Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ordin de compensare. Ce modalitate de emitere e corecta?

25-Mar-2013
14173
Vom stabili mai jos care este propcedura corecta pentru emiterea ordinelor de compensare, precum si daca se va initia proces-verbal de ambele parti.

Solutia consultantului:

Compensarile reciproce intre creante se efectueaza conform art. 3 din HG 685/1999 privind regulamentul de compensare,
ce stabileste ca pentru facturi cu valori mai mari de 10.000 lei, compensarea datoriilor neplatite la termenele scadente se va realiza numai in conformitate cu prevederile regulamentului de compensare, iar compensarea unor facturi cu sume mai mici de 10.000 lei, se poate efectua si in afara prevederilor din OUG 77/1999 , pe baza acelorasi formulare.

Potrivit prevederilor art. 5 din Regulamentul de compensare a datoriilor, persoana juridica initiatoare devine persoana juridica destinatara in momentul in care au fost emise si primite ordinele de compensare (instrumentele de plata) in numele persoanelor juridice dintr-un lant de compensare, negociate in cadrul sedintei care se consemneaza in procesul-verbal de compensare, model prezentat in anexa nr. 2.3.

Documentul este ordinul de compensare, fiecare dintre cele doua societati va inmana exemplarul de culoare rosie celeilalte societati completat corespunzator, semnat si stampilat. Ambele formulare sunt exemplare originale iar modalitatea de distribuire a formularelor (rosu/albastru) intre initator si destinatar a fost stabilita de catre Institutul de Management si Informatica (IMI) din cadrul Ministerului Industriei si Comertului.
Totul despre documentele de contabilitate primara
Totul despre documentele de contabilitate primara
Vezi detalii
Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016
Subiecte rezolvate pentru examenul CECCAR 2016
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Cartea Verde a Contabilitatii 2016: legislatie fiscal-contabila
Vezi detalii


In concluzie, ordinele de compensare se emit de ambele societati.


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ordin de compensare. Ce modalitate de emitere e corecta?":
Rating:

Nota: 2.86 din 7 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Analiza zilei: Noi criterii pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA
    • Prin OANAF 2393/2016 publicat in Monitorul Oficial nr. 629 din 17/08/2016 au fost aprobate noile criterii pe baza carora se conditioneaza inregistrarea in scopuri de TVA a societatilor care sunt infiintate in baza Legii societatilor nr. 31/1990 care sunt supuse inmatricularii la registrul comertului si care solicita inregistrarea in scopuri de TVA inainte de inceperea activitatilor, la depasirea plafonului de scutire ori carora le-a fost anulata inregistrarea in scopuri de TVA intrucat nu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 394 si importuri. Care sunt implicatiile privind TVA-ul?
    • In randurile de mai jos, stabilim daca TVA-ul platit in vama la import din afara UE se declara in Declaratia 394. Informatiile cu privire la continutul Declaratiei 394 se regasesc in Ordinul 3769/2015 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul national de persoanele...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Corespondenta de la domiciliul fiscal este foarte importanta!
    • Va reamintim ca o noua controversa pe tema Formularului 088 a avut loc recent dupa ce unui antreprenor i-a fost anulat codul de TVA, desi afacerea nu avea datorii si avea peste 50 de angajati. Ca urmare, Formularul 088 va include o etapa de gratie sau un status intermediar (cititi AICI). ANAF a explicat printr-un comunicat ca "situatia relatata de dl Valentin Radu, administrator al Marketizator Friends SRL, a ajuns in atentia conducerii ANAF si au fost adoptate masurile legale pentru facilitarea...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 august 2016
    • Un nou buletin legislativ ANAF aduce in prim-plan mai multe acte normative importante, cu incidenta fiscala, publicate in Monitorul Oficial in intervalul 13-19 august 2016. 1. Ordonanta Guvernului nr.14/2016 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2016 (M.Of. nr.627 din 16 august 2016); 2. Ordonanta Guvernului nr.15/2016 pentru rectificarea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2016 (M.Of. nr.628 din 16 august 2016); 3. Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de...» citeste mai departe aici

  • Noua procedura de anulare a codurilor de TVA pentru contribuabilii cu risc fiscal mediu. OPANAF 2393/2016
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr.629/17.08.2016 a fost publicat OPANAF 2393/2016 privind stabilirea criteriilor pentru conditionarea inregistrarii in scopuri de TVA, pentru aprobarea Procedurii privind inregistrarea in scopuri de taxa pe valoarea adaugata potrivit art.316 alin.(12), lit.e) din Legea nr.227/2015 privind Codul Fiscal a persoanelor impozabile, societati, cu sediul activitatii in Romania, infiintate in baza Legii societatilor nr.31/1990, supuse inmatricularii la registrul...» citeste mai departe aici

  • Lichidare societate. Transfer drepturi de proprietate. Ce regim TVA se aplica?
    • In randurile de mai jos, avem o societate platitoare de TVA care are in dotare mobilier achizitionat in luna decembrie 2013 si are o durata de utilizare 9 ani. Asociatul unic doreste lichidarea societatii. Vom vedea daca mobilierul se vinde asociatului si daca TVA-ul dedus in anul 2013 se ajusteaza. In cazul lichidarii societatii activele ramase dupa lichidare reprezinta un transfer impozabil catre particiantii sai (asociati). Distribuirea activelor catre actionari este o operatiune de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.