Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Prestari de servicii de publicitate in Romania. TVA

03-Aug-2010
4016

Prestari de servicii de publicitate in Romania. TVA


Georgeta Serban Matei 03-aug-2010

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te CLICK AICI

Intrebare: Prestarile de servicii de publicitate externe si marketing sunt cu TVA, publicitatea se face pe teritoriul Romaniei si se factureaza in UE. Avand in vedere ca serviciile de pubilicitate nu se mai incadreaza la exceptii.

Raspuns: Pentru astfel de servicii care nu se incadreaza la exceptii se aplica regula generala de taxare reglementata prin articolul 133 alineatul 2 din Codul fiscal asa cum a fost modificat prin OUG 109/2009 care a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 2010. Aceasta regula de taxare prevede ca locul de prestare a serviciilor catre o persoana impozabila care actioneaza ca atare este "locul unde respectiva persoana care primeste serviciile isi are stabilit sediul activitatii sale economice", deci in UE. Pentru aceste servicii, locul prestarii, respectiv locul impozitarii se considera a fi pe teritoriul statului membru in care are loc "consumul" acelui serviciu, fapt reglementat prin Directiva CEE nr. 8/2008 privind locul prestarii serviciului.

Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
PFA. II. IF. Noua forma de organizare in 2017
Vezi detalii


Astfel, acest serviciu este considerat neimpozabil in Romania chiar daca difuzarea TV a spoturilor publicitare are loc efectiv pe teritoriul Romaniei. Totusi, pentru a evita o eroare privind aplicare regimului de taxare, asa cum se precizeaza la punctul 13 alineatul 4 litera a) si b) din normele de aplicare ale articolul 133 alineatul 2 din Codul fiscal, in calitate de prestator trebuie sa demonstrati ca serviciul prestat a fost intr-adevar utilizat de catre beneficiar in afara teritoriului Romanie. in situatia in care acest serviciu a fost utilizat de catre un sediu fix din Romania al persoanei impozabile stabilite intr-un stat membru sau un stat tert, serviciul este impozabil in Romania.

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te CLICK AICI


Astfel, prin norme se prevede faptul ca in situatia in care pentru un serviciu efectuat de un prestator stabilit in Romania se aplica regula generala de taxare reglementata prin articolul 133 alineatul 2, prestatorul trebuie sa se asigure ca serviciul respectiv este utilizat de beneficiar la sediul activitatii economice din alt stat decat Romania sau la alte sedii fixe din afara teritoriului Romaniei. Prestatorul poate dovedi ca acest loc de utilizare a serviciului se afla intr-un stat membru sau in orice alt loc din afara Romaniei pe baza contractului sau a comenzii prin care se identifica sediul care primeste serviciile. in baza acestui document se poate stabili:
- daca sediul respectiv este entitatea care plateste contravaloarea serviciilor sau costul acelor servicii;
- natura serviciilor care permite identificarea sediului sau a sediilor catre care serviciul este prestat;
- orice alte informatii relevante pentru stabilirea locului prestarii.

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te CLICK AICI


De asemenea, firma dvs. trebuie sa primeasca de la beneficiar codul de inregistrare in scopuri de TVA valabil atribuit de catre o alta autoritate fiscala decat cea din Romania. Daca beneficiarul este inregistrat TVA iar serviciul este utilizat in afara teritoriului Romaniei, operatiunea se incadreaza in categoria prestarilor intracomunitare de servicii.

Pentru operatiunile incadrate la prestari de servicii intracomunitare, in calitate de prestator, firma dvs. are urmatoarele obligatii fiscale:
- sa emita factura in valuta, la data prestarii serviciului, completata cu toate informatiile impuse prin art. 155 alin. (5) din Codul fiscal;
- sa nu colecteze T.V.A.;
- sa inscrie pe factura mentiunea "neimpozabil in Romania" conform obligatiei de la articolul 155, alineatul 5, litera k);
- sa inregistreze factura in jurnalul pentru vanzari;
- sa inregistreze factura in evidenta contabila la cursul valutar din data emiterii;
- sa raporteze operatiunea la randul 3 din decontul de TVA cu reportarea la randul 3.1 deoarece serviciul este impozabil in Belgia;
- sa raporteze operatiunea prin declaratia cod 390 cu simbolul P.

Anterior datei de 1 ianuarie 2010, pentru serviciile de publicitate a fost aplicabila aceiasi regula de taxare reglementata in bza prevederilor articolului 133 alineatul 2 litera g) punctul 4, caz in care serviciul se considera neimpozabil in Romania.

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Singurul loc unde toate intrebarile isi gasesc raspuns.
Convinge-te CLICK AICI

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Prestari de servicii de publicitate in Romania. TVA":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 6 categorii noi de operatiuni vor avea TVA zero de la 1 martie
    • Potrivit unui nou proiect de lege, mai multe operatiuni de livrare vor avea TVA zero de la 1 martie, in cazul in care proiectul va fi aprobat. Totodata, odata cu noul proiect, se propune si majorarea plafonului de TVA de la 220.000 lei la 300.000 lei (circa 85.000 euro). Iata care sunt categoriile de operatiuni pentru care ar urma sa se aplice TVA zero, conform proiectului: Cota redusa de 0% se aplica asupra bazei de impozitare pentru urmatoarele livrari de bunuri si prestari de servicii: a)...» citeste mai departe aici

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Firmele pot emite cereri de finantare nerambursabila. Ce conditii trebuie indeplinite?
    • Intreprinderile mici si mijlocii pot aplica, incepand de azi, pentru finantare nerambursabila cuprinsa intre 200.000 euro si 1 milion de euro. Ajutorul nerambursabil, cuprins intre 200.000 de euro si 1 milion de euro, se acorda ca ajutor nerambursabil firmelor pentru investii in active corporale noi, construirea si extinderea spatiilor de productie, dotari diverse, investitii in realizarea de instrumente de comercializare online. Obiectivul prezentei masuri de sprijin il reprezinta imbunatatirea...» citeste mai departe aici

  • Creante neincasate si eliminate prin planul de reorganizare. Ce cheltuieli se deduc?
    • In analiza de mai jos, avem situatia in care societate comerciala A, parte afiliata a societatii B, are creante (clienti neincasati) fata de societatea B. Societatea B se afla in inolventa conform Legii 85/2006. I se aproba un plan de reorganizare conform caruia creantele societatii A nu se vor putea achita vreodata. Stabilim ce trebuie sa faca societate A pentru a asigura o imagine fidela a patrimoniului, daca sunt deductibile cheltuielile cu anularea acestor creante, precum si in ce fel se...» citeste mai departe aici

  • Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar
    • Redam mai jos Legea nr. 5/2017 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2017 a fost publicata in Monitorul Oficial nr. nr. 126 din 16/02/2017. Art. 1. - Prezenta lege aproba plafoanele unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar, potrivit dispozitiilor art. 26 alin. (2) si art. 29 alin. (1) din Legea responsabilitatii fiscal-bugetare nr. 69/2010, republicata. Art. 2. - (1) Plafonul soldului bugetului general consolidat, exprimat ca...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.