Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Precizari de baza privind activitatea unei societati care ofera servicii de protectie si paza

16-Mai-2012
1935
Activitatea desfasurata de o societate comerciala care ofera servicii de protectie si paza este regasita in codul CAEN la diviziunea 80 "Activitati de investigatii si protectie". Pentru exemplificare vom alege sa analizam activitatea unei societati infiintate conform Legii nr. 31/1990, republicata, cu toate modificarile si completarile ulterioare, ca Societate cu raspundere limitata, cu capital privat.

Vectorul fiscal al societatii, asa cum a fost definit prin formularul 010 depus la Administratia financiara a sectorului/localitatii in care isi are sediul social, mentioneaza ca aceasta este platitoare de impozit pe profit, este inregistrata in scopuri de TVA si are angajati pentru care plateste impozit pe salarii la bugetul de stat si contributii la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale.

La infiintarea unei societati care ofera servicii de protectie si paza trebuie sa se tina cont de prevederile Legii nr. 333 din 8 iulie 2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor, publicata in Monitorul Oficial nr. 525 din 22 iulie 2003.

In vederea organizarii si conducerii evidentei contabile, societatea se supune urmatoarelor acte normative cu toate anexele si normele lor metodologice:
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Asociatii de proprietari: ghid contabil
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

- Legea nr. 82/1991 - Legea contabilitatii, republicata, cu toate modificarile si completarile ulterioare;
- O.M.F.P. nr. 3.055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Directivele europene, asa cum a fost modificat si completat prin O.M.F.P. nr. 2.869/2010;

- Legea nr. 571/2003 coroborata cu H.G. nr. 44/2004 privind Codul fiscal, cu toate completarile si modificarile ulterioare.

Este util sa se aiba in vedere facilitatile pe care le ofera Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, publicata in Monitorul Oficial nr. 103 din 06.02.2002, cu toate modificarile si completarile ulterioare.

Conform art. 77 din legea mai sus mentionata:

"Stimularea angajatorilor pentru incadrarea in munca a somerilor se realizeaza prin:

a) subventionarea locurilor de munca;
b) acordarea de credite in conditii avantajoase in vederea crearii de noi locuri de munca;
c) acordarea unor facilitati".

Concret, in situatia in care societatea decide sa angajeze pentru paza unor obiective someri care detin un atestat pentru meseria de agent de paza sau absolventi, poate beneficia de facilitati importante, cum au fost de exemplu in 2011:

- plata lunara pentru un an de zile a indicelui de referinta in valoare de 500 de lei pentru fiecare somer peste 45 de ani sau pentru fiecare absolvent de liceu aflat in somaj angajati de firma respectiva si mentinuti angajati timp de cel putin 2 ani;

- acordarea de subventii firmelor care angajeaza someri care in termen de trei ani de la data angajarii indeplinesc conditiile pentru a solicita pensia anticipata partiala sau de limita de varsta, dar si angajatorilor care incadreaza someri in varsta de peste 45 de ani sau sunt sustinatori ai familiilor monoparentale;

- angajatorii care incadreaza in munca pe durata nedeterminata absolventi ai unor institutii de invatamant sunt scutiti, pe o perioada de 12 luni, de plata contributiei datorate la bugetul asigurarilor pentru somaj, aferenta absolventilor incadrati.

De asemenea, societatea trebuie, in functie de obiectul sau special de activitate, sa obtina avize si autorizatii de la organismele abilitate (de exemplu: protectia mediului, autorizatie sanitara, protectia muncii, PSI, autorizatii personale ale angajatilor etc.) si sa se supuna Directivelor europene care reglementeaza acest domeniu. Abordarea noastra fiind strict finaciar-contabila, nu le vom discuta aici; am simtit insa nevoia sa le amintim pentru a atrage atentia utilizatorului acestei monografii asupra existentei si necesitatii respectarii lor.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Precizari de baza privind activitatea unei societati care ofera servicii de protectie si paza":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Transfer dreptul de proprietate asupra bunurilor. Ce regim fiscal se aplica?
    • In analiza de mai jos, avem ca subiect o persoana fizica rezidenta in Romania care a vandut altei persoane fizice NON-UE bunuri facute in Romania. Vom vedea ce declaratii este obligata persoana fizica din Romania sa depuna si ce impozite trebuie sa plateasca pentru venitul obtinut din vanzarea acestor bunuri. In stabilirea obligatiilor fiscale trebuie identificata natura si scopul operatiunii, precum si provenienta bunurilor. Astfel in situatia in care vanzarea vizeaza un transfer a dreptului de...» citeste mai departe aici

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • ONG-urile trebuie sa declare si sa achite impozitul pe profit pana la 27 februarie 2017
    • Organizatiile nonprofit sunt obligate sa declare si sa achite impozitul pe profit aferent anului 2016 mai devreme decat alti contribuabili, potrivit Codului fiscal. Concret, desi obligatia de raportare si plata intervine, in general, in luna martie, organizatiile nonprofit trebuie sa faca aceste lucruri cu o luna mai devreme, adica in februarie. In caz contrar, amenzile pe care le risca acesti contribuabili sunt de pana la 5.000 de lei. Declararea si plata impozitului pe profit (in cota de 16%)...» citeste mai departe aici

  • UE elimina neconcordantele hibride de care profita unele companii pentru a plati mai putine taxe
    • Uniunea Europeana extinde masurile de combatere a evaziunii fiscale de catre marile companii. In concret, Consiliul Europei a decis sa aplice noi masuri prin care sa combata evitarea impozitelor prin intermediul tarilor care sunt membre ale Uniunii Europene. Inca de anul trecut au fost dezvoltate noi reguli sau au fost incheiate noi conventii care au ca obiectiv combaterea situatiilor prin care multinationalele profita de lacunele din legislatia europeana pentru a evita plata taxelor datorate....» citeste mai departe aici

  • Obligatii declarative privind veniturile platite nerezidentilor. Ce declaratii se depun?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra de azi se refera la serviciile prestate de nerezidenti (din SUA, Singapore, Republica Moldova) in anul 2016 catre o societate din Romania pentru a stabili daca acestea trebuie declarate veniturile in declaratia D207 in cazul in care serviciile au fost efectuate pe teritoriul tarii nerezidente si nu in Romania. Se mentioneaza ca societatea platitoare nu a retinut impozit pe venituri aferente nerezidentilor tocmai pentru ca serviciile nu au fost prestate in...» citeste mai departe aici

  • Buletin informativ ANAF: Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 13-19 februarie 2017
    • In randurile de mai jos, regasiti o lista de acte normative noi din domeniul fiscal. ANAF a publicat astfel un nou buletin informativ care se refera la perioada 13-19 februarie 2017. 1. Legea bugetului de stat pe anul 2017 nr.6/2017 (M.Of. nr.127 din 17 februarie 2017); 2. Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2017 nr.7/2017 (M.Of. nr.128 din 17 februarie 2017); 3. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.15/2017 pentru completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.51/2015 privind...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.