Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ordinul nr. 418 aproba conditiile pentru distrugerea in antrepozit a produselor accizabile

10-Apr-2012
1445
In Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 234 din 6 aprilie 2012, a fost publicat Ordinul ministrului Finantelor Publice nr. 418/2012 de aprobare a conditiilor pentru distrugerea in antrepozitul fiscal a produselor accizabile care nu au fost eliberate pentru consum. Redam mai jos continutul acestui ordin:

Generalitati

Potrivit prevederilor actului normativ mentionat distrugerea de produse accizabile intr-un antrepozit fiscal nu se considera eliberare pentru consum atunci cand se datoreaza unor cauze fortuite sau de forta majora ori atunci cand produsele accizabile nu mai indeplinesc conditiile legale de comercializare.

1. Distrugerea este datorata unui caz fortuit atunci cand aceasta este rezultatul unui eveniment care nu putea fi prevazut si nici impiedicat de catre cel care ar fi fost chemat sa raspunda daca evenimentul nu s-ar fi produs. Reprezinta cazuri fortuite: fenomene ale naturii, defectiuni tehnice neprevazute, deteriorarea utilajelor de productie, utilizarea in cadrul procesului de fabricatie a unor componente (materii prime, materiale auxiliare) cu vicii ascunse sau actiunea neprevazuta ori imprudenta a unei persoane.

Atentie! Pentru ca o situatie sa fie considerata un caz fortuit trebuie sa fie indeplinite mai multe conditii, si anume: rezultatul pericolelor sa fie consecinta unei interventii straine de vointa antrepozitarului autorizat; antrepozitarul autorizat sa fi fost in imposibilitatea, fie si relativa, de a prevedea interventia imprejurarii care a determinat producerea rezultatului.
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

2. Distrugerea este datorata unei cauze de forta majora atunci cand aceasta este rezultatul unui eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil si inevitabil. Se considera distrugere din cauze de forta majora: distrugerea produselor situate in zone pentru care s-a instituit stare de urgenta; distrugerile cauzate de accidente industriale sau nucleare, incendii fenomene sociale ori economice, conjuncturi externe si in caz de razboi; distrugerile cauzate de situatii conflictuale violente, de greve, de explozii, de interventii asupra cailor de comunicatii si de acces, de intreruperi de alimentare cu combustibili sau cu materii prime necesare procesului de productie si/sau fabricatie, de fenomene meteorologice grave si/sau de mare intensitate, de catastrofe naturale, precum si distrugerile cauzate de orice alte imprejurari externe cu caracter exceptional, straine de vointa antrepozitarului, imprevizibile si imposibil a fi rezolvate.

3. Se considera ca produsele accizabile nu mai indeplinesc conditiile legale de comercializare in urmatoarele situatii:

- sunt incalcate orice dispozitiile legale privind productia sau comercializarea produsului respectiv continute de legislatia specifica din domeniile protectiei consumatorilor, protectiei mediului, conformitatii produselor sau din altele similare;

- produsele nu sunt conforme specificatiilor tehnice de produs si/sau conditiilor de calitate.

Procedura de aprobare a distrugerii

Pentru ca distrugerea produselor accizabile in antrepozitul fiscal sa nu fie considerata eliberare pentru consum antrepozitarul autorizat trebuie ca inainte de efectuarea operatiunii de distrugere sa solicite aprobarea autoritatii vamale teritoriale in raza careia isi desfasoara activitatea.

Cererea de aprobare a distrugerii produselor accizabile va fi insotita de o documentatie care va cuprinde:

- un memoriu in care sa justifice cauzele si cantitatile de produse accizabile care fac obiectul distrugerii in antrepozitul fiscal;

- dovada interventiei cazului fortuit sau cauzei de forta majora ori documentele justificative care confirma cauzele care determina distrugerea produselor accizabile in antrepozitul fiscal: rapoarte de evaluare a produselor sau rapoarte de evaluare a produsului si/sau materiei prime ori a materialelor auxiliare, emise de un laborator acreditat, procese-verbale de certificare a calitatii, procese verbale de constatare a neconformitatii produsului, precum si orice alte documente, dupa caz.

Cererea si documentatia se depun la autoritatea vamala teritoriala astfel:

- in termen de cel mult 60 de zile de la data producerii evenimentului, in situatia interventiei unui caz fortuit sau unei cauze de forta majora;

- in termen de cel mult 30 de zile de la data constatarii neindeplinirii conditiilor de comercializare.

In termen de 15 zile de la data primirii documentatiei autoritatea vamala teritoriala va analiza documentatia si va decide asupra incadrarii operatiunii de distrugere ca nefiind eliberare pentru consum. Decizia motivata a autoritatii vamale teritoriale va fi comunicata antrepozitarului autorizat in termen de maximum 5 zile de la data luarii deciziei urmand ca operatiunea de distrugere sa se efectueze in termen de maximum 45 de zile de la data primirii deciziei de aprobare, sub supravegherea reprezentantului autoritatii vamale teritoriale.

Atentie! Daca operatiunea de distrugere nu are loc in intervalul celor 45 de zile si in prezenta reprezentantului autoritatii vamale teritoriale, decizia de aprobare isi pierde valabilitatea, iar distrugerea produselor accizabile dupa acest termen limita sau in lipsa reprezentantului autoritatii vamale teritoriale va fi considerata eliberare pentru consum.

Distrugerea produselor accizabile poate consta intr-o distrugere totala sau o distrugere partiala, cu recuperarea materiilor prime ori a materialelor auxiliare, in functie de cauzele care au generat-o.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ordinul nr. 418 aproba conditiile pentru distrugerea in antrepozit a produselor accizabile":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Oficial ANAF: Executarea silita in cazul debitorilor care au de incasat sume de la stat
    • In Monitorul Oficial al Romaniei nr. 968/ 29.11.2016, a fost publicat OPANAF nr. 3.454/ 25.11.2016 pentru aprobarea Procedurii de executare silita in cazul debitorilor care au de incasat sume certe, lichide si exigibile de la autoritati sau institutii de stat. Acest ordin se aplica de la data aparitiei in Monitorul Oficial, respectiv 29.11.2016. Contribuabilii care au obligatii fiscale restante pentru care sunt in derulare masuri de executare silita pot beneficia de ridicarea masurilor de...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati cu incidenta fiscala in perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016
    • ANAF, prin Directia Generala de Servicii pentru Contribuabili, publica lista si continutul noutatilor legislative cu incidenta fiscala. Iata cuprinsul numarului 47 (112) din 2016, care se refera la perioada 28 noiembrie-4 decembrie 2016. Regasiti mai jos lista acestor noutati legislative: 1. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.86/2016 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2016 (M.Of. nr.961 din 28 noiembrie 2016); 2. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.87/2016 pentru...» citeste mai departe aici

  • Un nou pas catre operationalizarea Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate
    • Guvernul a aprobat Regulamentul privind distribuirea sumelor incasate din valorificarea bunurilor confiscate in materie penala dupa ramanerea definitiva a hotararii de confiscare, unul din actele normative din legislatia secundara necesara operationalizarii Agentiei Nationale de Administrare a Bunurilor Indisponibilizate (ANABI). Regulamentul stabileste modul in care sumele rezultate din valorificarea bunurilor mobile si imobile intrate prin confiscare in proprietatea privata a statului vor fi...» citeste mai departe aici

  • Tratament servicii turistice. Cum tratam cheltuielile sociale?
    • In randurile urmatoare, vom vedea care este modalitatea prin care se pot acorda salariatilor proprii contravaloarea de servicii turistice si/sau tratament inclusiv transportul acestora incadrate in categoria de cheltuieli sociale (5%). Contravaloarea serviciilor turistice si/sau de tratament sunt neimpozabile din punct de vedere al impozitului pe venit si nu intra in baza de calcul a contributiilor sociale, doar daca posibilitatea de acordare a acestora este prevazuta prin contractul individual...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.