Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OUG 46/2015 pentru stabilirea unor masuri financiare si pentru modificarea si completarea unor acte normative

30-Oct-2015
2869

Regasiti mai jos Ordonanta de urgenta nr. 46/2015 pentru stabilirea unor masuri financiare si pentru modificarea si completarea unor acte normative, in vigoare de la 28.10.2015.


Avand in vedere exigenta crearii unui cadru legislativ clar si previzibil pentru finalizarea obiectivelor de investitii din cadrul Programului national de dezvoltare locala, care sa asigure indeplinirea in mod eficient a obiectivului general al programului, se impune interventia legislativa de urgenta pentru evitarea inregistrarii de arierate de catre unitatile administrativ-teritoriale beneficiare ale programului, din cauza necesitatii tehnologice in unele situatii, ca executantii lucrarilor de constructii sa realizeze productie in cuantum valoric mai mare decat fondurile disponibile din necesitatea conformarii la conditii tehnologice, la unele prevederi din proiectele tehnice si din caietele de sarcini ale acestora, in conditiile in care mare parte din obiectivele de investitii sunt demarate din bugetele locale sau prin alte programe, iar lucrarile de constructii sunt executate secvential, fara respectarea prescriptiilor tehnice, ceea ce duce la incalcarea sistemului calitatii si a legislatiei in constructii, precum si a contractelor de achizitii publice, incheiate, mare parte din acestea, pe criteriul "pretul cel mai scazut", la care calitatea serviciilor si a obiectelor de constructii rezultate este afectata de durata efectiva de executie a contractului care difera, datorita lipsei unei finantari continue si previzibile, de cea prevazuta in procedura si in caietul de sarcini al achizitiei, aspecte care au dus si la expirarea autorizatiilor de construire, la defecte si neconformitati in procesul de executie greu de depasit in multe situatii si cu costuri suplimentare, masura adoptata cu aplicare de urgenta avand ca scop astfel rezolvarea unor probleme care au afectat mediul economic, industria de constructii si beneficiarii programului in aceeasi masura.

Avand in vedere impactul aplicarii directivelor Uniunii Europene in Romania in privinta implementarii standardelor de echipare tehnico-edilitara pentru toate localitatile, in sensul necesitatii protejarii mediului si cresterii calitatii vietii tuturor cetatenilor prin asigurarea accesului la alimentarea cu apa, realizarea retelelor de canalizare si a instalatiilor de epurare a apelor uzate, este imperios necesara sprijinirea de catre Guvern a implementarii Programului national de dezvoltare locala prin crearea unui cadru legislativ coerent care sa asigure indeplinirea obiectivelor acestuia prin utilizarea eficienta a resurselor alocate si a maximizarii valorilor indicatorilor de rezultat, motiv pentru care se impune interventia legislativa de urgenta.

Trebuie luata in considerare necesitatea accelerarii executiei lucrarilor de constructii la obiectivele de investitii finantate in cadrul programului, avand in vedere ca Romania s-a angajat ca toate localitatile cu peste 2.000 de locuitori echivalenti sa aiba acces la apa si canalizare pana in 2018, iar pana in 2015 - toate localitatile cu peste 10.000 de locuitori echivalenti.

O alta problema ce tine tot de finantare este alocarea insuficienta de fonduri pentru realizarea retelelor de alimentare cu apa si canalizare si realizarea statiilor de epurare. Romania are angajamente europene luate cu termene clare de conformare.

Consecinta negativa pe care o poate avea neadoptarea prezentei ordonante de urgenta este ca riscam sa fim penalizati, sanctionati si sa fie declansat infringementul pentru ca Romania nu si-ar respecta angajamentele luate si pentru ca actualul Guvern ar considera ca nu este o prioritate pentru o familie din Romania sa aiba acces la apa si la canalizare si, de asemenea, foarte importanta este influenta negativa pe care lipsa abordarii strategice in finantarea nevoii unitatilor administrativ-teritoriale beneficiare ale programului, pentru realizarea unor proiecte esentiale, poate duce la depopularea teritoriilor administrate de acestia, la o migrare voluntara spre zone urbane care vor fi presate astfel de o dezvoltare haotica, la afectarea starii de sanatate a populatiei, la imposibilitatea oferirii de catre stat, prin administratia publica locala, a conditiilor de trai prin servicii publice elementare, de baza, care sa ofere prin aceste conditii minime decenta si respect pentru fiecare familie, fiecare cetatean.

in lipsa adoptarii prezentului act normativ si schimbarii mecanismului de implementare, Programul national de dezvoltare locala, instrument de finantare din bugetul statului, complementar altor surse de finantare, in special fonduri structurale, este lipsit de predictibilitate, iar statul, prin institutiile implicate, fara aplicarea acestor masuri, nu are o imagine de ansamblu atat asupra eforturilor pe care le face, cat si asupra rezultatelor preconizate/realizate, stiut fiind faptul ca intreruperea unor lucrari de constructii duce la cresterea fondurilor necesare pentru finalizarea acestora din cauza cheltuielilor de conservare sau de refacere, in cazul in care protejarea acestora pe termen lung nu este posibila.

in urma evaluarii rezultatelor implementarii Programului national de dezvoltare locala, la finalul trimestrului III, respectiv in urma analizarii adreselor primite de la beneficiarii programului, care contin solicitari de suplimentare a creditelor bugetare pentru anul 2015, cu diminuarea creditelor bugetare din anii urmatori, datorita existentei premiselor executarii lucrarilor de constructii peste nivelul estimat initial sau, dimpotriva, solicitari de diminuare a creditelor bugetare din anul 2015 si realocarea acestora in anii urmatori, din cauza incapacitatii tehnice a executantului de a surmonta dificultatile de executare a lucrarilor la obiectivul de investitii contractat, s-a constatat astfel ca, din cauze independente de vointa finantatorului, lucrarile de executie a obiectivelor de investitii nu se realizeaza in ritmul estimat la toate proiectele, iar, datorita alocarilor insuficiente din trecutul implementarii programului, indicatorii estimati ai acestuia, relativ la efortul bugetar aplicat, nu sunt atinsi.

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii

in vederea reducerii volumului de munca atat pentru functionarii institutiilor publice, cat si pentru cei ce lucreaza in trezoreriile statului, a reducerii birocratiei, precum si a evitarii blocajului temporal al cash-flow-ului unor furnizori/prestatori/executanti,

tinand cont de faptul ca Romania sprijina Republica Moldova, dorind sa promoveze o dezvoltare stabila si armonioasa benefica pentru intreaga populatie si, in special, pentru cea mai dezavantajata parte a acestei populatii,

tinand cont de situatia imperativa in privinta asigurarii cu energie termica a populatiei in sezonul rece 2015-2016, dat fiind caracterul social al serviciului public si, inclusiv, eliminarea unor eventuale blocaje si intreruperi determinate de lipsa disponibilitatilor in bugetele locale, corelat cu responsabilizarea autoritatilor administratiei publice locale,

este absolut necesara interventia legislativa in regim de urgenta asupra Legii nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, care a fost modificata semnificativ prin Legea nr. 177/2015. Modificarile aduse au operat si asupra nivelului cotei virate de investitori/proprietari catre Inspectoratul de Stat in Constructii si a modalitatii de virare a acesteia. Odata cu modificarile si completarile respective nu au fost prevazute norme tranzitorii pentru contractele de executie aflate in derulare, cu privire la cuantumul si modalitatea de achitare a acesteia.

Neadoptarea acestor masuri ar avea consecinte negative asupra procesului de urmarire a executiei lucrarilor aflate in derulare, precum si de incasare a taxelor cuvenite pentru aceasta activitate derulata in conditiile legii de catre Inspectoratul de Stat in Constructii pentru realizarea lucrarilor si receptia tuturor investitiilor aflate in derulare la aceasta data.

Avand in vedere necesitatea continuarii si extinderii mecanismului de sustinere financiara a autoritatilor administratiei publice centrale si locale, pentru realizarea proiectelor de investitii prioritare de mediu si gospodarire a apelor si pentru imbunatatirea infrastructurii de mediu in vederea indeplinirii angajamentelor asumate de Romania in cadrul negocierilor de aderare la Uniunea Europeana pentru cap. 22 "Protectia mediului inconjurator",

tinand cont de faptul ca, prin Ordonanta Guvernului nr. 40/2006 pentru aprobarea si finantarea programelor multianuale prioritare de mediu si gospodarire a apelor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 61/2007, cu modificarile ulterioare, a fost aprobat mecanismul de sustinere financiara a autoritatilor administratiei publice centrale si locale in realizarea proiectelor de investitii cuprinse in programele multianuale prioritare de mediu si gospodarire a apelor,

luand in considerare faptul ca din cauza constrangerilor bugetare nu au fost alocate fonduri suficiente pentru finalizarea obiectivelor de investitii din cadrul programelor multianuale prioritare de mediu si gospodarire a apelor, neasigurandu-se astfel gospodarirea durabila a resurselor de apa, satisfacerea cerintelor de apa necesare activitatilor socioeconomice, protectia impotriva inundatiilor si asigurarea veghii hidrologice,

subliniind faptul ca neadoptarea in regim de urgenta a prezentului act normativ conduce la neindeplinirea angajamentelor asumate de Romania in cadrul negocierilor de aderare la Uniunea Europeana pentru cap. 22 "Protectia mediului inconjurator",

tinand cont de faptul ca Organizatia Mondiala a Sanatatii a mentinut valabilitatea Alertei internationale determinate de epidemia de Ebola,

avand in vedere faptul ca, in sedinta din data de 16 septembrie 2015, Comitetul National Ebola, ca urmare a celor stabilite de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii, a luat ca masura mentinerea in continuare a misiunii Formatiunii Medicale ROL 2, de izolare si tratare a eventualelor cazuri de Ebola care vor fi diagnosticate pe teritoriul tarii,

luand in considerare faptul ca Formatiunea Medicala ROL 2 este singura unitate desemnata la nivel national pentru asigurarea izolarii si tratarii pacientilor suspecti sau confirmati de infectare cu virus Ebola si tinand cont de faptul ca Ministerul Sanatatii trebuie sa asigure o serie de masuri, in vederea asigurarii raspunsului la evenimente epidemiologice datorate unor boli infectioase determinate de virusuri sau bacterii care determina mortalitate ridicata in cadrul populatiei,

in vederea asigurarii sustinerii in continuare a cheltuielilor de intretinere si functionare pentru Formatiunea Medicala ROL 2 din bugetul Ministerului Sanatatii, pana la declararea de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii a inchiderii Alertei internationale determinate de epidemia de Ebola, se impune adoptarea prezentei ordonante de urgenta.

Avand in vedere faptul ca neadoptarea in regim de urgenta a masurilor de reglementare prevazute de prezenta ordonanta de urgenta ar avea ca efect incetarea functionarii acestei unitati, Romania aflandu-se in incapacitatea de a asigura asistenta medicala necesara pentru acesti pacienti, iar Ministerul Sanatatii nu va putea duce la indeplinire sarcinile stabilite de Guvernul Romaniei prin Memorandumul aprobat in 17 septembrie 2014 privind "Masurile de prevenire si de crestere a capacitatii de interventie in combaterea infectiilor cu virusul hemoragic Ebola",

avand in vedere absenta unor reglementari cu privire la salarizarea personalului Unitatii de management a Proiectului (UMP) din structura Ministerului Sanatatii care desfasoara activitati in cadrul proiectelor finantate de catre Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare si din imprumuturi externe contractate sau garantate de stat rambursabile,

avand in vedere ca functiile specialistilor Unitatii de management a Proiectului din structura Ministerului Sanatatii, experienta necesara, precum si atributiile si responsabilitatile specifice fiecarei functii sunt stabilite in manualul operational al fiecarui proiect si in prezent nu sunt stabilite norme sau criterii pentru echivalarea functiilor expertilor Unitatii de management a Proiectului din structura Ministerului Sanatatii cu functiile existente in cadrul institutiei,

n considerarea faptului ca nu poate fi stabilit salariul de baza lunar sau de referinta pentru functiile specialistilor UMP-ului din structura Ministerului Sanatatii,

avand in vedere faptul ca Proiectul privind reforma sectorului sanitar - imbunatatirea calitatii si eficientei sistemului sanitar inregistreaza intarzieri in implementare generate de lipsa reglementarilor legislative privind salarizarea personalului UMP din structura Ministerului Sanatatii,

deoarece neadoptarea masurilor propuse prin prezentul act normativ ar conduce la intarzierea derularii activitatilor in cadrul Proiectului privind reforma sectorului sanitar - imbunatatirea calitatii si eficientei sistemului sanitar, la depopularea UMP, prin migrarea catre alte domenii de activitate a specialistilor cu experienta in derularea proiectelor cu finantare din imprumuturi rambursabile, conform procedurilor prevazute in ghidurile finantatorilor externi, la inregistrarea de intarzieri in implementarea si atingerea obiectivelor proiectelor finantate din imprumuturi externe rambursabile, datorate lipsei reglementarilor clare privind salarizarea personalului UMP,

avand in vedere implicatiile negative pe care le-ar avea nepromovarea in regim de urgenta a prezentului act normativ asupra implementarii Proiectului privind reforma sectorului sanitar - imbunatatirea calitatii si eficientei sistemului sanitar,

in considerarea faptului ca intarzierile in implementarea Proiectului privind reforma sectorului sanitar - imbunatatirea calitatii si eficientei sistemului sanitar ar putea conduce la anularea imprumutului sau la generarea unor costuri suplimentare in cazul nerealizarii obiectivelor imprumutului, inclusiv prin cresterea impactului asupra bugetului de stat, prin preluarea finalizarii proiectului sau rambursarea anticipata a imprumuturilor, in contextul faptului ca neadoptarea acestor masuri imediate conduce la posibilitatea neatingerii obiectivelor stabilite in Strategia nationala de sanatate 2014-2020, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 1.028/2014,

in vederea evitarii migrarii specialistilor in gestionarea imprumuturilor externe rambursabile catre alte domenii de activitate ce ar avea efecte negative asupra atingerii obiectivelor proiectelor finantate din imprumuturi externe rambursabile,

tinand seama de consecintele negative ale nepromovarii in regim de urgenta a prezentului act normativ care asigura reglementari exprese cu privire la modul de salarizare a personalului din cadrul UMP din structura Ministerului Sanatatii, implicat in managementul si implementarea proiectelor finantate din credite externe contractate sau garantate de stat, rambursabile, prin alinierea salarizarii acestuia cu salarizarea personalului din structurile care au ca obiect de activitate gestionarea asistentei financiare comunitare acordate Romaniei, astfel incat sa fie asigurata stimularea mentinerii specialistilor din acest domeniu,

in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I.

Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/2013 pentru aprobarea Programului national de dezvoltare locala, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 230 din 22 aprilie 2013, aprobata prin Legea nr. 89/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. Articolul 10 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 10.

(1) Prin derogare de la prevederile art. 34 alin. (2) lit. e) si h) si alin. (3) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, in baza ordinului prevazut la art. 9 alin. (2), se incheie contracte de finantare multianuale intre Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice si beneficiari, pe o perioada de maximum 4 ani, in limita creditelor de angajament aprobate si a creditelor bugetare aprobate si/sau estimate cu aceasta destinatie, fara esalonarea anuala a creditelor bugetare, care se inscriu cumulat pentru toata perioada de finantare. Pe durata de valabilitate a contractelor de finantare, valoarea creditelor de angajament este egala cu valoarea creditelor bugetare.

(2) in functie de prevederile bugetare aprobate anual cu aceasta destinatie, durata contractelor de finantare prevazuta la alin. (1) poate fi prelungita pana la maximum 2 ani.

(3) Creditele bugetare aferente contractelor de finantare incheiate conform alin. (1) se transfera beneficiarilor in limita bugetului anual al Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice aprobat cu aceasta destinatie, in ordinea cronologica de inregistrare a solicitarii de transfer al sumelor necesare pentru decontarea bunurilor/serviciilor/lucrarilor executate.

(4) in situatia in care solicitarile de transfer depasesc 80% din creditele bugetare disponibile in anul in curs, prevazute in buget, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice procedeaza astfel:

a) notifica beneficiarii contractelor de finantare prevazute la alin. (1) cu privire la data-limita pana la care acestia mai pot depune solicitari;

b) efectueaza transferurile catre beneficiari in limita creditelor bugetare disponibile, in ordinea cronologica a depunerii solicitarilor;

c) in situatia in care dupa solicitarile depuse conform termenului prevazut la lit. a) se constata ca mai sunt sume disponibile, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice prelungeste termenul de depunere a solicitarilor pana la utilizarea integrala a creditelor bugetare aprobate cu aceasta destinatie;

d) in cazul in care solicitarile depuse in termenele prevazute la lit. a) si c) depasesc sumele aprobate in bugetul Ministerului Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice cu aceasta destinatie, acestea se restituie beneficiarilor.

(5) Dupa primirea notificarii prevazute la alin. (4) lit. a), beneficiarii dispun masurile necesare evitarii inregistrarii de arierate, respectiv sistarea livrarii de bunuri, prestarea de servicii, executia de lucrari sau continuarea acestora din surse proprii sau alte surse legal constituite.

(6) in situatia suplimentarii creditelor bugetare, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice notifica beneficiarii cu privire la reluarea transferurilor de sume in conditiile alin. (3) si (4).

(7) in situatia in care beneficiarii prevazuti la alin. (1) deconteaza sumele aferente contributiei de la bugetul de stat din surse proprii sau alte surse legal constituite, au dreptul sa solicite recuperarea acestora la Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, care transfera aceste sume in limita creditelor bugetare aprobate ulterior in buget cu aceasta destinatie.

(8) Beneficiarii prevazuti la alin. (1), in baza contractelor de finantare incheiate in temeiul prezentei ordonante de urgenta, cuprind in bugetul propriu credite bugetare estimate in functie de graficele de executie a livrarii de bunuri, prestarii de servicii, executiei de lucrari."

2. Dupa articolul 10 se introduce un nou articol, articolul 101, cu urmatorul cuprins:
"
Art. 101.

(1) in cazul in care beneficiarii utilizeaza sumele transferate cu nerespectarea prevederilor legale sau contractuale, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice notifica beneficiarii cu privire la prevederile incalcate si solicita restituirea in termen de 30 de zile calendaristice a sumelor decontate necuvenit.

(2) in situatia in care beneficiarii nu restituie sumele decontate necuvenit in termenul stabilit, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice solicita in scris Ministerului Finantelor Publice sistarea alimentarii atat cu cote defalcate din impozitul pe venit, cat si cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrare, cu exceptia platilor pentru achitarea drepturilor salariale si a contributiilor aferente atunci cand nu pot fi asigurate din venituri proprii. Alocarea si utilizarea cotelor defalcate din impozitul pe venit si a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, care au fost sistate in conditiile altor acte normative, se mentin.

(3) Dupa recuperarea sumelor de la beneficiari, Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice comunica in scris Ministerului Finantelor Publice, care dispune incetarea restrictiilor prevazute la alin. (2)."

Art. II.

Ordinele ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice, precum si contractele de finantare multianuale, incheiate prin Programul national de dezvoltare locala, aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/2013, aprobata prin Legea nr. 89/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, aflate in derulare la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se modifica in consecinta.

Art. III.

Articolul 36 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetara pe anul 2009 si reglementarea unor masuri financiar-fiscale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 249 din 14 aprilie 2009, aprobata prin Legea nr. 227/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.
Art. IV.

(1) incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, prin derogare de la prevederile art. 61 alin. (1) si art. 63 alin. (4) si (41) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de la prevederile art. 3 alin. (2) din Legea nr. 182/2014 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2015, unitatile administrativ-teritoriale pot solicita, in cursul anului 2015, contractarea de imprumuturi din venituri din privatizare, inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, in limita sumei de 700.000 mii lei, pentru:

a) finantarea unor cheltuieli curente si de capital pentru asigurarea furnizarii energiei termice in sezonul rece, in urmatoarele conditii:

1. dobanda: ROBOR la 3 luni comunicata de Banca Nationala a Romaniei in ultima zi lucratoare a lunii anterioare autorizarii imprumutului, plus o marja de 3,00 puncte procentuale si care ramane fixa pe toata durata de derulare a imprumutului;

2. perioada de rambursare: pana la 20 de ani, cu posibilitatea rambursarii anticipate, partial sau integral;

3. limita de indatorare: 30%;

b) asigurarea prefinantarii si/sau cofinantarii proiectelor finantate din fonduri externe nerambursabile din perioada de programare 2007-2013, inclusiv pentru cheltuielile neeligibile asociate proiectelor, in urmatoarele conditii:

1. dobanda: ROBOR la 3 luni comunicata de Banca Nationala a Romaniei in ultima zi lucratoare a lunii anterioare autorizarii imprumutului, plus o marja de 3,00 puncte procentuale si care ramane fixa pe toata durata de derulare a imprumutului;

2. perioada de rambursare: pana la 15 ani, cu posibilitatea rambursarii anticipate, partial sau integral;

3. limita de indatorare: exceptat;

c) finantarea corectiilor financiare aplicate proiectelor din fonduri externe nerambursabile, in urmatoarele conditii:

1. dobanda: ROBOR la 3 luni comunicata de Banca Nationala a Romaniei in ultima zi lucratoare a lunii anterioare autorizarii imprumutului, plus o marja de 3,00 puncte procentuale si care ramane fixa pe toata durata de derulare a imprumutului;

2. perioada de rambursare: pana la 20 de ani, cu posibilitatea rambursarii anticipate, partial sau integral;

3. limita de indatorare: 70%;

d) asigurarea cofinantarii proiectelor finantate din programele nationale, in urmatoarele conditii:

1. dobanda: ROBOR la 3 luni comunicata de Banca Nationala a Romaniei in ultima zi lucratoare a lunii anterioare autorizarii imprumutului, plus o marja de 3,00 puncte procentuale si care ramane fixa pe toata durata de derulare a imprumutului;

2. perioada de rambursare: pana la 10 ani, cu posibilitatea rambursarii anticipate, partial sau integral;

3. limita de indatorare: 70%;

(2) Suma prevazuta la alin. (1) se asigura de catre Ministerul Finantelor Publice din venituri din privatizare inregistrate in contul curent in valuta deschis la Banca Nationala a Romaniei, prin efectuarea operatiunii de schimb valutar al echivalentului in euro al sumei de 700.000 mii lei determinat pe baza cursului Bancii Nationale a Romaniei valabil la data efectuarii. Echivalentul in lei se inregistreaza ca venituri din privatizare in contul curent general al trezoreriei.

(3) Sumele acordate cu titlu de imprumut din veniturile din privatizare, contractate de unitatile administrativ-teritoriale, pot fi utilizate cu respectarea destinatiilor prevazute la alin. (1). Responsabilitatea cu privire la utilizarea sumelor in scopul pentru care se contracteaza imprumutul revine in totalitate autoritatilor administratiei publice locale ale unitatilor administrativ-teritoriale.

(4) Rambursarea imprumuturilor prevazute la alin. (1) se efectueaza in transe trimestriale, egale, incepand cu trimestrul urmator acordarii acestora. Dobanda aferenta reprezinta un venit al bugetului Trezoreriei Statului, care se calculeaza lunar prin aplicarea ratei dobanzii la soldul imprumutului, incepand cu luna acordarii imprumutului, si se plateste trimestrial, in suma cumulata pana la zi.

(5) Drepturile si obligatiile partilor, termenii si conditiile de derulare a imprumuturilor contractate conform alin. (1) se stabilesc prin conventie de imprumut.

(6) Pentru neplata la termen a ratelor scadente si a dobanzilor de platit la imprumutul acordat se calculeaza o dobanda de intarziere, la nivelul dobanzii prevazute in Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, pe zi de intarziere, pana la data stingerii obligatiei. Dobanda de intarziere reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului.

(7) Unitatea administrativ-teritoriala restituie imprumutul si dobanzile aferente in contul distinct deschis la Trezoreria Operativa Centrala, codificat cu codul de identificare fiscala al acesteia.

(8) in cazul nerespectarii prevederilor alin. (4), directorii directiilor generale regionale ale finantelor publice/sefii administratiilor judetene ale finantelor publice sisteaza alimentarea, atat cu cote defalcate din impozitul pe venit, cat si cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, cu exceptia platilor pentru achitarea drepturilor salariale si a contributiilor aferente atunci cand nu pot fi asigurate din venituri proprii.

(9) Unitatile administrativ-teritoriale pot contracta imprumuturile prevazute la alin. (1) numai cu avizul Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, prevazuta la art. 61 alin. (3) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare.

(10) Mecanismul de acordare si derulare a imprumuturilor acordate unitatilor administrativ-teritoriale conform alin. (1) lit. a), documentele in baza carora se acorda imprumutul si cele care stau la baza obtinerii avizului Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, precum si modul de reflectare a sumelor respective in bugetele institutiilor publice locale se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice.

(11) Responsabilitatea cu privire la documentele prevazute la alin. (10), precum si incadrarea in scopul pentru care se contacteaza imprumutul revine in totalitate autoritatilor administratiei publice locale ale unitatilor administrativ-teritoriale si ordonatorilor principali de credite ai unitatilor administrativ- teritoriale.

(12) Documentele prevazute la alin. (10) si (14) se depun pana la data de 4 decembrie 2015 la directiile generale regionale ale finantelor publice/administratiile judetene ale finantelor publice.

(13) Ordonatorii principali de credite si autoritatile deliberative au obligatia ca la elaborarea si aprobarea bugetelor locale sa prevada plata serviciului datoriei publice locale aferent imprumuturilor acordate de Ministerul Finantelor Publice.

(14) Mecanismul de acordare si derulare a imprumuturilor acordate unitatilor administrativ-teritoriale conform alin. (1) lit. b)-d), documentele in baza carora se acorda imprumutul si cele care stau la baza obtinerii avizului Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, precum si modul de reflectare a sumelor respective in bugetele institutiilor publice locale sunt cele stabilite la art. XII din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 2/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si alte masuri, aprobata cu modificari prin Legea nr. 171/2015, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. V.

(1) Limita prevazuta la ar. XII alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 2/2015 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si alte masuri, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 176 din 13 martie 2015, aprobata cu modificari prin Legea nr. 171/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se majoreaza de la 1.290.000 mii lei la 1.313.000 mii lei.

(2) Limita prevazuta la art. XII alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 2/2015, aprobata cu modificari prin Legea nr. 171/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se reduce de la 400.000 mii lei la 124.000 mii lei.
Art. VI.

(1) Se autorizeaza Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice sa achizitioneze, in limita bugetului aprobat cu aceasta destinatie, microbuze/autobuze pentru dotarea unitatilor administrativ-teritoriale, in vederea transportului elevilor din unitatile de invatamant preuniversitar de stat din mediul rural, precum si a municipiilor si oraselor care au sate si localitati componente, precum si pentru a fi donate Republicii Moldova, in conditiile legii, conform acordurilor internationale, ratificate prin legi, in vederea finantarii proiectelor bilaterale de colaborare si de investitii incheiate intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Moldova cu privire la cadrul general si conditiile pentru cooperare in domeniul dezvoltarii.

(2) Toate costurile legate de utilizarea microbuzelor/autobuzelor prevazute la alin. (1) vor fi suportate din bugetele proprii ale celor care vor beneficia de acestea.

(3) Repartizarea microbuzelor/autobuzelor catre unitatile administrativ-teritoriale se va face prin ordin comun al ministrului dezvoltarii regionale si administratiei publice si al ministrului educatiei si cercetarii stiintifice.
Art. VII.

Articolul 43 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea in constructii, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 689 din 11 septembrie 2015, se modifica dupa cum urmeaza:

1. Alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"
Art. 43.

(1) Investitorii sau proprietarii au obligatia sa vireze catre Inspectoratul de Stat in Constructii - I.S.C. o suma echivalenta cu o cota de 0,5% din valoarea, fara TVA, a lucrarilor pentru realizarea constructiilor noi si a lucrarilor de interventie la constructiile existente pentru care se emit, in conditiile legii, autorizatii de construire/desfiintare, cu exceptia investitorilor/proprietarilor care realizeaza lucrari de interventie pentru consolidarea cladirilor de locuit incadrate in clasa I de risc seismic."

2. La alineatul (2), litera b) va avea urmatorul cuprins:
"

b) suma rezultata ca diferenta intre suma echivalenta cotei de 0,5% aplicate valorii finale, fara TVA, a lucrarilor executate si suma virata potrivit prevederilor lit. a), precum si orice sume aferente cotelor legale achitate anterior se vireaza de catre investitori sau proprietari pana la data semnarii procesului-verbal de receptie la terminarea lucrarilor."
Art. VIII.

Termenul prevazut la art. 6 din Ordonanta Guvernului nr. 40/2006 pentru aprobarea si functionarea programelor multianuale prioritare de mediu si gospodarire a apelor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 61/2007, cu modificarile ulterioare, se proroga pana la data de 31 decembrie 2017.
Art. IX.

(1) Se aproba sustinerea in continuare a cheltuielilor de intretinere si functionare a Formatiunii Medicale ROL 2 pana la declararea de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii a inchiderii Alertei internationale determinate de epidemia de Ebola, din bugetul aprobat al Ministerului Sanatatii la titlul 51 "Transferuri intre unitati ale administratiei publice", articolul 51.01.25 "Programe pentru sanatate", ca actiune prioritara a Ministerului Sanatatii.

(2) Ministerul Sanatatii aloca Institutului National de Geriatrie si Gerontologie "Ana Aslan" sumele necesare in vederea asigurarii cheltuielilor de intretinere si functionare a Formatiunii Medicale ROL 2, respectiv aprovizionarea cu energie electrica si apa potabila.

(3) Decontarea cheltuielilor prevazute la alin. (2) se realizeaza lunar, pe baza notelor de fundamentare realizate de Institutul National de Geriatrie si Gerontologie "Ana Aslan", conform facturilor transmise de catre acesta catre Directia generala de asistenta medicala si sanatate publica din cadrul Ministerului Sanatatii.
Art. X.

Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta salarizarea personalului din cadrul Unitatii de management a proiectului din structura Ministerului Sanatatii se stabileste la nivelul functiilor contractuale existente in cabinetul demnitarului.

PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA

Contrasemneaza:
Ministrul dezvoltarii regionale si administratiei publice,
Sevil Shhaideh
Ministrul finantelor publice,
Eugen Orlando Teodorovici
Ministrul mediului, apelor si padurilor,
Gratiela Leocadia Gavrilescu
Ministrul sanatatii,
Nicolae Banicioiu
Ministrul educatiei si cercetarii stiintifice,
Sorin Mihai Cimpeanu
Ministrul muncii, familiei, protectiei sociale
si persoanelor varstnice,
Rovana Plumb
p. Ministrul afacerilor externe,
George Ciamba,
secretar de stat

Bucuresti, 23 octombrie 2015.

Nr. 46.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OUG 46/2015 pentru stabilirea unor masuri financiare si pentru modificarea si completarea unor acte normative":
Rating:

Nota: 2.75 din 2 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
    • Redam, in conformitate cu Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 - OUG 34/2014 - privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cerintele in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta: (1) Inainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Surplus realizat din rezerve din reevaluare si acoperirea pierderilor contabile. Cum procedam?
    • In analiza urmatoare, la data de 31.12.2014 societatea prezinta: - pierdere contabila neta din anii precedenti in suma de 500.000 lei (cont 1171); - rezultat reportat (pierdere) provenit din corectarea erorilor contabile in suma de 10.000 lei, - pierdere exercitiu curent 300.000 lei (cont 121), - rezultat reportat reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare (cont 1175) in suma de 60.000 lei. Avand in vedere prevederile OMFP 1802/2014 pct. 109 alin. 1 si alin. 2, stabilim daca poate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.