entitatea a dus la indeplinire in totalitate si la termen masurile dispuse, echipa de inspectie economico-financiara intocmeste un referat prin care propune inchiderea actiunii si care se arhiveaza la dosarul actiunii de control. Referatul cuprinde datele de identificare ale entitatii, masurile dispuse, termenele si modul de ducere la indeplinire a acestora.

5. in situatia in care entitatea verificata nu informeaza organul de inspectie economico-financiara sau informarea transmisa privind modul de ducere la indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie este insuficient documentata si/sau nu rezulta ca acesta a dus la indeplinire masurile dispuse prin dispozitia obligatorie, organul de inspectie economico-financiara solicita entitatii verificate comunicarea, in termen de maximum 10 zile, de clarificari privind modul de ducere la indeplinire a masurilor si/sau documente justificative suplimentare in sustinerea ducerii la indeplinire a masurilor.

6. Organul de inspectie economico-financiara efectueaza o actiune de control la entitate, pentru verificarea modului de ducere la indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, in urmatoarele situatii:

a)daca entitatea nu informeaza organul de inspectie economico-financiara cu privire la modul de indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie;

b)daca entitatea informeaza organul de inspectie economico-financiara ca nu a dus la indeplinire masurile dispuse prin dispozitia obligatorie;

c)daca in termenul prevazut la pct. 5 nu au fost comunicate clarificari privind modul de ducere la indeplinire a masurilor si/sau documente justificative suplimentare in sustinerea ducerii la indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie;

d)daca din documentele justificative transmise de entitate nu rezulta ca masurile dispuse prin dispozitia obligatorie au fost duse la indeplinire in totalitate.

7. Dupa finalizarea actiunii de control declansate pentru verificarea modului de ducere la indeplinire a masurilor dispuse prin dispozitia obligatorie, prevazuta la pct. 6, organul de control intocmeste, dupa caz, urmatoarele acte:
a)referat, daca se constata ca masurile dispuse prin dispozitia obligatorie au fost duse la indeplinire in totalitate si la termen; b)raport de urmarire a indeplinirii masurilor dispuse, daca se constata ca masurile dispuse prin dispozitia obligatorie nu au fost duse la indeplinire, au fost duse partial la indeplinire sau au fost duse la indeplinire cu nerespectarea termenelor stabilite.

8. Organul de inspectie economico-financiara transmite dispozitia obligatorie organului fiscal competent, pentru ca masurile dispuse prin dispozitia obligatorie, care stabilesc in sarcina entitatii verificate sume reprezentand creante bugetare, sa fie inregistrate, urmarite, incasate si/sau executate silit, in temeiul Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

II. Evidenta actiunilor de inspectie, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate si rezultatele actiunilor efectuate

1. Pentru fiecare actiune de control, la finalizarea acesteia, echipa de inspectie intocmeste fisa rezultatelor actiunii de control, conform modelului prevazut in anexa care face parte integranta din prezentele instructiuni, care se arhiveaza la dosarul actiunii de control.

2. Informatiile din fisele rezultatelor se organizeaza intr-o evidenta a actiunilor de control, in scopul evitarii controalelor paralele sau repetate, al depasirii duratei verificarii si al cresterii eficientei activitatii aparatului de inspectie economico-financiara.

3. Structurile de inspectie economico-financiara teritoriale transmit lunar, pana la data de 10 ale lunii curente pentru luna precedenta si cumulat de la inceputul anului, catre Directia generala de inspectie economico-financiara, precum si la solicitarea conducerii Ministerului Finantelor Publice raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate pentru aparatul de inspectie economico-financiara si rezultatele actiunilor de control efectuate.

4. Directia generala de inspectie economico-financiara prezinta anual, pana la data de 31 martie a anului curent pentru anul precedent sau la solicitarea conducerii Ministerului Finantelor Publice, raportarea privind modul de realizare a programelor de activitate pentru aparatul de inspectie economico-financiara si rezultatele actiunilor de control efectuate.

ANEXA la instructiuni

FISA REZULTATELOR ACtIUNII DE CONTROL
1. Echipa de control: .................................................................. .............................................................

2. Entitatea verificata: .............................................................................................................................
– sediul: .......................................................................................................................................;
– codul de identificare fiscala: .....................................................................................................;
– nr. de inregistrare la registrul comertului: ...................................................................................

3. Obiectivul/Obiectivele actiunii: .............................................................................................................

4. Data inceperii actiunii: ..........................................................................................................................

5. Data terminarii actiunii: ..........................................................................................................................
6. Perioada verificata: ................................................................................................................................
7. Masuri dispuse:
– numar: ..................................................................................................................................................
8. Contraventii constatate si sanctiunile contraventionale aplicate:
– numar: .................................................................................................................................................;
– valoare: ...............................................................................................................................................
9. Amenzi contraventionale incasate:
– numar: ................................................................................................................................................;
– valoare: ...............................................................................................................................................
10. Imputatii:
– numar: .................................................................................................................................................;
– valoare: ...............................................................................................................................................
11. Bunuri si valori confiscate:
– numar: ................................................................................................................................................;
– valoare: ..............................................................................................................................................
12. Acte inaintate:
– organelor de urmarire penala:
– numar procese-verbale: ...........................................................................................................;
– valoarea estimata a prejudiciului: ..............................................................................................;
– organelor fiscale competente:
– numar acte de control: ..............................................................................................................;
– valoarea estimata a creantelor de natura fiscala: ......................................................................
13. Diferente in gestiune: ..........................................................................................................................
14. Alte rezultate: ........................................................................................................................................

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OMFP nr. 668/2015 privind dispozitia obligatorie ANAF si inspectiile fiscale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Oficial ANAF: Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF nr. 3.454/ 25.11.2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati cu incidenta fiscala in perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016
    • ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, publica lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala. Iata cuprinsul numarului 47 (112) din 2016, care se refera la perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016. Regasiti mai jos lista acestor noutati legislative: 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.86/2016 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2016 (M.Of. nr.961 din 28 noiembrie 2016); 2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.87/2016 pentru...» citeste mai departe aici

  • Un nou pas catre operationalizarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate
    • Guvernul a aprobat Regulamentul privind distribuirea sumelor incasate din valorificarea bunurilor confiscate in materie penala dupa ramanerea definitiva a hotararii de confiscare, unul din actele normative din legislatia secundara necesara operationalizarii Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI). Regulamentul stabileste modul in care sumele rezultate din valorificarea bunurilor mobile si imobile intrate prin confiscare in proprietatea privata a statului vor fi...» citeste mai departe aici

  • Tratament servicii turistice. Cum tratam cheltuielile sociale?
    • In randurile urmatoare, vom vedea care este modalitatea prin care se pot acorda salariatilor proprii contravaloarea de servicii turistice si/sau tratament inclusiv transportul acestora incadrate in categoria de cheltuieli sociale (5%). Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament sunt neimpozabile din punct de vedere al impozitului pe venit si nu intra in baza de calcul a contributiilor sociale, doar daca posibilitatea de acordare a acestora este prevazuta prin contractul individual...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.