Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ordin ANAF: Acces la dosarul fiscal al contribuabilului martie 2013

11-Mar-2013
4833
Va prezentam mai jos procedura din 1 martie 2013 de accesare a informatiilor cuprise in dosarul fiscal, puse la dispozitia contribuabililor pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in spatiul privat al contribuabilului.

Ordinul a fost emis de AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA si publicat in MONITORUL OFICIAL nr. 126 din 7 martie 2013.


I. Dispozitii generale

1. In vederea reducerii contactului direct dintre contribuabili si functionarii publici din cadrul organului fiscal si simplificarii accesului la o informatie rapida si exacta, informatiile cuprinse in evidenta creantelor fiscale, care fac parte din dosarul fiscal al contribuabilului, se publica pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, asigurandu-se astfel transparenta datelor cuprinse in fisa pe platitori.
2. Contribuabilii pot accesa informatiile prevazute la pct. 1, de pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin autentificare in baza certificatului digital.
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii

3. Pentru utilizarea accesului controlat la dosarul fiscal, contribuabilii pot solicita emiterea unui certificat digital in baza formularelor 152 si 153, prevazute in anexele nr. 1 si 2, care fac parte integranta din prezenta procedura, aplicandu-se in mod corespunzator prevederile Ordinului ministrului economiei si finantelor nr. 858/2008 privind depunerea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice de transmitere la distanta, cu modificarile si completarile ulterioare.
4. Dupa autentificarea in baza certificatului digital, contribuabilul are acces la spatiul sau privat, unde vizualizeaza informatii din dosarul fiscal prin accesarea aplicatiei "Dosar fiscal".

II. Mod de accesare

5. La accesarea serviciului de acces controlat la dosarul fiscal al contribuabilului se afiseaza meniul principal care contine 4 submeniuri de lucru, astfel:
a) submeniul DATE IDENTIFICARE;
b) submeniul VECTOR FISCAL;
c) submeniuri pentru fiecare DECLARATIE;
d) submeniul SITUATIE SINTETICA.
6. in mod automat, aplicatia afiseaza o lista care cuprinde codurile de identificare fiscala asociate certificatului digital cu care s-a realizat autentificarea, iar contribuabilul selecteaza codul de identificare fiscala pentru care doreste afisarea informatiilor.
7. Se lanseaza actiunea de cautare a datelor pentru codul de identificare fiscala furnizat. in absenta acestei alegeri, utilizatorul va vizualiza meniurile, insa acestea nu vor avea continut.

III. Informatii afisate


 8. Submeniul DATE IDENTIFICARE

In acest submeniu se prezinta principalele date de identificare ale contribuabilului, sub forma de sectiuni, astfel:
8.1. Sectiunea de date comune, care prezinta principalele date de identificare, comune tuturor tipurilor de coduri de identificare fiscala. in prima parte a sectiunii se prezinta codul de identificare fiscala selectat si denumirea contribuabilului, iar in cea de a doua parte se prezinta domiciliul fiscal, sediul social, organul fiscal competent, grupa de contribuabili din care face parte, starea acestuia, ultima declaratie de inregistrare/mentiuni, cu includerea numarului si datei declaratiei, data atribuirii codului de identificare fiscala, starea acestuia in ceea ce priveste inregistrarea ca platitor de T.V.A., tipul sediului.
8.2. Sectiunea de date specifice, care prezinta principalele date specifice, caracteristice tipului de contribuabil selectat, si categoriile pentru care se prezinta informatii de identificare specifice, respectiv:
8.2.1. Persoana juridica
La aceasta categorie se regasesc informatii privind forma de organizare, informatii despre codul CAEN, domiciliul fiscal, sediul social, organul fiscal competent, grupa de contribuabili, stare, ultima declaratie de inregistrare/mentiuni, data atribuirii codului de identificare fiscala, platitor T.V.A., tip sediu.
8.2.2. Persoana fizica autorizata
La aceasta categorie se regasesc informatii privind forma de organizare si informatii despre codul CAEN (numarul si denumirea acestuia, precum si anul din care contribuabilul are asociat acest cod). In functie de categoria de persoana fizica (profesii libere sau prestatoare de activitati comerciale) se prezinta codul numeric personal, numele si prenumele, codul CAEN (denumirea si anul de atribuire), numarul de inregistrare la registrul comertului.


 8.2.3. Institutie publica

La aceasta categorie se regasesc informatii privind actul normativ de infiintare, sistemul de finantare, organul tutelar, sectorul de activitate.
8.2.4. Persoana juridica nerezidenta
La aceasta categorie se regasesc informatii privind codul de identificare fiscala in tara de apartenenta si forma juridica.
9. Submeniul VECTOR FISCAL
In acest submeniu se prezinta informatii legate de vectorul fiscal asociat contribuabilului pentru fiecare impozit/taxa/contributie, datele de inceput si sfarsit (daca este cazul) si periodicitatea declararii acestora.
10. Submeniuri pentru fiecare DECLARAtIE
In acest submeniu se prezinta informatii cu privire la declaratiile depuse, grupate dupa tipul declaratiei sub forma tabelara, in ordinea descrescatoare a anilor de raportare, iar in cadrul anilor, pe luna de raportare.

11. Submeniul SITUATIE SINTETICA
Submeniul cuprinde informatii referitoare la obligatiile de plata datorate.
11.1. Obligatii fiscale datorate:
a) titlu de creanta (declaratie, decizie de impunere, decizie referitoare la obligatiile de plata accesorii etc.);
b) tipul de impozit, taxa, contributie sau alta suma datorata bugetului general consolidat;
c) scadenta soldului obligatiei de plata neachitate;
d) categoria de suma (debit, majorare de intarziere/dobanda, penalitate de intarziere, inclusiv, penalitate si dobanda pentru contribuabilii care beneficiaza sau au beneficiat de esalonare la plata, amenda);
e) termen de plata;

f) soldul debitor reprezentand obligatia de plata ramasa neachitata din titlul de creanta.
11.1.1. in situatia in care contribuabilul doreste sa vizualizeze informatii cu privire la situatia sa fiscala, acesta va accesa campul "Obligatii fiscale datorate", moment in care se afiseaza informatii grupate pe ani calendaristici, in cadrul perioadei de prescriptie a dreptului de a cere executarea silita, iar in cadrul fiecarui an, pe luni calendaristice.
11.1.2. Pentru a putea vizualiza informatii cu privire la provenienta ramelor datorate intr-o anumita luna, contribuabilul va selecta luna respectiva, moment in care i se vor afisa informatii referitoare la soldul obligatiilor fiscale datorate.
13.1.3. Pentru obtinerea unei situatii fiscale detaliate, contribuabilul va accesa campul "Soldul obligatiilor fiscale datorate", moment in care se vor afisa toate tipurile de impozite, taxe, contributii sau alte sume datorate bugetului general consolidat impreuna cu soldurile aferente.
11.1.4. Prin accesarea campurilor reprezentand soldurile aferente fiecarui tip de impozit, taxa, contributie sau alta suma datorata bugetului general consolidat se afiseaza informatii cu privire la titlurile de creanta din care provin, scadentele obligatiilor fiscale neachitate, categoria de suma, termenul de plata a acestora si cuantumul sumei neachitate.
11.2. Stingerea obligatiilor de plata
Informatiile cuprinse in formularul "instiintare privind stingerea creantelor fiscale", al carui model a fost instituit prin Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1.438/2009 pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare, pot fi accesate de catre contribuabili pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, www.anaf.ro, la sectiunea "Informatii publice".

IV. Dispozitii finale


12. Lunar, pentru fiecare zona de informatii se realizeaza actualizarea acestora, iar data ultimei actualizari a acestora se mentioneaza ori de cate ori sunt solicitate aceste informatii.
13. In vederea asigurarii accesului contribuabililor la informatiile cuprinse in submeniul SITUATIE SINTETICA, organul fiscal competent afiseaza, pana la data de 20 a fiecarei luni calendaristice, pe pagina de internet a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala toate aceste informatii.
14. Dupa luarea la cunostinta de catre contribuabili a informatiilor cuprinse in submeniul SITUATIE SINTETICA, acestea pot fi utilizate in vederea corelarii evidentei fiscale cu evidenta contabila a contribuabilului.


Anexa 1 poate fi consultata in Monitorul Oficial amintit.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ordin ANAF: Acces la dosarul fiscal al contribuabilului martie 2013":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

12-Mar-2013

pai asta se vede si foloseste de 2 ani pe anaf.ro.... pentru ce au mai scris si ordinul asta....certificatul de atestare fiscala online ce l-au promis pe cand apare???





Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.