Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ordinul nr. 418 aproba conditiile pentru distrugerea in antrepozit a produselor accizabile

10-Apr-2012
1462
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 234 din 6 aprilie 2012, a fost publicat Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 418/2012 de aprobare a conditiilor pentru distrugerea in antrepozitul fiscal a produselor accizabile care nu au fost eliberate pentru consum. Redam mai jos continutul acestui ordin:

Generalitati

Potrivit prevederilor actului normativ mentionat distrugerea de produse accizabile intr-un antrepozit fiscal nu se considera eliberare pentru consum atunci cand se datoreaza unor cauze fortuite sau de forta majora ori atunci cand produsele accizabile nu mai indeplinesc conditiile legale de comercializare.

1. Distrugerea este datorata unui caz fortuit atunci cand aceasta este rezultatul unui eveniment care nu putea fi prevazut si nici impiedicat de catre cel care ar fi fost chemat sa raspunda daca evenimentul nu s-ar fi produs. Reprezinta cazuri fortuite: fenomene ale naturii, defectiuni tehnice neprevazute, deteriorarea utilajelor de productie, utilizarea in cadrul procesului de fabricatie a unor componente (materii prime, materiale auxiliare) cu vicii ascunse sau actiunea neprevazuta ori imprudenta a unei persoane.

Atentie! Pentru ca o situatie sa fie considerata un caz fortuit trebuie sa fie indeplinite mai multe conditii, si anume: rezultatul pericolelor sa fie consecinta unei interventii straine de vointa antrepozitarului autorizat; antrepozitarul autorizat sa fi fost in imposibilitatea, fie si relativa, de a prevedea interventia imprejurarii care a determinat producerea rezultatului.
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii

2. Distrugerea este datorata unei cauze de forta majora atunci cand aceasta este rezultatul unui eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil si inevitabil. Se considera distrugere din cauze de forta majora: distrugerea produselor situate in zone pentru care s-a instituit stare de urgenta; distrugerile cauzate de accidente industriale sau nucleare, incendii fenomene sociale ori economice, conjuncturi externe si in caz de razboi; distrugerile cauzate de situatii conflictuale violente, de greve, de explozii, de interventii asupra cailor de comunicatii si de acces, de intreruperi de alimentare cu combustibili sau cu materii prime necesare procesului de productie si/sau fabricatie, de fenomene meteorologice grave si/sau de mare intensitate, de catastrofe naturale, precum si distrugerile cauzate de orice alte imprejurari externe cu caracter exceptional, straine de vointa antrepozitarului, imprevizibile si imposibil a fi rezolvate.

3. Se considera ca produsele accizabile nu mai indeplinesc conditiile legale de comercializare in urmatoarele situatii:

- sunt incalcate orice dispozitiile legale privind productia sau comercializarea produsului respectiv continute de legislatia specifica din domeniile protectiei consumatorilor, protectiei mediului, conformitatii produselor sau din altele similare;

- produsele nu sunt conforme specificatiilor tehnice de produs si/sau conditiilor de calitate.

Procedura de aprobare a distrugerii

Pentru ca distrugerea produselor accizabile in antrepozitul fiscal sa nu fie considerata eliberare pentru consum antrepozitarul autorizat trebuie ca inainte de efectuarea operatiunii de distrugere sa solicite aprobarea autoritatii vamale teritoriale in raza careia isi desfasoara activitatea.

Cererea de aprobare a distrugerii produselor accizabile va fi insotita de o documentatie care va cuprinde:

- un memoriu in care sa justifice cauzele si cantitatile de produse accizabile care fac obiectul distrugerii in antrepozitul fiscal;

- dovada interventiei cazului fortuit sau cauzei de forta majora ori documentele justificative care confirma cauzele care determina distrugerea produselor accizabile in antrepozitul fiscal: rapoarte de evaluare a produselor sau rapoarte de evaluare a produsului si/sau materiei prime ori a materialelor auxiliare, emise de un laborator acreditat, procese-verbale de certificare a calitatii, procese verbale de constatare a neconformitatii produsului, precum si orice alte documente, dupa caz.

Cererea si documentatia se depun la autoritatea vamala teritoriala astfel:

- in termen de cel mult 60 de zile de la data producerii evenimentului, in situatia interventiei unui caz fortuit sau unei cauze de forta majora;

- in termen de cel mult 30 de zile de la data constatarii neindeplinirii conditiilor de comercializare.

In termen de 15 zile de la data primirii documentatiei autoritatea vamala teritoriala va analiza documentatia si va decide asupra incadrarii operatiunii de distrugere ca nefiind eliberare pentru consum. Decizia motivata a autoritatii vamale teritoriale va fi comunicata antrepozitarului autorizat in termen de maximum 5 zile de la data luarii deciziei urmand ca operatiunea de distrugere sa se efectueze in termen de maximum 45 de zile de la data primirii deciziei de aprobare, sub supravegherea reprezentantului autoritatii vamale teritoriale.

Atentie! Daca operatiunea de distrugere nu are loc in intervalul celor 45 de zile si in prezenta reprezentantului autoritatii vamale teritoriale, decizia de aprobare isi pierde valabilitatea, iar distrugerea produselor accizabile dupa acest termen limita sau in lipsa reprezentantului autoritatii vamale teritoriale va fi considerata eliberare pentru consum.

Distrugerea produselor accizabile poate consta intr-o distrugere totala sau o distrugere partiala, cu recuperarea materiilor prime ori a materialelor auxiliare, in functie de cauzele care au generat-o.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ordinul nr. 418 aproba conditiile pentru distrugerea in antrepozit a produselor accizabile":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.