Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Acte necesare pentru Indemnizatie crestere copil - PFA

11-Nov-2011
9556

Intrebare: Ce contributii trebuie sa plateasca un PFA pentru a beneficia de indemnizatie crestere copil?


Raspuns: Concediu crestere copil este reglementat prin OUG 111/2010 si Normele metodologice aprobate prin HG 52/2011.

Astfel, incepand cu data de 1 ianuarie 2011, persoanele care, in ultimul an anterior datei nasterii copilului, au realizat timp de 12 luni venituri din salarii, venituri din activitati independente, venituri din activitati agricole supuse impozitului pe venit potrivit prevederilor Legii 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pot beneficia optional de urmatoarele drepturi:

a) concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la un an, precum si de o indemnizatie lunara;
b) concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani, precum si de o indemnizatie lunara.

Totul despre decontari
Totul despre decontari
Vezi detalii
Cartea Verde a Fiscalitatii 2016
Cartea Verde a Fiscalitatii 2016
Vezi detalii
Marea Carte Verde a  Monografiilor Contabile 2016
Marea Carte Verde a Monografiilor Contabile 2016
Vezi detalii

(2) Indemnizatia lunara prevazuta la alin. (1) lit. a) se stabileste in cuantum de 75% din media veniturilor nete realizate pe ultimele 12 luni si nu poate fi mai mica de 600 lei si nici mai mare de 3.400 lei.
(3) Indemnizatia lunara prevazuta la alin. (1) lit. b) se stabileste in cuantum de 75% din media veniturilor nete realizate pe ultimele 12 luni si nu poate fi mai mica de 600 lei si nici mai mare de 1.200 lei.

Asadar, pentru ca persoana fizica autorizata sa beneficieze de concediul si indemnizatia pentru cresterea copilului, este necesar ca PFA sa realizeze venituri in aceasta calitate timp de 12 luni anterior nasterii copilului, conform prevederilor art. 2 alin. (1) din OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor.

Drepturile reprezentand indemnizatiile pentru cresterea copilului in varsta de pana la un an, respectiv 2 ani, se acorda pe baza de cerere potrivit modelului prevazut de anexa nr. 1 la HG 52/2010, insotita in mod obligatoriu de copia actului de identitate al solicitantului si a certificatului de nastere al copilului pentru care se solicita dreptul ori, dupa caz, de livretul de familie, certificate pentru conformitate cu originalul si, dupa caz, de actele doveditoare care sa ateste indeplinirea conditiilor prevazute de OUG 111/2010.

Actele doveditoare privind calitatea solicitantului si relatia acestuia cu copilul/copiii pentru care solicita dreptul se prezinta in copie certificata sau, dupa caz, autentificata pentru conformitate cu originalul si sunt, dupa caz, urmatoarele:

- certificatele de nastere ale copiilor pentru care se solicita indemnizatia (copie si original);
- certificatele de nastere ale celorlalti copii aflati in intretinere nascuti dupa data de 1 ianuarie 2006 (copie si original);
- hotararea judecatoreasca de incredintare in vederea adoptiei sau de incuviintare a adoptiei sau hotararea comisiei pentru protectia copilului pentru masura plasamentului sau decizia directorului general al directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului sau, dupa caz, hotararea judecatoreasca pentru masura plasamentului in regim de urgenta, sau de instituire a tutelei sau, dupa caz, dispozitia autoritatii tutelare, in copie sau original
- actul doveditor care atesta calitatea de reprezentant legal al persoanei minore lipsite de capacitate deplina de exercitiu al drepturilor civile, indreptatita sa beneficieze de indemnizatie pentru cresterea copilului, respectiv parinte, tutore, curator, alta persoana desemnata reprezentant legal prin decizia directorului general al directiei generale de asistenta sociala si protectia copilului sau, dupa caz, prin hotarare judecatoreasca (actul de identitate al solicitantului, certificatul de casatorie - in copie si original).

Actele doveditorare privind realizarea de venituri, in cazul persoanelor care desfasoara activitati independente sunt dovada privind veniturile realizate in anul fiscal anterior celui in care s-a nascut copilul si/sau, dupa caz, dovada privind venitul calculat in vederea platii anticipate a impozitului, precum si copia deciziei de impunere, eliberata de autoritatile competente, in cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente.

Alte acte doveditoare privind acordarea drepturilor reprezentand indemnizatiile mentionate mai sus sunt, dupa caz, urmatoarele:

- declaratia pe propria raspundere din care sa rezulte ca celalalt parinte firesc nu beneficiaza de indemnizatie sau de stimulent;
- declaratia pe propria raspundere a persoanei indreptatite din care sa reiasa ca se ocupa de cresterea si ingrijirea copilului si ca acesta nu este incredintat sau dat in plasament unei alte persoane ori unui organism privat autorizat sau serviciu public;
- certificatul de incadrare a copilului intr-un grad de handicap;
- adeverinta eliberata de medicul specialist privind certificarea nasterii inainte de termen;
- alte documente, dupa caz, din care sa rezulte indeplinirea conditiilor de acordare a concediului si indemnizatiei pentru cresterea copilului, la solicitarea agentiilor teritoriale.

Va fi de asemenea solicitat si un extras de cont pe numele solicitantului pentru plata in cont bancar.

Precizari cu privire la veniturile luate in calcul la stabilirea dreptului la indemnizatia pentru cresterea copilului sunt cuprinse si in anexa nr. 1 la Ordinul ministrul muncii, familiei si protectiei sociale 1474/2011 care abroba instructiunile de aplicare a unor prevederi din Normele metodologice de aplicare a prevederilor OUG 111/2010 privind concediul si indemnizatia lunara pentru cresterea copiilor aprobate prin HG 52/2011. Astfel, in cuprinsul acestui act normativ se precizeaza ca cazul persoanelor care realizeaza venituri din activitati independente si ai caror copii se nasc in cursul unui an fiscal va fi luata in calcul la stabilirea dreptului la indemnizatie pentru cresterea copilului luna suspendarii activitatii respective. La stabilirea venitului lunar se va lua in calcul numarul de luni in care au fost realizate venituri din activitatea respectiva. De exemplu, daca persoana naste pe data de 31 octombrie 2011 si abia pe data de 15 noiembrie isi suspenda activitatea, pentru a putea stabili venitul lunar realizat pana la data suspendarii activitatii se va tine cont de informatiile privind veniturile inscrise in adeverinta eliberata de Directia generala a finantelor publice (DGFP), pe baza platilor de impozit anticipate stabilite conform veniturilor estimate declarate de persoana.

Astfel, se va tine cont de adeverinta de venit estimata eliberata de DGFP pe trimestrul I (ianuarie-octombrie 2011), precum si de adeverinta eliberata de aceeasi institutie si care precizeaza data la care s-a facut suspendarea efectiva a activitatii. Venitul estimat pe cele 10 luni trecut in adeverinta va fi impartit la cele 10 luni pentru a se afla venitul lunar astfel realizat de respectiva persoana. In cazul persoanelor fizice supuse impozitului pe baza normelor de venit, se va proceda astfel: se va imparti venitul estimat sau realizat la numarul de luni in care au fost realizate, respectiv la douasprezece luni ori pana la data efectiva a suspendarii activitatii.

Astfel, suma TVA ajustata cu semnul minus se transforma in TVA de plata.
D.p.d.v. contabil, ajustarea taxei se evidentiaza prin formula contabila

658 = 4426 4.839 lei
"Alte cheltuieli de exploatare" "TVA deductibila "


Inregistrarea contabila si fiscala, dar si raportarea fiscala a ajustarii sumei TVA deduse la momentul achizitiei studiului topografic se efectueaza in luna in care se decide renuntarea ireversibila la investitia efectuata. In mod similar se procedeaza si cu cheltuiala aferenta care se

D.p.d.v. contabil, renuntarea la investitie si scoaterea acesteia din patrimoniul firmei se evidentiaza prin formula contabila

658 = 4426 20.161 lei
"Alte cheltuieli de exploatare" "TVA deductibila "

Cheltuiala in suma de 25.000 lei inregistrata in debitul contului 658 este nedeductibila d.p.d.v. fiscal la determinarea profitului impozabil.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Acte necesare pentru Indemnizatie crestere copil - PFA":
Rating:

Nota: 4.07 din 7 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

16-Nov-2011

Buna ziua, Va rog sa imi spuneti daca este obligatoriu sa fie platita si 0.85 pentru concediu si care este articolul de lege care reglementeaza acest lucru? Multumesc





Subiectele saptamanii

  • Prorogarea termenului de declarare pentru anumite operatiuni din Formularul 394, anuntata de ANAF
    • Conform unui comunicat de presa publicat de Agentia Nationala de Administrare Fiscala, Declaratia 394 se va completa integral incepand cu 1 octombrie 2016. Pe site-ul ANAF, la rubrica Transparenta decizionala a fost publicat proiectul de modificare a Ordinului 3769/2015 privind declararea livrarilor/prestarilor si achizitiilor efectuate pe teritoriul national de persoanele inregistrate in scopuri de TVA si pentru aprobarea modelului si continutului declaratiei informative privind...» citeste mai departe aici

  • OANAF 2047/2016: Procedura de distribuire sume din Contul 50.86.09
    • Mai multe modificari si aparitii legislative importante sunt incluse intr-un nou buletin informativ. Astfel, a fost publicat in M.Of. nr. 542 din 19 iulie 2016 Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr.2047/2016 (OANAF 2047/2016) pentru aprobarea Procedurii de distribuire sau restituire in conturile, respectiv din conturile de venituri bugetare corespunzatoare a sumelor incasate in contul 50.86.09 "Disponibil din sume incasate reprezentand prejudiciul cauzat si...» citeste mai departe aici

  • OANAF 2066/2016: Normele tehnice privind procedura de intocmire a formalitatilor vamale pentru trimiterile transportate prin serviciile de curierat rapid
    • Redam mai jos OpANAF nr. 2066/2016 pentru aprobarea Normelor tehnice privind procedura de intocmire a formalitatilor vamale pentru trimiterile transportate prin serviciile de curierat rapid, publicat in Monitorul Oficial nr. 0558 din 25 Iulie 2016. Avand in vedere prevederile art. 158 alin. (2) si art. 171 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii, in baza prevederilor art. 11 alin. (3) din...» citeste mai departe aici

  • Cesiune parti sociale si repartizare dividende. Cum procedam?
    • In randurile de mai jos, avem situatia in care, in luna decembrie 2015, intr-o societate intra un nou asociat, o persoana fizica, cu 20% cota de participare. Societatea mai are doi asociati - o persoana fizica (36%) si o persoana juridica (44%). Societatea inregistreaza profit contabil 200 lei pe care decide sa ii distribuie la dividende. Pana in luna noiembrie 2015, societatea avea unul dintre asociatii vechi (90%) si un alt asociat cu 10% care acum a iesit din firma. Vom vedea cum se impart...» citeste mai departe aici

  • Noutati fiscale si consultanta specializata - cu un singur click
    • Profesionalismul desavarsit necesita si instrumente de lucru pe masura. Nu mai irositi timp pretios cu diverse surse ambigue si costisitoare. Puteti avea acces, cu un singur click, la cele mai noi modificari din legislatia fiscala si la raspunsuri personalizate din partea speciliastilor, pentru orice problema de natura fiscala, cu care va confruntati. Consilier Codul de Procedura Fiscala 2016 va asigura: - un format foarte usor de utilizat ....detalii AICI>>> - un sistem ingenios de separare a...» citeste mai departe aici

  • Raportare in noua declaratie 394: Facturi emise catre PF si PJ pentru care s-au emis si bonuri fiscale
    • Tema aleasa pentru analiza urmatoare se refera la facturile emise catre persoanele fizice (PF) si persoanele juridice (PJ) pentru care s-au emis si bonuri fiscale si raportarea acestora in Declaratia 394. Astfel, in vederea completarii Declaratiei 394, vom stabili: 1. Cand se emit bon fiscal si factura la solicitarea persoanei fizice si daca bonul fiscal si valoarea acestuia nu va fi evidentiat in lista operatiunilor taxabile efectuate pe teritoriul national (cu detaliere pe operatiuni efectuate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.