Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Plata efectuata pentru stingerea obligatiei curente si accesorii datorate. Care e procedura corecta?

23-Sep-2016
192

In randurile de mai jos, la data de 25.01.2016 - data scadenta pentru obligatiile aferente anului 2015 la fondul pentru mediu, o firma a achitat suma de 101.000 lei. In urma unui control de fond aferent perioadei 2006-2010, firma a ramas cu accesorii neachitate in valoare de 100.000 lei cu care a fost in litigiu. Firma a pierdut, dar nu a primit inca decizia de incheiere. AFM a luat suma pentru principal de 101.000 lei si a achitat cu ea accesoriile vechi. Vom vedea daca s-a procedat corect conform noului Cod de procedura fiscala.

Potrivit art. 165 alin. 1 si alin. 3 din Codul de procedura fiscala, daca un debitor datoreaza mai multe tipuri de obligatii fiscale, iar suma platita nu este suficienta pentru a stinge toate obligatiile, atunci se stinge obligatia fiscala pe care o indica debitorul sau care este distribuita potrivit distribuirii din contul unic, dupa caz, stingerea efectuandu-se, de drept, in urmatoarea ordine:

- toate obligatiile fiscale principale, in ordinea vechimii, data in principal de scadenta;
- apoi obligatiile fiscale accesorii, in ordinea vechimii, data de termenul de plata stabilit prin actele administrative fiscale prin care au fost individualizate accesoriile;
- obligatiile cu scadente viitoare, la solicitarea debitorului.

De asemenea, conform alin. 9 al art. 165 organul fiscal comunica debitorului modul in care a fost efectuata stingerea obligatiilor fiscale, cu cel putin 5 zile inainte de urmatorul termen de plata a obligatiilor fiscale.

Aceste prevederi se aplica si in cazul obligatiilor la Fondul pentru mediu avand in vedere ca prevederile Codului de procedura fiscala sunt aplicabile si organelor de control ale Administratiei Fondului pentru mediu conform art. 3 alin. 3 lit. j din OUG 196/2005, iar creantele Fondului pentru mediu se administreaza in mod similar creantelor fiscale administrate de ANAF.

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii


In cazul prezentat, deoarece este vorba de o plata efectuata in anul 2016, se aplica prevederile Codului de procedura fiscala aprobat prin Legea 207/2015, in vigoare de la data de 1 ianuarie 2016.

In functie de data efectiva a platii se pot identifica mai multe situatii:
- daca plata a fost efectuata chiar la data scadenta de 25.01.2016 sau la o data ulteriora, indiferent de data solutionarii definitive/irevocabile a litigiului, atunci plata stinge obligatia principala scadenta la 25.01.2016;

- daca plata a fost efectuata inainte de data scadenta (spre exemplu, 20.01.2016) si nu exista o hotarare judecatoreasca de suspendare a executarii actului prin care au fost stabilite accesoriile conform art. 15 din Legea contenciosului administrativ 554/2004, atunci plata ar stinge obligatiile accesorii;

- daca plata a fost efectuata inainte de data scadenta si exista o hotarare judecatoreasca de suspendare, atunci plata stinge obligatia principala scadenta la 25.01.2016;

- daca plata a fost efectuata inainte de data scadenta, exista o hotarare judecatoreasca de suspendare, dar litigiul a fost solutionat definitiv/irevocabil anterior datei de 25.01.2016, atunci plata ar stinge obligatiile accesorii.

Pentru clarificarea situatiei solicitati si instiintarea de stingere, pe care o puteti contesta in conditiile Codului de procedura fiscala, in masura in care plata efectuata a fost utilizata incorect la stingerea accesoriilor in raport de situatiile anterior prezentate.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Constanta Popa - Economist

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Plata efectuata pentru stingerea obligatiei curente si accesorii datorate. Care e procedura corecta?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • MFP si ANAF extind spatiul privat virtual si pentru persoanele juridice
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala extinde serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV) pentru toti contribuabilii. Astfel, pe langa persoanele fizice, si contribuabilii persoane juridice si entitati fara personalitate juridica pot opta sa primeasca, prin mijloace electronice de transmitere la distanta, acte administrative fiscale emise in forma electronica de organul fiscal central, precum si alte documente, daca acceseaza serviciul SPATIUL PRIVAT VIRTUAL (SPV). La randul lor, contribuabilii...» citeste mai departe aici

  • Calculul si declararea impozitului pe profit pentru organizatiile nonprofit. Cum procedam?
    • Prin cele ce urmeaza, facem referire la o asociatie care are drept obiect de activitate practicarea medicinei alternative si care inregistreaza in anul 2016 atat venituri din cotizatii si donatii, cat si venituri din predarea cursurilor in domeniu. In cazul in care cheltuielile asociatiei sunt de 1500 lei respectiv veniturile din cotizatii 1000 lei, iar cele din predarea de cursuri de 4000 lei (activitate economica), stabilim daca asociatia datoreaza impozit pe profit pe anul 2016, precum si...» citeste mai departe aici

  • Cifra de afaceri pentru plafon perioada fiscala. Cum procedam privind includerea in plafon a vanzarii de mijloace fixe?
    • In analiza de mai jos, avem o societate care realizeaza venituri brute din: - incasari pe anul 2016 - aproximativ 200.000 lei - vanzari mijloace fixe (apartament) - aproximativ 300.000 lei - plafonul perioada TVA (lunar/trimestru) 2016 = 454.110 lei. Stabilim daca la calculul plafonului TVA de 100.000 euro se includ si veniturile din vanzarea mijloacelor fixe. De asemenea, cu precizarea ca in anul 2016 este cu TVA la trimestru, vom vedea daca pentru anul 2017 este cu TVA lunar. Potrivit art. 322...» citeste mai departe aici

  • ANAF: Scoaterea din evidenta vectorului fiscal a impozitului pe constructii se va face la nivel centralizat
    • Persoanele juridice romane, cu exceptia institutiilor publice, institutelor nationale de cercetare-dezvoltare, asociatiilor, fundatiilor si a celorlalte persoane juridice fara scop patrimonial, potrivit legilor de organizare si functionare; persoanele juridice straine care desfasoara activitate prin intermediul unui sediu permanent in Romania; precum si persoanele juridice cu sediul social in Romania infiintate potrivit legislatiei europene au fost obligati la plata impozitului pe constructii...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.