Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

PFA. Ce implica fiscal organizarea unui eveniment caritabil?

10-Nov-2014
3402

In cazul urmator, un PFA cu cod CAEN 9001 doreste sa organizeze un spectacol caritabil (cantece si dansuri populare) pentru un centru de plasament.



Activitatea presupune trei aspecte distincte:

1. Incheierea unui contract de sponsorizare sau donatie in care sa se prevada ca toate incasarile din vanzarea biletelor vor face obiectul donatiei.

2. Organizarea spectacolului cu inregistrarea platilor aferente si a veniturilor din incasarea contravalorii biletelor
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii

3. Acordarea donatiei sau unei sponsorizari a incasarilor din biletele vandute

Pentru organizarea spectacolelor se are in vedere legislatia aferenta precum si plata taxelor si impozitelor aferente

Impozitul pe spectacole se plateste in conformitate cu prevederile art. 273 - 277 din Codul fiscal

Baza de calcul

Persoanele juridice care organizeaza manifestari artistice, competitii sportive sau orice alta activitate distractiva, cu caracter permanent sau ocazional, datoreaza impozitul pe spectacole, calculat in cote procentuale asupra incasarilor din vanzarea abonamentelor si biletelor de intrare.
Baza de calcul a impozitului o reprezinta valoarea incasarilor din vanzarea biletelor de intrare/abonamentelor, din care se scade valoarea timbrelor cinematografice, teatrale, muzicale, folclorice sau de divertisment, etc calculate.

Suma primita din vanzarea biletelor de intrare sau a abonamentelor nu cuprinde sumele platite de organizatorul spectacolului in scopuri caritabile, conform contractului scris intrat in vigoare inaintea vanzarii biletelor de intrare sau a abonamentelor.

Timbrul folcloric se datoreaza potrivit art. 1 alin (1) lit. e) din Legea nr. 35/1994, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare

Procent de calcul- 5% din pretul unui bilet si care se adauga acestui pret. Sumele incasate, reprezentand valoarea timbrului, se vor vira lunar in conturile organizatiilor de creatori.

Drepturi de autor

In vederea obtinerii autorizatiei pentru comunicarea publica a operelor muzicale in scop ambiental/in concerte, spectacole ori manifestari artistice se depune o cerere la Uniunea compozitorilor si muzicologilor din Romania in vederea obtinerii unei autorizatii neexclusive a utilizarii operelor muzicale in concerte, spectacole ori manifestari artistice.
In baza acestei autorizatii se vor platii catre Uniune sumele datorate calculate in baza Deciziei nr. 189/2010 a Oficiului Roman pentru Drepturi de Autor (ORDA), pe baza facturii emise de catre Uniune.

Utilizatorii au obligatia sa solicite organismului de gestiune colectiva incheierea autorizatiei licenta neexclusiva cu cel putin 5 zile inainte de data la care urmeaza a avea loc concertul, spectacolul ori manifestarea artistica.
Remuneratia datorata de utilizatori pentru comunicarea publica a operelor muzicale se calculeaza potrivit valorilor procentuale,fara a se situa insa sub pragurile minime prevazute pentru acest eveniment.
Cota procentuala aplicabila spectacolelor de caritate este de 0,5%, minim 50 lei/spectacol.
Baza de calcul al remuneratiilor procentuale o reprezinta veniturile obtinute din vanzarea de bilete pentru spectacol.

Bilete de intrare

Persoanele care datoreaza impozitul pe spectacole au obligatia de:
a) a inregistra biletele de intrare si/sau abonamentele la compartimentul de specialitate al autoritatii administratiei publice locale care isi exercita autoritatea asupra locului unde are loc spectacolul;
b) a anunta tarifele pentru spectacol in locul unde este programat sa aiba loc spectacolul, precum si in orice alt loc in care se vand bilete de intrare si/sau abonamente;
c) a preciza tarifele pe biletele de intrare si/sau abonamente si de a nu incasa sume care depasesc tarifele precizate pe biletele de intrare si/sau abonamente;
d) a emite un bilet de intrare si/sau abonament pentru toate sumele primite de la spectatori;
e) a asigura, la cererea compartimentului de specialitate al autoritatii administratiei publice locale, documentele justificative privind calculul si plata impozitului pe spectacole;
f) a se conforma oricaror altor cerinte privind tiparirea, inregistrarea, avizarea, evidenta si inventarul biletelor de intrare si a abonamentelor, care sunt precizate in normele elaborate in comun de Ministerul Finantelor Publice si Ministerul Administratiei si Internelor, contrasemnate de Ministerul Culturii si Cultelor si Agentia Nationala pentru Sport.

Potrivit prevederilor pct. 175^1 din Normele de aplicare a Codului Fiscal, persoanele care datoreaza impozit pe spectacole pot emite bilete de intrare la spectacole prin sistem propriu de inseriere si numerotare, folosind programul informatic propriu, cu respectarea prevederilor art. 274 alin. (4) din Codul fiscal, precum si a continutului minimal obligatoriu al biletelor si abonamentelor de intrare la spectacol conform Hotararii Guvernului nr.846/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind tiparirea, inregistrarea, evidenta si gestionarea abonamentelor si biletelor de intrare la spectacole.

Biletele de intrare la spectacole vor avea doua parti, si anume: marca de control si biletul de intrare propriu-zis.
Atat pe marca de control, cat si pe biletul de intrare propriu-zis vor fi tiparite urmatoarele elemente:
a) organizatorul de spectacole ...........................................;
b) codul de inregistrare fiscala/codul unic de inregistrare ..............;
c) sediul ................................................................;
d) data spectacolului ....................................................;
e) categoria locului (loja, stal, balcon, tribuna, peluza etc.) ..........;
f) tariful biletului ................................................. lei.
Pe fiecare parte a biletului se va imprima denumirea corespunzatoare "Marca de control" si, respectiv, "Bilet de intrare".
Partea denumita "Bilet de intrare" va purta mentiunea "Biletul se va pastra pentru control".


Donatia este contractul prin care, cu intentia de a gratifica, o parte, numita donator, dispune in mod irevocabil de un bun in favoarea celeilalte parti, numita donatar.
Potrivit prevederilor Codului Civil donatia se incheie prin inscris autentic, sub sanctiunea nulitatii absolute.
Bunurile mobile care constituie obiectul donatiei trebuie enumerate si evaluate intr-un inscris, chiar sub semnatura privata, sub sanctiunea nulitatii absolute a donatiei.

Sponsorizarea este actul juridic prin care doua persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru sustinerea unor activitati fara scop lucrativ desfasurate de catre beneficiarul sponsorizarii.
Contractul de sponsorizare se incheie in forma scrisa, cu specificarea obiectului, valorii si duratei sponsorizarii, precum si a drepturilor si obligatiilor partilor.
in ceea ce priveste deducerea cheltuielilor efectuate si a impozitarii veniturilor, potrivit art. 48 din Codul Fiscal
sunt venituri impozabile ce se includ in venitul brut sumele incasate si echivalentul in lei al veniturilor in natura din desfasurarea activitatii;

Conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse, sunt:
- sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului, justificate prin documente;
- sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite;
- sa respecte regulile privind amortizarea, prevazute in titlul II, dupa caz;
Sunt deductibile limitat cheltuielile de sponsorizare, mecenat, precum si pentru acordarea de burse private, efectuate conform legii, in limita unei cote de 5% din baza de calcul determinata ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile deductibile, altele decat cheltuielile de sponsorizare, mecenat, pentru acordarea de burse private, cheltuielile de protocol, cotizatiile platite la asociatiile profesionale.



Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "PFA. Ce implica fiscal organizarea unui eveniment caritabil?":
Rating:

Nota: 5 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Zoom fiscal: Modificarea formularelor de inregistrare fiscala
    • Prin OMFP 511/2017 au fost aduse modificari si completari Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.698/2015 pentru aprobarea formularelor de inregistrare fiscala a contribuabililor si a tipurilor de obligatii fiscale care formeaza vectorul fiscal. Prin acest ordin obligatiile fiscale de declarare cu caracter permanent au fost completate cu impozitul specific introdus prin Legea 170/2016 incepand cu 01 ianuarie 2017. Astfel, categoriile de obligatii fiscale de...» citeste mai departe aici

  • ANAF actualizeaza Nomenclatorul obligatiilor fiscale care se platesc in contul unic
    • Incepand cu anul 2017, prin Legea 170/2016 privind impozitul specific unor activitati, publicata in Monitorul Oficial nr.812/14.10.2016, a fost prevazuta obligatia de plata a impozitului specific pentru persoanele juridice romane care desfasoara activitati corespunzatoare codurilor CAEN prevazute de legea mai sus mentionata. In acest sens, a fost efectuata actualizarea continutului nomenclatorului in baza caruia se declara obligatiile fiscale de plata la bugetul de stat utilizand formularul 100,...» citeste mai departe aici

  • Termenul limita pentru depunerea formularelor 402 si 403 este 28 februarie 2017
    • Data de 28 februarie 2017 este termen limita de depunere a declaratiilor informative - formularul 402 si formularul 403 pentru anul 2016. Declaratiile se completeaza cu informatiile necesare realizarii schimbului automat de informatii, cu privire la rezidentii din alte state membre ale Uniunii Europene. Platitorii de venituri de natura salariala precum si asiguratorii au obligatia completarii si depunerii formularului 402 - "Declaratie informativa privind veniturile de natura salariala sau...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Vanzare cladire veche. Anulare cod TVA din oficiu. Ce regim fiscal se aplica?
    • Avem in analiza urmatoare ca subiect o societate comerciala in inactivitate fiscala din cauza expirarii duratei detinerii spatiului cu destinatia de sediu social. Firmei i se anuleaza din oficiu inregistrarea in scopuri de TVA si parcurge formalitatile de reactivare, dar nu solicita si inregistrarea in scopuri de TVA in vederea obtinerii unui cod valabil de TVA. Societatea intentioneaza sa vanda o constructie veche. Stabilim cum trebuie procedat d.p.d.v. al TVA-ului la emiterea facturii si ce...» citeste mai departe aici

  • Schimbarea destinatiei de utilizare pentru autoturism in leasing. Care va fi regimul fiscal aplicat pentru deduceri?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care a achizitionat anul trecut un autoturism in sistem de leasing si si-a exercitat integral dreptul de deducere a taxei, autoturismul fiind folosit in scopul activitatilor economice (fapt dovedit prin intocmirea foii de parcurs). Vom vedea daca este suficienta aceasta dovada, cu mentiunea ca in 2017 nu s-a mai folosit 100% pentru acest scop. In cazul in care se trecere la deducerea a 50% din cheltuielile aferente masinii (combustibil, reparatie,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.