Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Precizari de baza privind activitatea unei societati care ofera servicii de protectie si paza

16-Mai-2012
1715
Activitatea desfasurata de o societate comerciala care ofera servicii de protectie si paza este regasita in codul CAEN la diviziunea 80 "Activitati de investigatii si protectie". Pentru exemplificare vom alege sa analizam activitatea unei societati infiintate conform Legii nr. 31/1990, republicata, cu toate modificarile si completarile ulterioare, ca Societate cu raspundere limitata, cu capital privat.

Vectorul fiscal al societatii, asa cum a fost definit prin formularul 010 depus la Administratia financiara a sectorului/localitatii in care isi are sediul social, mentioneaza ca aceasta este platitoare de impozit pe profit, este inregistrata in scopuri de TVA si are angajati pentru care plateste impozit pe salarii la bugetul de stat si contributii la bugetele asigurarilor sociale si fondurilor speciale.

La infiintarea unei societati care ofera servicii de protectie si paza trebuie sa se tina cont de prevederile Legii nr. 333 din 8 iulie 2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor, publicata in Monitorul Oficial nr. 525 din 22 iulie 2003.

In vederea organizarii si conducerii evidentei contabile, societatea se supune urmatoarelor acte normative cu toate anexele si normele lor metodologice:
Cartea Verde a Fiscalitatii 2016: rezolva problemele fiscal-contabile
Cartea Verde a Fiscalitatii 2016: rezolva problemele fiscal-contabile
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri – conform Codului fiscal in vigoare
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri – conform Codului fiscal in vigoare
Vezi detalii
Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
Preturi de transfer conform Noului Cod fiscal
Vezi detalii


- Legea nr. 82/1991 - Legea contabilitatii, republicata, cu toate modificarile si completarile ulterioare;
- O.M.F.P. nr. 3.055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu Directivele europene, asa cum a fost modificat si completat prin O.M.F.P. nr. 2.869/2010;

- Legea nr. 571/2003 coroborata cu H.G. nr. 44/2004 privind Codul fiscal, cu toate completarile si modificarile ulterioare.

Este util sa se aiba in vedere facilitatile pe care le ofera Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, publicata in Monitorul Oficial nr. 103 din 06.02.2002, cu toate modificarile si completarile ulterioare.

Conform art. 77 din legea mai sus mentionata:

"Stimularea angajatorilor pentru incadrarea in munca a somerilor se realizeaza prin:

a) subventionarea locurilor de munca;
b) acordarea de credite in conditii avantajoase in vederea crearii de noi locuri de munca;
c) acordarea unor facilitati".

Concret, in situatia in care societatea decide sa angajeze pentru paza unor obiective someri care detin un atestat pentru meseria de agent de paza sau absolventi, poate beneficia de facilitati importante, cum au fost de exemplu in 2011:

- plata lunara pentru un an de zile a indicelui de referinta in valoare de 500 de lei pentru fiecare somer peste 45 de ani sau pentru fiecare absolvent de liceu aflat in somaj angajati de firma respectiva si mentinuti angajati timp de cel putin 2 ani;

- acordarea de subventii firmelor care angajeaza someri care in termen de trei ani de la data angajarii indeplinesc conditiile pentru a solicita pensia anticipata partiala sau de limita de varsta, dar si angajatorilor care incadreaza someri in varsta de peste 45 de ani sau sunt sustinatori ai familiilor monoparentale;

- angajatorii care incadreaza in munca pe durata nedeterminata absolventi ai unor institutii de invatamant sunt scutiti, pe o perioada de 12 luni, de plata contributiei datorate la bugetul asigurarilor pentru somaj, aferenta absolventilor incadrati.

De asemenea, societatea trebuie, in functie de obiectul sau special de activitate, sa obtina avize si autorizatii de la organismele abilitate (de exemplu: protectia mediului, autorizatie sanitara, protectia muncii, PSI, autorizatii personale ale angajatilor etc.) si sa se supuna Directivelor europene care reglementeaza acest domeniu. Abordarea noastra fiind strict finaciar-contabila, nu le vom discuta aici; am simtit insa nevoia sa le amintim pentru a atrage atentia utilizatorului acestei monografii asupra existentei si necesitatii respectarii lor.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Precizari de baza privind activitatea unei societati care ofera servicii de protectie si paza":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!



Subiectele saptamanii

  • Ce venituri sunt neimpozabile in 2016?
    • Consideram util sa va prezentam o lista in conformitate cu prevederile actuale in ce priveste veniturile neimpozabile in 2016, conform Legii 227/2015 privind Codul fiscal, in vigoare incepand cu 1 ianuarie 2016. Astfel, in intelesul impozitului pe venit si avand ca temei legal art. 62 din noul Cod fiscal, urmatoarele venituri nu sunt impozabile: a) ajutoarele, indemnizatiile si alte forme de sprijin cu destinatie speciala, primite de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat,...» citeste mai departe aici

  • Schimbare sediu social. In ce conditii depunem Formularul 088?
    • In cazul urmator, avem situatia in care, pentru schimbare sediu social, se va depune Declaratia 088. Societatea presteaza servicii intracomunitare si aplica taxare inversa. Vom stabili daca societatea poate continua activitatea (in speta sa emita facturile catre clientii din UE) pana la data comunicarii deciziei de aprobare sau respingere a declaratiei 088. Potrivit art. 4 din OPANAF 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru...» citeste mai departe aici

  • Zoom fiscal: Iesirea din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderii in cursul anului
    • In randurile de mai jos, prezentam noile reguli de iesire din sistemul de impunere pe veniturile microintreprinderii in cursul anului, potrivit noului Cod fiscal. Astfel, in aceasta privinta, art. 52 alin. (1) mentioneaza ca daca in cursul unui an fiscal o microintreprindere realizeaza venituri mai mari de 100.000 euro sau ponderea veniturilor realizate din consultanta si management in veniturile totale este de peste 20% inclusiv, aceasta datoreaza impozit pe profit, incepand cu trimestrul in...» citeste mai departe aici

  • ANAF ar avea target impus pentru inspectori ca pentru agentii de vanzari
    • O stire a tinut prima pagina a publicatiilor in ultima vreme. Potrivit unor declaratii recente, Agentia Nationala de Administrare Fiscala ar stabili tinte de incasari, verificari si amenzi inspectorilor fiscali, similar modului in care companiile private sau marile corporatii stabilesc target-uri lunare pentru agentii de vanzari sau oamenii de marketing. Dragos Doros, fost secretar de stat in Ministerul Finantelor, actualmente director KPMG, a precizat astfel ca ANAF stabileste tinte pentru...» citeste mai departe aici

  • Societate in faliment. Ce obligatii implica declararea destinatiei unei cladiri la DITL?
    • In analiza de mai jos, discutam despre o societate comerciala aflata in faliment care detine in patrimoniu un apartament achizitionat pentru sediu de firma. Fiind in faliment acesta este scos la vanzare. Vom stabili daca se poate declara apartamentul drept cladire rezidentiala pentru a plati un impozit mai mic pentru 2016, precum si care sunt formalitatile de indeplinit pentru a recunoaste in bilantul contabil la 31.12.2015 apartamentul drept cladire rezidentiala. De asemenea, vom vedea ce alte...» citeste mai departe aici

  • In atentia firmelor: Tendinte in evolutia activitatii economice in perioada ianuarie - martie 2016
    • Un nou raport economic vine sa prezinte cele mai semnificative tendinte in evolutia activitatii economice in perioada ianuarie - martie 2016, incluzand aici aspecte precum stabilitatea activitatii in industria prelucratoare si servicii, tendinta de scadere a activitatii si a numarului de salariati in constructii si scaderea preturilor in comertul cu amanuntul. Industrie prelucratoare In cadrul anchetei de conjunctura din luna ianuarie 2016, managerii din industria prelucratoare preconizeaza...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.