Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

OUG privind impozitarea bacsisului si situatiile in care ANAF poate inchide o firma a fost publicat in Monitor

28-Apr-2015
5610

Prin Ordonanta de Urgenta 8/2015 (OUG 8/2015), publicata in Monitorul Oficial de marti, 28 aprilie a.c., sunt stabilite situatiile in ANAF poate decide suspendarea activitatii unei firme sau o poate amenda, in functie de neregulile constate.

Aceeasi ordonanta stabileste si conditiile referitoare la impozitarea bacsisului, conform HotNews.ro care citeaza: "Prin bacsis se intelege orice suma de bani oferita in mod voluntar de client, in plus fata de contravaloarea bunurilor livrate sau a serviciilor prestate de catre operatorii economici, precum si restul dat de vanzator clientului si nepreluat de acesta in mod voluntar".

Astfel, bacsisul se justifica prin datele inscrise in documentele emise cu aparate de marcat electronice fiscale si se evidentiaza pe un bon fiscal distinct. Potrivit reglementarilor, operatorii economici au obligatia de a stabili printr-un regulament de ordine interioara daca veniturile provenite din incasarea bacsisului raman la dispozitia lor sau constituie o sursa de alte venituri care se distribuie salariatilor.

Bacsisul distribuit salariatilor nu poate fi asimilat unei livrari de bunuri sau unei prestari de servicii, iar sumele provenite din incasarea bacsisului se inregistreaza in contabilitate la alte venituri, precizeaza HotNews.ro. Sumele distribuite salariatilor se inregistreaza pe seama cheltuielilor, potrivit reglementarilor contabile aplicabile.

De asemenea, in cazul defectarii aparatelor de marcat electronice fiscale, pana la repunerea in functiune a acestora, anunta sursa, operatorii economici utilizatori sunt obligati sa inregistreze intr-un registru special, intocmit in acest sens, toate operatiunile efectuate si sa emita chitante, in conditiile legii, pentru respectivele operatiuni si facturi, la cererea clientului. Obligatia privind inregistrarea operatiunilor efectuate intr-un registru special nu se aplica operatorilor economici care desfasoara activitatea de transport in regim de taxi

Regasiti mai jos amenzile pe care le pot primi firmele la care sunt depistate nereguli in cazul unui control, precum si conditiile care duc la suspendarea activitatii unei firme:

1. Daca suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este de pana la 300 lei inclusiv, dar nu mai mult de 3% inclusiv , din valoarea inregistrata in casa de marcat pana la ora controlului, ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, fapta se sanctioneaza cu avertisment, fara aplicarea sanctiunii complementare.
2. Daca suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este de pana la 300 lei inclusiv, dar mai mare de 3% , din valoarea inregistrata in casa de marcat pana la ora controlului, ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, fapta se sanctioneaza cu amenda de la 2.000 lei la 5.000 lei, fara aplicarea sanctiunii complementare.

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

3. Daca suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este cuprinsa intre 300 lei si 1.000 lei inclusiv, dar este mai mica de 3% inclusiv, din valoarea inregistrata in casa de marcat pana la ora controlului, ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, fapta se sanctioneaza cu amenda de la 10.000 lei la 15.000 lei, fara aplicarea sanctiunii complementare.
4. Daca suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este cuprinsa intre 300 lei si 1.000 lei inclusiv, dar este mai mare de 3% din valoarea inregistrata in casa de marcat pana la ora controlului, ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, fapta se sanctioneaza cu amenda de la 15.000 lei la 20.000 lei. De asemenea, se suspenda pentru 30 de zile activitatea operatorului economic pentru unitatea de vanzare la care s-a constatat contraventia, incepand cu cea de-a doua abatere constatata intr-un interval de 24 de luni.
5. Daca suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este mai mare de 1.000 lei, dar este mai mica de 3% inclusiv, din valoarea inregistrata in casa de marcat pana la ora controlului, ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, fapta se sanctioneaza cu amenda de la 20.000 lei la 25.000 lei, fara aplicarea sanctiunii complementare.
6. Daca suma nejustificata rezultata din savarsirea contraventiei este mai mare de 1.000 lei si mai mare de 3%, din valoarea inregistrata in casa de marcat pana la ora controlului, ori la sfarsitul zilei, daca fapta a fost savarsita anterior datei controlului, fapta se sanctioneaza cu amenda de la 25.000 lei la 30.000 lei. De asemenea, se suspenda pentru 30 de zile activitatea operatorului economic pentru unitatea de vanzare la care s-a constatat contraventia, incepand cu cea de-a doua abatere constatata intr-un interval de 24 de luni, indiferent pentru care dintre situatiile prevazute mai sus a fost aplicata sanctiunea la prima abatere, in cadrul termenului de 24 de luni.
7. Pentru situatiile prevazute la punctele 4 si 6, daca operatorul economic achita atat amenda, cat si o suma egala cu de zece ori amenda aplicata, sanctiunea complementara (suspendarea pentru 30 de zile a activitatii operatorului economic pentru unitatea in care s-a constatat contraventia) inceteaza de drept in termen de 24 de ore de la prezentarea dovezii achitarii la organul constatator.

Dispozitiile referitoare la stabilirea si sanctionarea contraventiilor intra in vigoare la 10 zile de la data publicarii ordonantei de urgenta.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "OUG privind impozitarea bacsisului si situatiile in care ANAF poate inchide o firma a fost publicat in Monitor":
Rating:

Nota: 3.11 din 14 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.