Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect de Ordonanta de urgenta privind redresarea si rezolutia asiguratorilor

22-Mai-2015
574

Avand in vedere urgenta adoptarii acestui proiect de act normativ data de situatia critica a pietei asigurarilor din Romania din acest moment, de necesitatea de a interveni cu promptitudine intr-un stadiu incipient in cazul asiguratorilor aflati in dificultate sau in curs de a intra in dificultate si de a reduce impactul situatiei acestora asupra pie.ei asigurarilor si sistemului financiar in general,

tinand cont de faptul ca intarzierea masurilor de completare a legislatiei privind redresarea financiara ar conduce la imposibilitatea aplicarii unor masuri cu potential ridicat de redresare a unei societati de asigurare/reasigurare, respectiv atragerea intr-un termen cat mai scurt a unui investitor in cadrul acesteia care sa poata asigura finantarea necesara pentru restabilirea indicatorilor financiari ai societatii de asigurare/reasigurare,

intrucat tergiversarea adoptarii unui cadru legal de gestionare a situatiilor de criza in sectorul financiar va conduce la imposibilitatea aplicarii unor masuri cu potential ridicat de evitare a efectelor negative semnificative asupra stabilitatii financiare, in special prin prevenirea contagiunii, inclusiv asupra infrastructurii pietei financiare,

in considerarea faptului ca urgenta adoptarii prezentului act normativ este motivata de atingerea scopului aplicarii masurilor de rezolutie, si anume asigurarea stabilitatii financiare a sectorului financiar in ansamblul sau si de evitare a unei crize sistemice, iar garantarea adoptarii de urgenta a acestor masuri asigura protejarea creditorilor de asigurari,

intrucat lichidarea asiguratorului conform procedurii obisnuite de insolventa nu ar permite, intr-o maniera similara, protejarea creditorilor de asigurari, minimizarea impactului asupra fondurilor de protectie, evitarea efectelor negative semnificative asupra stabilitatii financiare a pietei asigurarilor si continuitatea functiilor critice, tinand cont de faptul ca esecul unei societati de asigurare/reasigurare de mari dimensiuni ar diminua increderea societatii civile in produsele de asigurare, rezultand un impact negativ asupra sistemului financiar national, prin periclitarea bunei func.ionalita.i a tuturor serviciilor care necesita acoperirea unui risc prin asigurare, intrucat aplicarea rezolutiei vizeaza interesul public si constituie o situatie urgenta si extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata, in considerarea faptului ca aspectele mai sus mentionate constituie o situatie extraordinara a carei reglementare nu poate fi amanata, impunandu-se adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta pentru asigurarea indeplinirii obiectivelor,

in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta

TITLUL I
DOMENIU DE APLICARE, DEFINITII SI AUTORITATI

CAPITOLUL I

Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Executarea silita. Ghid de aparare impotriva abuzurilor
Vezi detalii
Repartizarea dividendelor in 2017
Repartizarea dividendelor in 2017
Vezi detalii
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Regimul fiscal al cheltuielilor cu autovehicule
Vezi detalii

DISPOZITII GENERALE
Art. 1. - (1) Prezenta ordonanta de urgenta stabileste reguli si proceduri privind redresarea si rezolutia asiguratorilor, inclusiv sucursalelor acestora cu sediul in strainatate.

(2) in exercitarea competentelor sale decurgand din prezenta ordonanta de urgenta in relatie cu asiguratorul, Autoritatea de Supraveghere Financiara are in vedere natura, amploarea si complexitatea activitatii desfasurate, structura actionariatului, forma juridica, profilul de risc, dimensiunea, statutul juridic, gradul de interconectare al acestuia cu alte institutii financiare sau cu sistemul financiar in general.

Art. 2. - in intelesul prezentei legi, termenii si expresiile de mai jos au urmatoarele semnificatii:

1. rezolutie - aplicarea unui instrument de rezolutie in scopul atingerii unuia sau mai multora dintre obiectivele prevazute la art. 40;

2. asigurator - asiguratorul astfel cum este definit la art. 2 lit. A pct. 5 din Legea nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia sucursalei sau filialei unui asigurator dintr-un stat tert si a sucursalei unei societati de asigurare sau a unei societati mutuale dintr-un stat membru, care a primit o autorizatie de la autoritatea competenta a statului membru de origine;

3. obiectivele rezolutiei - obiectivele stipulate la art. 40;

4. autoritate de rezolutie - Autoritatea de Supraveghere Financiara, autoritatea imputernicita sa
aplice instrumente de rezolutie si sa exercite competente de rezolutie;

5. instrument de rezolutie - un instrument prevazut la art. 70;

6. autoritate competenta - Autoritatea de Supraveghere Financiara, autoritatea nationala abilitata sa supravegheze piata asigurarilor;

7. organ de conducere al asiguratorului - organul de administrare si de conducere ale unui asigurator stabilite potrivit actelor constitutive, in conformitate cu prevederile Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Legii nr. 32/2000, cu modificarile si completarile ulterioare;

8. conducere superioara - persoanele fizice care exercita functii de conducere in cadrul unui asigurator si care sunt imputernicite cu activitatea de conducere curenta si raspund de modul de indeplinire a acesteia fata de organul de conducere, potrivit legislatiei nationale;

Continuarea aici.

 

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect de Ordonanta de urgenta privind redresarea si rezolutia asiguratorilor":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017

Atentie contabili!

Taxe si Impozite modificate in 2017
Noul Cod Fiscal a adus modificari majore!
Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"Taxe si Impozite - Modificari aparute in 2017"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • ANAF aduce lamuriri privind modul de anulare a codului de TVA
    • ANAF a transmis recent informatii oficiale referitoare la modul de anulare a codului de TVA. Raspunsul a vizat cateva interventii ale domnului Adrian Benta, consultant fiscal, in ce priveste anularea codului de TVA. Iata explicatiile oferite de ANAF: Procedura efectiva de anulare a inregistrarii in scopuri de TVA se realizeaza in urma unei discutii fata in fata cu persoana impozabila, identificata cu risc fiscal. Aceste persoane sunt invitate la sediul organului fiscal, in vederea evaluarii...» citeste mai departe aici

  • Ce declaratii fiscale depunem pana la 27 februarie?
    • Prin cele ce urmeaza, reamintim contribuabililor interesati ca, luni, 27 ianuarie 2017, inclusiv, este ultima zi in care se pot depuna la administratiile financiare teritoriale, urmatoarele declaratii: - Formular 010 - Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru persoane juridice, asocieri si alte entitati fara personalitate juridica. Se completeaza, pentru anul 2017, de persoanele juridice romane platitoare de impozit pe profit care la data de 31 decembrie 2016 indeplinesc...» citeste mai departe aici

  • Luni, 27 februarie 2017, expira termenul pentru declararea impozitului pe profit pentru anumite categorii de contribuabili
    • Potrivit art.41, alin.(5) din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, au obligatia de a declara si plati impozitul pe profit pana la data de 25 februarie inclusiv a anului urmator celui pentru care se calculeaza impozitul, urmatoarele categorii de contribuabili: - organizatiile nonprofit; - contribuabilii care obtin venituri majoritare din cultura cerealelor, a plantelor tehnice si a cartofului, pomicultura si viticultura. Intrucat termenul limita...» citeste mai departe aici

  • Declaratia 010 microintreprindere dizolvare cu lichidare. Ce ne sfatuieste specialistul?
    • In analiza noastra de mai jos, avem ca exemplu o societate comerciala, platitoare de impozit pe venit, care hotaraste dizolvarea cu lichidare a intreprinderii. Vom stabili cand trebuie depusa la ANAF declaratia 010 cu trecere de la platitor de impozit pe venit la platitor de impozit pe profit. Microintreprinderea este persoana juridica romana care indeplineste cumulativ la data de 31 decembrie a anului anterior conditiile prevazute la art. 47 din Legea nr. 227/2015, cu modificarile ulterioare....» citeste mai departe aici

  • Trecerea de la micro la impozit pe profit. Cum procedam la aplicarea plafonului de 45.000 euro?
    • In analiza de mai jos, avem o societate a trecut de la data de 01.01.2017 la impozitul pe venit. La data de 31.12.2016 veniturile erau sub 100.000 euro. Capitalul social al societatii este de 69.000 lei, societatea opteaza sa treaca la impozit pe profit de la data de 01.02.2017. Vom vedea cum trebuie depusa declatia 100 pentru primul trimestru si daca se depune D100 cu impozit microintreprindere pentru luna ianuarie pana in data de 25.02.2017 si pana in data de 25.04.2017 se va depune D100 cu...» citeste mai departe aici

  • Declaratii din partea Ministerului de Comunicatii privind interogarile ANAF pentru domeniile.ro
    • In cadrul intalnirii pe care a avut-o la sfarsitul saptamanii trecute cu presedintele Fiscului, Bogdan-Nicolae Stan, ministrul Comunicatiilor, Augustin Jianu a declarat ca interogarile de date pe care Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) le va solicita despre detinatorii de domenii .ro' trebuie sa fie realizate numai pentru situatii temeinic fundamentate, in conformitate cu legislatia in vigoare. "Este esential sa ne asiguram ca interogarile nu pot fi facute decat pentru situatii...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial
2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.