Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedura actuala pentru cei care vor sa devina consultanti fiscali. Care sunt etapele?

16-Sep-2014
1044
Regasiti mai jos un material cuprinzator referitor la pasii pe care trebuie sa ii urmam daca dorim sa devenim consultanti fiscali. In primul rand, trebuie sa consultam prevederile incluse in Ordonanta Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala, precum si normativele Camerei consultantilor fiscali. Iata mai jos cateva detalii preliminare.

Daca doriti sa obtineti calitatea de consultant fiscal, trebuie, in primul rand, sa fiti absolvent cu licenta al unei facultati cu profil economic. Va trebuie, in plus, experienta profesionala de cel putin cinci ani, din care cel putin trei ani in una sau mai multe activitati cum sunt: elaborarea, avizarea, aprobarea sau aplicarea legislatiei fiscale; administrare fiscala; elaborarea sau aplicarea reglementarilor contabile; activitate financiar-contabila; activitate didactica universitara in domeniul finantelor publice, fiscalitate, politici fiscale si bugetare, contabilitate financiara, finantele institutiilor publice; activitate de consultant fiscal asistent.

Mai aveti de dovedit ca nu aveti antecedente penale pentru savarsirea unor infractiuni sanctionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiara, precum si alte infractiuni in legatura cu exercitarea activitatilor profesionale anterioare.

In sfarsit, vi se cere sa aveti capacitate deplina de exercitiu si sa fiti apti din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei.

Daca indepliniti aceste conditii, puteti sustine examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal.
Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii


Candidatii la calitatea de consultant fiscal asistent trebuie sa aiba o experienta profesionala de minimum doi ani. Dupa promovarea examenului pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal asistent si inscrierea in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala, la sectiunea “Consultanti fiscali asistenti", urmand sa va desfasurati activitatea numai sub indrumarea unui consultant fiscal activ si numai in conditiile stabilite prin Regulamentul de organizare si functionare al Camerei Consultantilor Fiscali.

Dupa stagiul de trei ani, in calitate de consultant fiscal asistent, va pueti inscrie la examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal, in termen de doi ani de la finalizarea stagiului. si in aceasta etapa trebuie sa dovediti ca: nu aveti antecedente penale pentru savarsirea unor infractiuni sanctionate de legile fiscale, financiar-contabile, vamale, cele care privesc disciplina financiara, precum si alte infractiuni in legatura cu exercitarea activitatilor profesionale; aveti capacitate deplina de exercitiu; sunteti declarat apt din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei.

ATENTIE! Pe perioada stagiului de consultant fiscal asistent, trebuie sa urmati anual un curs de formare profesionala organizat de Camera Consultantilor Fiscali. indeplinirea acestei obligatii constituie conditie pentru inscrierea la examenul pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal.

inregistrare. Dupa promovarea examenului de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent, sunteti obligat sa va inregistrati in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala, la sectiunea corespunzatoare, in termen de cel mult 12 luni de la data comunicarii rezultatului examenului.

Conditiile privind inscrierea in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala se gasesc in Regulamentul de organizare si functionare al Camerei Consultantilor Fiscali.

Dupa implinirea termenului de cel mult 12 luni, dar nu mai tarziu de 24 de luni de la data comunicarii rezultatului examenului, persoana care nu s-a inregistrat in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala poate fi inscrisa in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala atat la sectiunea “persoane active", cat si la sectiunea “persoane inactive", numai dupa urmarea unui stagiu de pregatire in domeniul legislatiei fiscale organizat de Camera Consultantilor Fiscali.

Persoana care nu s-a inregistrat in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala in termen de 24 de luni de la data comunicarii rezultatului examenului pierde dreptul de a se mai inscrie in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala la sectiunea corespunzatoare.

Activitatea de consultanta fiscala poate fi desfasurata numai de persoanele inscrise in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor de consultanta fiscala la sectiunea “persoane active".

Carnetul profesional se emite si se vizeaza in conditiile prevazute in Regulamentul de organizare si functionare al Camerei Consultantilor Fiscali, atat pentru consultantii fiscali, cat si pentru consultantii fiscali asistenti.

Reglementari legale

Alte detalii gasiti in Ordonanta Guvernului nr. 71/2001 privind organizarea si exercitarea activitatii de consultanta fiscala, publicata in Monitorul Oficial nr. 538 din 1 septembrie 2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 198/2002. Dintre modificarile si completarile ulterioare, le-am semnalat pe cele aduse - in aceasta materie -, prin O.U.G. nr. 8/2014, publicata in Monitorul Oficial nr. 151/2014, cu aplicare din 28 februarie 2014.

Hotarari ale Camerei Consultantilor Fiscali

- Hotararea nr. 1/2014 (publicata in Monitorul Oficial nr. 77/2014) privind aprobarea cuantumului taxei (in valoare de 500 lei) pentru examen/interviu pentru atribuirea calitatii de consultant fiscal in anul 2014;

- Hotararea nr. 2/2014 (publicata in Monitorul Oficial nr. 88/2014) privind aprobarea cotizatiilor, a termenelor de plata si a obligatiilor declarative pentru membrii Camerei Consultantilor Fiscali in anul 2014;

- Hotararea nr. 3/2014 (publicata in Monitorul oficial nr. 179/2014) privind aprobarea Programului de pregatire profesionala continua aferent anului 2014;

- Hotararea nr. 7/2014 (publicata in Monitorul Oficial nr. 628/2014) privind aprobarea Regulamentului pentru organizarea examenului de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent.

Sursa: Legestart.ro

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura actuala pentru cei care vor sa devina consultanti fiscali. Care sunt etapele?":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Surplus realizat din rezerve din reevaluare si acoperirea pierderilor contabile. Cum procedam?
    • In analiza urmatoare, la data de 31.12.2014 societatea prezinta: - pierdere contabila neta din anii precedenti in suma de 500.000 lei (cont 1171); - rezultat reportat (pierdere) provenit din corectarea erorilor contabile in suma de 10.000 lei, - pierdere exercitiu curent 300.000 lei (cont 121), - rezultat reportat reprezentand surplus realizat din rezerve din reevaluare (cont 1175) in suma de 60.000 lei. Avand in vedere prevederile OMFP 1802/2014 pct. 109 alin. 1 si alin. 2, stabilim daca poate...» citeste mai departe aici

  • Cerinte in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta
    • Redam, in conformitate cu Ordonanta de urgenta nr. 34/2014 - OUG 34/2014 - privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cerintele in materie de informare pentru alte contracte decat contractele in afara spatiilor comerciale si contractele la distanta: (1) Inainte ca un contract, altul decat un contract la distanta sau un contract in afara spatiilor comerciale, sau orice oferta similara sa...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.