Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ordin de compensare. Ce modalitate de emitere e corecta?

25-Mar-2013
13637
Vom stabili mai jos care este propcedura corecta pentru emiterea ordinelor de compensare, precum si daca se va initia proces-verbal de ambele parti.

Solutia consultantului:

Compensarile reciproce intre creante se efectueaza conform art. 3 din HG 685/1999 privind regulamentul de compensare,
ce stabileste ca pentru facturi cu valori mai mari de 10.000 lei, compensarea datoriilor neplatite la termenele scadente se va realiza numai in conformitate cu prevederile regulamentului de compensare, iar compensarea unor facturi cu sume mai mici de 10.000 lei, se poate efectua si in afara prevederilor din OUG 77/1999 , pe baza acelorasi formulare.

Potrivit prevederilor art. 5 din Regulamentul de compensare a datoriilor, persoana juridica initiatoare devine persoana juridica destinatara in momentul in care au fost emise si primite ordinele de compensare (instrumentele de plata) in numele persoanelor juridice dintr-un lant de compensare, negociate in cadrul sedintei care se consemneaza in procesul-verbal de compensare, model prezentat in anexa nr. 2.3.

Documentul este ordinul de compensare, fiecare dintre cele doua societati va inmana exemplarul de culoare rosie celeilalte societati completat corespunzator, semnat si stampilat. Ambele formulare sunt exemplare originale iar modalitatea de distribuire a formularelor (rosu/albastru) intre initator si destinatar a fost stabilita de catre Institutul de Management si Informatica (IMI) din cadrul Ministerului Industriei si Comertului.
Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii


In concluzie, ordinele de compensare se emit de ambele societati.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ordin de compensare. Ce modalitate de emitere e corecta?":
Rating:

Nota: 2.86 din 7 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Subiectele saptamanii

  • Ce aduce nou OANAF 1503/2016 in ce priveste sistemul TVA la incasare?
    • Intr-o noua editie de buletin informativ, ANAF prezinta si noul Ordin al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 1503/2016 - OpANAF 1503/2016 care modifica unele aspecte privind inregistrarea in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare sau, dupa caz, radierea din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare. Iata care sunt, asadar, noutatile aferente Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr....» citeste mai departe aici

  • Noile proceduri de inregistrare/radiere din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare
    • Va aducem la cunostinta ca a fost publicat Ordinul nr. 1503/2016 pentru aprobarea Procedurii de inregistrare, la cerere, in Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare si a Procedurii de radiere, la cerere sau din oficiu, din Registrul persoanelor impozabile care aplica sistemul TVA la incasare, precum si a modelului si continutului unor formulare, in vigoare de la 27.05.2016. In temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si...» citeste mai departe aici

  • Solutii fiscale in conformitate cu cele mai noi reglementari din 2016
    • In calitate de profesionist in domeniul fiscal, aveti nevoie de cunostinte extinse si interpretari clare in ceea ce priveste tratamentul fiscal conform noului Cod Fiscal si noului Cod de Procedura Fiscala. Nu trebuie sa mai irositi timp si energie cautand raspunsuri la intrebarile Dvs. in diverse surse contradictorii. Acum, aveti la indemana un ghid complet, complex, unic pe piata. Cartea Verde a Fiscalitatii 2016 cuprinde toate informatiile de care aveti nevoie in legatura cu: - impozitarea...» citeste mai departe aici

  • Calcul grad indatorare imprumuturi institutii creditare. Cum tratam diferentele de curs la furnizori?
    • In randurile de mai jos, avem ca exemplu o societate care la data de 31 decembrie 2015 are in contabilitate urmatoarele date: - credit bancar pe termen lung (contractat pe 5 ani) care se finalizeaza la data de 30.12.2016: 234.989 lei; (Sold initial = 469.997 lei) - credit bancar pe termen lung (contractat pe 2 ani) care are termen final la data de 31.12.2016 dar cu posibilitate de reesalonare: 601.000 RON lei (sold initial = 0) - imprumut leasing financiar cu termen scadent la luna septembrie...» citeste mai departe aici

  • Modificari in domeniul TVA aduse de Ordinul 1559/2016
    • Redam mai jos Ordinul 1559/2016 privind aprobarea Procedurii de solutionare a cererilor de restituire a taxei pe valoarea adaugata depuse in conditiile titlului VII "Taxa pe valoarea adaugata" din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal si ale titlului VII din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1/2016. In rezumat, potrivit CECCAR Bihor, noul ordin: - aproba Procedura de solutionare a cererilor de restituire a taxei...» citeste mai departe aici

  • Utilaj cu componente cu durata de viata diferita. Cum facem inregistrarile contabile in mod separat?
    • In analiza de mai jos, avem ca exemplu o societate care achizitioneaza 36 de utilaje noi pentru o sala de productie care conform catalogului mijloacelor fixe apartin grupei 2.1.11.3 cu o durata de amortizare intre 8-14 ani. Aceste utilaje au o parte componenta care conform datelor tehnice de la producator au o durata de viata de trei ani. Vom vedea daca se poate inregistra utilajul separat cu o durata de viata intre 8-14 ani si separat aceasta parte componenta la care se cunoaste valoarea cu o...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.