Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Pasi de urmat pentru infiintarea PFA

19-Iun-2015
2602

Persoana fizica autorizata (PFA) este acea persoana care a fost autorizata sa desfasoare orice forma de activitate economica permisa de lege folosind in principal forta sa de munca.

Conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca o persoana pentru a fi autorizata sa desfasoare activitate sunt redate de OUG 44/2008 astfel:

- a implinit varsta de 18 ani, in cazul persoanelor fizice care solicita autorizarea pentru desfasurarea de activitati economice conform art. 4 lit. a) si b) si al reprezentantului intreprinderii familiale, respectiv varsta de 16 ani, in cazul membrilor intreprinderii familiale;
- nu a savarsit fapte sanctionate de legile financiare, vamale si cele care privesc disciplina financiar-fiscala, de natura celor care se inscriu in cazierul fiscal;
- are sediu profesional declarat;
- declara pe propria raspundere ca indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si al protectiei muncii.

Pentru a se autoriza si inregistra o persoana fizica trebuie sa urmeze urmatorii pasi:

1. Rezervarea denumirii

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

Pentru verificarea disponibilitatii si rezervarea denumirii firmei, persoana fizica se va deplasa la oficiul registrului comertului de pe langa tribunalul in a carei raza teritoriala isi stabileste sediul unde va completa si depune cererea de verificare disponibilitate si/sau rezervare firma.
Cererea va fi completata cu numele si prenumele din cartea de identitate.

2. Autentificarea specimenului de semnatura

Specimenul de semnatura al persoanei fizice autorizate se depune la oficiul registrului comertului odata cu cererea de inregistrare si poate fi dat in fata notarului public, in forma legalizata.
Daca nu este dat in fata notarului public, specimenul de semnatura poate fi dat in fata directorului ORC sau a inlocuitorului acestuia, care va certifica semnatura.

3. Stabilirea sediului

Conform Ordonantei de urgenta nr. 44/2008 pentru stabilirea sediului profesional este necesar ca PFA, sa detina un drept de folosinta asupra imobilului la adresa caruia acesta este declarat.
De regula, in practica se incheie un contract de comodat.

Atentie! In spatiul a carui folosinta se acorda persoanei fizice autorizate nu poate exista sediul altei societati/persoane fizice autorizate.

4. Depunerea documentelor ORC in raza caruia persoana fizica autorizata isi stabileste sediul profesional

Documentele sunt:

1. Cererea de inregistrare, original;
2. Anexa 1 privind inregistrarea fiscala;
3. Declaratia-tip pe propria raspundere care sa ateste ca nu desfasoara activitate la sediul profesional, sedii secundare sau in afara acestora (model 1) sau care sa ateste indeplinirea conditiilor legale de functionare prevazute de legislatia speciala din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protectiei mediului si protectiei muncii (model 2);
4. Cartea de identitate sau pasaportull titularului PFA (fotocopie certificata olograf de catre titular privind conformitatea cu originalul);
5. Documentele care atesta drepturile de folosinta asupra sediului profesional:
6. Specimenul de semnatura al persoanei fizice autorizate (original);
7. Daca este cazul:
• avizul asociatiei de proprietari/locatari privind schimbarea destinatiei imobilelor colective cu regim de locuinta, prevazut de Legea nr. 230/2007 (completat pe formular-tip - original);
• precizare din care sa rezulte ca titularul dreptului de proprietate intelege sa afecteze folosinta spatiului in vederea stabilirii sediului profesional al persoanei fizice autorizate (declaratie, etc.);
• declaratia privind desfasurarea activitatii de catre sot/sotie ;
• documentele doveditoare pentru patrimoniul de afectatiune (declaratie pe proprie raspundere);
• documentele care atesta pregatirea profesionala (fotocopii certificate olograf) si/sau
• documentele care atesta experienta profesionala (fotocopii certificate olograf);
8. Dovezile privind plata taxelor/tarifelor legale.

5. Demersuri la organele fiscale

Persoanele fizice autorizate se inregistreaza la organul fiscal in a carui raza teritoriala isi au domiciliul fiscal.

In acest sens, trebuie sa depuna formularul 070 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere" in termen de 30 de zile de la data eliberarii actului legal de functionare.
in termen de 15 zile de la infiintare persoanele fizice autorizate depun Formularul 220 "Declaratie privind venitul estimat/norma de venit".

Autor: Irina Dumitrescu
Economist
Experienta:
- 7 ani de activitate in domeniul contabilitatii de gestiune si financiara in cadrul unei companii multinationale
Expert contabil, CECCAR BUCURESTI

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Pasi de urmat pentru infiintarea PFA":
Rating:

Nota: 4.31 din 8 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • Reguli importante actuale privind deductibilitatea amortizarii fiscale
    • Retineti, in primul rand, ca pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. * Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin...» citeste mai departe aici

  • Se pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscale
    • Ministrii de Finante din Uniunea Europeana au discutat saptamana aceasta, la Bruxelles, despre combaterea evaziunii fiscale, in special despre masurile de stopare a practicilor prin care societatile exploateaza neconcordantele dintre sistemele fiscale ale statelor membre si cele ale tarilor terte, pentru a se sustrage de la plata impozitelor. Subiectul va fi si pe agenda presedintiei malteze, pentru a se ajunge la un acord asupra propunerii de directiva. "Apreciem si sustinem propunerea Comisiei...» citeste mai departe aici

  • Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?
    • In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto. Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Aflam de la un auditor financiar cu experienta care sunt implicatiile fiscale!
    • Avem urmatorul exemplu: o persoana fizica, asociat in cadrul unei societati comerciale, imprumuta suma de 175.000 euro pe care ii depune direct in contul unui creditor al societatii imprumutate. In contractul de imprumut se prevede ca durata imprumutului este de 6 ani, iar nivelul dobanzii este de 456.000 euro. Dobanda este foarte mare, ea depaseste cu mult nivelul dobanzii de pe piata. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societate, cat si pentru persoana fizica (asociatul care a...» citeste mai departe aici

  • Romania Competitiva: 18 miliarde de euro pentru atingerea a 44 de obiective
    • Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri a publicat documentul final "Romania Competitiva - un proiect pentru o dezvoltare economica sustenabila 2016 - 2020", care integreaza comentariile si observatiile primite in urma sesiunilor consultative. "Romania competitiva" a inceput ca o initiativa a Guvernului Romaniei, care isi propune, ca printr-un plan de reforme economice pe termen mediu, sa ofere o varianta coerenta de dezvoltare si sa le redea romanilor increderea in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.