Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect: Aprobarea Procedurii de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale

21-Iul-2016
806

Regasiti mai jos principalele noutati incluse in proiectul referitor la aprobarea Procedurii de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Avand in vedere necesitatea combaterii fraudei fiscale, a asigurarii unei mai bune monitorizari a activitatii operatorilor economici care desfasoara livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii, direct catre populatie, pentru instituirea unor parghii care sa conduca la cresterea gradului de colectare a veniturilor bugetare si la diminuarea evaziunii fiscale in domeniu, a fost aprobata Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 91/2014 pentru modificarea si completarea OUG 28/1999, privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, cu modificarile ulterioare.

Actul normativ mai sus mentionat prevede, in principal, inlocuirea treptata a aparatelor de marcat electronice fiscale dotate cu rola jurnal, cu cele echipate cu jurnal electronic, astfel incat importatorii si distribuitorii sa-si poata lichida stocurile vechi si sa obtina avizul tehnic favorabil si autorizatia de distributie pentru noile modele, iar utilizatorii sa achizitioneze noile aparate.

Potrivit art. 5 alin. (10) din OUG 28/1999, pentru aparatele de marcat electronice fiscale cu jurnal electronic, avizul tehnic favorabil se elibereaza de catre institutia publica/institutia de drept public desemnata prin ordin al ministrului pentru societatea informationala.

Totodata, la art. 5 alin. (11) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, se prevede ca procedura de verificare tehnica a noilor modele de aparate de marcat se aproba prin ordin comun al ministrului finantelor publice si al ministrului pentru societatea informationala.

Precizam ca, prin ordinul nr. 578/2015, ICI a fost desemnat ca institutie publica/institutie de drept public pentru a emite avizul tehnic favorabil pentru aparatele de marcat electronice fiscale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

Proiectul de ordin cuprinde urmatoarele reglementari principale:

1. Documentele si echipamentele necesare pentru obtinerea avizului tehnic favorabil:

Preturi de Transfer - Curs video
Preturi de Transfer - Curs video
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Noul regim fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

- cererea prin care solicita eliberarea avizului tehnic;

- un aparat, ca model de referinta, pentru efectuarea testelor, o memorie fiscala goala, accesibila si o memorie fiscala la limita de umplere;
- prospectul, manualele de utilizare, programare si documentatia de service, in original sau copii conforme, precum si manualul de utilizare in limba romana, pentru aparatele de marcat electronice fiscale provenite din afara tarii;
- declaratia producatorului privind rezistenta la conditiile de mediu, traduse in limba romana, in cazul celor provenite din import;
- copia aprobarii de model evidentiata prin Declaratia de conformitate CE, referitoare la compatibilitate electromagnetica, echipamente electrice de joasa tensiune, echipamente terminale de radio si telecomunicatii dupa caz, precum si Certificatul de Conformitate, examinare CE de tip in cazul taximetrelor;
- documentatia tehnica de implementare a jurnalului electronic, dispozitive si/sau programele de citire a memoriei fiscale precum si programele de citire si de verificare a integritatii fisierelor jurnal electronice;
- memoria fiscala si dispozitivul de memorare jurnal electronic.

2. Testele efectuate pentru obtinerea avizului tehnic favorabil si modalitatea de testare:

>> Testarea programarii aparatului de marcat electronic fiscal, care consta in programarea parametrilor, in listarea documentelor si in verificarea respectarii prevederilor Normelor metodologice pentru aplicarea ordonantei de urgenta.
>> Testarea functiilor obligatorii, care se efectueaza prin apelarea functiilor obligatorii, prevazute de Normele metodologice si prin verificarea rezultatelor obtinute.
>> Verificarea programului aparatului de marcat electronic fiscal, care corespunde cerintelor daca indeplineste conditiile prevazute de Normele metodologice si nu permite accesul la functiile interzise.
>> Testarea memoriei fiscale, care consta in activarea acesteia si in efectuarea programului de inregistrare, pe baza instructiunilor de folosire a aparatului de marcat electronic fiscal.
>> Testarea jurnalului electronic care consta in:
a) initializarea si programarea jurnalului electronic;
b) calculul valorii SHA a fisierului jurnal electronic;
c) inregistrarea valorii SHA in memoria fiscala si in fisierul jurnal electronic;
d)verificarea integritatii inscrierilor valorilor SHA cu ajutorul programelor externe de verificare;
e) tiparirea de rapoarte si memorarea fisierelor jurnal electronice pe un dispozitiv extern.

>> Testarea operarii in cadrul unui sistem de gestiune, care se efectueaza prin simularea functionarii terminalului aparatului de marcat electronic fiscal intr-o configuratie identica cu cea prevazuta pentru utilizarea tipului respectiv, prin verificarea programului de operare a sistemului care trebuie sa corespunda cerintelor unei case de marcat electronice fiscale si prin listarea documentelor in concordanta cu prevederile ordonantei de urgenta.

Modulul fiscal al terminalului aparatului de marcat electronic fiscal trebuie sa fie instalat astfel incat sa nu permita accesul la el fara inlaturarea sigiliului.

>> Verificarea posibilitatilor de inlaturare a situatiilor de pana, care consta in provocarea unor situatii de intrerupere a functionarii aparatului de marcat electronic fiscal si de blocare a operarii acestuia, conform prevederilor normelor metodologice, precum si in urmarirea comportarii aparatului, in sensul neafectarii datelor stocate si asigurarii continuitatii inregistrarilor.

Avizul tehnic favorabil se emite in termen de maximum 3 zile lucratoare de la data finalizarii testelor, daca aparatul corespunde tuturor cerintelor.

Obligatia Institutului National de Cercetare - Dezvoltare in Informatica de a transmite o copie a avizului tehnic, certificata pentru conformitate, Comisiei din cadrul Ministerului Finantelor Publice, in termen de 3 zile lucratoare de la data emiterii avizului tehnic.

Fata de cele mentionate, va supunem spre aprobare proiectul de Ordin comun pentru aprobarea Procedurii de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale definite la art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

Proiectul de ordin poate fi AICI.

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect: Aprobarea Procedurii de avizare tehnica a modelelor de aparate de marcat electronice fiscale":
Rating:

Nota: 3.75 din 4 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

  • Sistemul TVA la incasare in 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi
    • Retineti, inainte de toate, ca in ce priveste sistemul TVA la incasare, avem urmatoarele doua componente importante: - exigibilitatea TVA se amana pana la data incasarii contravalorii integrale/partiale a livrarii de bunuri/prestarii de servicii, iar - dreptul de deducere a TVA este amanat pana la data la care TVA aferenta bunurilor/serviciilor a fost platita furnizorului/prestatorului . Persoanele care sunt eligibile pentru aplicarea sistemului TVA la incasare: - persoanele impozabile...» citeste mai departe aici

  • Atentie! Din februarie inregistrati firmele si PFA-urile gratuit
    • Incepand cu luna februarie 2017, ca urmare a eliminarii a 102 taxe nefiscale, veti putea inregistra in mod gratuit, la Registrul Comertului, o societate cu raspundere limitata (SRL) sau o forma de organizare de tip persoana fizica autorizata (P.F.A). Astfel, noile reglementari privind taxele eliminate se regasesc in Legea nr. 1/2017. In cuprinsul legii se mentioneaza astfel ca se elimina si taxele cerute pana in prezent de catre Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC) pentru...» citeste mai departe aici

  • Noutati legislative cu incidenta fiscala in perioada 9-15 ianuarie 2017
    • ANAF a transmis recent un nou buletin informativ in care a inclus cele mai importante noutati legislative cu incidenta fiscala din intervalul 9-15 ianuarie 2017. 1. Legea nr.2/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal si pentru modificarea Legii nr.95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii (M.Of. nr.36 din 12 ianuarie 2017); 2. Ordinul comun al ministrului comunicatiilor si pentru societatea informationala, ministrului educatiei nationale si cercetarii...» citeste mai departe aici

  • PFA si baza de calcul contributii pensii. Ce includem la cheltuieli?
    • In randurile urmatoare, vom vedea cum se calculeaza baza pentru contributia la pensii datorata de un PFA: VENITURI - CHELTUIELI (exclusiv cheltuieli cu asigurarile sociale) si daca la cheltuieli includem si cheltuiala cu impozitul si cheltuiala cu sanatatea. Iata raspunsul specialistului: Conform art. 148 alin. (3) din Codul fiscal, pentru persoanele fizice fizice care realizeaza venituri din activitati independente si care determina venitul net anual in sistem real baza lunara de calcul al...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.