Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OUG 42/2015 modifica regulile din domeniul jocurilor de noroc

16-Oct-2015
751

Regasiti mai jos Ordonanta de urgenta nr. 42/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul jocurilor de noroc a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 747 din 14 octombrie 2015.


Recomandarea Comisiei din 14 iulie 2014 privind principiile pentru protectia consumatorilor si a utilizatorilor de servicii de jocuri de noroc online si pentru impiedicarea accesului minorilor la jocurile de noroc online, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 214 din 19 iulie 2014, precum si comunicarea Comisiei catre Parlamentul European, Consiliul Comitetului Economic si Social si Comitetul Regiunilor privitor la un cadru corespunzator pentru jocurile de noroc online in piata interna [COM (2012) 596 final], document confirmat ca si pozitie viitoare de catre Harrie Temmink din cadrul DG Grow Directia Generala Piata Interna, Industrie, Antreprenoriat si IMM-uri in data de 23 septembrie 2015, propun statelor membre „crearea de autoritati independente" de reglementare in domeniul jocurilor de noroc, inclusiv a jocurilor loteristice.

Avand in vedere recomandarea Comisiei Europene, prezentul act normativ aliniaza Romania la aceste recomandari in domeniul jocurilor de noroc in vederea coordonarii unitare si concurentiale a tuturor jocurilor de noroc din Romania.

Prevederile Directivei 2006/123/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 12 decembrie 2006 privind serviciile in cadrul pietei interne excepteaza jocurile de noroc de la aceste servicii, statele avand posibilitatea gestionarii monopolului instituit pentru jocurile de noroc in asa fel incat sa se asigure buna functionare a domeniului si indeplinirea tuturor obiectivelor propuse.

Avand in vedere faptul ca Compania Nationala„Loteria Romana" - S.A. desfasoara activitate de interes public national in domeniul jocurilor de noroc, cu scopul realizarii cadrului organizat pentru satisfacerea cererii naturale de joc in randul populatiei si crearea fondurilor necesare finantarii obiectivelor de interes public national, dar in acelasi timp serveste interesele consacrate prin exclusivitatea in domeniul jocurilor loteristice,
totodata, avand in vedere necesitatea instituirii unor masuri legislative privind o mai buna functionare a Companiei Nationale „Loteria Romana" - S.A. si alinierea la cerintele actuale ale pietei nationale si europene de jocuri de noroc, precum si o gestionare eficienta a exclusivitatii detinute de aceasta, cu luarea in considerare a scaderii constante si semnificative a cifrei de afaceri, se impune adoptarea in regim de urgenta a unor masuri cu caracter temporar, retinandu-se ca in lipsa adoptarii reglementarilor propuse pot aparea dificultati deosebite in functionarea pe viitor a companiei.


Tinand cont de situatiile specifice expuse mai sus, care vizeaza domeniul de activitate al jocurilor de noroc, se impune imbunatatirea cadrului normativ prin promovarea prezentei ordonante de urgenta. in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 439 din 26 iunie 2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:

„(1^1) Administrarea monopolului de stat prevazut la alin. (1) se face de catre Oficiul National pentru Jocuri de Noroc."
2. La articolul 1, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:

„(2^1) Statul acorda licenta de organizare a jocurilor de noroc in mod exclusiv Companiei Nationale «Loteria Romana» - S.A. pentru jocurile loto traditionale si la distanta, noroc, noroc plus si super noroc, expres si lozuri."
3. La articolul 17, dupa alineatul (9) se introduce un nou alineat, alineatul (9^1), cu urmatorul cuprins:
„(91) Comitetul de supraveghere al O.N.J.N. poate suspenda activitatea organizatorilor de jocuri de noroc, la propunerea motivata a directiilor de specialitate ale O.N.J.N., in alte conditii decat cele prevazute la alineatele anterioare, pana la clarificarea situatiei."

Art. II. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 159/1999 privind infiintarea Companiei Nationale „Loteria Romana" - S.A., publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 515 din 25 octombrie 1999, aprobata cu modificari prin Legea nr. 288/2001, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu urmatorul cuprins:
„(21) Activitatea Loteriei Romane se desfasoara in conformitate cu prevederile Statutului, precum si ale regulamentelor de joc aprobate de catre Oficiul National pentru Jocuri de Noroc si publicate pe site-ul companiei."


2. La articolul 5, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(3) Drepturile si obligatiile decurgand din calitatea de actionar unic al statului roman se exercita de catre Oficiul National pentru Jocuri de Noroc, pentru o perioada tranzitorie de maximum 4 ani."

3. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 6. - Loteria Romana are ca obiect principal de activitate organizarea, administrarea si exploatarea jocurilor de noroc loto traditionale si la distanta, noroc, noroc plus si super noroc, expres si lozuri, elaborarea regulamentelor de joc, executarea de produse loteristice, tiparituri si lucrari poligrafice, precum si alte activitati stabilite prin statut."

3. La articolul 8, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:

„(11) Presedintele consiliului de administratie prezinta semestrial sau ori de cate ori se solicita de catre presedintele Oficiului National pentru Jocuri de Noroc situatia economico-financiara a Loteriei Romane, stadiul realizarii obiectivelor si criteriilor de performanta, precum si alte documentatii solicitate, care vor fi vizate si certificate de cenzori, dupa caz."

4. La articolul 8, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
„(4) Castigurile neridicate de participantii la jocurile de noroc organizate de Loteria Romana, conform regulamentelor de joc aprobate, se constituie in venituri ale Loteriei Romane."

5. In anexa, la articolul 7, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(4) Reprezentantii statului in adunarea generala a actionarilor se numesc prin ordin al presedintelui Oficiului National pentru Jocuri de Noroc."

Art. III. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 20/2013 privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului National pentru Jocuri de Noroc si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 187 din 3 aprilie 2013, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2013, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
„(11) Oficiul isi desfasoara activitatea in coordonarea prim-ministrului prin Cancelaria Primului-Ministru."

2. La articolul 1, dupa alineatul (6) se introduc doua noi alineate, alineatele (6^1) si (6^2), cu urmatorul cuprins:
„(61) in cadrul Oficiului functioneaza un secretar general, inalt functionar public numit in conditiile legii.
(62) Secretarul general al Oficiului indeplineste atributiile si responsabilitatile prevazute in art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cele incredintate de presedintele Oficiului."
3. La articolul 2, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 2. - (1) Oficiul acorda dreptul de organizare si functionare, monitorizeaza, supravegheaza si controleaza activitatile din domeniul jocurilor de noroc si activitatile conexe, asa cum sunt reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare."

4. La articolul 3, litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„d) exercita controlul tehnic al sistemelor informatice, monitorizarea si supravegherea pentru jocurile de noroc traditionale si la distanta, astfel cum sunt reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare;".

5. La articolul 4, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 4. - (1) Oficiul functioneaza cu un numar maxim de 201 posturi de functionari publici si personal contractual, inclusiv presedintele, vicepresedintele, secretarul general si posturile aferente cabinetului presedintelui."

6. La articolul 8, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 8. - (1) Comitetul este format din 9 membri, din care 2 executivi si 7 neexecutivi numiti prin decizie a prim-ministrului, dupa cum urmeaza:
a) presedintele Oficiului - membru executiv;
b) vicepresedintele Oficiului - membru executiv;
c) membru - membru neexecutiv numit la propunerea presedintelui Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor;
d) membru - membru neexecutiv numit la propunerea ministrului afacerilor interne;
e) membru - membru neexecutiv numit la propunerea presedintelui Consiliului Concurentei;
f) membru - membru neexecutiv numit la propunerea presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
g) membru - membru neexecutiv numit la propunerea ministrului pentru societatea informationala;
h) membru - membru neexecutiv numit la propunerea sefului Cancelariei Primului-Ministru;
i) membru - membru neexecutiv numit la propunerea Secretariatului General al Guvernului."

Art. IV. - La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, orice dispozitie contrara se abroga.

PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:
seful Cancelariei Primului-Ministru, Vlad stefan Stoica
Ministrul finantelor publice, Eugen Orlando Teodorovici
Presedintele Oficiului National pentru Jocuri de Noroc, Cristinela Odeta Nestor
Ministrul afacerilor externe, Bogdan Lucian Aurescu

Bucuresti, 7 octombrie 2015.
Nr. 42.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OUG 42/2015 modifica regulile din domeniul jocurilor de noroc":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.