Fiscalitatea.ro cauta meniu

Acte necesare pentru Indemnizatie crestere copil - PFA

11-Nov-2011
6294

Intrebare: Ce contributii trebuie sa plateasca un PFA pentru a beneficia de indemnizatie crestere copil?


Raspuns: Concediu crestere copil este reglementat prin OUG 111/2010 si Normele metodologice aprobate prin HG 52/2011.

Astfel, incepand cu data de 1 ianuarie 2011, persoanele care, in ultimul an anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri din activitati independente, venituri din activitati agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pot beneficia optional de urmatoarele drepturi:

a) concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la un an, precum si de o indemnizatie lunara;
b) concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, precum si de o indemnizatie lunara.
(2) Indemnizatia lunara prevazuta la alin. (1) lit. a) se stabileste in cuantum de 75% din media veniturilor nete realizate pe ultimele 12 luni si nu poate fi mai mica de 600 lei si nici mai mare de 3.400 lei.

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2015
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2015
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Cartea Verde a Contabilitatii 2015
Vezi detalii
Totul despre cheltuielile DEDUCTIBILE si nedeductibile ale afacerii dvs.
Totul despre cheltuielile DEDUCTIBILE si nedeductibile ale afacerii dvs.
Vezi detalii

(3) Indemnizatia lunara prevazuta la alin. (1) lit. b) se stabileste in cuantum de 75% din media veniturilor nete realizate pe ultimele 12 luni si nu poate fi mai mica de 600 lei si nici mai mare de 1.200 lei.

Asadar, pentru ca persoana fizica autorizata sa beneficieze de concediul si indemnizatia pentru cresterea copilului, este necesar ca PFA sa realizeze venituri in aceasta calitate timp de 12 luni anterior nasterii copilului, conform prevederilor art. 2 alin. (1) din OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor.

Drepturile reprezentand indemnizatiile pentru cresterea copilului in varsta de pana la un an, respectiv 2 ani, se acorda pe baza de cerere potrivit modelului prevazut de anexa nr. 1 la HG 52/2010, insotita in mod obligatoriu de copia actului de identitate al solicitantului si a certificatului de nastere al copilului pentru care se solicita dreptul ori, dupa caz, de livretul de familie, certificate pentru conformitate cu originalul si, dupa caz, de actele doveditoare care sa ateste indeplinirea conditiilor prevazute de OUG 111/2010.

Actele doveditoare privind calitatea solicitantului si relatia acestuia cu copilul/copiii pentru care solicita dreptul se prezinta in copie certificata sau, dupa caz, autentificata pentru conformitate cu originalul si sunt, dupa caz, urmatoarele:

- certificatele de nastere ale copiilor pentru care se solicita indemnizatia (copie si original);
- certificatele de nastere ale celorlalti copii aflati in intretinere nascuti dupa data de 1 ianuarie 2006 (copie si original);
- hotararea judecatoreasca de incredintare in vederea adoptiei sau de incuviintare a adoptiei sau hotararea comisiei pentru protectia copilului pentru masura plasamentului sau decizia directorului general al directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului sau, dupa caz, hotararea judecatoreasca pentru masura plasamentului in regim de urgenta, sau de instituire a tutelei sau, dupa caz, dispozitia autoritatii tutelare, in copie sau original
- actul doveditor care atesta calitatea de reprezentant legal al persoanei minore lipsite de capacitate deplina de exercitiu al drepturilor civile, indreptatita sa beneficieze de indemnizatie pentru cresterea copilului, respectiv parinte, tutore, curator, alta persoana desemnata reprezentant legal prin decizia directorului general al directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului sau, dupa caz, prin hotarare judecatoreasca (actul de identitate al solicitantului, certificatul de casatorie - in copie si original).

Actele doveditorare privind realizarea de venituri, in cazul persoanelor care desfasoara activitati independente sunt dovada privind veniturile realizate in anul fiscal anterior celui in care s-a nascut copilul si/sau, dupa caz, dovada privind venitul calculat in vederea platii anticipate a impozitului, precum si copia deciziei de impunere, eliberata de autoritatile competente, in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente.

Alte acte doveditoare privind acordarea drepturilor reprezentand indemnizatiile mentionate mai sus sunt, dupa caz, urmatoarele:

- declaratia pe propria raspundere din care sa rezulte ca celalalt parinte firesc nu beneficiaza de indemnizatie sau de stimulent;
- declaratia pe propria raspundere a persoanei indreptatite din care sa reiasa ca se ocupa de cresterea si ingrijirea copilului si ca acesta nu este incredintat sau dat in plasament unei alte persoane ori unui organism privat autorizat sau serviciu public;
- certificatul de incadrare a copilului intr-un grad de handicap;
- adeverinta eliberata de medicul specialist privind certificarea nasterii inainte de termen;
- alte documente, dupa caz, din care sa rezulte indeplinirea conditiilor de acordare a concediului si indemnizatiei pentru cresterea copilului, la solicitarea agentiilor teritoriale.

Va fi de asemenea solicitat si un extras de cont pe numele solicitantului pentru plata in cont bancar.

Precizari cu privire la veniturile luate in calcul la stabilirea dreptului la indemnizatia pentru cresterea copilului sunt cuprinse si in anexa nr. 1 la Ordinul ministrul muncii, familiei si protectiei sociale 1474/2011 care abroba instructiunile de aplicare a unor prevederi din Normele metodologice de aplicare a prevederilor OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor aprobate prin HG 52/2011. Astfel, in cuprinsul acestui act normativ se precizeaza ca cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente si ai caror copii se nasc in cursul unui an fiscal va fi luata in calcul la stabilirea dreptului la indemnizatie pentru cresterea copilului luna suspendarii activitatii respective. La stabilirea venitului lunar se va lua in calcul numarul de luni in care au fost realizate venituri din activitatea respectiva. De exemplu, daca persoana naste pe data de 31 octombrie 2011 si abia pe data de 15 noiembrie isi suspenda activitatea, pentru a putea stabili venitul lunar realizat pana la data suspendarii activitatii se va tine cont de informatiile privind veniturile inscrise in adeverinta eliberata de Directia generala a finantelor publice (DGFP), pe baza platilor de impozit anticipate stabilite conform veniturilor estimate declarate de persoana.

Astfel, se va tine cont de adeverinta de venit estimata eliberata de DGFP pe trimestrul I (ianuarie-octombrie 2011), precum si de adeverinta eliberata de aceeasi institutie si care precizeaza data la care s-a facut suspendarea efectiva a activitatii. Venitul estimat pe cele 10 luni trecut in adeverinta va fi impartit la cele 10 luni pentru a se afla venitul lunar astfel realizat de respectiva persoana. In cazul persoanelor fizice supuse impozitului pe baza normelor de venit, se va proceda astfel: se va imparti venitul estimat sau realizat la numarul de luni in care au fost realizate, respectiv la douasprezece luni ori pana la data efectiva a suspendarii activitatii.

Astfel, suma TVA ajustata cu semnul minus se transforma in TVA de plata.
D.p.d.v. contabil, ajustarea taxei se evidentiaza prin formula contabila

658 = 4426 4.839 lei
"Alte cheltuieli de exploatare" "TVA deductibila "


Inregistrarea contabila si fiscala, dar si raportarea fiscala a ajustarii sumei TVA deduse la momentul achizitiei studiului topografic se efectueaza in luna in care se decide renuntarea ireversibila la investitia efectuata. In mod similar se procedeaza si cu cheltuiala aferenta care se

D.p.d.v. contabil, renuntarea la investitie si scoaterea acesteia din patrimoniul firmei se evidentiaza prin formula contabila

658 = 4426 20.161 lei
"Alte cheltuieli de exploatare" "TVA deductibila "

Cheltuiala in suma de 25.000 lei inregistrata in debitul contului 658 este nedeductibila d.p.d.v. fiscal la determinarea profitului impozabil.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Acte necesare pentru Indemnizatie crestere copil - PFA":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Modificari fiscal-contabile 2015

Atentie contabili!

MFP a anuntat modificari majore in 2015 in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit, TVA-ul si Accizele! Toate aceste se aplica deja, conform legii.

Cititi care dintre ele va afecteaza activitatea!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul "Modificari fiscal-contabile 2015"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

16-Nov-2011

Buna ziua, Va rog sa imi spuneti daca este obligatoriu sa fie platita si 0.85 pentru concediu si care este articolul de lege care reglementeaza acest lucru? Multumesc




Subiectele saptamanii

  • Corectare situatii contabile si vector fiscal. Ce tip de impozit se declara?
    • Se preia evidenta unui SRL. Conform bilantului la 31.12.2014, venituri totale au fost in cuantum de 249.983 lei. Cand se preia evidenta contabila in aprilie 2015, societatea are in vectorul fiscal declarat impozit pe profit. Avand in vedere veniturile din bilantul la 31.12.2014, s-a schimbat vectorul fiscal din platitor de impozit pe profit in platitor de impozit pe veniturile microintreprinderii de 3%. Ulterior s-a verificat evidenta contabila deoarece nu se potriveau corelatiile din balanta si...» citeste mai departe aici

  • Taxele vamale urmeaza sa fie eliminate pentru 201 produse! Acord comercial de un bilion de euro!
    • Taxele vamale urmeaza sa fie eliminate pentru 201 produse de inalta tehnologie in urmatorii 4 ani. Acesta este principalul rezultat al negocierilor de extindere a Acordului pentru Tehnologia Informationala (ITA), la care au participat Uniunea Europeana (UE), Statele Unite ale Americii, China si marea majoritate a membrilor Organizatiei Mondiale a Comertului (OMC). Acordul, initiat si intermediat de catre UE, va aduce beneficii consumatorilor si companilor prin eliminarea taxelor sus-mentionate...» citeste mai departe aici

  • Proceduri si politici contabile pentru activitatea de productie, ghid nou lansat de expertii din domeniu
    • "Atunci cand vin in control, inspectorii verifica nu numai daca aveti acest manual, ci si daca el este intocmit corect, daca respecta specificul activitatii desfasurate de firma dvs. si daca tine cont de ultimele modificari legislative. Manualul de politici contabile este un document obligatoriu pentru orice firma, indiferent de tipul acesteia si de domeniul de activitate! El nu este insa un document standardizat, ci trebuie adaptat specificului firmei dvs. (productie, in acest caz). Iar Legea...» citeste mai departe aici

  • Plati dividende catre asociati in numerar. Cum procedam?
    • In analiza de mai jos, identificam in ce masura, in cazul in care prin hotararea AGA s-au stabilit dividende de 100.000 lei, acestea se pot lua din casieria unitatii pe masura incasarilor sau se considera plati fractionate, peste valoarea de 10.000 lei. Plafonul de 10.000 lei plati pe zi se ia in considerare si in cazul dividendelor distribuite asociatilor, de exemplu, daca se platesc furnizori de 5.000 lei, se pot plati si dividende de 10.000 lei? La art. 2 lit. a) si lit.b) si art. 4 alin. (4)...» citeste mai departe aici

  • Mai mult de 5.700 de societati au intrat in insolventa in primele sase luni
    • Numarul firmelor intrate in insolventa in acest an a scazut semnificativ. Potrivit datelor publicate de Oficiului National al Registrului Comertului (ONRC), numarul societatilor intrate in insolventa a scazut, in primele sase luni din acest an, cu 55,98%, comparativ cu aceeasi perioada din 2014, ajungand la 5.736 unitati. De asemenea, se mentioneaza ca fata de nivelul din luna mai, in iunie, numarul firmelor intrate in insolventa a crescut cu 20,5%. Potrivit Agerpres, cel mai mare numar de...» citeste mai departe aici

  • Jumatate din francizele din Romania sunt ilegale
    • Asa cum a declarat saptamana aceasta presedintele Asociatiei Romane de Franciza (ARF), Constantin Anton, jumatate din francizele romanesti sunt ilegale si creeaza distorsiuni. Acesta a mai precizat ca volumul pietei de franciza din Romania este, in 2015, de aproximativ 1% din Produsul Intern Brut (PIB) al tarii. "Apreciem ca Executivul a adoptat o hotarare prin care Asociatia Romana de Franciza devine organizatie de utilitate publica, pentru ca asa putem lupta mai bine impotriva francizelor...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit, TVA-ul si Accizele anuntate de MFP!
Cititi care dintre ele va afecteaza activitatea! 

Modificari fiscal-contabile 2015

Alaturati-va celor peste 20.000 contabili informati!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special "Modificari fiscal-contabile 2015"!
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.