Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OUG 42/2015 modifica regulile din domeniul jocurilor de noroc

16-Oct-2015
716

Regasiti mai jos Ordonanta de urgenta nr. 42/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul jocurilor de noroc a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 747 din 14 octombrie 2015.


Recomandarea Comisiei din 14 iulie 2014 privind principiile pentru protectia consumatorilor si a utilizatorilor de servicii de jocuri de noroc online si pentru impiedicarea accesului minorilor la jocurile de noroc online, publicata in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 214 din 19 iulie 2014, precum si comunicarea Comisiei catre Parlamentul European, Consiliul Comitetului Economic si Social si Comitetul Regiunilor privitor la un cadru corespunzator pentru jocurile de noroc online in piata interna [COM (2012) 596 final], document confirmat ca si pozitie viitoare de catre Harrie Temmink din cadrul DG Grow Directia Generala Piata Interna, Industrie, Antreprenoriat si IMM-uri in data de 23 septembrie 2015, propun statelor membre „crearea de autoritati independente" de reglementare in domeniul jocurilor de noroc, inclusiv a jocurilor loteristice.

Avand in vedere recomandarea Comisiei Europene, prezentul act normativ aliniaza Romania la aceste recomandari in domeniul jocurilor de noroc in vederea coordonarii unitare si concurentiale a tuturor jocurilor de noroc din Romania.

Prevederile Directivei 2006/123/CE a Parlamentului European si a Consiliului din 12 decembrie 2006 privind serviciile in cadrul pietei interne excepteaza jocurile de noroc de la aceste servicii, statele avand posibilitatea gestionarii monopolului instituit pentru jocurile de noroc in asa fel incat sa se asigure buna functionare a domeniului si indeplinirea tuturor obiectivelor propuse.

Avand in vedere faptul ca Compania Nationala„Loteria Romana" - S.A. desfasoara activitate de interes public national in domeniul jocurilor de noroc, cu scopul realizarii cadrului organizat pentru satisfacerea cererii naturale de joc in randul populatiei si crearea fondurilor necesare finantarii obiectivelor de interes public national, dar in acelasi timp serveste interesele consacrate prin exclusivitatea in domeniul jocurilor loteristice,
totodata, avand in vedere necesitatea instituirii unor masuri legislative privind o mai buna functionare a Companiei Nationale „Loteria Romana" - S.A. si alinierea la cerintele actuale ale pietei nationale si europene de jocuri de noroc, precum si o gestionare eficienta a exclusivitatii detinute de aceasta, cu luarea in considerare a scaderii constante si semnificative a cifrei de afaceri, se impune adoptarea in regim de urgenta a unor masuri cu caracter temporar, retinandu-se ca in lipsa adoptarii reglementarilor propuse pot aparea dificultati deosebite in functionarea pe viitor a companiei.


Tinand cont de situatiile specifice expuse mai sus, care vizeaza domeniul de activitate al jocurilor de noroc, se impune imbunatatirea cadrului normativ prin promovarea prezentei ordonante de urgenta. in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 439 din 26 iunie 2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:

„(1^1) Administrarea monopolului de stat prevazut la alin. (1) se face de catre Oficiul National pentru Jocuri de Noroc."
2. La articolul 1, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins:

„(2^1) Statul acorda licenta de organizare a jocurilor de noroc in mod exclusiv Companiei Nationale «Loteria Romana» - S.A. pentru jocurile loto traditionale si la distanta, noroc, noroc plus si super noroc, expres si lozuri."
3. La articolul 17, dupa alineatul (9) se introduce un nou alineat, alineatul (9^1), cu urmatorul cuprins:
„(91) Comitetul de supraveghere al O.N.J.N. poate suspenda activitatea organizatorilor de jocuri de noroc, la propunerea motivata a directiilor de specialitate ale O.N.J.N., in alte conditii decat cele prevazute la alineatele anterioare, pana la clarificarea situatiei."

Art. II. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 159/1999 privind infiintarea Companiei Nationale „Loteria Romana" - S.A., publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 515 din 25 octombrie 1999, aprobata cu modificari prin Legea nr. 288/2001, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu urmatorul cuprins:
„(21) Activitatea Loteriei Romane se desfasoara in conformitate cu prevederile Statutului, precum si ale regulamentelor de joc aprobate de catre Oficiul National pentru Jocuri de Noroc si publicate pe site-ul companiei."


2. La articolul 5, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(3) Drepturile si obligatiile decurgand din calitatea de actionar unic al statului roman se exercita de catre Oficiul National pentru Jocuri de Noroc, pentru o perioada tranzitorie de maximum 4 ani."

3. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 6. - Loteria Romana are ca obiect principal de activitate organizarea, administrarea si exploatarea jocurilor de noroc loto traditionale si la distanta, noroc, noroc plus si super noroc, expres si lozuri, elaborarea regulamentelor de joc, executarea de produse loteristice, tiparituri si lucrari poligrafice, precum si alte activitati stabilite prin statut."

3. La articolul 8, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:

„(11) Presedintele consiliului de administratie prezinta semestrial sau ori de cate ori se solicita de catre presedintele Oficiului National pentru Jocuri de Noroc situatia economico-financiara a Loteriei Romane, stadiul realizarii obiectivelor si criteriilor de performanta, precum si alte documentatii solicitate, care vor fi vizate si certificate de cenzori, dupa caz."

4. La articolul 8, dupa alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu urmatorul cuprins:
„(4) Castigurile neridicate de participantii la jocurile de noroc organizate de Loteria Romana, conform regulamentelor de joc aprobate, se constituie in venituri ale Loteriei Romane."

5. In anexa, la articolul 7, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„(4) Reprezentantii statului in adunarea generala a actionarilor se numesc prin ordin al presedintelui Oficiului National pentru Jocuri de Noroc."

Art. III. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 20/2013 privind infiintarea, organizarea si functionarea Oficiului National pentru Jocuri de Noroc si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 187 din 3 aprilie 2013, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 227/2013, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 1, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:
„(11) Oficiul isi desfasoara activitatea in coordonarea prim-ministrului prin Cancelaria Primului-Ministru."

2. La articolul 1, dupa alineatul (6) se introduc doua noi alineate, alineatele (6^1) si (6^2), cu urmatorul cuprins:
„(61) in cadrul Oficiului functioneaza un secretar general, inalt functionar public numit in conditiile legii.
(62) Secretarul general al Oficiului indeplineste atributiile si responsabilitatile prevazute in art. 49 alin. (2) din Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului Romaniei si a ministerelor, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cele incredintate de presedintele Oficiului."
3. La articolul 2, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 2. - (1) Oficiul acorda dreptul de organizare si functionare, monitorizeaza, supravegheaza si controleaza activitatile din domeniul jocurilor de noroc si activitatile conexe, asa cum sunt reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea si exploatarea jocurilor de noroc, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare."

4. La articolul 3, litera d) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

„d) exercita controlul tehnic al sistemelor informatice, monitorizarea si supravegherea pentru jocurile de noroc traditionale si la distanta, astfel cum sunt reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 77/2009, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2010, cu modificarile si completarile ulterioare;".

5. La articolul 4, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 4. - (1) Oficiul functioneaza cu un numar maxim de 201 posturi de functionari publici si personal contractual, inclusiv presedintele, vicepresedintele, secretarul general si posturile aferente cabinetului presedintelui."

6. La articolul 8, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„Art. 8. - (1) Comitetul este format din 9 membri, din care 2 executivi si 7 neexecutivi numiti prin decizie a prim-ministrului, dupa cum urmeaza:
a) presedintele Oficiului - membru executiv;
b) vicepresedintele Oficiului - membru executiv;
c) membru - membru neexecutiv numit la propunerea presedintelui Oficiului National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor;
d) membru - membru neexecutiv numit la propunerea ministrului afacerilor interne;
e) membru - membru neexecutiv numit la propunerea presedintelui Consiliului Concurentei;
f) membru - membru neexecutiv numit la propunerea presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;
g) membru - membru neexecutiv numit la propunerea ministrului pentru societatea informationala;
h) membru - membru neexecutiv numit la propunerea sefului Cancelariei Primului-Ministru;
i) membru - membru neexecutiv numit la propunerea Secretariatului General al Guvernului."

Art. IV. - La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, orice dispozitie contrara se abroga.

PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:
seful Cancelariei Primului-Ministru, Vlad stefan Stoica
Ministrul finantelor publice, Eugen Orlando Teodorovici
Presedintele Oficiului National pentru Jocuri de Noroc, Cristinela Odeta Nestor
Ministrul afacerilor externe, Bogdan Lucian Aurescu

Bucuresti, 7 octombrie 2015.
Nr. 42.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OUG 42/2015 modifica regulile din domeniul jocurilor de noroc":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF: Care sunt modificarile Codului fiscal, aplicabile de la 1 ianuarie 2017?
    • Noul Cod fiscal a intrat in vigoare la inceputul anului in curs, insa unele prevederi devin aplicabile incepand cu prima zi a anului viitor. Totodata, exista si reglementari care vor disparea efectiv din 2017, precum impozitul pe constructii cunoscut mai bine ca "taxa pe stalp". Despre acestea, dar si despre celelalte noutati fiscale ce vor intra in vigoare la 1 ianuarie 2017, aflati din cele ce urmeaza. TVA standard de 19% Una dintre principalele prevederi aplicabile din prima zi a anului...» citeste mai departe aici

  • Se modifica din nou legea evaziunii fiscale. Prejudiciul achitat ii scapa pe infractori de dosar penal
    • O sedinta din cursul acestei saptamani, organizata de Guvern, a avut ca subiect legea evaziunii fiscale si, spun unele surse, a vizat modificarea legii evaziunii fiscale prin aducerea mai multor completari referitoare la plata prejudiciilor cauzate de aceasta infractiune. O prima schita a proiectului emis de Ministerul de Finante si analizata de HotNews.ro arata ca una dintre prevederi propune ca, in cazul in care un faptuitor plateste integral prejudiciul provocat de o fapte de evaziune...» citeste mai departe aici

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • Procedura faliment. Se poate anula provizionul nedeductibil in 2016?
    • In analiza urmatoare, avem ca subiect situatia in care pentru creanta veche din anul 2012 s-a constituit in luna decembrie 2012 un provizion 30% deductibil, 70% nedeductibil. In cursul anului 2013, se declara deschiderea procedurii de faliment a clientului, procedura aflata inca in desfasurare (societatea este inscrisa la masa credala). Stabilim astfel daca se poate anula in 2016 provizionul nedeductibil de 70% si constitui provizion deductibil. Conform art. 26 alin. (1) lit. j) din Codul fiscal...» citeste mai departe aici

  • Dividende distribuite unei persoane nerezidente. Cum vom proceda corect?
    • Analiza de mai jos are ca subiect o societate care plateste dividende aferente anilor precedenti catre actionarul unic, persoana juridica rezidenta in Grecia, actionar al societatii din Romania in procent de 100%. Vom vedea cine achita ?i unde impozitul pe dividende, ce documente trebuie sa prezinte actionarul din Grecia si daca in declaratia 100 trebuie trecut impozitul la cod 631 "Impozit pe venituri din dividende obtinut din Romania de personane nerezidente". Conform art. 229 din Codul...» citeste mai departe aici

  • Sunt disponibile noua pozitii de membru in Consiliul de Administratie al CEC Bank
    • in conformitate cu prevederile OUG nr.109/2011 privind guvernanta corporativa a intreprinderilor publice, cu modificarile si completarile ulterioare, Ministerul Finantelor Publice, in calitate de autoritate publica tutelara, a selectat compania TRANSEARCH International S.R.L. pentru a-l asista in procesul de recrutare a noua pozitii de membru in Consiliul de Administratie la CEC BANK S.A. CEC BANK S.A. este persoana juridica româna, organizata in forma juridica a unei societati pe actiuni,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.