Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

ONG cu activitate economica. Achizitie servicii din UE si din afara UE. Ce obligatii declarative si de plata apar?

03-Mar-2016
718

In cazul urmator, avem exemplul in care in luna septembrie 2015 un ONG cu activitate economica a depasit cifra de afaceri de 220.000 lei. Din cauza formalitatilor a primit codul de inregistrare in scopuri de TVA valabil de la data de 01.01.2016 si s-a inregistrat in ROI cu aceeasi data. In cursul trimestrului IV 2015 ONG a achizitionat servicii de asistenta, design, utilizare soft-uri atat din UE, cat si din afara UE. In acest caz vom vedea care sunt obligatiile declarative si de plata privind TVA si impozitul pe veniturile realizate de nerezidenti.



Conform art. 150 alin. 2 din Codul fiscal, in vigoare pana la 31 decembrie 2015, pentru achizitiile de servicii de la persoane impozabile nestabilite pe teritoriul Romaniei (in alt stat membru UE sau in afara UE) beneficiarul este obligat la plata TVA.

Deoarece beneficiarul (ONG-ul cu activitate economica) nu era inregistrat in scopuri de TVA, acesta nu avea posibilitatea platii prin taxare inversa conform art. 157 alin. 2 din Codul fiscal si, ca atare, avea obligatia platii efective a TVA pe baza decontului special de TVA – cod formular 301, dupa cum se prevede la art. 157 alin. 1 coroborat cu art. 156^3 alin. 1 lit. d din Codul fiscal.

In trim IV 2015 ONG-ul cu activitate economica avea obligatia platii TVA pentru serviciile achizitionate, pe care trebuia sa le declare prin intermediul decontului special 301. Suplimentar, pentru serviciile achizitionate de la persoane stabilite in alte state membre UE ar fi trebuit depusa si declaratia recapitulativa 390 VIES conform art. 156^4 alin. 1 lit. e din Codul fiscal, insa la momentul achizitionarii serviciilor ONG-ul nu era inregistrat in scopuri de TVA confom art. 153 sau 153^1 din Codul fiscal.

In privinta impozitului pe veniturile persoanelor nerezidente, acesta se datora numai daca serviciile intrau sub incidenta prevederilor art. 115 alin. 1 din Codul fiscal, iar prestatorii de servicii nerezidenti nu ar fi prezentat certificatele lor de rezidenta fiscala conform art. 118 alin. 1 si 2 din Codul fiscal.

Spre exemplu, in lipsa altor informatii relevante, se poate presupune ca serviciile de asistenta, design si utilizare soft imbraca forma unor simple prestari de servicii ce intra sub incidenta prevederilor art. 115 alin. 1 lit. k din Codul fiscal. In aceasta ipoteza, serviciile sunt supuse impozitului de 16% prin retinere la sursa la momentul platii veniturilor catre nerezidenti conform art. 116 din Codul fiscal. Daca beneficiarii veniturilor prezinta si certificate de rezidenta fiscala eliberate de state cu care Romania are incheiate conventii de evitare a dublei impuneri, atunci prevederile conventiilor se aplica cu prioritate, iar conforn art. "beneficiile intreprinderii" sau art. "alte venituri" din conventii veniturile respective sunt impozabile numai in statele de rezidenta ale beneficiarilor de venit.

In schimb, daca serviciile in cauza imbraca forma unor redevente, devin aplicabile prevederile art. 115 alin. 1 lit. d si ale art. 116 din Codul fiscal, platitorul de venit din Romania fiind obligat sa retina impozitul la sursa. Daca sunt prezentate certificatele de rezidenta fiscala, devin aplicabile prevederile art. "redevente" din conventii, care prevad, de regula, cote de impozitare mai mici fata de cota standard de impozit de 16% aplicabila in Romania.

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii


Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist


nerezidenti, ONG, codul fiscal, ROI, declaratia 390, ong activitate economica, tva

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "ONG cu activitate economica. Achizitie servicii din UE si din afara UE. Ce obligatii declarative si de plata apar?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratii din partea Ministerului de Comunicatii privind interogarile ANAF pentru domeniile.ro
    • In cadrul intalnirii pe care a avut-o la sfarsitul saptamanii trecute cu presedintele Fiscului, Bogdan-Nicolae Stan, ministrul Comunicatiilor, Augustin Jianu a declarat ca interogarile de date pe care Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) le va solicita despre detinatorii de domenii .ro' trebuie sa fie realizate numai pentru situatii temeinic fundamentate, in conformitate cu legislatia in vigoare. "Este esential sa ne asiguram ca interogarile nu pot fi facute decat pentru situatii...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.