Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedura de plata a impozitului forfetar in cazul dizolvarii unei societati comerciale

07-Iul-2009
2187

Intrebare:


O societate depune cerere la Registrul Comertului in luna mai 2009 - 9.05.2009, decizia de dizolvare a RC este in 15.06.2009, radierea de la RC se produce 25.08.2009.
Cum se calculeaza impozitul pe profit pt perioada V-VIII 2009

Raspuns:
Prin prevederile pct. 11 5 si 116 din Normele metodologice de aplicare a Titlului II din Legea nr.571/2003, aprobate prin Hotararea Guvernului nr.44/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv cele aduse prin Hotararea Guvernului nr.488/2009, elaborate in aplicarea dispozi?iilor art.18 alin.(2) din Codul fiscal sunt precizate situatiile in care contribuabilul platitor de impozit nu datoreaza impozit minim precum si perioada pentru care acest impozit nu se datoreaza.

In conformitate cu prevederile art.233 din Legea nr. 31 privind societatile comerciale, republicata, dizolvarea unei societati are ca efect deschiderea procedurii lichidarii, societatea pastrandu-si personalitatea juridica pana la terminarea operatiunii de lichidare, care potrivit art.260 alin.(1) din acelasi act normativ, poate dura pana la 5 ani.

Consilier Achizitii Publice
Consilier Achizitii Publice
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Repartizarea profitului catre actionari si asociati prin dividende
Vezi detalii


De asemenea, mentionam ca in aceasta perioada persoana juridica realizeaza venituri rezultate din operatiunile de lichidare, respectiv din vanzarea imobilelor si orice avere mobiliara, lichidarea si incasarea creantelor si din alte operatiuni de comert referitoare la lichidare, etc.

Aceste venituri intra in baza impozabila pentru determinarea impozitului pe profit si implicit sub incidenta prevederilor art.18 alin.(2) din Codul fiscal.

In situatia in care un contribuabil este in dizolvare / lichidare, perioada impozabila pentru acest platitor de impozit pe profit se incheie la data la care nu mai exista ca persoana juridica, respectiv data radierii la Registrul Comertului.

In acest sens, daca un contribuabil se radiaza in trimestrul III al anului 2009 (25 august 2009), acesta va parcurge urmatoarele etape de determinare a sumei impozitului datorat pentru perioada 1 mai ? 25 august 2009.

a) calcularea impozitului pe profit aferent trimestrului II al anului 2009, in conformitate cu prevederile Titlului II din Codul fiscal;
b) incadrarea in transa de venituri totale anuale prevazuta la art. 18 alin. (3) din Codul fiscal in functie de veniturile totale anuale ?nregistrate la 31 decembrie al anului 2008, din care se scad veniturile prevazute la art. 18 alin. (4) din Codul fiscal;
c) stabilirea impozitului minim pe perioada 1 mai -30.06.2009 stabilit pe baza transei de venituri totale anuale determinata potrivit lit. b), recalculat pentru aceasta perioada (suma impozitului minim anual aferent transei se imparte la 12 luni, rezultatul se inmulteste cu 2 luni);
d) compararea impozitului pe profit aferent trimestrului II cu impozitul minim pe perioada cuprinsa intre 1 ? 30 iunie 2009  declararea si plata sumei celei mai mari dintre cele doua rezultate .
Pentru perioada 1iulie ? 25 august se procedeaza la fel, se calclueaza impozitul pe profit pana la 25 august si impozitul minim de plata aferent trim.III. Impozitul minim de plata in acest caz se determina prin impartirea impozitului minim anual aferent transei de venituri inregistrate la 31.12.2008 la 365 de zile si inmultirea cu 56 de zile (nr. de zile din perioada 1 iulie -25 august). Se plateste suma cea mai mare dintre cele doua,

In concluzie, societatea este obligata la plata impozitului minim aferent transei de venituri realizate, care se calculeaza pana la data radierii acesteia de la Registrul Comertului, daca impozitul pe profit rezultat este mai mic decat impozitul minim de plata.

Solutie acordata in luna iunie 2009 de Serviciul de Consultanta Consilier Taxe si Impozite pentru Contabili

 

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedura de plata a impozitului forfetar in cazul dizolvarii unei societati comerciale":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratii si plati obligatorii pana la 20, respectiv 25 ianuarie 2017
    • Cele mai importante obligatii declarative si de plata sunt reamintite in aceasta de perioada de catre ANAF. Aducem astfel in atentia contribuabililor interesati lista de declaratii si plati cu termene stabilite pentru 20, respective 25 ianuarie 2017. ATENTIE! ANAF a propus prelungirea cu doua zile a termenului limita pentru depunerea declaratiilor fiscale si plata creantelor scadente la 25 ianuarie 2017 ANAF a inaintat proiectul de Ordonanta de Urgenta privind prorogarea termenului de depunere a...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • ANAF propune spre aprobare formulare pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru persoanele fizice
    • ANAF adapteaza formularele utilizate de organele fiscale pentru stabilirea din oficiu a CAS pentru presoanele fizice, in cazul in care acestea nu-si indeplinesc obligatiile declarative conform prevederilor legale stabilite la art.106, art.107 si art.342 alin. (1) din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala. Persoanele fizice care datoreaza contributie de asigurari sociale au, potrivit legii, obligatii declarative. Nedepunerea declaratiei fiscale da dreptul organului fiscal sa...» citeste mai departe aici

  • Plafon microintreprindere. Care e regimul fiscal in 2017?
    • In cele ce urmeaza, tinem cont de faptul ca pentru incadrarea microintreprinderilor criteriul referitor la numarul salariatilor a fost eliminat din Codul fiscal. Asadar, stabilim in ce masura o societate cu peste 10 salariati poate plati cota de 1% daca respecta celelalte conditii. De asemenea, vom vedea ce plafon se ia in calcul pentru anul 2017 de la sfarsitul anului 2016 in vederea pastrarii cotei de impozitare pe veniturile microintreprinderilor sau a trecerii de la platitor de impozit pe...» citeste mai departe aici

  • Gestiunea furnizorilor si a clientilor: exemple si explicatii
    • Pentru orice firma, gestiunea furnizorilor este unul dintre elementele vitale ale companiei. Un fel de sistem circulator care trebuie sa oxigeneze la timp intregul organism pentru a putea functiona la parametrii corecti. Mai ales cand vorbim despre firme care detin stocuri, au activitate de productie si au achizitii sau vanzari frecvente, in cantitati mici si diferite. Intr-o astfel de companie, gestionarea furnizorilor este extrem de costisitoare, atat ca timp cat si ca volum de documente...» citeste mai departe aici

  • Despre microintreprinderi si economia Romaniei. Ce cred specialistii
    • Mai multi specialisti si oameni de afaceri sunt de parere ca economia Romaniei isi continua trendul ascendent si ca unele masuri lipsite de predictibilitate fiscala nu vor influenta semnificativ dezvoltarea economica. Intr-un interviu pentru Capital.ro, consultantul fiscal Adrian Benta a precizat ca, in opinia sa, stabilitea economica a Romaniei, per ansamblu, "nu poate fi amenintata prin masurile propuse de noua putere politica din Romania. Cu siguranta vor fi masuri care afecteaza echilibrul...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.