Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Procedurile de infiintare a unei firme s-au complicat si vor dura de doua ori mai mult

27-Iul-2010
1487


Procedura de solicitare si eliberare a documentelor pentru infiintarea unei societati comerciale s-a complicat, dubland timpul necesar lansarii unei firme, astfel incat numarul agentilor economici noi va scadea cu cel putin 20% in acest an, potrivit unor avocati specializati in drept comercial.

Noile reglementari privind infiintarea firmelor, corelate cu un al doilea an consecutiv de criza economica, vor duce la o scadere cu cel putin 20% a numarului firmelor noi", se arata intr-un comunicat al cabinetului de avocatura Scarlatescu Law Office.

Anul 2010 este al doilea in care numarul celor care apeleaza la serviciile unui avocat pentru infiintarea unei firme este in scadere, iar noile masuri luate de Guvern vor duce la o diminuare si mai mare a numarului celor care doresc sa-si deschida o afacere noua, potrivit sursei citate.

Scarlatescu Law Office propune, ca solutie temporara, ca firma nou infiintata sa aiba sediul social la cabinetul avocatului care inregistreaza societatea comerciala respectiva.
"Procedura de solicitare si eliberare a documentelor pentru infiintarea unei societati comerciale s-a complicat si in anumite conditii poate duce la blocaje.

Noua lege detaliaza procedura de obtinere de la administratia finantelor publice a certificatului care atesta cate sedii sociale sunt situate la acea adresa.

Din pacate, ordinul nu stabileste si procedura de radiere a sediilor din baza de date respectiva, motiv pentru care pana la aparitia unei reglementari in acest sens, apartamentele in care s-au inregistrat sedii in conformitate cu noua procedura (sedii care din varii motive vor fi mutate in scurt timp) vor ramane blocate intrucat in baza de date a administratiilor financiare vor figura in continuare ca sedii sociale ale unor firme", a declarat Simona Olteanu, Managing Partner la Scarlatescu Law Office.

Ca urmare, durata demersurilor de inregistrare a unei firme va creste proportional cu durata necesara obtinerii respectivului certificat, respectiv se va dubla.

Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii

Avocatii propun doua solutii pentru investitorii care nu mai au posibilitatea inregistrarii sediilor sociale in apartamente, respectiv folosirea cladirilor de birouri sau a sediului cabinetului de avocatura.

"Modalitatea prevazuta de legea avocatilor a ramas in vigoare si permite stabilirea sediului social la cabinetele de avocatura, pentru cel mult un an, fara posibilitate de prelungire. Aceasta a ramas singura alternativa pentru un investitor care ar dori infiintarea unei firme in cel mai scurt timp posibil, si fara prea mari cheltuieli/investitii inainte de inceperea efectiva a activitatii", se mai arata in comunicat.

Sursa Mediafax 27/07/2010

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Procedurile de infiintare a unei firme s-au complicat si vor dura de doua ori mai mult":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Zoom fiscal: Toate modificarile aduse de OUG 3/2017
    • In Monitorul Oficial nr. 16/06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificare si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va prezentam principalele modificari aduse de actul normativ mentionat anterior: >> Scutirea de impozit pe profit a contribuabililor care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare. - Contribuabilii care desfasoara exclusiv activitate de inovare, cercetare-dezvoltare, definite potrivit O.G. nr. 57/2002, precum si activitati conexe...» citeste mai departe aici

  • Studiu de caz: Capital social mai mare de 45.000 lei si impozit pe profit in anul 2017
    • In analiza de mai jos, la 31.12.2016, o societate platitoare de impozit pe profit are venituri totale in suma de 308.321 lei si indeplineste si celelalte conditii de la art.47 Cod fiscal (Definitia microintreprinderii). Societatea are la 31.12.2016, capital social in suma de 200.000 lei. Incepand cu 01.01.2017, stabilm daca ar trebui sa treaca la impozit pe veniturile microintreprinderii. Fiind platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderii, vom vedea daca ar putea sa-si exercite...» citeste mai departe aici

  • Conditia cu privire la salariati in 2017. Impozit pe venit microintreprinderi
    • In randurile urmatoare, avem cazul unei societati care are in 2017 doi angajati cu timp partial de cate 4 ore/fiecare. Vom vedea daca se poate considera ca fiind un angajat cu 8 ore si sa se aplice astfel cota de impozit pe venit de 1%. Conform prevederilor de la art. 51 alin.(4) din Codul fiscal, prin salariat se intelege persoana angajata cu contract individual de munca cu norma intreaga, potrivit Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Analiza zilei: Formularul 088 va fi eliminat de la 1 februarie 2017
    • Prin ordinul Agentiei de Administrare Fiscala nr. 210 din 13 ianuarie 2017 a fost abrogat Ordinul nr. 3841/2015 privind aprobarea modelului si continutului formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA". Astfel, incepand cu 01 februarie 2017 nu se mai depune Formularul 088. Formularul 088 a fost mult contestat de catre mediul de afaceri. De la introducerea acestuia, in...» citeste mai departe aici

  • Noul formular pentru declararea veniturilor nerezidentilor. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Incepand cu acest an, pentru veniturile nerezidentilor se depune formularul 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti", cod 14.13.01.13/v.n. Aceasta declaratie inlocuieste formularul fara numar utilizat in anii trecuti pentru declararea impozitului retinut la sursa/veniturilor scutite obtinute de nerezidenti din Romania. Formularul 207 si instructiunile de completare au fost aprobate prin OANAF 3695 din 30 decembrie...» citeste mai departe aici

  • Noutati ANAF: Inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit
    • Va reamintim prevederile legale referitoare la inregistrarea fiscala a nerezidentilor de catre platitorii de venit, pentru veniturile supuse regulilor de impunere la sursa, pentru care impozitul retinut este final: Pentru nerezidentii care obtin venituri impozabile din Romania, platitorul de venit are obligatia de a calcula, retine,declara si plati bugetului de stat impozit pe venit sau impozit pe profit, dupa caz. Potrivit art.82 alin.1 din Legea nr.207/2015 privind Codul de procedura fiscala,...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.