Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

PFA si angajat cu contract de management. Decontari avans

20-Sep-2010
3953


PFA si angajat cu contract de management. Decontari avans
Adrian Benta, valabil la 18-Sep-2010

Intrebare: Este vorba despre un PFA care are un contract de management cu o societate comerciala, obiectul fiind managementul societatii. In acelasi timp, persoana care are PFA-ul este si administratorul aceleasi societati cu care are contract de management. In relatia cu societatea ca si administrator nu are contract de administrare si nu incaseaza salariu. Persoana care este administrator incaseaza avansuri spre decontare de la societate pentru diverse cheltuieli pe care le deconteaza si isi deconteaza cheltuielile de deplasare.

Restituirea sau justificarea avansului spre decontare este facuta cu intarziere.

Ce riscuri genereaza dubla calitate de administrator numit prin actul constitutiv si de manager, conform contractului de management incheiat cu PFA-ul aceleasi persoane?
Ce riscuri exista prin nedecontarea in termen a avansurilor spre decontare?

Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

Ce riscuri exista pentru acordarea de avansuri spre decontare unui PFA?

Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns. Convinge-te CLICK AICI

Raspuns:
Chiar daca la prima vedere am putea sa incercam sa detaliem activitatile efectuate in calitate de PFA si activitatile efectuate in calitate de administrator, in realitate aceasta situatie nu este argumentata corect, deoarece activitatile sunt efectuate de una si aceiasi persoana ce detine acelasi patrimoniu si are obligatii si datorii ce se suprapun.

Facem precizarea ca PFA inregistrata conform OUG 44/2008, privind desfasurarea activitatii de catre persoanele fizice autorizate, sau PFA autorizata in baza reglementarilor speciale ce sunt aplicabile anumitor profesii, aceste persoane garanteaza datoriile catre terti cu intreg patrimoniu personal.

Prin urmare se intelege ca in realitate PFA este aceiasi persoana fizica cu administratorul insa are o autorizare in plus.

Raspunzand punctiform, putem afirma:

- riscul la care se supune din punct de vedere fiscal, este de reincadrare a activitatii PFA din independenta in dependenta si in acest caz autoritatea fiscala poate solicita plata atat a impozitului pe venitul din salarii cat si a asigurarile sociale aferente unui venit de natura salariala. Aceasta reincadrare se poate efectua avand in vedere criteriile introduse la art. 7 alin. (1) pct. 2.1 din Codul fiscal.

- Deosebit de important din punct de vedere al tratamentului fiscal este prevederea normei metodologice aprobata prin HG 791/2010, ce stabileste: ?O activitate poate fi reconsiderata, potrivit criteriilor prevazute la art. 7 alin. (1) pct. 2.1 din Codul fiscal, ca activitate dependenta, in cazul in care raportul juridic in baza caruia se desfasoara activitatea nu reflecta continutul economic al acestuia. Activitatile desfasurate in mod independent, in conditiile legii, care genereaza venituri din profesii libere, precum si drepturile de autor si drepturile conexe definite potrivit prevederilor Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare, nu pot fi reconsiderate ca activitati dependente potrivit prevederilor art. 7 alin. (1) pct. 2.1 si 2.2 din Codul fiscal.?

Cu alte cuvinte daca contractele intre PFA si platitorul de venit, reflecta o activitate reala, atunci pentru aceste categorii autoritatea fiscala nu va avea dreptul sa reconsidere activitatea.

Din punct de vedere al decontarii avansurilor sunt urmatoarele situatii:

- pentru societatile private nu mai exista un termen de decontare a unui avans de trezorerie. Evident ca acest fapt trebuie tratat cu celeritate iar sumele ridicate din caserie si neutilizate trebuie sa existe in realitate.

- potrivit art. 144^4 alin. (3) lit. a) din Legea 31/1990, privind societatile comerciale, republicata cu modificari, administratorii societatii pot utiliza fara justificarea sau sub forma de imprumut din fondurile societatii suma de 5000 Eur.

Astfel putem afirma ca riscul pentru depasirea acestei sume acordate catre administratori poate conduce la interpretarea ca acesta foloseste creditul sociatatii in scop propriu. Fapta este considerata infractiune de art. 271 alin. (1) pct. 2 din Legea 31/1990, privind societatile comerciale.

Din punctul de vedere al PFA, intrepretarea este identica avand in vedere ca PFA se refera la aceiasi persoana insa cu o autorizatie in plus.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "PFA si angajat cu contract de management. Decontari avans":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. Va recomandam o analiza completa privind impozitul pe microintreprinderi in...» citeste mai departe aici

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.