Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ordinul nr. 989/2014: A fost modificat Ordinul privind regulile de eligibilitate si lista de cheltuieli eligibile!

08-Oct-2014
2092
Ministerul Fondurilor Europene - MFE emite Ordinul nr. 989/2014 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului muncii, familiei si protectiei sociale si al ministrului finantelor publice nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile in cadrul operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013"

ORDIN Nr. 989 din 29 septembrie 2014 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului muncii, familiei si protectiei sociale si al ministrului finantelor publice nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile in cadrul operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial "Dezvoltarea resurselor
umane 2007-2013"

EMITENT: MINISTERUL FONDURILOR EUROPENE

PUBLICAT iN: MONITORUL OFICIAL NR. 716 din 1 octombrie 2014

Avand in vedere prevederile Hotararii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate in cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale, cu modificarile si completarile ulterioare,
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii


in temeiul art. 8 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 43/2013 privind organizarea si functionarea Ministerului Fondurilor Europene, cu modificarile si completarile ulterioare, si al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/2014 pentru aprobarea unor masuri de eficientizare a sistemului de gestionare a instrumentelor structurale, ministrul fondurilor europene emite urmatorul ordin:

ART. I
Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale si al ministrului finantelor publice nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile in cadrul operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007 - 2013", publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 596 din 23 august 2010, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"ART. 1

(1) in intelesul prezentului ordin, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

a) fonduri publice - sume alocate din bugetele prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) beneficiar - are intelesul prevazut in Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispozitii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de coeziune si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999. in cadrul prezentului ordin, pentru proiectele implementate in parteneriat, termenul beneficiar semnifica parteneriatul compus din doua sau mai multe entitati cu personalitate juridica inregistrate in Romania si/sau in statele membre ale Uniunii Europene;

c) subcontractare (externalizare) - in cazul finantarilor nerambursabile acordate prin Programul operational sectorial <> (POSDRU) in baza unui contract de finantare, externalizarea (subcontractul) reprezinta acel acord scris/contract incheiat in baza legislatiei relevante, prin care beneficiarul incredinteaza o activitate sau o parte limitata a unei activitati asumate prin cererea de finantare unei terte persoane juridice, alta decat entitatile partenere;

d) diurna - suma forfetara zilnica primita de personalul beneficiarului care participa la o activitate din proiect, acoperind cheltuielile cu hrana si alte cheltuieli diverse, cu exceptia cheltuielilor de cazare;

e) cheltuieli eligibile - au intelesul prevazut in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, aprobata cu modificari prin Legea nr. 362/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;

f) subventii (ajutoare, premii, burse) - suport acordat de catre beneficiar grupului-tinta eligibil, sub forma financiara sau in natura;

g) personalul administrativ/auxiliar - membri ai echipei de implementare/persoane care desfasoara activitati de suport pentru activitatile principale a le beneficiarului/partenerului, cu atributii de audit intern, secretariat, casier, contabil, arhivar, respectiv sofer, personal pentru curatenie, administrator de cladire, paznic, responsabil de medicina muncii, responsabil resurse umane etc.;

h) onorariu - contravaloarea unei munci prestate de o persoana fizica in favoarea beneficiarului, in afara unui raport juridic de munca, pe o durata determinata, care nu presupune subordonare fata de beneficiar, precum si contravaloarea muncii prestate in cazul profesiunilor liberale;

i) participanti-persoane care fac parte din grupul- tinta al proiectului sau persoane

- altele decat cele din grupul - tinta-care participa la activitatile proiectului (de exemplu, conferinte, caravane, grupuri de lucru etc.)."

2. La articolul 1, alineatul (5) se abroga.

3. La articolul 2, alineatul (1) litera A si alineatul (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"A. Pentru axele prioritare 1
-
6: a) cheltuieli cu personalul implicat in implementarea proiectului;
b) cheltuieli cu cazarea, transportul si diurna;

c) cheltuieli pentru derularea proiectului;
d) cheltuieli aferente activitatilor subcontractate (externalizate);
e) taxe;
f) taxe pentru infiintarea structurilor de economie sociala;
g) cheltuieli pentru inchirieri si leasing, necesare derularii activitatilor proiectului;
h) subventii (ajutoare, premii) si burse;
i) subventii pentru infiintarea si/sau dezvoltarea structurilor de economie sociala;
j) cheltuieli indirecte/cheltuieli generale de administratie;
k) cheltuieli de informare si publicitate;
l) cheltuieli de tip FEDR.

(2) Categoriile de cheltuieli enumerate la alin. (1), cu exceptia celei de la lit. A lit. j) si lit. B lit. f) reprezinta costuri directe, in intelesul prevederilor
Regulamentului (CE) nr. 1.081/2006 al Parlamentului European si al Consiliului
din 5 iulie 2006 privind Fondul Social European si de abrogare a
Regulamentului (CE) nr. 1.784/1999."

4. La articolul 3 alineatul (1), dupa litera b) se introduce o noua litera, litera c), cu urmatorul cuprins:

"c) sunt rezonabile, justificate si respecta principiile bunei gestiuni financiare, in special in ceea ce priveste economia si eficienta."

5. La articolul 3, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Cheltuielile efectuate, in calitate de beneficiar, de catre Autoritatea de management, organismele intermediare, pentru implementarea operatiunilor finantate in cadrul POSDRU sunt considerate eligibile de la 1 ianuarie 2007."

6. La articolul 5, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Pentru toate subcontractele (externalizarile), subcontractorii sunt obligati sa furnizeze organismelor de audit si de control toate informatiile necesare privind activitatile subcontractate."

7. La articolul 5, alineatul (3) se abroga.

8. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"ART. 7

(1) In cadrul unei operatiuni, cheltuielile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. A lit. j) si lit. B lit. f) sunt cheltuieli declarate pe baza costurilor reale, dovedite prin documente justificative.

(2) In cadrul unei operatiuni, cheltuielile aferente resursei uman e prevazute la art. 1 alin. (1) lit. g) se vor deconta proportional cu norma de munca alocata pe proiect. Alocarea pe proiect se va reflecta in contractul de munca/fisa de post.

Puteti consulta integral aici Ordinul 989/2014.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ordinul nr. 989/2014: A fost modificat Ordinul privind regulile de eligibilitate si lista de cheltuieli eligibile!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 28 februarie e ultima zi de depunere pentru mai multe obligatii fiscale. Se depune si D 394
    • Va reamintim ca pana marti, 28 februarie 2017, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit pentru anul precedent - formularul 205 - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti - formularul 207 - Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Ce formulare se depun in martie 2017?
    • Regasiti mai jos principalele obligatii declarative si de plata cu termen in luna martie 2017. Acestea sunt formularele pe care trebuie sa le depuneti la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna martie 2017 si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 27 martie 2017. I. Obligatii declarative 30 zile de la data infiintarii/ data eliberarii actului legal de functionare/ data inceperii activitatii/ data eliberarii...» citeste mai departe aici

  • 15 martie 2017: Termen pentru depunerea formularului 204 de catre asocierile fara personalitate juridica
    • Va informam ca miercuri, 15 martie 2017, este termenul-limita pentru depunerea declaratiei anuale de venit aferente anului 2016 pentru asocieri (formularul 204), cu exceptia celor care realizeaza venituri din activitati agricole impuse pe baza normelor de venit. Cine depune declaratia Declaratia 204 se completeaza si se depune in cazul asocierilor fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice care realizeaza venituri din activitati independente - activitati de productie, comert,...» citeste mai departe aici

  • Platile anticipate la impozitul pe venit si contributiile sociale aferente Trim. I din 2017. Data-limita e la 27 martie
    • Informam contribuabilii - persoane fizice ca, in conformitate cu prevederile art. 74, ale art. 151 si ale art. 174 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt obligati sa efectueze in cursul anului plati anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale si contributii de asigurari sociale de sanatate, exceptandu-se cazul veniturilor pentru care platile anticipate se stabilesc prin retinere la sursa. Platile anticipate aferente...» citeste mai departe aici

  • Nu ai inca Gestiunea in cloud? Mai gandeste-te! 37 de motive ca sa folosesti aplicatia Smart Bill
    • Dragi contabili, cu siguranta cunoasteti deja aplicatia Smart Bill. Daca nu o folositi in mod direct, unul dintre colegii sau cunoscutii dvs. o foloseste cu siguranta. De aceea am decis sa va prezentam sucint cele mai importante facilitati ale aplicatiei de gestiune, facturare si contabilitate primara. Gestiunea - elementul cheie Puncte forte - Iti permite sa lucrezi atat cu gestiuni cantitativ-valorice, cat si cu cele global -valorice; - Rezolva toate problemele legate de stocuri: modalitatile...» citeste mai departe aici

  • Franciza stat strain. Cand trebuie sa retinem impozit pe venituri nerezidenti?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra are ca subiect o societate din Romania care inchiriaza imprimante si care plateste franciza catre o firma straina. Vom vedea daca societatea romana trebuie sa retina impozit pe venituri nerezidenti, cu mentiunea ca exista conventie intre cele doua tari. Redeventele obtinute de la un rezident constituie venituri impozabile obtinute din Romania, indiferent daca veniturile sunt primite in Romania sau in strainatate, in conformitate cu prevederile art. 223...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.