Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Paguba sau profit? Cum vede Antonescu regionalizarea

02-Apr-2013
890
Ideea regionalizarii nu este imbratisata de toata lumea fara a chestiona temeinic subiectul in prima instanta. Astfel, posibilitatea ca prin regionalizare sa se ajunga la o absorbtie mai rapida a fondurilor europene nu pare sa fie un argument suficient.

Saptamana aceasta, presedintele Senatului, Crin Antonescu, a declarat ca in ce priveste regionalizarea, riscul cel mai mare e cel prin care s-ar aplica din nou o forma fara fond:

"Riscurile cred ca le simte, le prevede toata lumea. Primul risc major este activarea sau reactivarea vechiului blestem al formelor fara fond, daca vom traversa elaborarea si apoi aplicarea acestui proiect asa, pentru ca trebuie, asa, pentru ca e la moda, asa, pentru ca se intampla in toata Europa, asa, pentru ca am zis ca trebuie sa facem ceva si trebuie sa facem, cum stam sub riscul, de atatea ori, din pacate, dovedit real in istoria noastra, de a avea dupa aceasta regionalizare mai multa paguba decat profit, sa multiplicam o birocratie pe care parem a o detesta in toate discursurile noastre, dar care de ani si decenii nu inceteaza sa supravietuiasca, sa creasca mai mare, mai sanatoasa, mai agresiva.

Stam sub riscul de a cufunda dezbaterea pe regionalizare in dispute minore, chiar meschine, de felul ce partid are mai mult de castigat din asta, ce comunitati locale, in cel mai bun caz, au de castigat din asta, ce lideri de comunitati locale mai castiga sau mai urca o treapta in ierarhia complicata si de atatea ori ineficienta a puterii si administratiei din Romania".

In cadrul dezbaterii "Procesul de regionalizare si descentralizare in Romania", organizata de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice in parteneriat cu Academia Romana, liderul liberal a sustinut ca exista riscul sa fie scapat din vedere echilibrul permanent care trebuie pastrat "intre o descentralizare autentica, reala, eficienta, folositoare si unitatea statala a Romaniei".
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii


"Avem cu aceasta descentralizare, reforma administrativa, de reasezat intr-o formula moderna, eficienta, democratica un lant de comunitati romanesti, fara a pierde nicio secunda din vedere comunitatea cea mare - Romania", a mentionat acesta.

De asemenea, Antonescu a precizat ca raspunsurile corecte venite in urma intrebarilor corecte pot duce la evitarea riscurilor pe care le implica procesul de regionalizare.

Sursa: Agerpres


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Paguba sau profit? Cum vede Antonescu regionalizarea":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF: Inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit
    • Va reamintim prevederile legale referitoare la inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit, pentru veniturile supuse regulilor de impunere la sursa, pentru care impozitul retinut este final: Pentru nerezidentii care obtin venituri impozabile din Romania, platitorul de venit are obligatia de a calcula, retine,declara si plati bugetului de stat impozit pe venit sau impozit pe profit, dupa caz. Potrivit art.82 alin.1 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.