Acest site foloseste cookie-uri. Apasati butonul alaturat pentru o navigare cat mai usoara.
Daca folositi acest site, sunteti de acord cu utilizarea cookie-urilor.
X Acest site foloseste Cookies.
Continuarea navigarii implica acceptarea lor. Detalii aici
Fiscalitatea.ro cauta meniu

Proiect pentru modificarea OUG 86/2003 cu privire la unele reglementari financiare

08-Mar-2011
1690
Prin proiectul de act normativ se doreste crearea cadrului legal pentru reglementarea posibilitatii de colaborare a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala cu alte autoritati sau institutii publice in vederea indeplinirii atributiilor stabilite, potrivit legii, in competenta acestora, inclusiv posibilitatea asocierii sau colaborarii cu autoritatile administratiei publice locale in vederea realizarii unor lucrari sau servicii publice pentru satisfacerea unui interes national, judetean sau local.

Aceasta reglementare va permite ca, in baza unor prevederi legale emise in acest scop, colaborarea interinstitutionala sa se desfasoare in conditii de reciprocitate.

Intrucat in cuprinsul art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.55/2000 privind regularizarea datoriilor fostei Companii Romane de Petrol, astfel cum a fost aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 445/2001 se precizeaza ca suma de 16.000.930,28 USD urmeaza acelasi regim juridic de recuperare ca si suma de 507.300.000 USD prevazuta in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.72/1997, fara sa faca trimitere expresa si la utilizarea sumei respective, pot aparea interpretari in sensul ca modul de utilizare al sumei in discutie nu s-ar incadra in sintagma generala ?regim juridic de recuperare?.

Prezentul proiect de Ordonanta de urgenta stabileste ca suma de 50.813.589,74 lei, incasata cu titlul de sume dobandite in Fondul special pentru produse petroliere si virata in contul curent general al trezoreriei statului reprezentand echivalentul in lei al sumei de 16.000.930,28 USD determinat la cursul valutar valabil la data platii se utilizeaza pentru diminuarea datoriei publice interne.

Avand in vedere ca pentru lucrarile efectuate in cadrul Programului national de dezvoltare a infrastructurii aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010, plata acestora va fi efectuata la acceptarea situatiilor de lucrari de catre beneficiari, respectiv la receptia finala a lucrarilor, iar termenele de acceptare exced perioadei de un an prevazuta de Codul fiscal, pentru a nu obliga prestatorii sa colecteze taxa pe valoarea adaugata inainte de receptia finala a lucrarilor, prin prezentul proiect de Ordonanta de urgenta stabileste ca exigibilitatea taxei pe valoarea adaugata intervine ulterior faptului generator de taxa, respectiv la data incasarii contrapartidei pentru respectivele lucrari.
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
PFA: Taxe, Impozite si Deduceri - conform Codului fiscal 2017
Vezi detalii
Cartea Verde a Contabilitatii
Cartea Verde a Contabilitatii
Vezi detalii
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Ghid de proceduri contabile pentru PFA
Vezi detalii

Puteti citi mai jos textul integral al proiectului de ordonanta de urgenta

ORDONANTA DE URGENŢA A GUVERNULUI
privind completarea Ordonantei Guvernului nr. 86/2003 privind unele reglementari in domeniul financiar precum si stabilirea unor masuri financiare

Avand in vedere solicitarile unitatilor administrative-teritoriale, prin reprezentantii acestora, privind tiparirea, in conditii de securitate si eficienta a actelor administrativ-fiscale destinate colectarii impozitelor si taxelor locale, precum si a oricaror altor venituri datorate bugetelor locale,

Avand in vedere necesitatea participarii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin Unitatea de Imprimare Rapida, la tiparirea si implicuirea credentialelor (set de informatii destinat accesarii si utilizarii functionalitatilor SNEP) solicitate operatorului SNEP de institutiile publice participante la Sistemului National Electronic de Plata a Taxelor si Impozitelor utilizand Cardul Bancar (Hotararea Guvernului nr. 1235/2010 privind aprobarea realizarii Sistemului National Electronic de Plata a Taxelor si Impozitelor utilizand Cardul Bancar, si Ordinul ministrului comunicatiilor si societatii informationale, al administratiei si internelor si al finantelor publice nr. 168/14/95/2011 pentru aprobarea Normelor metodologice privind Sistemul national electronic de plata
online a taxelor si impozitelor utilizand cardul bancar),

Tinand cont de existenta capacitatii disponibile a Unitatii de Imprimare Rapida de prelucrare, prin organizarea activitatii in schimburi, care va conduce la reducerea costurilor.

Intrucat se impune precizarea expresa, fara echivoc, a modului de utilizare a sumei de 50.813.589,74 lei, reprezentand echivalentul in lei al sumei de 16.000.930,28 USD determinat la cursul valutar valabil la data platii care a fost recuperata in baza Legii nr. 445/2001 pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 55/2000 privind regularizarea datoriilor fostei Companii Romane de Petrol, conform procedurii reglementate de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 249/2000 privind constituirea si utilizarea Fondului special pentru produse petroliere si tinand seama de imposibilitatea utilizarii sumelor incasate incepand cu data de 22.10.2010 pana in data de 21.12.2010 in contul curent general al trezoreriei statului cu titlul de sume dobandite in Fondul special pentru produse petroliere.

Avand in vedere ca pentru lucrarile efectuate in cadrul Programului national de dezvoltare a infrastructurii aprobat prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010, plata acestora va fi efectuata la acceptarea situatiilor de lucrari de catre beneficiari, respectiv la receptia finala a lucrarilor , iar termenele de acceptare exced perioadei de un an prevazuta de Codul fiscal, pentru a nu obliga prestatorii sa colecteze taxa pe valoarea adaugata inainte de receptia finala a lucrarilor se impune necesitatea stabilirii exigibilitatii taxei pe valoarea adaugata la data incasarii contrapartidei pentru respectivele lucrari

Avand in vedere ca elementele prezentate mai sus constituie o situatie de urgenta si extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata,

In temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

Art. I ? Ordonanta Guvernului nr. 86/2003 privind unele reglementari in domeniul financiar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 624 din 31 august 2003, Partea I, cu modificarile si completarile ulterioare, se completeaza dupa cum urmeaza:
La art. 19, dupa alineatul (1) se introduc doua noi alineate, (11) si (12), cu urmatorul cuprins:
"( 11) Agentia va putea colabora cu alte autoritati sau institutii publice pentru imprimarea si transmiterea centralizata a corespondentei acestora, in vederea realizarii atributiilor ce intra in competenta acestora, potrivit legii. "
"( 12) Costurile aferente se suporta de catre autoritatile sau institutiile beneficiare. Sumele obtinute se fac venit la bugetul de stat."

Art. II ? Suma de 50.813.589,74 lei, incasata cu titlul de sume dobandite in Fondul special pentru produse petroliere in contul curent general al trezoreriei statului reprezentand echivalentul in lei al sumei de 16.000.930,28 USD determinat la cursul valutar valabil la data platii se utilizeaza pentru diminuarea datoriei publice interne.

Art. III. Prin derogare de la prevederile art. 1342 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru prestarile de servicii prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 105/2010 pentru aprobarea Programului national de dezvoltare a infrastructurii, efectuate de prestatorii de servicii prevazuti la art. 4 din aceeasi ordonanta de urgenta, exigibilitatea taxei pe valoarea adaugata intervine la data incasarii de catre prestatori a contravalorii serviciilor prestate.

PRIM-MINISTRU
EMIL BOC

Bucuresti
Nr. ........../.........2011

Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Votati articolul "Proiect pentru modificarea OUG 86/2003 cu privire la unele reglementari financiare":
Rating:

Nota: 5 din 1 voturi
Cele mai importante modificari cu privire la TVA

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti
"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!



x

Trimite opinia ta comunitatii Fiscalitatea.ro



Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!




Subiectele saptamanii

  • Declaratia 112 actualizata in ianuarie 2017!
    • Va informam ca ANAF a actualizat in luna ianuarie 2017 PDF-ul inteligent pentru D 112 - Declaratia privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate - conform Ordinului comun al ministrului finantelor publice nr. 1977/ 09.12.2013, ministrului muncii, familiei, protectiei sociale si persoanelor varstnice nr.2757/ 23.12.2013 si al ministrului sanatatii nr. 1580/ 23.12.2013, valabil incepand cu 01/2017. Declaratia 112 a ajuns la...» citeste mai departe aici

  • Impozitul pe veniturile microintreprinderilor. Conditii de aplicare 2017
    • Prin ceea ce urmeaza, retineti ca de la 1 februarie, societatile care la data de 31.12.2016 au realizat o cifra de afacere sub 500.000 euro sunt obligate sa treaca la platitor de impozit microintreprindere. Vom vedea astfel daca obligativitatea de a avea un angajat pentru a plati numai 1% impozit din februarie se refera la 31.12 sau daca se pot face angajari in ianuarie pentru a avea din data de 1 februarie un angajat. Va recomandam o analiza completa privind impozitul pe microintreprinderi in...» citeste mai departe aici

  • Intocmirea dosarului preturilor de transfer. Ce riscam daca depasim termenul de predare?
    • Supunem atentiei dumneavoastra cazul unui contribuabil mijlociu care achizitioneaza servicii de la parte afiliata cu o suma ce depaseste 250.000 euro pentru anul 2016. Stabilim daca exista obligatia ca incepand cu data de 25.03.2017 acesta sa puna la dispozitia ANAF dosarul preturilor de transfer in 10 zile sau intr-un termen de 30-60 zile si daca exista alte riscuri, in cazul in care nu il prezinta, in afara amenzii de 14.000 lei. Iata raspunsul specialistului: In conformitate cu prevederile...» citeste mai departe aici

  • 25 ianuarie 2017 e termenul-limita pentru declarare si plata impozit pe dividende
    • Va reamintim ca 25 ianuarie 2017 este termenul limita de plata si de declarare al impozitului pe dividende, in urmatoarele situatii: - in cazul dividendelor distribuite in anul 2016 si care nu au fost platite actionarilor/asociatilor persoane juridice pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale. Aceste prevederi nu se aplica pentru dividendele distribuite si neplatite pana la sfarsitul anului 2016, daca in ultima zi a anului calendaristic, persoana juridica romana...» citeste mai departe aici

  • Noi prevederi legale privind impozitul pe veniturile microintreprinderilor valabile in anul 2017. OFICIAL ANAF
    • Incepem prin a va reaminti ca in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 16 din data de 06.01.2017 a fost publicata OUG 3/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal. Va recomandam si materialul cuprinzator: SISTEMUL TVA LA INCASARE IN 2017. Conditii de eligibilitate si prevederi Astfel, potrivit actului normativ anterior mentionat, incepand cu data de 1 februarie 2017, sunt obligate la plata impozitului pe veniturile microintreprinderilor, persoanele juridice romane...» citeste mai departe aici

  • Ce modificari face ANAF dupa eliminarea formularului 088
    • Potrivit programului de guvernare, unul dintre obiectivele Guvernului este reducerea sarcinilor administrative excesive ale contribuabililor, astfel Agentia Nationala de Administrare Fiscala a analizat oportunitatea eliminarii formularului (088) "Declaratie pe propria raspundere pentru evaluarea intentiei si a capacitatii de a desfasura activitati economice care implica operatiuni din sfera TVA" si a decis renuntarea la acesta. Din analiza procedurilor referitoare la inregistrarea in scopuri de...» citeste mai departe aici

MonitorulJuridic.ro - Cel mai bun serviciu de monitorizare a actelor publicate in Monitorul Oficial

Atentie contabili!

Modificari importante privind TVA in 2017!

Cititi si respectati noile reguli din Codul Fiscal privind TVA

Descarcati GRATUIT Raportul Special realizat de specialisti

"TVA - 7 modificari aparute in 2017 in Noul Cod Fiscal"!


2007 - 2015 RENTROP & STRATON. All rights reserved.