Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Profesori de consultanta fiscala - apr. 2008

22-Mai-2008
2133

Noutate
In Monitorul Oficial nr. 205 din 17 martie 2008 a aparut Hotararea Camerei Consultantilor Fiscali
nr. 12/2008 privind aprobarea Procedurilor pentru agrearea societatilor comerciale de consultanta fiscala organizatoare de cursuri de pregatire profesionala pentru anul 2008. Care sunt conditiile de agreare? Cum se organizeaza cursurile si care sunt modalitatile de retragere a unei societati de pe lista societatilor agreate?

1. Care sunt conditiile de agreare?

Societatile care doresc sa organizeze in colaborare cu Camera Consultantilor Fiscali programul de pregatire profesionala trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:

■ sa fie societate de consultanta fiscala, inscrisa in Registrul consultantilor fiscali si al societatilor comerciale de consultanta fiscala;

■ sa aiba in obiectul de activitate codul CAEN care include organizarea de cursuri;

■ sa propuna lectori care sa indeplineasca cerintele tematice agreate de Consiliul superior al Camerei Consultantilor Fiscali potrivit Programului de pregatire profesionala aferent anului 2008;

■ sa detina minima experienta in ceea ce priveste organizarea de cursuri;

Capcanele comertului online
Capcanele comertului online
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Manualul de Inventariere. Societati Comerciale. PFA. ONG
Vezi detalii

■ sa aiba asigurate locul de desfasurare a cursului si dotarea logistica corespunzatoare cerintelor Camerei Consultantilor Fiscali;

■ sa nu aiba datorii restante fata de Camera Consultantilor Fiscali;

■ sa nu fi suportat sanctiuni disciplinare aplicate de Camera Consultantilor Fiscali din Romania sau de alte organisme profesionale;

■ sa accepte tariful unitar pe cursant stabilit de Camera Consultantilor Fiscali.

2. Cum se procedeaza?

Daca doriti sa organizati cursuri de pregatire profesionala trebuie sa depuneti un dosar la sediul Camerei Consultantilor Fiscali, in termen de 15 zile de la data publicarii anuntului pe site-ul Camerei Consultantilor Fiscali a conditiilor de agreare.

Dosarul va fi analizat de Directia de invatamant, iar aceasta va inainta o propunere de aprobare sau respingere Biroului permanent al Camerei
Consultantilor Fiscali.

Directia de invatamant va putea solicita unei societati agreate de Biroul permanent informatiile si documentele necesare actualizarii dosarului depus la Camera Consultantilor Fiscali. Biroul permanent va emite decizia de agreare sau respingere a societatii.

3. Cum se organizeaza cursurile?

Directia de invatamant va pune la dispozitia societatilor agreate Normele de pregatire profesionala continua si Programul de invatamant aferent anului 2008. Societatile agreate vor transmite confirmarea lor privind disponibilitatea de a organiza cursuri pentru anul 2008, in termen de maximum 30 de zile dupa agreare.

Activitatea de organizare a cursurilor de pregatire profesionala se va desfasura in baza contractelor incheiate intre Camera Consultantilor Fiscali si societatile agreate.

Directia de invatamant va publica pe site-ul Camerei Consultantilor Fiscali lista societatilor organizatoare.

Aceste societati vor prezenta Camerei Consultantilor Fiscali documentele privind locatia desfasurarii cursurilor si precontractele cu lectorii agreati.

Fiecare schimbare de lectori va fi precedata de o notificare prealabila a Camerei Consultantilor Fiscali, cu prezentarea documentului de agreare a acestora.

4. Care sunt modalitatile de retragere a unei societati de pe lista societatilor agreate?

Retragerea unei societati de pe lista societatilor agreate se poate face astfel:

a) fie la cerere;

b) fie de catre Camera Consultantilor Fiscali.

O societate poate fi retrasa de catre Camera Consultantilor Fiscali daca:

■ nu respecta cerintele de organizare impuse de Camera Consultantilor Fiscali si transmise anual prin Directia de invatamant;

■ nu trimite in termenul prevazut de Camera Consultantilor Fiscali datele necesare pentru organizarea cursurilor (exemplu: lectori, locatie, perioada etc.);

■ obtine un calificativ insuficient in urma analizarii chestionarelor de sugestii si propuneri transmise participantilor la curs.

O societate retrasa de pe lista societatilor agreate pentru organizarea programului de pregatire profesionala poate solicita o noua aprobare incepand cu anul urmator de pregatire profesionala, daca face dovada respectarii conditiilor de agreare.

Concluzie
Asistam oare la un nou business pentru societatile comerciale de consultanta fiscala? Va fi
aceasta o afacere profitabila pentru societati sau numai pentru Camera Consultantilor Fiscali? La toate aceste intrebari ne va raspunde in curand Camera Consultantilor Fiscali.

Acte normative aplicabile:
Procedura Camerei Consultantilor Fiscali din 11 martie 2008 pentru agrearea societatilor
comerciale de consultanta fiscala organizatoare de cursuri de pregatire profesionala pe anul 2008, aprobata prin Hotararea Camerei Consultantilor Fiscali nr. 12/ 2008

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Profesori de consultanta fiscala - apr. 2008":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 32 documente oficiale ANAF vor fi trimise electronic
    • Va informam ca Ministerul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice a aprobat ordinul nr. 3097/2016 pentru aplicarea prevederilor art. 46 alin. (8) si ale art. 47 alin. (9) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, potrivit caruia 32 de acte administrative si fiscale emise de Fisc pot fi primite de contribuabili prin e-mail, fax sau printr-o alta platforma online. De luni, 5 decembrie, contribualilii pot primi de la Fisc documente si in varianta electronica sau pe fax....» citeste mai departe aici

  • OUG 84/2016 si noul Cod fiscal: Firmele pot deduce TVA din 2017 pentru perioadele cu cod TVA anulat
    • Odata cu noile reglementari privind codul de TVA aduse de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 84/2016 (OUG 84/2016) pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul financiar-fiscal, va prezentam aspectele esentiale de care sa tineti cont din 2017. Astfel, ca modificare principala, retineti ca persoanele impozabile pot refactura, din 2017, cu TVA catre clienti vanzarile realizate in perioada in care codul de TVA era anulat. Astfel, se schimba regulile privind deducerea TVA in...» citeste mai departe aici

  • Plata impozit pe profit si CASS aferent: Termen-limita 15 decembrie
    • Pana joi, 15 decembrie 2016, contribuabilii obligatia sa efectueze plata celei de a doua rate de 50% din impozitul pe veniturile din activitati agricole impuse pe baza de norme de venit, precum si a contributiei de asigurari sociale de sanatate (CASS) aferente acestor venituri, pentru anul 2016. Contribuabilii care realizeaza venituri de aceasta natura datoreaza impozit de 16% si contributie de asigurari sociale de sanatate, in cota de 5,5% asupra venitului stabilit pe baza normelor anuale de...» citeste mai departe aici

  • Comert cu ridicata. Ce documente solicita ANAF la un control inopinat?
    • Va prezentam mai jos principalele documente solicitate in timpul controlului operativ si inopinat, desfasurat la contribuabilii din domeniul comertului cu ridicata. Avem astfel urmatoarele documente care trebuie prezentate OBLIGATORIU: 1. Atestat pentru distribuitie si comercializare angro de bauturi alcoolice si/sau tutun prelucrat (daca este cazul) 2. Documente care atesta provenienta marfurilor si de evidenta gestionara, care pot fi: - facturi/facturi externe (invoice) - avize de insotite a...» citeste mai departe aici

  • Noul Regulament General de Protectia Datelor si modificarile valabile din 2018
    • La inceputul anului in curs au fost publicate in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene cele doua acte normative care compun pachetul legislativ privind protectia datelor la nivelul Uniunii Europene: - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor), - Directiva (UE) 2016/680 referitoare la...» citeste mai departe aici

  • Scutirea de la plata a impozitului pe profitul reinvestit. Cum procedam pentru a beneficia de facilitate?
    • In cazul urmator, societatea (platitoare de impozit profit trimestrial pe baza de calcule efective) are profit contabil si fiscal in primele 3 trimestre cumulat in suma de 1.000.000 lei. Nu a facut investitii in primele 3 trimestre si a inregistrat impozit profit in suma de 160.000 lei. Trimestrul IV luat separat se incheie pe zero profit sau pierdere atat brut cat si fiscal. In trimestrul IV se achizitioneaza si se pune in functiune un utilaj de 50.000 lei. Stabilim daca firma beneficiaza de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.