Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ordinul 1196/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice de utilizare si completare a notificarii de reexport

26-Apr-2016
521

Redam mai jos Ordinul 1196/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice de utilizare si completare a notificarii de reexport, publicat in Monitorul Oficial nr. 306 din 21 aprilie 2016.

Avand in vedere prevederile art. 274 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii, art. 54 din Regulamentul delegat (UE) 2016/341 al Comisiei din 17 decembrie 2015 de completare a Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului in ceea ce priveste normele tranzitorii pentru anumite dispozitii din Codul vamal al Uniunii, in cazul in care sistemele electronice relevante nu sunt inca operationale, si de modificare a Regulamentului delegat (UE) 2015/2.446 al Comisiei,
luand in considerare prevederile art. 343 si 344 din Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei din 24 noiembrie 2015 de stabilire a unor norme pentru punerea in aplicare a anumitor dispozitii din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului de stabilire a Codului vamal al Uniunii,
avand in vedere necesitatea ca operatorii economici sa puna la dispozitia autoritatii vamale informatii inaintea de iesirea de pe teritoriul vamal al Uniunii,
in temeiul art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 520/2013 privind organizarea si functionarea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare,
presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala emite urmatorul ordin:

ART. 1
Se aproba Normele tehnice de utilizare si completare a notificarii de reexport, prevazute in anexa care face parte integranta din prezentul ordin.

ART. 2

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, si intra in vigoare la data de 1 mai 2016.

Presedintele Agentiei Nationale de Administrare Fiscala,
Eugen-Dragos Doros
Bucuresti, 13 aprilie 2016.

Nr. 1.196.

ANEXA
NORME TEHNICE
de utilizare si completare a notificarii de reexport

SECTIUNEA I
Dispozitii generale
ART. 1
Prezentele norme tehnice stabilesc modalitatea de utilizare si completare a notificarii de reexport.
ART. 2
in sensul prezentelor norme tehnice, termenii de mai jos au urmatorul inteles:

a) Cod vamal al Uniunii - Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii;

b) Regulament delegat (UE) 2015/2.446 - Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 din 28 iulie 2015 de completare a Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului in ceea ce priveste normele detaliate ale anumitor dispozitii ale Codului vamal al Uniunii;
c) Regulament de punere in aplicare (UE) 2015/2.447 - Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei din 24 noiembrie 2015 de stabilire a unor norme pentru punerea in aplicare a anumitor dispozitii din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului de stabilire a Codului vamal al Uniunii.

ART. 3
Notificarea de reexport se utilizeaza in situatiile in care marfurile neunionale sunt reexportate direct dintr-o zona libera sau dintr-un depozit temporar si pentru care nu se depune o declaratie de reexport sau o declaratie sumara de iesire, conform art. 274 din Codul vamal al Uniunii.

ART. 4
Modelul si instructiunile de utilizare si completare ale notificarii de reexport sunt prevazute in anexele nr. 1 si 2.

SECtIUNEA II
Formalitati la biroul vamal de iesire

ART. 5
(1) Notificarea de reexport se depune la biroul vamal de iesire de catre persoana mentionata la art. 267 alin. (2) din Codul vamal al Uniunii.
(2) Notificarea de reexport se intocmeste in doua exemplare, dintre care unul pentru biroul vamal de iesire, si unul pentru persoana care o depune.

(3) Notificarea de reexport se completeaza in limba romana la masina de scris sau printr-un procedeu mecanografic ori similar. in situatia in care nu este posibila utilizarea unui procedeu mecanografic sau similar, completarea declaratiei se poate face si de mana, cu conditia ca datele sa fie inscrise in mod lizibil, cu cerneala, folosind majuscule.

(4) Notificarea de reexport depusa la biroul vamal de iesire nu trebuie sa contina stersaturi sau suprascrieri. Eventualele greseli constatate de catre autoritatea vamala pot fi rectificate de catre persoana care a depus notificarea prin taierea cu o linie a datelor incorecte si adaugarea celor valabile. Persoana care face corectura trebuie sa inscrie modificarile cu majuscule si acestea trebuie vizate de catre autoritatea vamala. Atunci cand considera necesar, autoritatea vamala poate solicita depunerea unui nou formular.

ART. 6
Notificarea de reexport contine datele necesare pentru a descarca regimul de zona libera sau pentru a incheia depozitarea temporara.

 ART. 7
(1) Modificarea notificarii de reexport se face la cererea declarantului/reprezentantului vamal, in conditiile mentionate la art. 275 alin. (1) din Codul vamal al Uniunii.

(2) Invalidarea notificarii de reexport se face conform art. 275 alin. (2) din Codul vamal al Uniunii si ale art. 344 din Regulamentul de punere in aplicare (UE) 2015/2.447.


ART. 8
(1) Biroul vamal de iesire are obligatia sa:

a) inregistreze notificarea de reexport;
b) furnizeze numarul de inregistrare al notificarii de reexport catre declarant;
c) acorde liberul de vama pentru iesirea de pe teritoriul vamal al Uniunii, daca este cazul.
(2) in cazul in care marfurile nu mai parasesc teritoriul vamal al Uniunii, persoana care preia marfurile in vederea transportului catre un loc de pe teritoriul respectiv informeaza biroul vamal de iesire ca marfurile nu vor fi scoase de pe teritoriul vamal al Uniunii si indica numarul de inregistrare al notificarii de reexport.
ART. 9
Dupa acordarea liberului de vama un exemplar al notificarii de reexport se inmaneaza declarantului.

ART. 10
Modelul Notificarii de reexport este prevazut in anexa nr. 1.
ART. 11
Instructiunile specifice privind completarea casetelor notificarii de reexport sunt prevazute in anexa nr. 2.
ART. 12
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentele norme tehnice.
ANEXA 1*)
la normele tehnice
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
________________________________________ ____________________________
| NOTIFICARE DE REEXPORT | | A BIROU VAMAL |
| Exemplar pentru Biroul Vamal de Iesire | | |
|________________________________________| | |
| Declarant/ Tip |______ | |
| reprezentant (14) reprezentare [ ] | | | |
|________________________________________|__|___|_|____________________________|
| Transportator (S07) Nr. | LRN (7) |
| | |
| |.....................................|
| | Locatia marfurilor (30) |
|________________________________________|_____________________________________|
| Art. Nr. (32) | Marci de expeditie | Declaratie simplificata/ |
|_______________| (31/1) | Documente anterioare (40) |
| | | |
|...............|________________________|_____________________________________|
| Numere containere (31/3) | Mentiuni speciale (44/2) |
| | |
|........................................|.....................................|
| Documente prezentate, certificate si | |
| autorizatii, referinte suplimentare | |
| (44/1) | |
|________________________________________|_____________________________________|
| (32) | (31/1) | (40) |
|_______________| | |
| | | |
|...............|________________________|_____________________________________|
| (31/3) | (44/2) |
| | |
|........................................|.....................................|
| (44/1) | |
|________________________________________|_____________________________________|
| (32) | (31/1) | (40) |
|_______________| | |
| | | |
|...............|________________________|_____________________________________|
| (31/3) | (44/2) |
| | |
|........................................|.....................................|
| (44/1) | |
|________________________________________|_____________________________________|
| (32) | (31/1) | (40) |
|_______________| | |
| | | |
|...............|________________________|_____________________________________|
| (31/3) | (44/2) |
| | |
|........................................|.....................................|
| (44/1) | |
|________________________________________|_____________________________________|
| (32) | (31/1) | (40) |
|_______________| | |
| | | |
|...............|________________________|_____________________________________|
| (31/3) | (44/2) |
| | |
|........................................|.....................................|
| (44/1) | |
|________________________________________|_____________________________________|
| (32) | (31/1) | (40) |
|_______________| | |
| | | |
|...............|________________________|_____________________________________|
| (31/3) | (44/2) |
| | |
|........................................|.....................................|
| (44/1) | |
|________________________________________|_____________________________________|
| Semnatura/Autentificare (54) |
| |
|_____________________________________|
________________________________________ ____________________________
| NOTIFICARE DE REEXPORT | | A BIROU VAMAL |
| Exemplar pentru persoana care depune | | |
| notificarea de reexport | | |
|________________________________________| | |
| Declarant/ Tip |______ | |
| reprezentant (14) reprezentare [ ] | | | |
|________________________________________|__|___|_|____________________________|
| Transportator (S07) Nr. | LRN (7) |
| | |
| |.....................................|
| | Locatia marfurilor (30) |
|________________________________________|_____________________________________|
| Art. Nr. (32) | Marci de expeditie | Declaratie simplificata/ |
|_______________| (31/1) | Documente anterioare (40) |
| | | |
|...............|________________________|_____________________________________|
| Numere containere (31/3) | Mentiuni speciale (44/2) |
| | |
|........................................|.....................................|
| Documente prezentate, certificate si | |
| autorizatii, referinte suplimentare | |
| (44/1) | |
|________________________________________|_____________________________________|
| (32) | (31/1) | (40) |
|_______________| | |
| | | |
|...............|________________________|_____________________________________|
| (31/3) | (44/2) |
| | |
|........................................|.....................................|
| (44/1) | |
|________________________________________|_____________________________________|
| (32) | (31/1) | (40) |
|_______________| | |
| | | |
|...............|________________________|_____________________________________|
| (31/3) | (44/2) |
| | |
|........................................|.....................................|
| (44/1) | |
|________________________________________|_____________________________________|
| (32) | (31/1) | (40) |
|_______________| | |
| | | |
|...............|________________________|_____________________________________|
| (31/3) | (44/2) |
| | |
|........................................|.....................................|
| (44/1) | |
|________________________________________|_____________________________________|
| (32) | (31/1) | (40) |
|_______________| | |
| | | |
|...............|________________________|_____________________________________|
| (31/3) | (44/2) |
| | |
|........................................|.....................................|
| (44/1) | |
|________________________________________|_____________________________________|
| (32) | (31/1) | (40) |
|_______________| | |
| | | |
|...............|________________________|_____________________________________|
| (31/3) | (44/2) |
| | |
|........................................|.....................................|
| (44/1) | |
|________________________________________|_____________________________________|
| Semnatura/Autentificare (54) |
| |
|_____________________________________|
ANEXA 2
la normele tehnice

Instructiuni specifice privind completarea casetelor notificarii de reexport Indicatii privind completarea notificarii de reexport:

Caseta A: Birou vamal de iesire
Se inscriu codul si denumirea biroului vamal la care se depune notificarea de reexport, numarul si data de inregistrare a acesteia. Aceste informatii se certifica de catre lucratorul vamal desemnat sa procedeze la inregistrarea notificarii de reexport prin aplicarea semnaturii si stampilei personale.

Caseta 7: LRN
Se completeaza cu informatiile referitoare la anul inregistrarii notificarii, urmat de datele de identificare unica a lotului de marfa atribuite de catre declarant/reprezentant.

Caseta 14: Declarant/Reprezentant
in prima subdiviziune se introduce numarul EORI al declarantului/reprezentantului conform art. 5 alin. (15) din Codul vamal al Uniunii.
in a doua subdiviziune se introduce codul relevant care reprezinta statutul reprezentantului, conform dispozitiilor in vigoare.

Caseta S07: Transportator
Prima subdiviziune se completeaza in situatiile in care transportatorul este diferit de declarant. Se introduc numele si adresa complete ale persoanei in cauza.

in a doua subdiviziune se introduce numarul EORI al transportatorului. Aceasta informatie e furnizata in situatiile in care acesta este diferit de declarant.

Caseta 30: Locatia marfurilor
Se introduce adresa locului in care marfurile pot fi examinate.
Caseta 31: Marci si numere - numarul/numerele containerului/containerelor in prima subdiviziune se introduce descrierea marcilor si numerelor care figureaza pe unitatile de transport sau pe colete.

In a doua subdiviziune se introduc marci (litere si/sau numere) de identificare a containerului utilizat pentru transport, conform dispozitiilor in vigoare.

Daca este cazul, pentru containerele care se incadreaza in standardul ISO 6346, se furnizeaza si identificatorul (prefixul) alocat de catre Biroul international pentru containere si transport intermodal (BIC), pe langa numarul de identificare al containerului.

Pentru cutii mobile si semiremorci, se va utiliza codul ILU (pentru unitati de incarcare intermodale), introdus de standardul european EN 13044.

Caseta 32: Articol numar
Se indica numarul de ordine al fiecarui articol in raport cu numarul total al articolelor incluse in notificarea de reexport.

Caseta 40: Declaratie simplificata/Document anterior
Se introduce numarul de inregistrare al documentului precedent.
Caseta 54: Locul si data, semnatura si numele declarantului/reprezentantului
Pe exemplarul notificarii care ramane la biroul vamal de iesire se aplica semnatura manuscrisa originala a persoanei in cauza, urmata de numele si prenumele acesteia.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ordinul 1196/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice de utilizare si completare a notificarii de reexport":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.