Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Portret fiscal: Analizam concret inventarierea patrimoniului

24-Feb-2012
3220
Sa aruncam o privire asupra unui aspect din domeniul fiscal-contabil, acolo unde apar de foarte multe ori neintelegeri cu privire la unele dispozitii cuprinse in lege. Este vorba despre inventarierea patrimoniului.

Si tocmai pentru a incepe cu dreptul, vom aminti ca inventarierea are ca scop principal stabilirea situatiei reale a tuturor elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii ale fiecarei entitati, precum si a bunurilor si valorilor detinute cu orice titlu, apartinand altor persoane juridice sau fizice, in vederea intocmirii situatiilor financiare anuale care trebuie sa ofere o imagine fidela a pozitiei financiare si a performantei entitatii pentru respectivul exercitiu financiar.

Inventarierea anuala a elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se face, de
regula, cu ocazia incheierii exercitiului financiar, avandu-se in vedere si specificul activitatii
fiecarei entitati.

La entitatile cu activitate complexa, bunurile pot fi inventariate si inaintea datei de incheiere a
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii

exercitiului financiar, cu conditia asigurarii valorificarii si cuprinderii rezultatelor inventarierii in
situatiile financiare anuale intocmite pentru exercitiul financiar respectiv.

Entitatile care, potrivit Legii contabilitatii, au stabilit exercitiul financiar diferit de anul calendaristic, organizeaza si efectueaza inventarierea anuala astfel incat rezultatele acesteia sa fie
cuprinse in situatiile financiare intocmite pentru exercitiul financiar stabilit.

in situatia inventarierii unor gestiuni pe parcursul anului, in registrul-inventar se cuprinde valoarea
stocurilor faptice inventariate si inscrise in listele de inventariere actualizate cu intrarile si iesirile
de bunuri din perioada cuprinsa intre data inventarierii si data incheierii exercitiului financiar.

Atentie!

Raspunderea pentru buna organizare a lucrarilor de inventariere, potrivit prevederilor Legii nr. 82/1991, republicata, si in conformitate cu reglementarile contabile aplicabile, revine administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii. in vederea efectuarii inventarierii, aceste persoane aproba proceduri scrise, adaptate specificului activitatii, pe care le transmit comisiilor de inventariere.

Comisia de inventariere

Inventarierea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se efectueaza de
catre comisii de inventariere, numite prin decizie scrisa. in decizia de numire se mentioneaza in
mod obligatoriu:
- componenta comisiei (numele presedintelui si membrilor comisiei),
- modul de efectuare a inventarierii, metoda de inventariere utilizata,
- gestiunea supusa inventarierii,
- data de incepere si de terminare a operatiunilor.

La entitatile al caror numar de salariati este redus, inventarierea poate fi efectuata de catre o
singura persoana. in aceasta situatie, raspunderea pentru corectitudinea inventarierii revine
administratorului, ordonatorului de credite sau altei persoane care are obligatia gestionarii entitatii
respective.

Pentru desfasurarea in bune conditii a operatiunilor de inventariere, in comisiile de inventariere
vor fi numite persoane cu pregatire corespunzatoare economica si tehnica, care sa asigure efectuarea corecta si la timp a inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii, inclusiv evaluarea lor conform reglementarilor contabile aplicabile.

Inventarierea si evaluarea elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii se pot
efectua atat cu salariati proprii, cat si pe baza de contracte de prestari de servicii incheiate cu
persoane juridice sau fizice cu pregatire corespunzatoare.

Atentie!

Din comisia de inventariere nu pot face parte gestionarii depozitelor supuse inventarierii,
contabilii care tin evidenta gestiunii respective si nici auditorii interni sau statutari.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Portret fiscal: Analizam concret inventarierea patrimoniului":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Comentarii (1)

04-Mar-2012

Gabi, eu iti inteleg pcfeert frustrarea, si eu am avut unoeri probleme cu drumurile, asa cum am si povestit pe blog, atunci cand am relatat intregul road trip.Cu toate astea, nu mi se pare un motiv ca sa nu imi vad tara. Nu trebuie sa ma bag in cele mai mari hartoape sau drumuri infecte ca sa vad ceva. Sunt destule de vazut si daca tii soseaua principala, care totusi e in limite rezonabile.Nu trebuie sa faci un tel din asta, si nu trebuie de fapt sa faci nimic din ce nu iti place. Scopul articolului a fost sa explic cum se face un circuit, pentru ca este o modalitate de petrecere a concediului pe care poate unii ar putea sa o incerce, mai ales daca pana acuma au mers intr-un singur loc in concediu in Romaniaadica de exemplu 7 zile in locul x.Cat despre uzura, nu stiu ce sa spun, masina se uzeaza si cand mergi in oras si cand mergi oriunde, daca as sta sa ma stresez pe chestia asta, nu m-as mai simti bine in concediu.Sa stii ca si noi am mers "no reservations", probabil nu am fost destul de clara. Atunci cand faci Road Tripping, oricat de bine ti-ai planifica, nu ai de unde sa stii dinainte unde ajungi in fiecare seara pentru cele 2 saptamani sau cate or fi. Si mereu cand am mers in campinguri, nu a existat sa nu fie loc de cort. Cum am spus si in articol, campingurile la noi nu mai sunt ce erau. Am mers in campinguri asta vara care sunt exact ca cele din afara.Despre cicloturism, chiar nu ma pricep, asa ca nu stiu ce sa-ti spun. In orice caz, iti doresc succes cu canoeing, sper sa nu ai probleme! Oricum eu am vazut ca sunt multe rauri pe care poti face asta fara restrictii.Cat despre turismul in Romania, eu zic sa te mai gandesti, insa daca nu esti atras de ceea ce e de vazut la noi, chiar nu are rost sa-ti faci griji! :





Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. Va recomandam o analiza completa privind impozitul pe microintreprinderi in...» citeste mai departe aici

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.