Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Prestari intracomunitare de servicii prelucrare bunuri. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?

18-Feb-2016
1355

Analiza noastra are ca subiect o societate neplatitoare de TVA care vrea sa faca prestari servicii (materia prima din stat strain si produse finite pentru firma straina) catre o societate din alt stat UE. Vom vedea astfel cum va proceda societatea in ce priveste inregistrarea in scopuri de TVA, emiterea facturii si a declaratiilor aferente. De asemenea, vom stabili care e monografia contabila si ce documente se intocmesc pentru materia prima folosita de societate.

Operatiunea descrisa de dvs. este o prestare de servicii intracomunitara. Pentru a o derula sunteti obligati sa fiti inscrisi in Registrul Operatorilor Intracomunitari. Pentru a va inscrie in ROI trebuie sa obtineti un cod de TVA.

Dat fiind ca nu sunteti persoana impozabila d.p.d.v. al TVA pentru operatiuni pe teritoriul Romaniei, veti solicita un cod valid de TVA numei pentru operatiuni intracomunitare.

Acesta si inscrierea in ROI va vor permite sa derulati si alte operatiuni intracomunitare, nu numai serviciul la care va referiti.

Schematic monografia contabila este:

- Receptionati materialele si le inscrieti in Registrul bunurilor - reglementat in Noul cod fiscal la art. 321 si in Normele sale de aplicare astfel:

" f) un registru pentru bunurile mobile corporale primite care au fost transportate din alt stat membru al Uniunii Europene in Romania sau care au fost importate in Romania ori achizitionate din Romania de o persoana impozabila nestabilita in Romania si care sunt date unei persoane impozabile in Romania in scopul evaluarii sau pentru lucrari efectuate asupra acestor bunuri in Romania, cu exceptia situatiilor in care, prin ordin al ministrului finantelor publice, nu se impune o asemenea obligatie. Registrul bunurilor primite nu trebuie tinut in cazul bunurilor care sunt plasate in regimul vamal de perfectionare activa. Registrul pentru bunurile mobile corporale primite cuprinde:

 1. denumirea si adresa expeditorului;
2. un numar de ordine;

PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii

3. data primirii bunurilor;
4. descrierea bunurilor primite;
5. cantitatea bunurilor primite;
6. data transportului bunurilor transmise clientului dupa expertizare sau prelucrare;
7. cantitatea si descrierea bunurilor care sunt returnate clientului dupa evaluare sau prelucrare;
8. cantitatea si descrierea bunurilor care nu sunt returnate clientului;
9. o mentiune referitoare la documentele emise in legatura cu serviciile prestate, precum si data emiterii acestor documente.

Bunurile primite spre prelucrare nu vor veni pe baza de factura – pentru ca dvs. nu le achizitionati – ci pe baza corespondetului Avizului de insotire a marfii in Germania.

Evidenta lor se tine extracontabil cu ajutorul contului 8032"Valori materiale primite spre prelucrare sau reparare". Debit 8032
- Achizitionati accesorii necesare prelucrarii materialelor primite: 30X = 401

- Le dati in consum pe baza de Bon de consum : 60X = 30X

- Inregistrati amortizarea utilajelor, salarii, utilitati, paza, etc.
681 = 281
641 = 421 si contributiile
% = 401
605
628
etc

Toate aceste cheltuieli compun elemente pe baza carora se calculeaza costul prestatiei.
Apoi facturati firmei din Germania prestari de servicii intracomunitare cu locul prestarii in Germania conform art. 278, alin. (2) si , in consecinta, intocmiti factura fara TVA. Pe factura referitor la TVA faceti o mentiune de forma:

"neimpozabil in Romania", sau "neimpozabil cf. articolul 278 alin. 2 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal " sau "neimpozabil cf. articolul 55 din Directiva 112 a CEE".

Inregistrati factura de servicii : 4111 = 704
Scoateti bunurile din Registrul bunurilor: Credit 8032.
Declarati serviciul intracomunitar pana pe 25 ale lunii urmatoare intocmirii facturii in D390 utilizand codul P (prestare intracomunitara de servicii) si folosind pentru intocmirea declaratiei codul de TVA pentru operatiuni intracomunitare utilizat la inscrierea in ROI (nu CUI-ul pe care faceti celelalte declaratii pentru firma – 100,112, etc.).

In cazul in care deveniti platitori de TVA si pentru operatiunile din Romania :
- Solicitati iesirea din ROI pentru codul de TVA pentru operatiuni intracomunitare
- Solicitati inscrierea in ROI pentru codul de TVA obtinut si pentru operatiuni in Romania.
- Depuneti declaratia 390 pentru declararea serviciului intracomunitar utilizand codul de TVA al firmei (acum, CUI-ul firmei cu atributul RO in fata)
- Depuneti in plus decontul de TVA in care prestarea de servicii intracomunitara se declara la randul 14"Livrari de bunuri si prestari de servicii scutite cu drept de deducere"

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Anca Ivanov - Expert contabil


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Prestari intracomunitare de servicii prelucrare bunuri. Ce tratament contabil si fiscal se aplica?":
Rating:

Nota: 3.75 din 2 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.