Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Profesori de consultanta fiscala - apr. 2008

22-Mai-2008
2150

Noutate
In Monitorul Oficial nr. 205 din 17 martie 2008 a aparut Hotararea Camerei Consultantilor Fiscali
nr. 12/2008 privind aprobarea Procedurilor pentru agrearea societatilor comerciale de consultanta fiscala organizatoare de cursuri de pregatire profesionala pentru anul 2008. Care sunt conditiile de agreare? Cum se organizeaza cursurile si care sunt modalitatile de retragere a unei societati de pe lista societatilor agreate?

1. Care sunt conditiile de agreare?

Societatile care doresc sa organizeze in colaborare cu Camera Consultantilor Fiscali programul de pregatire profesionala trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

■ sa fie societate de consultanta fiscala, inscrisa in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor comerciale de consultanta fiscala;

■ sa aiba in obiectul de activitate codul CAEN care include organizarea de cursuri;

■ sa propuna lectori care sa indeplineasca cerintele tematice agreate de Consiliul superior al Camerei Consultantilor Fiscali potrivit Programului de pregatire profesionala aferent anului 2008;

■ sa detina minima experienta in ceea ce priveste organizarea de cursuri;

Ghid practic Excel
Ghid practic Excel
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii

■ sa aiba asigurate locul de desfasurare a cursului si dotarea logistica corespunzatoare cerintelor Camerei Consultantilor Fiscali;

■ sa nu aiba datorii restante fata de Camera Consultantilor Fiscali;

■ sa nu fi suportat sanctiuni disciplinare aplicate de Camera Consultantilor Fiscali din Romania sau de alte organisme profesionale;

■ sa accepte tariful unitar pe cursant stabilit de Camera Consultantilor Fiscali.

2. Cum se procedeaza?

Daca doriti sa organizati cursuri de pregatire profesionala trebuie sa depuneti un dosar la sediul Camerei Consultantilor Fiscali, in termen de 15 zile de la data publicarii anuntului pe site-ul Camerei Consultantilor Fiscali a conditiilor de agreare.

Dosarul va fi analizat de Directia de invatamant, iar aceasta va inainta o propunere de aprobare sau respingere Biroului permanent al Camerei
Consultantilor Fiscali.

Directia de invatamant va putea solicita unei societati agreate de Biroul permanent informatiile si documentele necesare actualizarii dosarului depus la Camera Consultantilor Fiscali. Biroul permanent va emite decizia de agreare sau respingere a societatii.

3. Cum se organizeaza cursurile?

Directia de invatamant va pune la dispozitia societatilor agreate Normele de pregatire profesionala continua si Programul de invatamant aferent anului 2008. Societatile agreate vor transmite confirmarea lor privind disponibilitatea de a organiza cursuri pentru anul 2008, in termen de maximum 30 de zile dupa agreare.

Activitatea de organizare a cursurilor de pregatire profesionala se va desfasura in baza contractelor incheiate intre Camera Consultantilor Fiscali si societatile agreate.

Directia de invatamant va publica pe site-ul Camerei Consultantilor Fiscali lista societatilor organizatoare.

Aceste societati vor prezenta Camerei Consultantilor Fiscali documentele privind locatia desfasurarii cursurilor si precontractele cu lectorii agreati.

Fiecare schimbare de lectori va fi precedata de o notificare prealabila a Camerei Consultantilor Fiscali, cu prezentarea documentului de agreare a acestora.

4. Care sunt modalitatile de retragere a unei societati de pe lista societatilor agreate?

Retragerea unei societati de pe lista societatilor agreate se poate face astfel:

a) fie la cerere;

b) fie de catre Camera Consultantilor Fiscali.

O societate poate fi retrasa de catre Camera Consultantilor Fiscali daca:

■ nu respecta cerintele de organizare impuse de Camera Consultantilor Fiscali si transmise anual prin Directia de invatamant;

■ nu trimite in termenul prevazut de Camera Consultantilor Fiscali datele necesare pentru organizarea cursurilor (exemplu: lectori, locatie, perioada etc.);

■ obtine un calificativ insuficient in urma analizarii chestionarelor de sugestii si propuneri transmise participantilor la curs.

O societate retrasa de pe lista societatilor agreate pentru organizarea programului de pregatire profesionala poate solicita o noua aprobare incepand cu anul urmator de pregatire profesionala, daca face dovada respectarii conditiilor de agreare.

Concluzie
Asistam oare la un nou business pentru societatile comerciale de consultanta fiscala? Va fi
aceasta o afacere profitabila pentru societati sau numai pentru Camera Consultantilor Fiscali? La toate aceste intrebari ne va raspunde in curand Camera Consultantilor Fiscali.

Acte normative aplicabile:
Procedura Camerei Consultantilor Fiscali din 11 martie 2008 pentru agrearea societatilor
comerciale de consultanta fiscala organizatoare de cursuri de pregatire profesionala pe anul 2008, aprobata prin Hotararea Camerei Consultantilor Fiscali nr. 12/ 2008

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Profesori de consultanta fiscala - apr. 2008":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Format nou pentru Declaratia 600, anuntat de ANAF
    • Reamintim contribuabililor prevederile OPANAF nr.3.655/ 2015, modificat si completat prin OPANAF nr.3.696/ 2016, referitoare la modalitatea de depunere si gestionare a formularului 600 "Declaratie privind indeplinirea conditiilor de incadrare in categoria persoanelor asigurate obligatoriu in sistemul public de pensii". Cine depune Declaratia 600 Declaratia 600 se completeaza, pentru anul 2017, de catre persoanele fizice care realizeaza venituri din activitati independente si determina venitul...» citeste mai departe aici

  • Venituri neimpozabile in 2017 si organizatii care datoreaza impozit pe profit
    • Avand in vedere prevederile art. 15 alin. (3) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, organizatiile nonprofit, organizatiile sindicale, organizatiile patronale, pentru calculul rezultatului fiscal sunt neimpozabile si alte venituri realizate, pana la nivelul echivalentului in lei a 15.000 euro, intr-un an fiscal, dar nu mai mult de 10% din veniturile totale neimpozabile prevazute la alin. (2). Aceste organizatii datoreaza impozit pe profit pentru...» citeste mai departe aici

  • OUG 3/2017. Cum se aplica scutirea de impozit a salariatilor sezonieri?
    • In randurile de mai jos, stabilim in ce masura, conform OUG 3/2017, salariatii sezonieri cu contract de munca vor fi scutiti de la plata impozitului pe venit. De asemenea, vom vedea daca se aplica si la contracte de munca temporara in cazul in care ar fi angajati pe statul de plata in Romania si detasati in Franta. Prin OUG 3/2017 s-au introdus in categoria persoanelor fizice scutite de la plata impozitului pe venit "persoanele fizice, pentru veniturile realizate din salarii si asimilate...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli pentru ajustarea bunurilor de capital de la 1 ianuarie 2017. Analiza zilei cu Irina Dumitrescu
    • Prin OUG 84/2016 au fost aduse modificari si reglementarilor privind ajustarea taxei deductibile pentru bunurile de capital. Astfel, incepand cu 1 ianuarie 2017, pentru anumite situatii care determina obligatia de ajustare nu se mai efectueaza ajustari pentru intreaga perioada de ajustare ramasa ci se ajusteaza taxa dedusa initial pentru fiecare an in care apare evenimentul care determina ajustarea. Ajustarea taxei deductibile se efectueaza in urmatoarele situatii: a) in situatia in care bunul...» citeste mai departe aici

  • Nivel accize pentru taxa de viciu 2017. Care sunt prevederile?
    • Vom vedea, prin cele de mai jos, care este nivelul taxei de viciu conform Legii 95/2006 art. 369 incepand cu data de 01.01.2017. Potrivit dispozitiilor art.369 alin.(2) din Legea 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, incepand cu anul 2016, nivelul contributiilor pentru finantarea unor cheltuieli de sanatate, prevazute la art.369 alin.(1) din aceeasi lege, se actualizeaza anual cu cresterea preturilor de consum din ultimele 12...» citeste mai departe aici

  • Noi reguli pentru scutirea de impozit pentru veniturile programatorilor
    • Incepand cu data de 1 februarie 2017, se aplica noi reguli pentru scutirea de impozit a veniturilor din salarii si asimilate salariilor realizate de programatori. Noile prevederi sunt cuprinse in Ordinul nr. 872/5932/2284/2903/2016 privind incadrarea in activitatea de creatie de programe pentru calculator publicat in M. OF. nr. 22 din 09/01/2017. Tot cu aceasta data se abroga prevederile Ordinului nr. 217/4.172/1.348/835/2015 privind incadrarea in activitatea de creatie de programe pentru...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.