Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect Lege privind supravegherea macroprudentiala a sistemului financiar national

05-Nov-2014
781
Regasiti mai jos proiectul de lege privind supravegherea macroprudentiala a sistemului financiar national. Proiectul a fost publicat de Ministerul Finantelor Publice la data de 30.10.2014.



CAPITOLUL I

Dispozitii generale


Art.1
- (1) Se infiinteaza Comitetul National pentru Supravegherea Macroprudentiala, denumit in continuare Comitetul, ca structura de cooperare inter-institutionala, fara personalitate juridica, intre Banca Nationala a Romaniei, Autoritatea de Supraveghere Financiara si Guvern.
Contabilitatii microintreprinderilor
Contabilitatii microintreprinderilor
Vezi detalii
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Calendarul Contabilului Vesel 2017
Vezi detalii
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Manualul de politici contabile, 100% editabil
Vezi detalii


(2) Fara a aduce atingere prerogativelor conferite de lege autoritatilor prevazute la alin. (1), misiunea Comitetului este de a asigura coordonarea in domeniul supravegherii macroprudentiale a sistemului financiar national, prin stabilirea politicii macroprudentiale si a instrumentelor adecvate pentru punerea in aplicare a acesteia.

Art.2
-
(1) b Obiectivul fundamental al Comitetului este de a contribui la salvgardarea stabilitatii financiare, inclusiv prin consolidarea capacitatii sistemului financiar de a rezista socurilor si prin diminuarea acumularii de riscuri sistemice, asigurand pe aceasta cale o contributie sustenabila a sistemului financiar la cresterea economica. Sintagmele sistem financiar si risc sistemic au intelesul prevazut in Regulamentul (UE) nr. 1092/2010 al Parlamentului European si al Consiliului din 24 noiembrie 2010 privind supravegherea macroprudentiala la nivelul Uniunii Europene a sistemului financiar
si de infiintare a unui Comitet european pentru risc sistemic.

(2)

in indeplinirea obiectivului fundamental prevazut la alin. (1), Comitetul si membrii Consiliului general nu solicita si nu accepta instructiuni din partea niciunei autoritati, institutii sau organism public ori privat.

Art.3
-
(1)
in vederea indeplinirii obiectivului fundamental prevazut la art. 2 alin.(1), Comitetul are urmatoarele atributii:

- 2 - a) identificarea, colectarea si analiza informatiilor necesare in vederea indeplinirii obiectivului fundamental;
b) identificarea, monitorizarea si evaluarea riscurilor sistemice;
c) identificarea institutiilor si structurilor sistemului financiar care sunt relevante din punct de vedere sistemic;
d) elaborarea strategiei privind politica macroprudentiala in vederea indeplinirii obiectivului fundamental;
e) emiterea de recomandari si avertizari in vederea prevenirii sau diminuarii riscurilor sistemice la adresa stabilitatii sistemului financiar national;

f) emiterea de recomandari si, dupa caz, avertizari pentru asigurarea implementarii recomandarilor Comitetul European pentru Risc Sistemic sau, dupa caz, emiterea de recomandari si avertizari necesare ca urmare a avertismentelor Comitetului European pentru Risc Sistemic, emise in baza atributiilor conferite acestuia prin Regulamentul (UE) nr. 1092/2010;

g) monitorizarea implementarii recomandarilor emise de Comitet si a masurilor adoptate la nivel national, ca urmare a recomandarilor si avertizarilor emise de Comitet;

h) stabilirea, reevaluarea periodica si urmarirea obiectivelor intermediare ale politicii macroprudentiale;

i) stabilirea, la nivel national, a instrumentelor macroprudentiale si reevaluarea periodica a acestora, precum si recunoasterea instrumentelor macroprudentiale stabilite de autoritatile din alte state membre;

j) emiterea de opinii consultative in domeniul sau de competenta, potrivit prevederilor legale in vigoare;

k) emiterea de recomandari pentru asigurarea punerii in aplicare la nivel national a regulamentelor, deciziilor, recomandarilor, orientarilor, ghidurilor emise in domeniul supravegherii macroprudentiale, adoptate la nivelul Uniunii Europene.

(2) in exercitarea atributiilor prevazute la alin.(1) Comitetul actioneaza in calitate de:

a) autoritate macroprudentiala in sensul Recomandarii Comitetului European pentru Risc Sistemic din 22 decembrie 2011 privind mandatul macroprudential al autoritatilor nationale (CERS/2011/3);
b) autoritate desemnata, in sensul dispozitiilor cuprinse in Sectiunile I si II, Capitolul 4, Titlul VII din Directiva 2013/36/UE a Parlamentului European si a Consiliului din 26 iunie 2013 cu privire la accesul la activitatea institutiilor de credit si supravegherea prudentiala a institutiilor de credit si a firmelor de investitii, de modificare a Directivei 2002/87/CE si de abrogare a Directivelor 2006/48/CE si 2006/49/CE;

c) autoritate desemnata, in sensul prevederilor art. 458 din Regulamentul (UE) nr. 575/2013 al Parlamentului European si al Consiliului din 26 iunie 2013 privind cerintele prudentiale pentru institutiile de credit si firmele de investitii si de modificare a Regulamentului (UE) nr.648/2012.

PROIECTUL COMPLET POATE FI CONSULTAT AICI!
Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect Lege privind supravegherea macroprudentiala a sistemului financiar national":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016

Atentie contabili!

"Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilo!

Abonati-va GRATUIT si descarcati Raportul Special



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Cum se pot evita problemele generate de o acuzatie de aparenta evaziune fiscala
    • Noul Cod de Procedura Fiscala, intrat in vigoare pe 1 ianuarie 2016, permite "criminalizarea" litigiilor fiscale, adica posibilitatea ca organele fiscale sa considere evaziune fiscala sau frauda fiscala aplicarea unui tratament fiscal diferit fata de cel avut in vedere de organul fiscal. Practica judiciara recenta a organelor de urmarire penala confirma tendinta acestora de a considera ca s-a savarsit o infractiune de evaziune fiscala ori de cate ori regimul fiscal al unei cheltuieli...» citeste mai departe aici

  • Se pregatesc noi masuri impotriva evaziunii fiscale
    • Ministrii de Finante din Uniunea Europeana au discutat saptamana aceasta, la Bruxelles, despre combaterea evaziunii fiscale, in special despre masurile de stopare a practicilor prin care societatile exploateaza neconcordantele dintre sistemele fiscale ale statelor membre si cele ale tarilor terte, pentru a se sustrage de la plata impozitelor. Subiectul va fi si pe agenda presedintiei malteze, pentru a se ajunge la un acord asupra propunerii de directiva. "Apreciem si sustinem propunerea Comisiei...» citeste mai departe aici

  • Reguli importante actuale privind deductibilitatea amortizarii fiscale
    • Retineti, in primul rand, ca pentru mijloacele fixe amortizabile, deducerile de amortizare se determina fara a lua in calcul amortizarea contabila. * Pentru mijloacele de transport de persoane care au cel mult 9 scaune de pasageri, incluzand si scaunul soferului, din categoria M1, astfel cum sunt definite in Reglementarile privind omologarea de tip si eliberarea cartii de identitate a vehiculelor rutiere, precum si omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin...» citeste mai departe aici

  • Imprumuturi acordate. Aflam de la un auditor financiar cu experienta care sunt implicatiile fiscale!
    • Avem urmatorul exemplu: o persoana fizica, asociat in cadrul unei societati comerciale, imprumuta suma de 175.000 euro pe care ii depune direct in contul unui creditor al societatii imprumutate. In contractul de imprumut se prevede ca durata imprumutului este de 6 ani, iar nivelul dobanzii este de 456.000 euro. Dobanda este foarte mare, ea depaseste cu mult nivelul dobanzii de pe piata. Vom vedea care sunt implicatiile fiscale pentru societate, cat si pentru persoana fizica (asociatul care a...» citeste mai departe aici

  • Infiintare punct de lucru. Ce regim fiscal se aplica si ce procedura urmam?
    • In randurile de mai jos, cazul pe care vi-l propunem azi se refera la o firma cu sediu social intr-un judet care efectueaza import de marfuri in alt judet unde nu are deschis punct de lucru, dar are incheiat un contract de prestari servicii cu o firma specializata in domeniu. Firma asigura efectuarea urmatoarelor servicii: formalitati vamale, descarcare, incarcare in mijloace auto. Toata marfa care se importa in respectiva locatie este livrata la un singur client in baza unui contract de...» citeste mai departe aici

  • Romania Competitiva: 18 miliarde de euro pentru atingerea a 44 de obiective
    • Ministerul Economiei, Comertului si Relatiilor cu Mediul de Afaceri a publicat documentul final "Romania Competitiva - un proiect pentru o dezvoltare economica sustenabila 2016 - 2020", care integreaza comentariile si observatiile primite in urma sesiunilor consultative. "Romania competitiva" a inceput ca o initiativa a Guvernului Romaniei, care isi propune, ca printr-un plan de reforme economice pe termen mediu, sa ofere o varianta coerenta de dezvoltare si sa le redea romanilor increderea in...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Noul Cod Fiscal 2016!! Modificari in ceea ce priveste Impozitul pe Profit, Impozitul pe Venit si TVA-ul!

Cititi modificarile in vigoare de la 1 ianuarie, analizele si sfaturile specialistilor

Descarcati GRATUIT Raportul Special "Noul Cod Fiscal: Impozite si taxe modificate in 2016"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.