Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Ordinul nr. 989/2014: A fost modificat Ordinul privind regulile de eligibilitate si lista de cheltuieli eligibile!

08-Oct-2014
2044
Ministerul Fondurilor Europene - MFE emite Ordinul nr. 989/2014 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului muncii, familiei si protectiei sociale si al ministrului finantelor publice nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile in cadrul operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007-2013"

ORDIN Nr. 989 din 29 septembrie 2014 privind modificarea si completarea Ordinului ministrului muncii, familiei si protectiei sociale si al ministrului finantelor publice nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile in cadrul operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial "Dezvoltarea resurselor
umane 2007-2013"

EMITENT: MINISTERUL FONDURILOR EUROPENE

PUBLICAT iN: MONITORUL OFICIAL NR. 716 din 1 octombrie 2014

Avand in vedere prevederile Hotararii Guvernului nr. 759/2007 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate in cadrul operatiunilor finantate prin programele operationale, cu modificarile si completarile ulterioare,
Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii


in temeiul art. 8 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 43/2013 privind organizarea si functionarea Ministerului Fondurilor Europene, cu modificarile si completarile ulterioare, si al Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 9/2014 pentru aprobarea unor masuri de eficientizare a sistemului de gestionare a instrumentelor structurale, ministrul fondurilor europene emite urmatorul ordin:

ART. I
Ordinul ministrului muncii, familiei si protectiei sociale si al ministrului finantelor publice nr. 1.117/2.170/2010 pentru stabilirea regulilor de eligibilitate si a listei cheltuielilor eligibile in cadrul operatiunilor finantate prin Programul operational sectorial "Dezvoltarea resurselor umane 2007 - 2013", publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 596 din 23 august 2010, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"ART. 1

(1) in intelesul prezentului ordin, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

a) fonduri publice - sume alocate din bugetele prevazute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) beneficiar - are intelesul prevazut in Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispozitii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionala, Fondul Social European si Fondul de coeziune si de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999. in cadrul prezentului ordin, pentru proiectele implementate in parteneriat, termenul beneficiar semnifica parteneriatul compus din doua sau mai multe entitati cu personalitate juridica inregistrate in Romania si/sau in statele membre ale Uniunii Europene;

c) subcontractare (externalizare) - in cazul finantarilor nerambursabile acordate prin Programul operational sectorial <> (POSDRU) in baza unui contract de finantare, externalizarea (subcontractul) reprezinta acel acord scris/contract incheiat in baza legislatiei relevante, prin care beneficiarul incredinteaza o activitate sau o parte limitata a unei activitati asumate prin cererea de finantare unei terte persoane juridice, alta decat entitatile partenere;

d) diurna - suma forfetara zilnica primita de personalul beneficiarului care participa la o activitate din proiect, acoperind cheltuielile cu hrana si alte cheltuieli diverse, cu exceptia cheltuielilor de cazare;

e) cheltuieli eligibile - au intelesul prevazut in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta, aprobata cu modificari prin Legea nr. 362/2009, cu modificarile si completarile ulterioare;

f) subventii (ajutoare, premii, burse) - suport acordat de catre beneficiar grupului-tinta eligibil, sub forma financiara sau in natura;

g) personalul administrativ/auxiliar - membri ai echipei de implementare/persoane care desfasoara activitati de suport pentru activitatile principale a le beneficiarului/partenerului, cu atributii de audit intern, secretariat, casier, contabil, arhivar, respectiv sofer, personal pentru curatenie, administrator de cladire, paznic, responsabil de medicina muncii, responsabil resurse umane etc.;

h) onorariu - contravaloarea unei munci prestate de o persoana fizica in favoarea beneficiarului, in afara unui raport juridic de munca, pe o durata determinata, care nu presupune subordonare fata de beneficiar, precum si contravaloarea muncii prestate in cazul profesiunilor liberale;

i) participanti-persoane care fac parte din grupul- tinta al proiectului sau persoane

- altele decat cele din grupul - tinta-care participa la activitatile proiectului (de exemplu, conferinte, caravane, grupuri de lucru etc.)."

2. La articolul 1, alineatul (5) se abroga.

3. La articolul 2, alineatul (1) litera A si alineatul (2) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:

"A. Pentru axele prioritare 1
-
6: a) cheltuieli cu personalul implicat in implementarea proiectului;
b) cheltuieli cu cazarea, transportul si diurna;

c) cheltuieli pentru derularea proiectului;
d) cheltuieli aferente activitatilor subcontractate (externalizate);
e) taxe;
f) taxe pentru infiintarea structurilor de economie sociala;
g) cheltuieli pentru inchirieri si leasing, necesare derularii activitatilor proiectului;
h) subventii (ajutoare, premii) si burse;
i) subventii pentru infiintarea si/sau dezvoltarea structurilor de economie sociala;
j) cheltuieli indirecte/cheltuieli generale de administratie;
k) cheltuieli de informare si publicitate;
l) cheltuieli de tip FEDR.

(2) Categoriile de cheltuieli enumerate la alin. (1), cu exceptia celei de la lit. A lit. j) si lit. B lit. f) reprezinta costuri directe, in intelesul prevederilor
Regulamentului (CE) nr. 1.081/2006 al Parlamentului European si al Consiliului
din 5 iulie 2006 privind Fondul Social European si de abrogare a
Regulamentului (CE) nr. 1.784/1999."

4. La articolul 3 alineatul (1), dupa litera b) se introduce o noua litera, litera c), cu urmatorul cuprins:

"c) sunt rezonabile, justificate si respecta principiile bunei gestiuni financiare, in special in ceea ce priveste economia si eficienta."

5. La articolul 3, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Cheltuielile efectuate, in calitate de beneficiar, de catre Autoritatea de management, organismele intermediare, pentru implementarea operatiunilor finantate in cadrul POSDRU sunt considerate eligibile de la 1 ianuarie 2007."

6. La articolul 5, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Pentru toate subcontractele (externalizarile), subcontractorii sunt obligati sa furnizeze organismelor de audit si de control toate informatiile necesare privind activitatile subcontractate."

7. La articolul 5, alineatul (3) se abroga.

8. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"ART. 7

(1) In cadrul unei operatiuni, cheltuielile prevazute la art. 2 alin. (1) lit. A lit. j) si lit. B lit. f) sunt cheltuieli declarate pe baza costurilor reale, dovedite prin documente justificative.

(2) In cadrul unei operatiuni, cheltuielile aferente resursei uman e prevazute la art. 1 alin. (1) lit. g) se vor deconta proportional cu norma de munca alocata pe proiect. Alocarea pe proiect se va reflecta in contractul de munca/fisa de post.

Puteti consulta integral aici Ordinul 989/2014.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Ordinul nr. 989/2014: A fost modificat Ordinul privind regulile de eligibilitate si lista de cheltuieli eligibile!":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.