Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Probleme la completarea formularului 112. Cum procedam pentru indemnizatia administratorului?

20-Mai-2014
6458
Potrivit Codului fiscal, art. 296 indice 16 lit. d1), indemnizatia administratorului este scutita de contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale. Tratam astfel situatia in care in Declaratia 112 se completeaza sectiunea A, iar la tip asigurat din punct de vedere al contractului de munca se alege punctul 6. Administratori societati comerciale.

Dupa validarea D112, nu exista nicio eroare sau avertizare, dar la inregistrarea pe portal, in raport, apare o avertizare care precizeaza ca suma introdusa la contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale este diferita de suma calculata conform regulii (care este mai mare). Aceasta diferenta este tocmai contributia aferenta indemnizatiei administratorului.

Se incearca si declararea in sectiunea B, punctul 6 la tip asigurat, dar in acest caz se primeste o eroare in fisierul PDF similara avertizarii de pe portal.

Vom vedea astfel cum se inregistreaza corect in D112, la sectiunea Date de identificare asigurat, indemnizatia administratorilor pentru a nu mai primi aceasta eroare privind contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale.

In ceea ce priveste indemnizatia administratorului, pentru care societatea are obligatia calcularii contributiei individuale de asigurǎri sociale, contributiei datorata de angajator la bugetul asigurarilor sociale de stat, contributiei individuale de asigurari sociale de sanatate, contributiei de asigurari sociale de sanatate datorata de angajator si contributiei pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate datorata de angajator, completarea formularului 112 se face in felul urmator:
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Marea Cartea Verde a Monografiilor Contabile
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

Societatea are obligatia declararii contributiilor sociale obligatorii retinute la sursa in Sectiunea A a Anexei nr. 1.2 – Asigurat, in situatia in care asiguratul realizeaza in luna de raportare numai venituri din salarii si asimilate salariilor, a avut un singur raport de munca cu angajatorul respectiv, nu a lucrat in conditii deosebite/speciale si nu a beneficiat de indemnizatii de concedii medicale sau de scutiri potrivit prevederilor legale sau B a Anexei nr. 1.2 – Asigurat, daca acesta a avut mai multe contracte de munca/raporturi la acelasi angajator sau a avut concedii medicale ori a lucrat in conditii diferite de munca sau a beneficiat de indemnizatii ori de motive de scutire. In situatia prezentata, indemnizatia adminitratorului ca singur venit al acestuia primit din partea societatii va trebui inregistrata in sectiunea A.

In ceea ce priveste sectiunea "Date de identificare a asiguratului" din Anexa nr. 1.2 – Asigurat, completarea se va face in conformitate cu prevderile OMFP nr. 1045/2012 astfel cum a fost modificat prin OMFP nr. 1977/2013, cu precizarea ca in caseta "Asigurat/neasigurat pentru concedii si indemnizatii de asigurari sociale de sanatate" – se va selecta valoarea 1 - asigurat, iar in caseta "Asigurat in sistemul asigurarilor pentru somaj" se va selecta valoarea 2 - neasigurat.

Sectiunea A se va completa astfel:

- Randul 1 "Tip asigurat din punct de vedere al contractului de munca" - se inscrie tipul de asigurat alegandu-se valoarea "6-Administratorii societatilor comerciale, companiilor/societatilor nationale si regiilor autonome, desemnati /numiti in conditiile legii, precum si reprezentantii in adunarea generala a actionarilor si in consiliul de administratie".
- Randul 8 "Baza Contributie Individuala ASIGURARI SOCIALE neplafonata" - se inscrie castigul brut neplafonat realizat de asigurat, in vederea calcularii contributiilor de asigurari sociale. Nu se includ indemnizatiile de asigurari sociale. In mod automat se vor completa randurile 11 – 14:
- Randul 11 "Baza Contributie Individuala SANATATE" - cu venitul baza de calcul pentru contributia de asigurari de sanatate datorata de asigurat si retinuta de angajator, potrivit legii.
- Randul 12 "Contributie individuala SANATATE" - cu suma reprezentand contributia individuala datorata de asigurat si retinuta de angajator, potrivit legii.

- Randul 13 "Baza Contributie Individuala ASIGURARI SOCIALE plafonata" - cu castigul brut care constituie baza de calcul pentru contributia individuala de asigurari sociale, plafonat conform legilor in vigoare.

- Randul 14 "Contributie Individuala ASIGURARI SOCIALE"- cu suma reprezentand contributia individuala de asigurari sociale datorata de asigurat si retinuta de angajator, potrivit legii.
Sectiunea E.3. Date detaliate privind impozitul pe venit se va completa astfel:

- Randul 1 "Sectiunea" - se completeaza cu sectiunea selectata anterior "A".

- Randul 2 "Tip asigurat" - se completeaza tipul de asigurat "6-Administratorii societatilor comerciale, companiilor/societatilor nationale si regiilor autonome, desemnati /numiti in conditiile legii, precum si reprezentantii in adunarea generala a actionarilor si in consiliul de administratie".

- Randul 3 "Functie de baza" - se completeaza cu valoarea "in afara functiei de baza".

- Randul 4 "Tip venit referitor la perioada de raportare (P sau A)" - se completeaza cu "P" pentru veniturile realizate in perioada de raportare (cea pentru care se completeaza declaratia);

- Randul 8 "Venit brut" - se completeaza cu suma reprezentand venitul brut realizat de asigurat, potrivit legii.

- Randul 9 "Contributii sociale obligatorii" - se completeaza, dupa caz, cu suma reprezentand contributii sociale obligatorii, potrivit legii.

- Randul 14 "Venit baza de calcul al impozitului" - se completeaza, dupa caz, conform sectiunii "E.1. Venituri din salarii obtinute la functia de baza", "E.2. Alte venituri din salarii" sau potrivit dispozitiilor legale in vigoare, pentru celelalte categorii de venituri.

- Randul 15 "Impozit retinut" - se completeaza, dupa caz, conform sectiunii "E.1. Venituri din salarii obtinute la functia de baza", "E.2. Alte venituri din salarii" sau potrivit dispozitiilor legale in vigoare, pentru celelalte categorii de venituri.

- Randul 16 "Suma incasata" - se completeaza cu suma rezultata in urma aplicarii formulei: Suma incasata = Venit baza de calcul al impozitului - Impozit retinut

Sectiunea E.2. Alte venituri din salarii se va completa automat, astfel:

- Randul 1 "Venit brut" se completeaza cu suma reprezentand venitul brut din salarii realizat de angajat.
- Randul 2 "Contributii sociale obligatorii" - se inscrie suma totala reprezentand contributii sociale obligatorii suportate de asigurat, potrivit legii.

- Randul 3 "Venit baza de calcul al impozitului" - se inscrie diferenta dintre venitul brut şi contributiile obligatorii pe fiecare loc de realizare a acestora.
- Randul 4 "Impozit retinut" - se inscrie suma reprezentand impozitul pe veniturile din salarii, retinut de platitorul de venit, calculat prin aplicarea cotei de impozitare asupra bazei de calcul, conform legii.

Daca exista erori/atentionari sau date incomplete, se emit mesaje de eroare sub forma unor ferestre de atentionare. In acestea sunt scrise informatii referitoare la randurile din sectiunile din formular corespunzatoare datelor eronate si/sau corelatiilor nerespectate. Dupa completarea formularului este obligatorie verificarea globala prin intermediul butonului "VALIDARE".

Daca sunt erori la aceasta faza, programul atentioneaza printr-un mesaj care invita la verificarea fisierul de erori atasat. Dupa analizarea mesajelor de eroare se pot face corectii, conform procedurii descrise in Anexa 7 la ordin si validarilor detaliate din "Anexa 8 cu validari", pe care o gasiti pe site anaf.ro. Mentionam ca in situatia in care sunt doar atentionari, fisierul XML poate fi generat si declaratia depusa. Dupa o validare reusita, se genereaza automat fisierul XML, care este integrat in fisierul PDF. In cazul in care anterior validarii reusite au existat erori, fisierul cu erori atasat se va sterge automat si se va atasa fisierul XML. De asmenea, trebuie verificata daca este completata ultima versiune a formularului D112_A3.0.0.

Din cele prezentate consideram ca ati completat corect formularul 112, cu atat mai mult cu cat fisierul XML este generat fara erori si avertizari.

Daca validarea nu a dat mesaje de eroare, declaratia este pregatita pentru transmitere. La depunerea pe portalul e-guvernare dupa confirmarea introducerii datelor de identificare, veti fi directionati pe pagina de unde alegeti link-ul corespunzator declaratiei 112. Se apasa butonul Browse, se alege fisierul PDF corespunzator declaratiei pe care doriti sa o depuneti, se apasa butonul Trimite.

Daca depunerea nu se face cu succes, este de recamandat sa fie verificata corectitudinea fisierului de depus si reluarea procesul de upload. Daca depunerea se face cu succes, veti primi pe recipisa mesajul de validare fara erori, orice avertizare precum cea mentionata neimpiedicand depunerea formularului.

Raspuns oferit de specialistii www.portalcontabilitate.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Probleme la completarea formularului 112. Cum procedam pentru indemnizatia administratorului?":
Rating:

Nota: 4.25 din 2 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Declaratii din partea Ministerului de Comunicatii privind interogarile ANAF pentru domeniile.ro
    • In cadrul intalnirii pe care a avut-o la sfarsitul saptamanii trecute cu presedintele Fiscului, Bogdan-Nicolae Stan, ministrul Comunicatiilor, Augustin Jianu a declarat ca interogarile de date pe care Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) le va solicita despre detinatorii de domenii .ro' trebuie sa fie realizate numai pentru situatii temeinic fundamentate, in conformitate cu legislatia in vigoare. "Este esential sa ne asiguram ca interogarile nu pot fi facute decat pentru situatii...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.