Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Opinia CF cu privire la proiectul privind politica de acoperire a riscurilor aferente investitiilor romanesti in strainatate

11-Mai-2016
219

Redam mai jos opinia Consiliului fiscal cu privire la proiectul Guvernului Romaniei privind "Politica de acoperire de catre statul roman a riscurilor aferente investitiilor romanesti in strainatate si exporturilor spre noi piete de destinatie din afara Uniunii Europene".

Consiliul fiscal a primit in data de 18.04.2016 de la Ministerul Finantelor Publice (MFP) adresa nr. 539238/11.04.2016 prin care i se solicita, in baza art. 53 alin. (2) al Legii Responsabilitatii Fiscal-Bugetare nr. 69/2010 republicata (LRFB), opinia si avizul asupra proiectului Guvernului Romaniei privind "Politica de acoperire de catre statul roman a riscurilor aferente investitiilor romanesti in strainatate si exporturilor spre noi piete de destinatie din afara Uniunii Europene". Proiectul este insotit si de estimarea efectuata de catre Eximbank S.A. a impactului direct asupra deficitului bugetar incumbat de aplicarea propunerii de proiect.

Potrivit articolului de lege mai sus mentionat, printre atributiile Consiliului fiscal se numara "analiza si elaborarea de opinii si recomandari, atat inainte de aprobarea de catre Guvern, cat si inainte de transmiterea catre Parlament, asupra legilor bugetare anuale, a rectificarilor bugetare, precum si asupra altor initiative legislative care pot avea un impact asupra volumului cheltuielilor bugetare, precum si evaluarea conformitatii acestora cu principiile si regulile fiscale prevazute de prezenta lege", proiectul de fata incadrandu-se in categoria initiativelor legislative cu posibil impact asupra cheltuielilor bugetare.

In esenta, proiectul are in vedere utilizarea mai eficienta a cadrului institutional prevazut in Legea nr. 96/2000 republicata privind activitatea EximBank in numele si in contul statului, prin intensificarea rolului EximBank de institutie de tip ECA (engl. Export Credit Agency). Astfel, se are in vedere sprijinirea exportatorilor care identifica oportunitati de export in zone extracomunitare in care riscurile sunt foarte ridicate si pentru care acestia nu pot gasi solutii de protejare pe piata privata a asigurarilor, prin oferirea de polite de asigurare a riscului de credit, prin care statul preia riscurile comerciale si politice ale acestor exporturi, astfel incat respectivele oportunitati sa se realizeze.

Propunerea de proiect este insotita si de o evaluare a impactului asupra deficitului bugetar realizata de EximBank, potrivit careia in scenariul pesimist, ar putea rezulta un impact negativ asupra deficitului bugetar de 1,85 mil. lei in anul 2016, 5,99 mil. lei in anul 2017 si respectiv 6,91 mil. lei in anul 2017, in timp ce in scenariul optimist impactul ar putea fi chiar unul favorabil, respectiv de 1,18 mil. lei in anul 2016, 1,8 mil. lei in anul 2017 si 3,09 mil. lei in anul 2017.

In ceea ce priveste oportunitatea proiectului legislativ, Consiliul fiscal nu are atributii in a se pronunta, in conditiile in care stabilirea modalitatilor de sprijinire a activitatilor de export reprezinta apanajul Guvernului sau al altor institutii. in ceea ce priveste conformitatea cu principiile si regulile fiscale prevazute de LRFB, Consiliul fiscal apreciaza ca, sub rezerva validitatii ipotezelor folosite, asupra carora nu ne putem pronunta, propunerea de proiect incumba, in scenariul pesimist, cheltuieli bugetare reduse, considerate in ansamblul bugetului general consolidat, a caror majorare poate fi usor acomodata prin reducerea altor categorii de cheltuieli astfel incat tintele bugetare si regulile statuate de LRFB sa fie respectate in continuare.

In ceea ce priveste acordarea avizului asupra propunerii de proiect, Consiliul fiscal apreciaza ca aceasta nu se incadreaza in situatiile prevazute de LRFB care impun emiterea acestuia, limitandu-se la a aprecia conformitatea cu regulile si principiile bugetare statuate de LRFB.

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

Opiniile si recomandarile formulate mai sus de Consiliul fiscal au fost aprobate de Presedintele Consiliului fiscal, conform prevederilor art. 56, alin. (2), lit. d) din Legea nr. 69/2010 republicata, in urma insusirii acestora de catre membrii Consiliului, prin vot, in sedinta din data de 27 aprilie 2016.

Sursa: Consiliul Fiscal

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Opinia CF cu privire la proiectul privind politica de acoperire a riscurilor aferente investitiilor romanesti in strainatate":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.