Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Opinia CF cu privire la proiectul privind politica de acoperire a riscurilor aferente investitiilor romanesti in strainatate

11-Mai-2016
201

Redam mai jos opinia Consiliului fiscal cu privire la proiectul Guvernului Romaniei privind "Politica de acoperire de catre statul roman a riscurilor aferente investitiilor romanesti in strainatate si exporturilor spre noi piete de destinatie din afara Uniunii Europene".

Consiliul fiscal a primit in data de 18.04.2016 de la Ministerul Finantelor Publice (MFP) adresa nr. 539238/11.04.2016 prin care i se solicita, in baza art. 53 alin. (2) al Legii Responsabilitatii Fiscal-Bugetare nr. 69/2010 republicata (LRFB), opinia si avizul asupra proiectului Guvernului Romaniei privind "Politica de acoperire de catre statul roman a riscurilor aferente investitiilor romanesti in strainatate si exporturilor spre noi piete de destinatie din afara Uniunii Europene". Proiectul este insotit si de estimarea efectuata de catre Eximbank S.A. a impactului direct asupra deficitului bugetar incumbat de aplicarea propunerii de proiect.

Potrivit articolului de lege mai sus mentionat, printre atributiile Consiliului fiscal se numara "analiza si elaborarea de opinii si recomandari, atat inainte de aprobarea de catre Guvern, cat si inainte de transmiterea catre Parlament, asupra legilor bugetare anuale, a rectificarilor bugetare, precum si asupra altor initiative legislative care pot avea un impact asupra volumului cheltuielilor bugetare, precum si evaluarea conformitatii acestora cu principiile si regulile fiscale prevazute de prezenta lege", proiectul de fata incadrandu-se in categoria initiativelor legislative cu posibil impact asupra cheltuielilor bugetare.

In esenta, proiectul are in vedere utilizarea mai eficienta a cadrului institutional prevazut in Legea nr. 96/2000 republicata privind activitatea EximBank in numele si in contul statului, prin intensificarea rolului EximBank de institutie de tip ECA (engl. Export Credit Agency). Astfel, se are in vedere sprijinirea exportatorilor care identifica oportunitati de export in zone extracomunitare in care riscurile sunt foarte ridicate si pentru care acestia nu pot gasi solutii de protejare pe piata privata a asigurarilor, prin oferirea de polite de asigurare a riscului de credit, prin care statul preia riscurile comerciale si politice ale acestor exporturi, astfel incat respectivele oportunitati sa se realizeze.

Propunerea de proiect este insotita si de o evaluare a impactului asupra deficitului bugetar realizata de EximBank, potrivit careia in scenariul pesimist, ar putea rezulta un impact negativ asupra deficitului bugetar de 1,85 mil. lei in anul 2016, 5,99 mil. lei in anul 2017 si respectiv 6,91 mil. lei in anul 2017, in timp ce in scenariul optimist impactul ar putea fi chiar unul favorabil, respectiv de 1,18 mil. lei in anul 2016, 1,8 mil. lei in anul 2017 si 3,09 mil. lei in anul 2017.

In ceea ce priveste oportunitatea proiectului legislativ, Consiliul fiscal nu are atributii in a se pronunta, in conditiile in care stabilirea modalitatilor de sprijinire a activitatilor de export reprezinta apanajul Guvernului sau al altor institutii. in ceea ce priveste conformitatea cu principiile si regulile fiscale prevazute de LRFB, Consiliul fiscal apreciaza ca, sub rezerva validitatii ipotezelor folosite, asupra carora nu ne putem pronunta, propunerea de proiect incumba, in scenariul pesimist, cheltuieli bugetare reduse, considerate in ansamblul bugetului general consolidat, a caror majorare poate fi usor acomodata prin reducerea altor categorii de cheltuieli astfel incat tintele bugetare si regulile statuate de LRFB sa fie respectate in continuare.

In ceea ce priveste acordarea avizului asupra propunerii de proiect, Consiliul fiscal apreciaza ca aceasta nu se incadreaza in situatiile prevazute de LRFB care impun emiterea acestuia, limitandu-se la a aprecia conformitatea cu regulile si principiile bugetare statuate de LRFB.

Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

Opiniile si recomandarile formulate mai sus de Consiliul fiscal au fost aprobate de Presedintele Consiliului fiscal, conform prevederilor art. 56, alin. (2), lit. d) din Legea nr. 69/2010 republicata, in urma insusirii acestora de catre membrii Consiliului, prin vot, in sedinta din data de 27 aprilie 2016.

Sursa: Consiliul Fiscal

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Opinia CF cu privire la proiectul privind politica de acoperire a riscurilor aferente investitiilor romanesti in strainatate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noutati ANAF: Inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit
    • Va reamintim prevederile legale referitoare la inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit, pentru veniturile supuse regulilor de impunere la sursa, pentru care impozitul retinut este final: Pentru nerezidentii care obtin venituri impozabile din Romania, platitorul de venit are obligatia de a calcula, retine,declara si plati bugetului de stat impozit pe venit sau impozit pe profit, dupa caz. Potrivit art.82 alin.1 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala,...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.