Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

PFA si angajat cu contract de management. Decontari avans

20-Sep-2010
3998


PFA si angajat cu contract de management. Decontari avans
Adrian Benta, valabil la 18-Sep-2010

Intrebare: Este vorba despre un PFA care are un contract de management cu o societate comerciala, obiectul fiind managementul societatii. In acelasi timp, persoana care are PFA-ul este si administratorul aceleasi societati cu care are contract de management. In relatia cu societatea ca si administrator nu are contract de administrare si nu incaseaza salariu. Persoana care este administrator incaseaza avansuri spre decontare de la societate pentru diverse cheltuieli pe care le deconteaza si isi deconteaza cheltuielile de deplasare.

Restituirea sau justificarea avansului spre decontare este facuta cu intarziere.

Ce riscuri genereaza dubla calitate de administrator numit prin actul constitutiv si de manager, conform contractului de management incheiat cu PFA-ul aceleasi persoane?
Ce riscuri exista prin nedecontarea in termen a avansurilor spre decontare?

Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

Ce riscuri exista pentru acordarea de avansuri spre decontare unui PFA?

Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns. Convinge-te CLICK AICI

Raspuns:
Chiar daca la prima vedere am putea sa incercam sa detaliem activitatile efectuate in calitate de PFA si activitatile efectuate in calitate de administrator, in realitate aceasta situatie nu este argumentata corect, deoarece activitatile sunt efectuate de una si aceiasi persoana ce detine acelasi patrimoniu si are obligatii si datorii ce se suprapun.

Facem precizarea ca PFA inregistrata conform OUG 44/2008, privind desfasurarea activitatii de catre persoanele fizice autorizate, sau PFA autorizata in baza reglementarilor speciale ce sunt aplicabile anumitor profesii, aceste persoane garanteaza datoriile catre terti cu intreg patrimoniu personal.

Prin urmare se intelege ca in realitate PFA este aceiasi persoana fizica cu administratorul insa are o autorizare in plus.

Raspunzand punctiform, putem afirma:

- riscul la care se supune din punct de vedere fiscal, este de reincadrare a activitatii PFA din independenta in dependenta si in acest caz autoritatea fiscala poate solicita plata atat a impozitului pe venitul din salarii cat si a asigurarile sociale aferente unui venit de natura salariala. Aceasta reincadrare se poate efectua avand in vedere criteriile introduse la art. 7 alin. (1) pct. 2.1 din Codul fiscal.

- Deosebit de important din punct de vedere al tratamentului fiscal este prevederea normei metodologice aprobata prin HG 791/2010, ce stabileste: ?O activitate poate fi reconsiderata, potrivit criteriilor prevazute la art. 7 alin. (1) pct. 2.1 din Codul fiscal, ca activitate dependenta, in cazul in care raportul juridic in baza caruia se desfasoara activitatea nu reflecta continutul economic al acestuia. Activitatile desfasurate in mod independent, in conditiile legii, care genereaza venituri din profesii libere, precum si drepturile de autor si drepturile conexe definite potrivit prevederilor Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare, nu pot fi reconsiderate ca activitati dependente potrivit prevederilor art. 7 alin. (1) pct. 2.1 si 2.2 din Codul fiscal.?

Cu alte cuvinte daca contractele intre PFA si platitorul de venit, reflecta o activitate reala, atunci pentru aceste categorii autoritatea fiscala nu va avea dreptul sa reconsidere activitatea.

Din punct de vedere al decontarii avansurilor sunt urmatoarele situatii:

- pentru societatile private nu mai exista un termen de decontare a unui avans de trezorerie. Evident ca acest fapt trebuie tratat cu celeritate iar sumele ridicate din caserie si neutilizate trebuie sa existe in realitate.

- potrivit art. 144^4 alin. (3) lit. a) din Legea 31/1990, privind societatile comerciale, republicata cu modificari, administratorii societatii pot utiliza fara justificarea sau sub forma de imprumut din fondurile societatii suma de 5000 Eur.

Astfel putem afirma ca riscul pentru depasirea acestei sume acordate catre administratori poate conduce la interpretarea ca acesta foloseste creditul sociatatii in scop propriu. Fapta este considerata infractiune de art. 271 alin. (1) pct. 2 din Legea 31/1990, privind societatile comerciale.

Din punctul de vedere al PFA, intrepretarea este identica avand in vedere ca PFA se refera la aceiasi persoana insa cu o autorizatie in plus.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "PFA si angajat cu contract de management. Decontari avans":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Asigurarea medicala de sanatate pentru companii, deductibilitate fiscala de 400 de euro pe an
    • La inceput de 2017, una dintre cele mai cunoscute companii de servicii profesionale, de consultanta si audit din lume, PWC, afirma ca rata de crestere a costurilor medicale va fi de 6,5%, procent egal cu cel din anul precedent. In ceea ce priveste companiile care ofera planuri de asigurare de sanatate ca beneficiu la angajare, cea mai mare contributie la costurile angajatorului o au serviciile medicale in regim de spitalizare continua. Mai exact, ponderea acestora in costurile medicale suportate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.