Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

POCU: 20 milioane de euro pentru consolidarea economiei sociale

23-Sep-2016
167

Ministerul Fondurilor Europene (MFE) deschide astazi apelul "SOLIDAR - Sprijin pentru consolidarea economiei sociale", cu o alocare de 20 milioane de euro din Programul Operational Capital Uman (POCU), primul dintr-o serie de apeluri dedicate economiei sociale.

Peste 200 de intreprinderi de economie sociala (persoane juridice apartinand uneia dintre categoriile prevazute in Legea nr. 219/2015 privind economia sociala) vor obtine fonduri europene cu o valoare cuprinsa intre 40.000 si 100.000 de euro, sub forma de ajutor de minimis.

Ghidul solicitantului a fost lansat in consultare publica in data de 25 iulie si dezbatut in sedinta publica din data de 23 august 2016. Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si Persoanelor Varstnice (MMFPSPV) a finalizat normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii privind economia sociala. In baza acestor norme, intreprinderile cu vocatie sociala vor putea sa obtina un atestat de intreprindere sociala, de la compartimentul de Economie Sociala din cadrul Agentiilor Judetene de Ocupare a Fortei de Munca, pana la sfarsitul acestui an.

"Salut efortul Ministerului Muncii de elaborare a normelor de aplicare a prevederilor Legii privind economia sociala si invit intreprinderile sociale sa acceseze aceasta oportunitate de finantare. Ca sa acceleram procesul, am decis, in urma consultarilor, ca solicitantii declarati castigatori sa prezinte atestatul de intreprindere sociala nu mai devreme de semnarea contractului de finantare." a declarat Cristian Ghinea, ministrul Fondurilor Europene.

Depunerea proiectelor prin intermediul sistemului informatic MySMIS 2014, se poate face incepand de astazi, 21 septembrie 2016 si se incheie in data de 14 noiembrie 2016, ora 16:00.

Prin aceste masuri Ministerul Fondurilor Europene si Ministerul Muncii, Familiei, Protectiei Sociale si persoanelor Varstnice indeplinesc inca unul dintre angajamentele asumate de Guvern in Pachetul Antisaracie.

Informatii despre atestarea intreprinderilor sociale si certificarea intreprinderilor sociale de insertie

MMFPSPV a infiintat un compartiment dedicat economiei sociale, care functioneaza in cadrul Directiei Politici de Ocupare Competente si Mobilitate Profesionala. Acesta se ocupa de elaborarea politicilor si strategiilor in domeniul economiei sociale, promovarea si sprijinirea intreprinderilor sociale si, de asemenea, furnizeaza informatii specifice persoanelor fizice si juridice interesate, la adresa unica de contact intreprinderisociale@mmuncii.ro.

Totodata, la nivelul ANOFM si a fiecarei agentii judetene pentru ocuparea fortei de munca au fost constituite compartimente specializate de economie sociala, cu atributii privind informarea si inregistrarea cererilor de atestare si acordare intreprinderilor sociale a marcii sociale.

Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

Pentru obtinerea atestatului de intreprindere sociala si a marcii sociale, persoanele juridice de drept privat interesate vor putea depune sau transmite prin posta o cerere adresata compartimentelor de economie sociala infiintate in cadrul Agentiilor Judetene de Ocupare a Fortei de Munca, care vor elibera atestatul sau certificatul, dupa caz, in termen de 30 de zile de la solicitare.

Informatii despre apelul de proiecte "SOLIDAR — Sprijin pentru consolidarea economiei sociale"

sprijina masura 24.4. "Antreprenoriat social" din Pachetul integrat pentru combaterea saraciei, lansat de Guvernul Romaniei in februarie 2016.

face parte din Axa prioritara 4. Incluziunea sociala si combaterea saraciei, Prioritatea de investitii 9v. Promovarea antreprenoriatului social si a integrarii vocationale in intreprinderile sociale si economia sociala si solidara pentru a facilita accesul la ocuparea fortei de munca, Obiectiv specific 4.16. Consolidarea capacitatii intreprinderilor de economie sociala de a functiona intr-o maniera autosustenabila.

Despre Programul Operational Capital Uman 2014-2020
Programul Operational Uman 2014-2020 are o alocare totala de 4,326 miliarde euro. Programul stabileste prioritatile de investitii, obiectivele specifice si actiunile asumate de catre Romania in domeniul resurselor umane, continuand astfel investitiile realizate prin Fondul Social European in perioada 2007?2013 si contribuind la reducerea disparitatilor de dezvoltare economica si sociala dintre Romania si Statele Membre ale UE. In vederea atingerii obiectivelor propuse, in cadrul POCU au fost stabilite 7 Axe Prioritare.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "POCU: 20 milioane de euro pentru consolidarea economiei sociale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.