Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Programul National de Reforma pentru 2011-2013, adoptat de Guvern

29-Apr-2011
1990
Programul National de Reforma a fost adoptat de Executiv pentru perioada 2011-2013. Acest document reprezinta instrumentul de transpunere a obiectivelor Strategiei Europa 2020 la nivel national. Documentul contine masurile cu privire la cresterea economica si la forta de munca, a afirmat seful Departamentului pentru Afaceri Europene (DAE), ministrul Bogdan Manoiu.

"Programul National de Reforma cuprinde, practic, ansamblul masurilor si actiunilor ce urmeaza a fi intreprinse la nivel national pentru atingerea obiectivelor in materie de crestere economica si ocuparea fortei de munca. In plus, angajamentele incluse in Pactul Euro Plus vizeaza o serie de actiuni strategice pe termen scurt destinate cresterii competitivitatii si atingerii convergentei economice in Uniunea Europeana", a declarat ministrul Bogdan Manoiu.

Ministrul a amintit ca, in urma calendarului convenit la nivel european cu privire la Strategia Europa 2020, Executivul a elaborat, in noiembrie 2010, o versiune preliminara a Programului National de Reforma. In cadrul acestei versiuni au fost stabilite tinte concrete la nivel national pentru toate domeniile importante ale acestei strategii: ocuparea fortei de munca, energie si schimbari climatice, cercetare-dezvoltare-inovare, educatie, combaterea saraciei si promovarea incluziunii sociale. La fixarea acestor tinte nationale s-a tinut cont de circumstantele nationale specifice, precum si de perspectivele economiei romanesti.

Seful DAE a aratat ca, in contextul Semestrului European, intre cele doua instrumente de aplicare a Pactului pentru Stabilitate si Crestere si, respectiv, Europa 2020 exista o stransa legatura, avand in vedere faptul ca masurile de politica fiscal-bugetara incluse in Programul de Convergenta asigura premisa pentru implementarea reformelor structurale cuprinse in Programul National de Reforma (PNR).

Directiile de actiune si masurile prioritare din Program, schitate in perioada septembrie-noiembrie 2010, au fost definitivate in prima parte a acestui an, ca urmare a colaborarii cu institutiile administratiei publice centrale implicate in elaborarea documentului, dar si a consultarii publice cu partile interesate (patronate, sindicate, ONG-uri). In acest sens, DAE a organizat, in parteneriat cu Parlamentul-Comisia pentru Afaceri Europene, o serie de conferinte nationale, precum si mese rotunde pe principalele tematici ale Strategiei Europa 2020.
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri
Vezi detalii
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Proceduri contabile pentru societati comerciale 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii

"Versiunea finala a Programului National de Reforma 2011-2013 ia in considerare principalele recomandari formulate de catre Comisia Europeana ca urmare a evaluarii proiectului PNR transmis de Romania in cursul lunii noiembrie 2010, a discutiilor bilaterale purtate cu aceasta la 15 februarie, respectiv 11 martie 2011, precum si a Analizei Anuale a Cresterii, publicata de Comisia Europeana in luna ianuarie 2011. De asemenea, PNR asigura coerenta cu principalele actiuni prioritare pentru punerea in aplicare a angajamentelor asumate de Romania in cadrul noului Acord de tip preventiv incheiat cu UE si FMI, respectiv in cadrul Pactului Euro Plus?, a mai afirmat ministrul Bogdan Manoiu.

Guvernul va transmite Comisiei Europene versiunea finala a Programului National de Reforma, iar monitorizarea aplicarii programului la nivel national va cadea in sarcina DAE.
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Programul National de Reforma pentru 2011-2013, adoptat de Guvern":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • 28 februarie e ultima zi de depunere pentru mai multe obligatii fiscale. Se depune si D 394
    • Va reamintim ca pana marti, 28 februarie 2017, trebuie depuse, dupa caz, la unitatile fiscale, urmatoarele: - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile realizate, pe beneficiari de venit pentru anul precedent - formularul 205 - Declaratia informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti - formularul 207 - Declaratia informativa privind livrarile/prestarile si achizitiile efectuate pe teritoriul...» citeste mai departe aici

  • Calendar ANAF: Ce formulare se depun in martie 2017?
    • Regasiti mai jos principalele obligatii declarative si de plata cu termen in luna martie 2017. Acestea sunt formularele pe care trebuie sa le depuneti la organul fiscal competent, dupa caz, la termenele limita precizate mai jos, in luna martie 2017 si in privinta platilor pe care trebuie sa le efectuati, dupa caz, pana la data de 27 martie 2017. I. Obligatii declarative 30 zile de la data infiintarii/ data eliberarii actului legal de functionare/ data inceperii activitatii/ data eliberarii...» citeste mai departe aici

  • 15 martie 2017: Termen pentru depunerea formularului 204 de catre asocierile fara personalitate juridica
    • Va informam ca miercuri, 15 martie 2017, este termenul-limita pentru depunerea declaratiei anuale de venit aferente anului 2016 pentru asocieri (formularul 204), cu exceptia celor care realizeaza venituri din activitati agricole impuse pe baza normelor de venit. Cine depune declaratia Declaratia 204 se completeaza si se depune in cazul asocierilor fara personalitate juridica, constituite intre persoane fizice care realizeaza venituri din activitati independente - activitati de productie, comert,...» citeste mai departe aici

  • Platile anticipate la impozitul pe venit si contributiile sociale aferente Trim. I din 2017. Data-limita e la 27 martie
    • Informam contribuabilii - persoane fizice ca, in conformitate cu prevederile art. 74, ale art. 151 si ale art. 174 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, sunt obligati sa efectueze in cursul anului plati anticipate cu titlu de impozit, contributii de asigurari sociale si contributii de asigurari sociale de sanatate, exceptandu-se cazul veniturilor pentru care platile anticipate se stabilesc prin retinere la sursa. Platile anticipate aferente...» citeste mai departe aici

  • Nu ai inca Gestiunea in cloud? Mai gandeste-te! 37 de motive ca sa folosesti aplicatia Smart Bill
    • Dragi contabili, cu siguranta cunoasteti deja aplicatia Smart Bill. Daca nu o folositi in mod direct, unul dintre colegii sau cunoscutii dvs. o foloseste cu siguranta. De aceea am decis sa va prezentam sucint cele mai importante facilitati ale aplicatiei de gestiune, facturare si contabilitate primara. Gestiunea - elementul cheie Puncte forte - Iti permite sa lucrezi atat cu gestiuni cantitativ-valorice, cat si cu cele global -valorice; - Rezolva toate problemele legate de stocuri: modalitatile...» citeste mai departe aici

  • Franciza stat strain. Cand trebuie sa retinem impozit pe venituri nerezidenti?
    • In randurile de mai jos, analiza noastra are ca subiect o societate din Romania care inchiriaza imprimante si care plateste franciza catre o firma straina. Vom vedea daca societatea romana trebuie sa retina impozit pe venituri nerezidenti, cu mentiunea ca exista conventie intre cele doua tari. Redeventele obtinute de la un rezident constituie venituri impozabile obtinute din Romania, indiferent daca veniturile sunt primite in Romania sau in strainatate, in conformitate cu prevederile art. 223...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.