Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Precizare importanta MFP: declaratia privind impozitul pe veniturile din salarii la sediile secundare cu minim 5 salariati

27-Ian-2011
2858
Ministerul Finantelor face o precizare referitoare la impozitul pe veniturile din salarii
Incepand cu obligatiile lunii ianuarie 2011, sediile secundare care au minim 5 salariati nu vor mai depune declaratia privind impozitul pe veniturile din salarii la organul fiscal la care sunt inregistrate ca platitoare de impozit pe veniturile din salarii.


Declararea impozitului pe veniturile din salarii se efectueaza de societatea mama prin completarea si depunerea formularului 112 la organul fiscal la care aceasta este inregistrata ca platitoare de impozite si taxe, defalcat pe fiecare cod fiscal al sediilor secundare cu minim 5 salariati.

Potrivit prevederilor art 26 alin (2) OG 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, incepand cu 01.01.2011, contribuabilul care detine sediile secundare, platitorul de obligatii fiscale este contribuabilul, inclusiv pentru impozitul pe veniturile din salarii datorat de salariatii care isi desfasoara activitatea la sediile secundare inregistrate fiscal, potrivit legii, ca platitoare de salarii si venituri asimilate salariilor.
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii

In aceste conditii, de la 01.01.2011 toate obligatiile ce decurg din veniturile salariale se vor plati la organul fiscal teritorial unde contribuabilul isi are declarat sediul principal.

Angajatorul are obligatia sa depuna lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei pentru care se datoreaza contributiile, Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate la organul fiscal in a carui evidenta contribuabilul este inregistrat ca platitor de impozite, taxe si contributii.

Prin HG 1397/2010, s-a aprobat modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a ?Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate?- formular 112.

Asadar, obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate se vor declara utilizand ?Declaratia unica?- formularul 112, incepand cu obligatiile determinate in baza veniturilor aferente lunii ianuarie 2011.

Impozitul pe venitul din salarii se declara in sectiunea F a acestui formular, defalcat pe sediul principal si sediile secundare cu minim 5 salariati.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Precizare importanta MFP: declaratia privind impozitul pe veniturile din salarii la sediile secundare cu minim 5 salariati":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.