Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Opinia CF cu privire la proiectul privind politica de acoperire a riscurilor aferente investitiilor romanesti in strainatate

11-Mai-2016
189

Redam mai jos opinia Consiliului fiscal cu privire la proiectul Guvernului Romaniei privind "Politica de acoperire de catre statul roman a riscurilor aferente investitiilor romanesti in strainatate si exporturilor spre noi piete de destinatie din afara Uniunii Europene".

Consiliul fiscal a primit in data de 18.04.2016 de la Ministerul Finantelor Publice (MFP) adresa nr. 539238/11.04.2016 prin care i se solicita, in baza art. 53 alin. (2) al Legii Responsabilitatii Fiscal-Bugetare nr. 69/2010 republicata (LRFB), opinia si avizul asupra proiectului Guvernului Romaniei privind "Politica de acoperire de catre statul roman a riscurilor aferente investitiilor romanesti in strainatate si exporturilor spre noi piete de destinatie din afara Uniunii Europene". Proiectul este insotit si de estimarea efectuata de catre Eximbank S.A. a impactului direct asupra deficitului bugetar incumbat de aplicarea propunerii de proiect.

Potrivit articolului de lege mai sus mentionat, printre atributiile Consiliului fiscal se numara "analiza si elaborarea de opinii si recomandari, atat inainte de aprobarea de catre Guvern, cat si inainte de transmiterea catre Parlament, asupra legilor bugetare anuale, a rectificarilor bugetare, precum si asupra altor initiative legislative care pot avea un impact asupra volumului cheltuielilor bugetare, precum si evaluarea conformitatii acestora cu principiile si regulile fiscale prevazute de prezenta lege", proiectul de fata incadrandu-se in categoria initiativelor legislative cu posibil impact asupra cheltuielilor bugetare.

In esenta, proiectul are in vedere utilizarea mai eficienta a cadrului institutional prevazut in Legea nr. 96/2000 republicata privind activitatea EximBank in numele si in contul statului, prin intensificarea rolului EximBank de institutie de tip ECA (engl. Export Credit Agency). Astfel, se are in vedere sprijinirea exportatorilor care identifica oportunitati de export in zone extracomunitare in care riscurile sunt foarte ridicate si pentru care acestia nu pot gasi solutii de protejare pe piata privata a asigurarilor, prin oferirea de polite de asigurare a riscului de credit, prin care statul preia riscurile comerciale si politice ale acestor exporturi, astfel incat respectivele oportunitati sa se realizeze.

Propunerea de proiect este insotita si de o evaluare a impactului asupra deficitului bugetar realizata de EximBank, potrivit careia in scenariul pesimist, ar putea rezulta un impact negativ asupra deficitului bugetar de 1,85 mil. lei in anul 2016, 5,99 mil. lei in anul 2017 si respectiv 6,91 mil. lei in anul 2017, in timp ce in scenariul optimist impactul ar putea fi chiar unul favorabil, respectiv de 1,18 mil. lei in anul 2016, 1,8 mil. lei in anul 2017 si 3,09 mil. lei in anul 2017.

In ceea ce priveste oportunitatea proiectului legislativ, Consiliul fiscal nu are atributii in a se pronunta, in conditiile in care stabilirea modalitatilor de sprijinire a activitatilor de export reprezinta apanajul Guvernului sau al altor institutii. in ceea ce priveste conformitatea cu principiile si regulile fiscale prevazute de LRFB, Consiliul fiscal apreciaza ca, sub rezerva validitatii ipotezelor folosite, asupra carora nu ne putem pronunta, propunerea de proiect incumba, in scenariul pesimist, cheltuieli bugetare reduse, considerate in ansamblul bugetului general consolidat, a caror majorare poate fi usor acomodata prin reducerea altor categorii de cheltuieli astfel incat tintele bugetare si regulile statuate de LRFB sa fie respectate in continuare.

In ceea ce priveste acordarea avizului asupra propunerii de proiect, Consiliul fiscal apreciaza ca aceasta nu se incadreaza in situatiile prevazute de LRFB care impun emiterea acestuia, limitandu-se la a aprecia conformitatea cu regulile si principiile bugetare statuate de LRFB.

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii

Opiniile si recomandarile formulate mai sus de Consiliul fiscal au fost aprobate de Presedintele Consiliului fiscal, conform prevederilor art. 56, alin. (2), lit. d) din Legea nr. 69/2010 republicata, in urma insusirii acestora de catre membrii Consiliului, prin vot, in sedinta din data de 27 aprilie 2016.

Sursa: Consiliul Fiscal

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Opinia CF cu privire la proiectul privind politica de acoperire a riscurilor aferente investitiilor romanesti in strainatate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Surplus realizat din rezerve din reevaluare si acoperirea pierderilor contabile. Cum procedam?
    • In analiza urmatoare, la data de 31.12.2014 societatea prezinta: - pierdere contabila neta din anii precedenti in suma de 500.000 lei (cont 1171); - rezultat reportat (pierdere) provenit din corectarea erorilor contabile in suma de 10.000 lei, - pierdere exercitiu curent 300.000 lei (cont 121), - rezultat reportat reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare (cont 1175) in suma de 60.000 lei. Avand in vedere prevederile OMFP 1802/2014 pct. 109 alin. 1 si alin. 2, stabilim daca poate...» citeste mai departe aici

  • Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
    • Redam, in conformitate cu Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 - OUG 34/2014 - privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cerintele in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta: (1) Inainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.