Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

Primele ore de lucru cu aplicatia Spatiul Privat Virtual. Care sunt concluziile?

19-Sep-2014
1840
Ministerul Finantelor Publice informeaza ca aplicatia electronica Spatiul Privat Virtual, prin intermediul careia contribuabilii persoane fizice din Bucuresti si Ilfov au acces incepand de ieri la propria situatie fiscala, a primit un numar de 2390 solicitari de inregistrare pana astazi, la ora 11.00.

De asemenea, au fost descarcate 571 de documente, respectiv Declaratia 112, nota privind obligatiile de plata, soldul obligatiilor neachitate.

Serviciul Spatiul Privat Virtual disponibil intr-o prima etapa pentru contribuabilii persoane fizice cu domiciliul fiscal in Bucuresti si in judetul Ilfov a devenit activ incepand de ieri, 15 septembrie, ora 16.30.

Pentru a accesa "Spatiul privat virtual", persoanele fizice se vor putea identifica electronic prin certificate digitale calificate sau prin credentiale de tip nume/parola insotite de coduri de autentificare de unica folosinta OTP.

Comunicarea electronica in Spatiul privat virtual se va face atat dinspre contribuabil catre ANAF, cat si dinspre organul fiscal catre contribuabil.

Punerea in aplicare a serviciului Spatiul Privat Virtual face parte dintr-un proiect mai amplu, care are in vedere imbunatatirea relatiei contribuabilului cu administratia fiscala si stimularea conformarii voluntare, in primul rand prin punerea la dispozitie a informatiilor necesare pentru a facilita plata obligatiilor fiscale.

Pentru perioada septembrie-decembrie, in care se va aplica proiectul pilot, contribuabilii vor avea acces la urmatoarele informatii privind propria situatie fiscala:
Soldul obligatiilor neachitate
Decizia de impunere anuala (incepand cu 2013, emisa anul acesta)
Nota privind obligatiile de plata, care se poate prezenta fie la Trezorerie pentru a efectua plata, fie informatiile din cuprinsul acesteia pot fi utilizate pentru a efectua plata online.
Informatiile cuprinse in Declaratia 112.

Incepand de anul viitor, proiectul pilot pentru Regiunea Bucuresti-Ilfov va fi dezvoltat la nivel national si se vor extinde categoriile documentelor si informatiilor comunicate spre si dinspre contribuabili.

Sursa: MFP

Sfaturi de la Experti - Intrebari si Raspunsuri



Votati articolul "Primele ore de lucru cu aplicatia Spatiul Privat Virtual. Care sunt concluziile?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Urmareste-ne pe Google News
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016







Sfaturi de la experti



Subiectele saptamanii

  • Codul Fiscal, modificat prin OUG 34/2024. Care sunt schimbarile

    • ANAF a pus, pe site-ul oficial, un material informativ cu privire la modificarile aduse Codului Fiscal prin OUG 34/2024. Schimbarile au intrat in vigoare din 12 martie 2024. Modificari aduse Codului Fiscal de OUG 34/2024 TITLUL V - Contributii sociale obligatorii Forma Codului fiscal in vigoare INAINTE de modificarile aduse de OUG nr. 34/2024 ART. 154 Categorii de persoane fizice exceptate de la plata contributiei de asigurari sociale de sanatate (1) Urmatoarele categorii de persoane fizice sunt...» citeste mai departe aici

  • Cum se face recuperarea pierderilor fiscale anterioare si dupa 1 ianuarie 2024

    • In legatura cu pierderea fiscala de la 31.12.2023, aceasta se recupereaza incepand cu profiturile anului 2024 in limita a 70% din pierderea respectiva sau in limita a 70% din profitul inregistrat in 2024? Pentru a o recupera din profitul lunii martie 2024 trebuie sa am depusa declaratia 101 anticipat? Pentru pierderile fiscale inregistrate incepand cu anul 2024 se aplica acelasi principiu de recuperare ca si cele de la 31.12.2023 (exceptand numarul de ani in care se recupereaza)? Cum se...» citeste mai departe aici

  • Pana cand trebuie depuse Situatiile Financiare si Declaratia de trezorerie pentru anul 2023 de persoanele juridice

    • In virtutea rolului activ al organului fiscal, ANAF informeaza contribuabilii ca termenul pentru depunerea situatiilor financiare anuale intocmite la 31 decembrie 2023 de catre persoanele juridice fara scop patrimonial este de 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar. Persoanele juridice fara scop patrimonial intocmesc situatii financiare anuale avand in vedere reglementarile contabile aplicabile acestora si prevederile generale cuprinse la art. 11 din O.M.F. nr. 5394/2023 privind...» citeste mai departe aici

© 2007 - 2024 RENTROP & STRATON. All rights reserved.

Atentie contabili!

Atentie, contabili!
Modificari importante in Codul fiscal!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

E-factura in 2024. TOP 9 Studii de caz

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016