Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedura completa de restituire taxa auto. Informare oficiala ANAF

15-Apr-2016
1471

Va reamintim ca incepand cu data de 12 aprilie 2016 a intrat in vigoare Ordinul nr. 682/1154/2016 pentru aprobarea Procedurii de restituire a sumelor prevazute la art. 7, 9 si 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, precum si a sumelor stabilite de instantele de judecata prin hotarari definitive si pentru aprobarea modelului si continutului unor formulare, care a fost publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr.274/12.04.2016.

# Ce sume se pot restitui

La Capitolul I din Anexa nr.1 din acest act normativ este stabilita procedura pentru restituirea sumelor prevazute la art.12 din O.U.G. nr.9/2013, respectiv:
- taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule;
- taxa pe poluare pentru autovehicule;
- taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule;
actualizate cu indicele preturilor de consum, precum si dobanzile calculate pana la data platii integrale.

# Cine beneficiaza

Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Cartea Verde a Contabilitatii pentru PFA 2016
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii

Contribuabilul care a achitat taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, in vigoare la momentul inmatricularii, respectiv pana la 15 martie 2013, data intrarii in vigoare a O.U.G. nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule.

# Documente necesare pentru solicitarea restituirii

- cerere de restituire, cu indicarea, in mod obligatoriu, a contului bancar in care urmeaza sa fie restituita suma cuvenita (model anexa nr.2 la ordin);
- actul de identitate al persoanei fizice/al reprezentantului persoanei juridice, impreuna cu imputernicirea data acestuia, in copie;
- documentul care atesta plata taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, a taxei pe poluare pentru autovehicule sau a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

in situatia in care persoana fizica sau juridica ce solicita restituirea taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, a taxei pe poluare pentru autovehicule sau a taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, dupa caz, nu detine documentul care atesta plata, verificarea platii se efectueaza de catre unitatile Trezoreriei Statului, la solicitarea organului fiscal;

- originalul si copia cartii de identitate a vehiculului si a certificatului de inmatriculare.

ATENTIE!

In cazul autovehiculelor care fac/au facut obiectul contractelor de leasing, cererea de restituire se depune de contribuabilul beneficiar al dreptului de restituire care a dobandit autovehiculul in baza unui contract de leasing, la care anexeaza documentele mentionate mai sus, in copii conforme cu originalul, pe baza propriei declaratii.


# Unde si cum se depune cererea si documentele anexe?

- se depune la registratura organului fiscal competent. Documentele in original se restituie contribuabilului dupa verificarea acestora si certificarea lor "conform cu originalul" pe copiile care raman la organul fiscal competent. sau
- se transmite organului fiscal competent prin posta cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire.

Documentele in original, anexate la cerere de contribuabil, se remit acestuia, odata cu comunicarea deciziei de solutionare a cererii privind restituirea sumelor prevazute la art. 7, 9 si 12 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 37/2014, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si a sumelor stabilite de instantele de judecata prin hotarari definitive.

Prin organ fiscal competent se intelege:

a) in cazul persoanelor juridice si al persoanelor fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere - organul fiscal la care persoana este inregistrata ca platitor de impozite si taxe;

b) in cazul persoanelor fizice - organul fiscal in a carui raza teritoriala isi are domiciliul fiscal persoana fizica.

# Termen de depunere

Cererea de restituire trebuie sa fie depusa in cadrul termenului legal de prescriptie a dreptului de a cere restituirea, respectiv in termen de 5 ani de la data de 1 ianuarie 2016, respectiv de la data de 1 ianuarie a anului urmator celui in care a luat nastere dreptul la restituire.

# Cum se efectueaza restituirea

Termenul de solutionare a cererilor de restituire a sumelor cuvenite contribuabililor, potrivit dispozitiilor legale, este de 45 de zile de la data inregistrarii cererii de restituire la organul fiscal competent.

Sumele aprobate pentru restituire, precum si dobanzile datorate contribuabilului pentru perioada cuprinsa intre data perceperii taxei speciale pentru autoturisme si autovehicule, taxei pe poluare pentru autovehicule sau taxei pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si data restituirii acesteia se achita catre contribuabil, pe parcursul a 5 ani calendaristici, prin plata in fiecare an a 20% din valoarea acestora.

Organul fiscal competent comunica contribuabilului un exemplar din decizia de solutionare a cererii de restituire privind restituirea sumelor prevazute la art.12 din O.U.G. nr. 9/2013, la care anexeaza o copie a graficului transelor anuale aprobate la restituire.

Daca contribuabilul inregistreaza obligatii fiscale restante, sumele solicitate se restituie numai dupa efectuarea compensarii.

Pentru plata fiecarei transe anuale, astfel cum au fost stabilite prin grafic, a sumelor actualizate cu indicele preturilor de consum si a dobanzilor cuvenite contribuabililor, organul fiscal competent, prin compartimentul de specialitate, constata si opereaza eventualele compensari cu obligatii fiscale restante existente in evidenta pe platitor pana la data platii fiecarei transe.

Restituirea sumelor cuvenite contribuabililor se efectueaza prin decontare bancara in contul bancar indicat prin cererea de restituire.

Daca pana la restituirea integrala a sumelor cuvenite contribuabililor intervin schimbari privind datele de identificare ale acestora sau ale contului bancar, mentionate in cerere, contribuabilul are obligatia de a instiinta organul fiscal competent de indata.

Perioada de restituire pentru fiecare transa anuala din grafic este urmatoarea:

# pentru prima transa anuala, perioada de restituire este luna urmatoare datei emiterii deciziei de solutionare a cererii privind restituirea sumelor prevazute la art.12 din O.U.G nr. 9/2013;
# pentru urmatoarele transe anuale perioada de restituire este:

- pentru cererile de restituire depuse in primul semestru al fiecarui an, perioada de restituire a transei este luna aprilie a fiecaruia dintre urmatorii 4 ani;
- pentru cererile de restituire depuse in cel de-al doilea semestru al fiecarui an, perioada de restituire a transei este luna noiembrie a fiecaruia dintre urmatorii 4 ani.

Prin transa anuala se intelege cota-parte de 20% din taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule.

Organul fiscal competent va realiza, pana la data platii fiecarei transe anuale, actualizarea sumelor stabilite prin grafic cu indicele preturilor de consum, precum si calcularea dobanzilor cuvenite contribuabilului.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura completa de restituire taxa auto. Informare oficiala ANAF":
Rating:

Nota: 3.13 din 4 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Subventii noi pentru firme si salariati! Masurile luate de Guvern se aplica deja de la 3 decembrie!
    • Pachetul de masuri active pentru stimularea ocuparii fortei de munca va intra in vigoare incepand cu 3 decembrie 2016, dupa ce Guvernul a adoptat astazi normele de aplicare a OUG 60/2016, iar finantarea este asigurata din fonduri nationale si europene. Normele metodologice adoptate la 29 noiembrie stabilesc modalitatea practica de acordare a primelor de activare, incadrare, instalare de care beneficiaza la angajare persoanele fara un loc de munca, precum si documentele in baza carora se obtin...» citeste mai departe aici

  • Noi reglementari privind Registrul general de evidenta a salariatilor
    • Prin HG 877/2016 au fost aduse modificari si completari Hotararii Guvernului nr. 500/2011 privind registrul general de evidenta a salariatilor, modificari ce au intrat in vigoare la data de 28 noiembrie 2016. Principalele modificari vizeaza: 1. Gestiunea separata a registrului general de evidenta a salariatilor care lucreaza in mediul privat si a registrului general de evidenta a personalului platit din fonduri publice. Astfel, incepand cu 28.11.2016 registrul general de evidenta a salariatilor...» citeste mai departe aici

  • Campanie ANAF: Cum ne afecteaza coruptia in plan personal, economic si social
    • Agentia Nationala de Administrare Fiscala deruleaza o campanie nationala pentru constientizarea modului in care faptele de coruptie ne afecteaza in plan personal, economic si social. Campania este formata din doua componente, care se adreseaza publicului larg, pe de-o parte, si personalului ANAF pe de alta parte. 85% din finantare - 1,07 mil lei - provine din Granturi Norvegiene 2009-2014, in cadrul proiectului "Cresterea integritatii in Agentia Nationala de Administrare Fiscala prin cooperare...» citeste mai departe aici

  • Guvernul majoreaza cu 75% indemnizatiile acordate invalizilor, veteranilor si vaduvelor de razboi
    • Indemnizatiile pentru invalizi, veterani si vaduve de razboi au fost majorate cu 75%, potrivit unei ordonante de urgenta aprobate de Executiv la finele lunii noiembrie. Conform actului normativ, cele trei categorii vor primi indemnizatii majorate, de la 1 ianuarie 2017, dupa cum urmeaza: a) pentru invalizii de razboi - marii mutilati si cei incadrati in gradul 1 de invaliditate vor primi o indemnizatie de 259 de lei lunar (majorata de la 148 de lei) - cei incadrati in gradul II de invaliditate...» citeste mai departe aici

  • Tratament fiscal pentru ambalaje. Care sunt implicatiile TVA?
    • In cazul pe care vi-l prezentam, o firma isi desfasoara activitatea in sistem lohn in domeniul confectii textile. Societatea primeste materie prima prin transfer, pentru prelucrare, o incorporeaza in produsul finit si incaseaza doar contravaloarea manoperei. Pana acum ambalarea articolelor se facea in cutii speciale, personalizate si primite in acelasi regim. Firmei i se cere ca, din aceasta luna, sa achizitioneze aceste cutii direct din Romania facturate catre firma direct si de asemenea...» citeste mai departe aici

  • Se declara in Declaratia 394 facturile unor livrari cu valoare individuala sub 10.000 lei?
    • In Declaratia 394 pana in ianuarie 2017 nu se declara livrarile catre persoane fizice care au valoarea individuala sub 10.000 lei. Stabilim daca seriile acestor facturi se declara sau in Declaratia 394. Conform prevederilor din Ghidul ANAF din 4.11.2016, pagina 27: Facturile emise catre persoanele fizice se raporteaza in Declaratia 394 la sectiunea D. Pentru perioada 1 octombrie 2016 -31 decembrie 2016, vor fi cuprinse in lista de detaliu, numai facturile emise cu valoare individuala mai mare de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.