Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect: Aprobarea Procedurii de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale

21-Iul-2016
837

Regasiti mai jos principalele noutati incluse in proiectul referitor la aprobarea Procedurii de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Avand in vedere necesitatea combaterii fraudei fiscale, a asigurarii unei mai bune monitorizari a activitatii operatorilor economici care desfasoara livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii, direct catre populatie, pentru instituirea unor parghii care sa conduca la cresterea gradului de colectare a veniturilor bugetare si la diminuarea evaziunii fiscale in domeniu, a fost aprobata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea OUG 28/1999, privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile ulterioare.

Actul normativ mai sus mentionat prevede, in principal, inlocuirea treptata a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu rola jurnal, cu cele echipate cu jurnal electronic, astfel incat importatorii si distribuitorii sa-si poata lichida stocurile vechi si sa obtina avizul tehnic favorabil si autorizatia de distributie pentru noile modele, iar utilizatorii sa achizitioneze noile aparate.

Potrivit art. 5 alin. (10) din OUG 28/1999, pentru aparatele de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, avizul tehnic favorabil se elibereaza de catre institutia publica/institutia de drept public desemnata prin ordin al ministrului pentru societatea informationala.

Totodata, la art. 5 alin. (11) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, se prevede ca procedura de verificare tehnica a noilor modele de aparate de marcat se aproba prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului pentru societatea informationala.

Precizam ca, prin ordinul nr. 578/2015, ICI a fost desemnat ca institutie publica/institutie de drept public pentru a emite avizul tehnic favorabil pentru aparatele de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Proiectul de ordin cuprinde urmatoarele reglementari principale:

1. Documentele si echipamentele necesare pentru obtinerea avizului tehnic favorabil:

Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

- cererea prin care solicita eliberarea avizului tehnic;

- un aparat, ca model de referinta, pentru efectuarea testelor, o memorie fiscala goala, accesibila si o memorie fiscala la limita de umplere;
- prospectul, manualele de utilizare, programare si documentatia de service, in original sau copii conforme, precum si manualul de utilizare in limba romana, pentru aparatele de marcat electronice fiscale provenite din afara tarii;
- declaratia producatorului privind rezistenta la conditiile de mediu, traduse in limba romana, in cazul celor provenite din import;
- copia aprobarii de model evidentiata prin Declaratia de conformitate CE, referitoare la compatibilitate electromagnetica, echipamente electrice de joasa tensiune, echipamente terminale de radio si telecomunicatii dupa caz, precum si Certificatul de Conformitate, examinare CE de tip in cazul taximetrelor;
- documentatia tehnica de implementare a jurnalului electronic, dispozitive si/sau programele de citire a memoriei fiscale precum si programele de citire si de verificare a integritatii fisierelor jurnal electronice;
- memoria fiscala si dispozitivul de memorare jurnal electronic.

2. Testele efectuate pentru obtinerea avizului tehnic favorabil si modalitatea de testare:

>> Testarea programarii aparatului de marcat electronic fiscal, care consta in programarea parametrilor, in listarea documentelor si in verificarea respectarii prevederilor Normelor metodologice pentru aplicarea ordonantei de urgenta.
>> Testarea functiilor obligatorii, care se efectueaza prin apelarea functiilor obligatorii, prevazute de Normele metodologice si prin verificarea rezultatelor obtinute.
>> Verificarea programului aparatului de marcat electronic fiscal, care corespunde cerintelor daca indeplineste conditiile prevazute de Normele metodologice si nu permite accesul la functiile interzise.
>> Testarea memoriei fiscale, care consta in activarea acesteia si in efectuarea programului de inregistrare, pe baza instructiunilor de folosire a aparatului de marcat electronic fiscal.
>> Testarea jurnalului electronic care consta in:
a) initializarea si programarea jurnalului electronic;
b) calculul valorii SHA a fisierului jurnal electronic;
c) inregistrarea valorii SHA in memoria fiscala si in fisierul jurnal electronic;
d)verificarea integritatii inscrierilor valorilor SHA cu ajutorul programelor externe de verificare;
e) tiparirea de rapoarte si memorarea fisierelor jurnal electronice pe un dispozitiv extern.

>> Testarea operarii in cadrul unui sistem de gestiune, care se efectueaza prin simularea functionarii terminalului aparatului de marcat electronic fiscal intr-o configuratie identica cu cea prevazuta pentru utilizarea tipului respectiv, prin verificarea programului de operare a sistemului care trebuie sa corespunda cerintelor unei case de marcat electronice fiscale si prin listarea documentelor in concordanta cu prevederile ordonantei de urgenta.

Modulul fiscal al terminalului aparatului de marcat electronic fiscal trebuie sa fie instalat astfel incat sa nu permita accesul la el fara inlaturarea sigiliului.

>> Verificarea posibilitatilor de inlaturare a situatiilor de pana, care consta in provocarea unor situatii de intrerupere a functionarii aparatului de marcat electronic fiscal si de blocare a operarii acestuia, conform prevederilor normelor metodologice, precum si in urmarirea comportarii aparatului, in sensul neafectarii datelor stocate si asigurarii continuitatii inregistrarilor.

Avizul tehnic favorabil se emite in termen de maximum 3 zile lucratoare de la data finalizarii testelor, daca aparatul corespunde tuturor cerintelor.

Obligatia Institutului National de Cercetare - Dezvoltare in Informatica de a transmite o copie a avizului tehnic, certificata pentru conformitate, Comisiei din cadrul Ministerului Finantelor Publice, in termen de 3 zile lucratoare de la data emiterii avizului tehnic.

Fata de cele mentionate, va supunem spre aprobare proiectul de Ordin comun pentru aprobarea Procedurii de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Proiectul de ordin poate fi AICI.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect: Aprobarea Procedurii de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale":
Rating:

Nota: 3.75 din 4 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratii din partea Ministerului de Comunicatii privind interogarile ANAF pentru domeniile.ro
    • In cadrul intalnirii pe care a avut-o la sfarsitul saptamanii trecute cu presedintele Fiscului, Bogdan-Nicolae Stan, ministrul Comunicatiilor, Augustin Jianu a declarat ca interogarile de date pe care Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) le va solicita despre detinatorii de domenii .ro' trebuie sa fie realizate numai pentru situatii temeinic fundamentate, in conformitate cu legislatia in vigoare. "Este esential sa ne asiguram ca interogarile nu pot fi facute decat pentru situatii...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.