Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedura de inchidere activitate PFA cand exista si facturi neincasate. Urmati acesti pasi!

26-Nov-2015
4403

In cazul urmator, din cauza modificarilor legislative anuntate pentru 2016, un PFA doreste sa isi inchida activitatea. Cum se va proceda insa cu soldul facturilor neincasate in momentul inchiderii PFA? Cum afecteaza Declaratia 220 acele sume?

PFA plateste impozit dupa incasari si plati, iar acele facturi in momentul inchiderii sunt in sold neincasate?


In situatia in care activitatea desfasurata de PFA a fost autorizata de Registrul Comertului, incetarea acesteia trebuie mentionata tot in Registru in termen de 15 zile, pe baza declaratiei pe propria raspundere. Daca desfasurati activitati din profesii libere, reglementate in baza legilor speciale, trebuie sa obtineti de la corpul profesional din care faceti parte documente justificative privind incetarea activitatii.

In termen de 30 de zile de la incetarea activitatii, trebuie sa depuneti la organul fiscal in raza caruia se afla sediul de desfasurare a activitatii, formularul 070 (Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoanele fizice care desfasoara activitati economice in mod independent sau exercita profesii libere).

Formularul este insotit de documentele doveditoare eliberate de registrul comertului/ corpul profesional din care faceti parte precum si certificatul de inregistrare fiscala, in vederea anularii.

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii

Totodata, trebuie depus la organul fiscal de domiciliu, formularul 220 (Declaratie privind venitul estimat / Norma de venit), insotit de documente justificative, in termen de 15 zile de la incetarea activitatii cu bifarea casutei Recalculare Plati Anticipate.

Potrivit instructiunilor de completare a formularului 220, in situatia in care PFA isi inceteaza activitatea, se va bifa casuta 1 "Recalcularea platilor anticipate".

La pct. 8 "Data incetarii activitatii" din cadrul sectiuniii II "Date privind activitatea desfasurata" se completaza cu data depunerii autorizatiei de functionare la organul emitent.

Pentru stabilirea venitului net realizat pana la data inchiderii activitatii, avem in vedere faptul ca principala caracteristica a contabilitatii in partida simpla este ca aceasta se bazeaza pe incasari si plati, si nu este o contabilitate de angajamente. Venitul net (venitul impozabil) din activitati independente se determina ca diferenta intre venitul brut si cheltuielile considerate deductibile, efectuate in scopul realizarii de venituri. Aceste sume nu se inregistreaza in Registrul-jurnal pentru incasari si plati, la momentul emiterii/primirii facturilor ci la momentul incasarii sumelor, respectiv al efectuarii platilor. La determinarea venitului brut se va tine seama de toate sumele inscrise in Registrul-jurnal de incasari si plati reprezentand incasari efective.

In ceea ce priveste inregistrarea sumelor din facturile emise si neincasate pana la data incetarii activitatii, mentionam ca, potrivit prevederilor pct. 36 din normele metodologice emise in aplicarea art. 48 din Codul fiscal, acestea se vor considera venituri numai dupa ce vor fi incasate, chiar daca aceasta operatiune are loc ulterior incetarii activitatii.

Veniturile necuprinse in formularul initial D 200 "privind veniturile realizate din Romania" se declara prin depunerea unei declaratii rectificative.

Raspuns oferit pentru www.portalcontabilitate.ro de Elena Ionescu - Expert contabil si auditor

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura de inchidere activitate PFA cand exista si facturi neincasate. Urmati acesti pasi!":
Rating:

Nota: 4.23 din 13 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Modificarile valabile in 2017 pentru Declaratia 300 decont TVA
    • OPANAF 591/2017 a modificat la acest inceput de an modelul si continutul pentru Declaratia 300 (Decont TVA). De retinut ca se utilizeaza noul model de formular 300 „Decont de taxa pe valoarea adaugata” in varianta impusa de OPANAF nr. 591/27 ianuarie 201 pentru obligatiile fiscale valabile incepand cu 1 ianuarie 2017. Principalele modificari aduse in ce priveste Declaratia 300 decont TVA in 2017: Click aici pentru D 300 model 2017! - s-a introdus randul 26: Compensatia in cota...» citeste mai departe aici

  • Mai putine formulare de depus in 2017! Ce contribuabili scapa de D 392 A si 392B?
    • ANAF a anuntat recent ca se anuleaza pentru declaratiile 392A si 392B (D 392A si D 392B) obligativitatea de depunere pentru anumite categorii de contribuabili. Astfel, contribuabilii neinregistrati sau inregistrati in scopuri de TVA si a caror cifra de afaceri este inferioara sumei de 220.000 lei la data de 31.12.2016 nu mai au obligatia completarii si depunerii formularului 392A - "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2016"-, respectiv a...» citeste mai departe aici

  • Sinteza Fiscalitatea.ro: Noutati din legislatia fiscala si modificari TVA
    • In ultima perioada au fost propuse mai multe modificari legislative si au fost adoptate masuri noi care schimba din nou reglementarile din domeniul fiscal. Avem astfel o procedura clarificata de ANAF in ce priveste anularea codului de TVA, beneficii noi pentru bugetari, un termen-limita de depunere pentru unele declaratii si, totodata, se va aplica TVA zero pentru vanzarea de cladiri si alte tranzactii. ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA ANAF a transmis recent...» citeste mai departe aici

  • In ce conditii se poate incheia un contract de antrepriza reglementat de Codul civil?
    • Regasiti mai jos conditiile in care se poate incheia un contract de antrepriza, reglementat de Codul Civil, art. 1851-1873, cu o persoana fizica, cu exceptia persoanei fizice autorizate. Iata raspunsul oferit de specialist: In functie de tipul activitatii, se va putea incheia fie un contract individual de munca, fie un contract de antrepriza incheiat in baza Codului civil. Daca activitatea este dependenta se va incheia contract individual de munca cu timp partial sau norma intreaga. Daca...» citeste mai departe aici

  • Acordare tichete de incentivare. Care e regimul fiscal?
    • Stabilim prin cele de mai jos ce tratament fiscal se aplica la acordarea de tichete incentivare catre partenerii comerciali in vederea stimularii vanzarilor si care este cadrul legal. Tichetele de incentivare se acorda in cadrul campaniilor pentru fidelizarea clientilor care, pentru un numar de achizitii, beneficiaza de aceste tichete in locul reducerilor comerciale. Potrivit punctului 437 alin. (3) din OMFP 1802/2014, in cazul in care entitatea practica alte sisteme de fidelizare a clientilor...» citeste mai departe aici

  • Ce regim TVA se aplica pentru bunuri expediate in afara UE de catre furnizor in contul cumparatorului din UE?
    • In randurile de mai jos, stabilim cum se procedeaza in situatia unui contract cu un partener din Austria, iar marfa este transportata in Turcia in calitate de furnizor sau o persoana in contul meu (firma transportatoare). Stabilim daca factura emisa catre partenerul din statul strain UE va fi fara TVA, caz in care vom vedea daca se va mentiona pe factura locul livrarii (Turcia). De asemenea, stabilim ce documente sunt necesare pentru a justifica scutirea de TVA. Iata raspunsul specialistului:...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.