Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Patronii condamnati si firmele inactive "ies la lumina"

10-Mai-2011
3104
Inregistrarea unei firme, inchiderea acesteia sau fuziunile dispar din Monitorul Oficial si vor fi publicate intr-un buletin electronic al Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC). Atributiile privind inregistrarea unei firme sau incetarea activitatii ei, fuziunea sau divizarea firmei, ca si autorizarea persoanelor fizice urmeaza a intra in competenta unei categorii noi: registratorii comerciali, care vor lua locul judecatorilor-delegati (acestia din urma vor interveni doar in cazul contestatiilor).

Aceste prevederi sunt incluse intr-un proiect de lege adoptat saptamana trecuta de Guvern.

Inlocuirea publicarii in Monitorul Oficial cu publicarea in Buletinul electronic al ONRC se va face intr-un orizont de 2 ani de la intrarea in vigoare a legii care a fost trimisa Parlamentului pentru a fi discutata in regim de urgenta.

Ministerul Justitiei afirma ca proiectul a fost gandit in ideea de a veni in sprijinul mediului de afaceri si a fost elaborat in stansa legatura cu acesta.

"In doi ani vom renunta la publicarea in Monitorul Oficial a actelor tinand de infiintarea societatilor comerciale si modificarile aduse in cadrul acestora prin intocmirea unei platforme electronice care va permite tuturor persoanelor interesate, cu costuri minimale, sa aiba acces la baza de date respectiva. Termenul propus pentru updatarea bazei de date prin inregistrarea unei noi societati comerciale este trei zile", a declarat Alina Bica, secretar de stat la Ministerul Justitiei.
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

Noua platforma, un plus de transparenta

Noua platforma electronica va aduce mai multa transparenta, pentru prima data urmand a fi facute publice date despre cazierul fiscal al persoanelor care desfasoara activitati comerciale, dar au fost condamnate, si, de asemenea, platforma ofera acces la firmele care sunt inactive din punct de vedere fiscal.

"Exista o multitudine de societati comerciale care, desi sunt inregistrate in Registrul Comertului, nu desfasoara niciun fel de activitate comerciala. Ele sunt inactive fiscal si sunt activate doar la un anumit moment pentru diverse scopuri. Practic, cand o societate comerciala va dori sa intre in relatii de afaceri cu alta societate comerciala va putea sa acceseze aceasta platforma si sa constate daca intr-adevar are un partener de afaceri viabil, respectiv, daca a avut relatii comerciale in trecut sau daca avem de a face cu o persoana resuscitata in ultimele sase luni pentru diverse ratiuni", a declarat secretarul de stat.

Procedura de inregistrare la Registrul Comertului va fi simplificata, urmand ca Ministerul Justitiei sa adopte modelele unice de formulare.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Patronii condamnati si firmele inactive "ies la lumina"":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.